Skocz do zawartości

Pytanko O Prawko A2


Bandzior400
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, chłopaki mam do was pytanie, czy mając w dowodzie bandita 400 , jak mam wbite 37kw i 1,9 nie przekraczajacej masy , moge sie poruszać na a2 , czy muszę blokowac go do 35kw by móc jeździć

Wysłane z mojego LG-F320L przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

 

Generalnie prawo jazdy A2 obejmuje motocykl nie przekraczający 35 kw czyli 48 kucyków. Oprócz tego bardzo ważne jest aby stosunek masy do mocy nie był większy niż 0,2 kW/kg. I ten drugi współczynnik ma prawdopodobnie większe znaczenie bo możesz mieć więcej kuców a współczynnik mieście się w normie. Jeśli ten stosunek mieści się w normie to jest szansa że możesz na nim śmigać bez problemu ale nie jestem o tym do końca przekonany czy przypadkiem obydwie te normy nie muszą być zachowane abyś nim się poruszał. 

Ja też mam prawko na A2 i jeżdżę banditem 650 85 kuców. A wszystko dzięki temu, że ktoś wbił w dowód że jest zblokowany a w rzeczywistości nie ma nic i można latać. Także papier przyjmie wszystko - dopytaj się jak to jest nawet w Wydziale Komunikacji swojego miasta bądź na policji w Wydziale Drogowym :).

 

Daj znać jak czegoś się dowiesz, sam jestem ciekaw :D.

 

Pzdr

Edytowane przez radzior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

papier przyjmie wszystko dopóki nic się nie stanie. Wiesz, że ubezpieczyciel może to sprawdzić w razie wypadku i będziesz z własnej kieszeni bulił za wszystkie szkody? Albo sam nie dostaniesz odszkodowania. 

 

Bandzior400, cytuję z artykułu na szybko znalezionego w necie:

 

Kategoria A2 prawa jazdy uprawnia do kierowania:

  • motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,

Czyli moim zdaniem obie normy muszą być spełnione, bo jest "i", a nie "lub"

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gs-a kup jakmchcesz a2 z b4 sa problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

papier przyjmie wszystko dopóki nic się nie stanie. Wiesz, że ubezpieczyciel może to sprawdzić w razie wypadku i będziesz z własnej kieszeni bulił za wszystkie szkody? Albo sam nie dostaniesz odszkodowania. 

 

Bandzior400, cytuję z artykułu na szybko znalezionego w necie:

 

Kategoria A2 prawa jazdy uprawnia do kierowania:

  • motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,

Czyli moim zdaniem obie normy muszą być spełnione, bo jest "i", a nie "lub"

 

Nie wiem jak to jest ale w każdym razie dowód rejestracyjny to dokument państwowy i zawarte w nim dane są podstawą do wszystkiego co z tym związane. To nie moje "widzi mi się" że ja tak sądzę tylko takie informację są w nim zawarte, skoro jest taka możliwość żeby zblokować pojazd do mniejszej mocy to chyba jest to zgodne z prawem. Skoro ubezpieczyciel odmówił by mi odszkodowania lub zobowiązał do pokrycia strat to tym samym podważa dokument państwowy więc jaki miałoby to sens ?

 

Wiem to z praktyki bo mój brat miał wypadek właśnie na tym bandicie też z kat. a2 i nikt nie robił mu żadnych problemów. Skutkiem finalnym było obcięcie mi zniżek jako posiadacza pojazdu a tym samym w przyszłości zapłata wyższej składki. Oczywiście powiedziałeś że jest taka możliwość chociaż wydaje mi się ona mało prawdopodobna.

Kilkuktronie miałem z tym styczność więc mogę zapewnić :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapet, no ja nie miałem styczności z taką sytuacją. To tylko zasłyszane informacje, ale myślę, że to wielce prawdopodobne. A ja osobiście wolę dmuchać na zimne. Może Twoi znajomi mieli po prostu szczęście, że nikt o tym nie pomyślał, żeby sprawdzić czy pojazd jest naprawdę zablokowany. Może jeszcze ktoś się wypowie na ten temat, kto jest bliżej tematu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor tematu wyraźnie napisał, że w dowodzie ma wpisane 37kW, więc kategorycznie nie podpada pod A2.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki , a wiecie ile by kosztowała hamownia, przegląd i sprawy w urzędzie,?gdybym

sam wykonal blokadę .

 

Wysłane z mojego LG-F320L przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na forum. Cirus niedawno pisał, że koło 8 stówek, jeśli dobrze pamiętam.

Zresztą tematy o blokowaniu bandziorów już istnieją.

 

http://polishbanditcrew.pl/topic/27075-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-bandita-600-a2/?view=findpost&p=417361&hl=koszt

post nr 12.

