Skocz do zawartości

Jak Zrobić Stelaże Pod Kufry I Sakwy?


Mapet
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie.

 

Czy ktoś z posiadaczy swoich dziorków z tego forum robił sam dla siebie w warunkach domowych stelaż pod centralny kufer + sakwy boczne do B 6.5?

Nie ukrywam, że trochę latam w sezonie i stąd potrzebuję profesjonalnego mocowania. Problem z sakwami jest taki, że ocierają i rysują

dość mocno boczne owiewki. 

 

Zestaw nowych stelaży to dość duża cena, która trochę szarpie budżetem a to nic innego jak kilka rurek ze sobą zespawanych. Posiadam już

kufer z płytą do montażu oraz 2 m nierdzewki 3 mm x 4 mm. 

W związku z tym, że jest zima jest dużo czasu na różne robutki przy swoich gratach i dlatego chciałbym ten czas wykorzystać.

 

Jeśli ktoś miał z tym styczność albo sam robił czy ma kilka dobrych wskazówek to chętnie wysłucham przed zabraniem się do roboty.

Edytowane przez Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś miał do mnie trochę bliżej, to dałbym ci swój oryginalny stelaż na wzór. A tak, to kicha!

Myślę, że skopiowanie oryginału, to najłatwiejszy sposób.

Może znajdzie się w okolicy jakaś dobra dusza z takim stelażem i użyczy.

 

Ale, ale, ale!

Sie wyrwałem!

Przywitania nie widzę!

Edytowane przez fido-dido
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj w necie, popatrz na zdjęcia stelaży które Ci się podobają, popatrz z czego są zrobione, jakie punkty mocowania i w jaki sposób. Zweryfikuj to jakie masz możliwości ( giętarka, spawarka), i do garażu. Tnij przymierzaj, gnij i spawaj  :) Ja zawsze tak działam, spawając do swoich motocykli gmole i potrzebne stelaże :) tylko w vtr miałem crashpady które już ktoś zainstalował :)

Pozdrawiam

Edytowane przez Yoseph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fido-dido - no nie mam niestety blisko a chętnie bym podskoczył. Też mam taką nadzieję bo ze zdjęć to nie wszystko uda się dobrze "skopiować" a w praktyce przed sobą to już coś innego. 

Zaraz naprawię swój błąd (kiedyś napisałem przywitanie, które zostało usunięte.. )

 

Yoseph - dokładnie tym właśnie będę się kierował przy tworzeniu stelaża. Garaż posiadam, niestety brakuje mi odpowiedniej spawarki bo mam transformatorówkę a jak wiadomo mig-mat ładnie punktowo by zaspawał. 

Reszta w zasięgu dłoni. Mam prośbę, czy mógłbyś jakieś foty podrzuić swojego np. stelaża, którego kiedyś robiłeś ?

Będę wdzięczny i zobowiązany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, jak wrócę do domu to poszukam starych zdjęć :) Najprędzej posiadam zdjęcia stelaża topcase'a właśnie do vtr.

Spawanie stelaży bocznych bandita jeszcze przede mną.

Mam właśnie tą wygodę że kiedyś zainwestowałem w mig-a :)

Giętarki nie posiadam, ale nadrabiam nacinaniem rurek, zginaniem i zaspawaniem. 

Jestem w trakcie budowy giętarki

Edytowane przez Yoseph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oblukaj moją galerię , masz tam stelaże robione ,robione przez firmę .Stelaże boczne posiadają demontowalne podparcia pod sakwy,używałem i było ok!Teraz mam kufry i też dają radę .Za kompletny stelaż ,centralny i boczne z tego co pamiętam płaciłem coś ok,400 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Yoseph za chęci i wskazówki :)
Dla mnie może być nawet stelaż do vtr, chodzi mi głównie o schemat którym się kierowałeś.
Generalnie posiadanie już mig-a to duża zaleta w tej sytuacji ale nie poddam się :P
 
 
Pytanie z innej beczki do Yoseph-a i pozostałych. Planuję tak jak na zdjęciu zrobić stelaż pod centralny
w kształcie trójkąta, mocowania do śrub, które trzymają tylny uchwyt dla pasażera z dwoma na poprzeg
belkami ale jak do tego dołączyć za pomocą jakich śrub stelaż na sakwy boczne. Wersje do 2005 roku posiadają
poniżej na zdjęciu śrubę, która bardzo ułatwia sprawę.
 
