Skocz do zawartości

Synchronizacja Czy Samemu ?


Mapet
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przede mną nieunnikniona w tym roku synchronizacja sprzętu. Posiadam wtyrski i proces synchronizacji zapewne jest trochę inny niż w przypadku gaźnika co już sam robiłem :).

Czy samemu da się przeprowadzic synchronizację kompleksową w przypadku wtrysku ? Jak to wygląda i jaka jest orientacyjna cena synchronizaji wtrysku ? 

Czy to się opłaca robić w warunkach domowych jesli jest taka możliwość.

 

W dziale Garaż --> układ zasialania nie było możliwe założenie tematu.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz wakuometr i wiesz co chcesz zarobić poradzisz sobie . Bez głupich odpowiedzi tak synchronizuje ( wyrównuje podciśnienie ) w kolektorach ssących . Ale to tylko jedna z obsług które trzeba wykonywać w moto . Sprawdź w instrukcji który cylinder jest bazowym i do którego trzeba się odnieść . Gdzieś w sieci jest filmik jak wykonać to .

 

EDIT 

 

Edytowane przez Micrus
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

ok, pytanie podstawowe - do jakiej wartości dążyć ????

 

na wielu filmikach widać, że ustawienia oscylują pomiędzy 22 a 28 cm Hg  (czy to ma jakieś znaczenie, czy w ogóle?)

 

Co ma do tego "bazowy cylinder"? Choćby któryś nim był a będzie źle ustawiony, to po co się do niego odnosić?

 

Ktoś wyczytał co na to serwisówka ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma określonego podciśnienia , najważniejsze żeby wszystkie wartości były identyczne a takie coś jak cylinder bazowy w tym motocyklu nie istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chłopski rozum znaczenie i sens synchronizacji wtrysków jest identyczny jak gaźników. 
Sposób zapewne też (lub prawie).
Chodzi tylko o ustawienie przepustnic na wolnych obrotach (później ma to pomijalne znacznie) aby silnik pracował równo.

 

Odnoszenie się do danego cylindra, czy tym bardziej konkretnej wartości moim zdaniem jest trochę bez sensu - co nam z wartości jeśli przepustnice będą za bardzo zamknięte i będzie się dławił, lub odwrotnie i będzie wysoko trzymał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

A czy da rade synchronizować gaźniki w Bandicie 600 98r bez ściągania baku? Widziałem że dojście do tych króćców podciśnienia jako takie jest. Ale gorzej ze śrubami do regulacji. Ktoś z Was robił może synchronizacje bez odkręcania zbiornika paliwa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, napoleon napisał:

A czy da rade synchronizować gaźniki w Bandicie 600 98r bez ściągania baku? Widziałem że dojście do tych króćców podciśnienia jako takie jest. Ale gorzej ze śrubami do regulacji. Ktoś z Was robił może synchronizacje bez odkręcania zbiornika paliwa? 

Ale czemu nie chcesz zdjąc baku? Przeca to minuta roboty

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peenie o paliwo chodzi takze bierzesz strzykawke nalewaszz paliwa i tylr z filozofi albo w oststecznosci po prostu przesywasz zbiornik zeby miec miejsce do srub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulowac gazniki bez sciagania zbiornika to tak przyjemne jak kochanie dziewczyny z rajstopami na du...

W obu wypadkach zdjal bym. Nie trwa dlugo i jest przyjemniej.

  • Like 1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak się dostaniesz do śrub regulacyjnych gaźników. Nie ma opcji, bak trzeba ściągnąć. Robota wygląda na skomplikowaną ale jak zrobisz to pierwszy raz to sam dojdziesz do wniosku, że to nic strasznego.

 

 

 

Wysłane z mojego fona

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu nie da się tego inaczej zrobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jak kiedyś regulowali zawory i jak przyszło do płacenia za usługę, to powiedzieli że 50zł więcej z tego względu że bak musieli ściągnąć

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vidon moze wczesniej mieli doczynienia z VFR na Vtecu i poszli za ciosem bo nie zawsze da sie tak bezproblemowo zdjac zbiornik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Problem z synchronizacją w bandziorkach na wtrysku jest taki  że oprócz węża z paliwem którego długość jest wystarczająca żeby bak postawić obok na jakimś podeście to problemem jest krótka wiązka od zasilania pompy paliwa. Najlepiej jest postawić obok moto po jednej i drugiej stronie krzesła oparciami w stronę moto. Na oparciach położyć dwie listwy drewniane które dadzą podparcie dla odkręconego i podniesionego baku. Mamy wtedy łatwy dostęp do cewkofajek oraz do  śrub regulacyjnych przepustnicy i czujnika podciśnienia który musimy odpiąć. Dalej idziemy według porady na filmie. Nic trudnego. Mi w warsztacie za same synchro bez ustawiania zaworów krzykneli 85zł. Zainwestowałem w Carbtune Pro i ogarnołem wszystko sam. Przed silnik chodził jak stara młockarnia, po mruczy jak kociak. Nie ma się czym stresować tylko do dzieła. :driving_moto:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Master5k

 

Troche jestes dla mnie taki anonimowy, awatar by sie tobie nadal. To jest to pierwsze.

Co do synchro, pochwale, nie ze wylozyles grosza, a za te krzesla.

Moze komu ta porada pomoze.

To jest wlasnie ta "przyprawa", ktorej tu potrzebujemy.

Wszelkie porady ulatwiajace jednemu czy drugiemu prace przy sprzecie sa jak najbardziej ok!

Dalej tak!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

Ma ktoś tu doświadczenie w synchronizacji przepustnic w Hayce 2 gen?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.