Edytowane przez fido-dido
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zaraz po wejściu przepisów chciałem się w to bawić. Za blokowanie b6 98r usłyszałem min 800zł i to bez gwarancji że urzędasy to przyjmą bo podobno potrafią stwarzać masę problemów( zaznaczam że tak było na początku). Pojeździłem sezon na tym sprzęcie mając prawo jazdy A2 i sprzedałem. Dorzuciłem 2,5 x tą kwotę i mam znacznie młodsze, fajniejsze moto. Kupiłem sprzęt sprowadzony z Niemiec zablokowany tam i wbite w papiery 25kW a faktycznie ma 118KM. Rejestracja przebiegła bez najmniejszych problemów bo wszystko jest ładnie pięknie w niemieckich dokumentach i nie mogą marudzić. 
Co do wypłaty w razie wypadku nie wiem jak to jest ale nie takie było pytanie :) zrobię A jak będę mógł i nie będę się już martwił.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zaraz po wejściu przepisów chciałem się w to bawić. Za blokowanie b6 98r usłyszałem min 800zł i to bez gwarancji że urzędasy to przyjmą bo podobno potrafią stwarzać masę problemów( zaznaczam że tak było na początku). Pojeździłem sezon na tym sprzęcie mając prawo jazdy A2 i sprzedałem. Dorzuciłem 2,5 x tą kwotę i mam znacznie młodsze, fajniejsze moto. Kupiłem sprzęt sprowadzony z Niemiec zablokowany tam i wbite w papiery 25kW a faktycznie ma 118KM. Rejestracja przebiegła bez najmniejszych problemów bo wszystko jest ładnie pięknie w niemieckich dokumentach i nie mogą marudzić. 

Co do wypłaty w razie wypadku nie wiem jak to jest ale nie takie było pytanie :) zrobię A jak będę mógł i nie będę się już martwił.

 

Ale wiesz że mogą Cię skierować na dodatkowe badania? Wystarczy jeden pomiar suszarką i masz kłopot tzn będziesz miał o2o przepisane na full :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, że mogą Cię skierować na dodatkowe badania tj. hamowania itd co wiąże się z papierologią, wydatkami a w konsekwencji zmianą w dowodzie rejestracyjnym.

Przejechałem już z 10 kk i za każdym razem podczas kontroli byłem dokładnie wypytywany o blokady na gracie gdzie został zdławiony itd. Bardzo sceptycznie podchodzą do zblokowanych motocykli. 

Z drugiej strony pozwolę sobie na pewne przemyślenie. Nie wiem jak wy albo ja mam wrażenie, że w Policji a szczególnie w drogówce pracuje "trochę" niedouczona grupa ludzi. Nieznajomośc podstaw w swoim fachu to lekka przesada. Często panowie z drogówki nie wiedzieli jakie moce obowiązują na dane kategorie a przecież pytanie nie dotyczyło skomplikowanych rzeczy :P.

 

Generalnie jeśli w papierach się zgadza to już połowa sukcesu. Przyjmij jakąś wersję (jeśli faktycznie nie masz zblokowanego grata) o blokadzie np. na przepustnicy i trzymaj jej się skrupulatnie idąc cały czas w zaparte a na pytanie o tym kto wykonywał tę modyfikację oznajmij: "SERWIS". 

 

Ja taką wersję przyjąłem i nigdy nie miałem problemu przy kontrolach :). Z drugiej strony uważaj żeby za bardzo nie palić głupa :P.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadaje sobie z tego sprawę i żeby było wszystko już w porządku zrobię jak najszybciej A dla komfortu psychicznego. 
Miałem już kontrolę. Popatrzyli w papiery, nic nie mówili i puścili dalej. Wiadomo wszystko zależy od człowieka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyjeżdżajcie takimi nielegalnymi motocyklami do Austrii. Wystarczy jedna kontrola patrolu z mobilną hamownią i macie pozamiatane.

Nawet "odblokowany" skuter nie umknie.

 

Niektóre patrole nie lubią motocykli z Polski i bardzo dokładnie się przyglądają: papiery, uprawnienia, wydech, opony i światła. Przeżyłem taką kontrolę kilka razy.

 

 

---------

Błędy w pisowni sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas wystarczy jeden pomiar suszarką,zabierają dowód i ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadaje sobie z tego sprawę i żeby było wszystko już w porządku zrobię jak najszybciej A dla komfortu psychicznego. 

Miałem już kontrolę. Popatrzyli w papiery, nic nie mówili i puścili dalej. Wiadomo wszystko zależy od człowieka 

 

No dokładnie - wszystko zależy od człowieka i twojej siły perswazji :P.

 

Krzysztof - do Austrii mam zamiar się wybrać ale po tym co mi powiedziałeś to chyba odłożę wyjazd za rok :P. Ale wskazówka bardzo cenna :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.