Ma ktoś jakiś pomysł ? Chętnie wezmę pod uwagę każdą wskazówkę :D.

 

1. Wersja mojego bandita bez śruby:

 

 

ihost_1453746443__stelazz.png

2. Tutaj zdjęcie ze starszą wersją bandita.

 

ihost_1453746745__sruba1.png

 

Jakiekolwiek sugestie mile widziane :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oblukaj moją galerię , masz tam stelaże robione ,robione przez firmę .Stelaże boczne posiadają demontowalne podparcia pod sakwy,używałem i było ok!Teraz mam kufry i też dają radę .Za kompletny stelaż ,centralny i boczne z tego co pamiętam płaciłem coś ok,400 zł.

 

OK dzięki, Kwinto oczywiście zajrzę :). Alternatywa dosyć ciekawa aby firma wykonała ten stelaż, z tym że cena jest nadal dosyć wysoka. Mam na myśli coś w mniejszych kosztach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plxr541.jpg

Chyba o to Ci chodziło.

Edytowane przez GreGF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć :) Przepraszam, ale wczoraj zapomniałem.

W VTR miałem jeszcze gorzej bo żadnych śrub czy uchwytów dla pasażera. Problem rozwiązałem tak że jedno mocowanie jest przykęcane do setów pasażera a drugie do uchwytów które przyspawałem do ramy. Im bardziej z tyłu przyspawasz uchwyty tym całość będzie stabilniejsza. Wiem, dyskusyjna opcja ale nic innego nie przychodziło mi do głowy a przy dobrym spasowaniu z zewnątrz praktycznie nic nie widać. 

Większość stelaża jest z jednego kawałka rury, jest on nacinany zginany i zaspawany. Ostatecznie był jeszcze oszlifowany, zaszpachlowny i polakierowany.

Na zdjęciach wszystko jeszcze bez żadnego wykończenia więc wygląda jak wygląda.

Poza kosmetycznymi zmianami mocowanie kufra ostatecznie było ustawione bardziej poziomo.

Lewa i prawa połówka były połączone ze sobą tylko za pomocą płyty montażowej. Swiadomie zrezygnowałem ze spawanego połączenia pomiędzy nimi, chociażby w formie uchytu dla pasażerki, bo wtedy pozbawiłbym się opcji zdjęcia całości z motocykla:) Pomyśl nad jakimś skręcanym.

Mając dwie rury poprowadzone równolegle do ramy masz już prostą drogę do bocznych stelaży.

 

JJt27Ef.jpg

aoC0OC9.jpg

Ud8NXdN.jpg

JWV81Av.jpg

RG2Nyrq.jpg

 

 

Pamiętam że kiedy jeździłem gsxf-em po lifcie to kupiłem do niego używany wingrack, a że nie było do tego rocznika zestawu mocowań to zrobiłem go samemu:)

 

Ehh VTR to był mega dziki sprzęt, aż się łezka w oku kręci :D

Edytowane przez Yoseph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GregGF - o to właśnie po częście mi chodziło, dzięki za fotę. 

 

Yoseph - powiem ci szczerze, że nie dość że miałeś faktycznie jeszcze gorzej niż ja to dobrze to wykombinowałeś. Spawy super wykonane i napewno po szlifowaniu i lakierowaniu wyglądał jak oryginał. Hm ciekawi mnie tylko to, że w momencie kiedy dospawałeś to do konstrukcji motocykla to będzie to na stałe i kiedy będziesz chciał polecieć bez gratów to nie da rady :P. Poprzeczki na centralny przydałyby się ale tak jak mówisz uniemożliwi to ściągnięcie stelaża..

Uchwyt tylni dla pasażera można w łatwy sposób zastąpić uchwytem na bak, gdzie pasażer ma jeszcze lepiej bo trzyma się konstrukcji motocykla a nie kierowcy a przy okazji ręce nie bolą :).

 

Tak jak mówisz dwie rury poprowadzone od seta to już duży sukces, reszta to układanka w puzzle :D.

 

 jeszcze jedno pytanie do ciebie o te rury. Kupywałeś je na złomie czy miałeś pod ręką bo ja zamierzam robić to na nierdzewce 2 mm x 4mm pustej w środku ale za 1 mb. krzyczą mi 25 zł  :zdziwiony: .

Zastanawiam się czy nie taniej byłoby załatwić dobrą blachę na złomie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ramy motocykla przyspawałem tylko małe uszy o wymiarach 3x3 cm z otworem, do którego przykręcałem resztę stelaża, w razie czego mogłem odkręcić i było niewidoczne.
Stelaż robiłem z rury stalowej ze szwem 3/8 cala. Jakiś bezcen na składzie budowlanym. Coś około 15 zł za 3metry.
Nie lubię kupować na złomie bo tutaj mam świeżą i zabezpieczoną stal, a na złomie jest stare, często pomalowane i trzeba szlifować przed spawaniem, a tego szczerze nienawidzę.

A co do uchwytu pasażerki... Niestety moja pani plecaczek nie obstanie mnie w ten sposób żeby złapać sie tego uchwytu

 

edit:

przepraszam, rurka to 3/4cala

Edytowane przez Yoseph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiał się ktoś nad czymś takim? Warto w coś takiego zainwestować?

http://olx.pl/oferta/mocowanie-stelaz-uchwyt-do-suzuki-bandit-gsf-600-1200-650-1250-CID5-IDakeOw.html

Odpuść sobie ,całe obciążenie na "ogon" idzie czyli najtańsze i zarazem najgorsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść sobie ,całe obciążenie na "ogon" idzie czyli najtańsze i zarazem najgorsze rozwiązanie.

dokladnie jest tak  jak napisal "kwinto" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam pojedynczy stelaż pod centralny kufer może nie wygląda na solidny ale w miarę przyzwoity :-). Myślę kwinto, że faktycznie masz rację o ten środek ciężkości ale z drugiej strony w połączeniu ze stelazami do sakw bocznych już całość będzie stanowiła bardzo trwały i solidny stelaż. Stąd wniosek nasuwa się jeden - jeśli sam bez stelaży do bocznych to trochę za mało natomiast z bocznymi już inwestycja moim zdaniem warta gry :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie idz tą drogą, to nie jest stelaż do montowania z bocznymi .Nie patrz na cenę , która jest kusząca bo poza nią to nic nie jest atrakcyjne.Gdzieś nawet czytałem na jakimś forum o tych stelażach, niestety negatywne wypowiedzi.W innych wątkach bo jest ich kilka :zeby: a wszystkie sprowadzają się do tego samego dałem linka, do człowieka co wyrabia i montuje stelaże pod konkretny model motocykla.Masz wybór samemu coś klecić lub kupić gotowy, ja mam i sobie chwalę.Temat w/w odpuść nadal wszystko na ogonie i boczne nic nie zmienią.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam pojedynczy stelaż pod centralny kufer może nie wygląda na solidny ale w miarę przyzwoity :-). Myślę kwinto, że faktycznie masz rację o ten środek ciężkości ale z drugiej strony w połączeniu ze stelazami do sakw bocznych już całość będzie stanowiła bardzo trwały i solidny stelaż. Stąd wniosek nasuwa się jeden - jeśli sam bez stelaży do bocznych to trochę za mało natomiast z bocznymi już inwestycja moim zdaniem warta gry :-).

 

Też podobnie pomyślałem, z tym że ja wybrałem opcję : ihost_1454448063__bagaznik.jpg

 

aby dorobić we własnym zakresie boczne i połączyć, tak żeby wszystko zostało wzmocnione. Finalnie chciałbym, żeby mniej więcej wyglądało to tak: 

ihost_1454448135__88.jpg

 

Sam ten tylny bagażnik - zgodzę się jest średnią opcją jeżeli chcemy coś więcej wrzucić do kufra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwinto - skoro tak mówisz to jednak zmienię zdanie i zrobię tak jak mi zasugerowałeś. Nie miałem styczności z tymi stelażami ani nawet żadnych opinii na ich temat to też bazuję na doświadczeniu innych :D.

Dzięki za informację na ten temat bo już byłem skłonny na zakup tego stelaża ale w momencie kiedy lepiej się temu przyjrzałem to faktycznie wniosek nasuwał się jeden - wizualnie ok ale niezbyt solidnie wygląda ;/.

 

darek b1 - twój centralny stelaż ma taką przewagę że całość jest wykonany w przekroju rurki to znaczy rurka moim zdaniem będzie wytrzymalsza na ciężary oraz odgięcia ponieważ objętościowo jest większa niż zwykła blacha na zsadzie płaskownika pustego w środku.

 

http://olx.pl/oferta/mocowanie-stelaz-uchwyt-do-suzuki-bandit-gsf-600-1200-650-1250-CID5-IDakeOw.html---> Gość zapewnia o tym, że stelaż zapewnia dobrą wytrzymałość i solidne mocowanie ale wiadomo, że swój produkt będzie zachwalał :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest z rurki tylko ma mocowanie w 2 punktach blisko dlatego go chce wzmocnic. Zobacz ten :http://olx.pl/oferta/bagaznik-suzuki-bandit-1200-600-CID5-IDdpyUw.htmlten masz spoko, ma mocowanie w 2 punktach i powinien sie sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem dzisiaj do firmy MOTOSTEL, którą polecił mi Kwitno (ciężko było się dodzwonić) i ze wstępnej rozmowy okazało się, że Stelaż jako całość pod sakwy boczne i centralny wyniesie mnie około 400 zł. To cena końcowa.

Co do wyglądu mam otrzymać jeszcze zdjęcia jak to ma wyglądać. Wrzucę je tutaj dla przykładu. Stelaż do bandita 650 2007 r.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno pod sakwy? Jak tak to mi się wydaje, że drogo. Ja używkę stelaża pod centralny z płytą kupiłem za 150zł, a stelaż pod sakwy zrobiłem sobie sam za nie więcej niż 50zł. Urodą nie grzeszył, ale zadanie spełniał. W czasie przeszłym bo obecnie wpadły kufry boczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motostel robi stelaz przystosowany pod kufry. Sam sie orientowalem ale ze potrzebuje pod sakwy to dlatego stwoerdzilem ze zrobie to po swojemu i troche zaoszczedze... chwilowo brak czasu ale do wiosny mam nadzieje sie wyrobic z tym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stelaże pod sakwy robiłem dwa lata 2 dni przed wyjazdem do Budapesztu, gdy przymierzyłem bagaż i zorientowałem się że wszystko wisi na boczkach. Zajęło mi to jedno popołudnie. Koszt około 11 zł za materiał kwadratowa 15 i trochę szmelcu znalezionego w garażu o wartości znikomej. Jak wrócę do domu mogę zrobić zdjęcia. Z kolei w ubiegłym roku robiłem stelaż pod kufry boczne, tu było trochę więcej pracy, ale nie miałem wyjścia bo wydech mam trochę wyżej niż oryginał i przy gotowych zestawach kufer opierał się na wydechu. Jak chcesz to obfotografuje ze wszystkich stron i wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno pod sakwy? Jak tak to mi się wydaje, że drogo. Ja używkę stelaża pod centralny z płytą kupiłem za 150zł, a stelaż pod sakwy zrobiłem sobie sam za nie więcej niż 50zł. Urodą nie grzeszył, ale zadanie spełniał. W czasie przeszłym bo obecnie wpadły kufry boczne

 

Ciężko mi stwierdzić czy drogo czy tanio bo nie widziałem jeszcze jak to wygląda. Szczerze powiedziawszy moim zdaniem też za drogo ale jak darek b1 wspomniał stelaż jest również przystosowany od początku pod kufry więc cena wydaje się być dość mimo wszystko dobra. 

 

 

Stelaże pod sakwy robiłem dwa lata 2 dni przed wyjazdem do Budapesztu, gdy przymierzyłem bagaż i zorientowałem się że wszystko wisi na boczkach. Zajęło mi to jedno popołudnie. Koszt około 11 zł za materiał kwadratowa 15 i trochę szmelcu znalezionego w garażu o wartości znikomej. Jak wrócę do domu mogę zrobić zdjęcia. Z kolei w ubiegłym roku robiłem stelaż pod kufry boczne, tu było trochę więcej pracy, ale nie miałem wyjścia bo wydech mam trochę wyżej niż oryginał i przy gotowych zestawach kufer opierał się na wydechu. Jak chcesz to obfotografuje ze wszystkich stron i wrzucę.

 

Szkoda, że u mnie nie ma tyle "wartościowego szmelcu" nie musiałbym kupywać nierdzewki 25 zł za m.b. :D.

Jestem na etapie właśnie tworzenia stelaża więc każde wskazówki i fotki mile widziane :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.