Skocz do zawartości

Chlebek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli chodzi o mój przypadek to przed regulacją zaworów do 6tys nie ciągnął praktycznie wcale. Okazało się że mam za ciasne luzy. Po zabiegu jak ręką odjął...

 

Jezeli motor nie miał robionej tej właśnie czynności, to może już czas się tym zainteresować :)..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marenio, czy przy regulacji zaworów trzeba wymienić uszczelkę pokrywy i te o-ringi przy śrubach?

 

Czy regulacja małego bandziora i dużego różni się czymś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie trzeba wymieniać, a regulacja niczym się nie różni z tego co wiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie trzeba - bynajmniej wg haynesa, praktycznie nie ma potrzeby - rzadko się zdaża żeby rosiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.Mój problem polega na tym,że po zmianie filtra powietrza moto nie ciągnie od dołu,dopiero od ok.5 tys obrotów idzie normalnie.Gdy założę stary filtr ,wszystko jest ok,z nowym nie chodzi jak trzeba.Czy można jakoś zmniejszyć dawkę powietrza,czy nie obejdzie się bez synchronizacji gaźników.Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.Mój problem polega na tym,że po zmianie filtra powietrza moto nie ciągnie od dołu,dopiero od ok.5 tys obrotów idzie normalnie.Gdy założę stary filtr ,wszystko jest ok,z nowym nie chodzi jak trzeba.Czy można jakoś zmniejszyć dawkę powietrza,czy nie obejdzie się bez synchronizacji gaźników.Z góry dziękuję i pozdrawiam.

 

hm, możesz np pobrudzić nowy filtr :D Wiadomo, że po zmianie filtra trzebaby i gaźniki regulować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogdan ,a zmieniles na taki sam filtr tzn papierowy? czy moze KN bo w tym drugim przypadku opis pracy silnikabedzie prawie taki jak piszesz dodatkowo bedzie nierowna praca na niskich obrotach,

ponadto mozesz napisac cos o sobie w przywitalni jesli dusza tego pragnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr jest,taki sam jak stary,czyli papierowy firmy HifloFiltro.Jeśli będe musiał zrobić synchro gaźników ,to chyba założę stary filtr ,a zaoszczędzone pieniążki pójdą na paliwko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm, możesz np pobrudzić nowy filtr :D Wiadomo, że po zmianie filtra trzebaby i gaźniki regulować ;)

 

nie do konca to prawda, zwykle po zalozeniu nowego filtra , silnik powinien zwawiej pracowac ,jezeli wszystko bylo okej ( bynamniej u mnie tak sie zachowywal) ale jezeli gazniki byly rozregulowane to trzeba synchro robic.

a Bogdan , nie wkladaj starego filtra bo na dluzsza mete po prostu meczysz silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do konca to prawda, zwykle po zalozeniu nowego filtra , silnik powinien zwawiej pracowac ,jezeli wszystko bylo okej ( bynamniej u mnie tak sie zachowywal) ale jezeli gazniki byly rozregulowane to trzeba synchro robic.

a Bogdan , nie wkladaj starego filtra bo na dluzsza mete po prostu meczysz silnik

 

A jeśli synchro było robione na starym/zużytym filtrze? Może tak się dziać... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli synchro było robione na starym/zużytym filtrze? Może tak się dziać... ;)

no wtedy może..

Edytowane przez jacekrysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto kupiłem w zeszłym roku,w komisie.Wszystkie regulacje były zrobione przed kupnem,tylko jak to w komisach bywa zaoszczędzili chyba na filtrze.Jednak będe musiał wydać 160zł na synchro,zamiast na Pb,albo jakiegoś browara na weekend.wielkie dzięki za pomoc,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie kwestia cen może być dosyć ciekawa... Ile średnio liczą sobie za takie czynności jak czyszczenie/synchro gaźników, regulacje luzów zaworowych? Chyba mnie to czeka i nie chce dać się naciąć na jakieś ceny z kosmosu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie..... i znowu synchro na wszelkie problemy. Przecież synchronizacja pomaga tylko na nierówną pracę na wolnych obrotach i niskich obrotach.

Synchronizacja wyrównuje dawki paliwa podawane przez gaźniki!!!! A nie reguluje problemy z nadmiarem powietrza!!!!!!

 

Bogdan, prawdopodobnie miałeś stary zatkany filtr. Powodowało to powstawanie dużego podciśnienia w gaźnikach żeby zassać powietrze. A przy okazji to podciśnienie ssało paliwo z gaźników. I ktoś pod to wyregulował gaźniki.

 

Po wymianie filtra siła podciśnienia spadło i mieszanka jest uboga. Dopiero jak solidnie odkręcisz to wtedy główną rolę w podawaniu paliwa zaczyna grać dysza główna i ona już dostarcza właściwą ilość paliwa.

 

Musisz zrobić regulację gaźników a dopiero potem synchronizację.

 

 

Pamiętajcie-synchro na sam koniec, to jest ostatni szlif dla wygładzenia pracy silnika!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja sie podepne pod temat żeby nie robić nowego a mianowicie wszystko mialem ok ale ostatnio zauważyłem że jak po trochę "wiekszym" latniu 30km to mi obroty nie schodzą poniżej 1800 jak pale moto na ssaniu i sie zagrzeje to są ok 1200-1300 a jak sie zagrzeje po jezdzie to są okolo 2tyś. jaka jest tego przyczyna ? Regulacje synchro wszystko bylo robione przed sezonem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja sie podepne pod temat żeby nie robić nowego a mianowicie wszystko mialem ok ale ostatnio zauważyłem że jak po trochę "wiekszym" latniu 30km to mi obroty nie schodzą poniżej 1800 jak pale moto na ssaniu i sie zagrzeje to są ok 1200-1300 a jak sie zagrzeje po jezdzie to są okolo 2tyś. jaka jest tego przyczyna ? Regulacje synchro wszystko bylo robione przed sezonem

 

 

Ogarnij czy cały układ dolotowy powietrza jest szczelny. Czy nie ma pęknięć na airboxie, czy uszczelki całe itp Być może moto może łapać gdzieś trochę lewego powietrza i regulacje nic nie dadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest git uszczelki wszystko elegancko na początku to ma fajne obroty jak sie śmiga ale trochę większa trasa to 2 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest git uszczelki wszystko elegancko na początku to ma fajne obroty jak sie śmiga ale trochę większa trasa to 2 tyś.

 

Hm, to nie wiem. Chyba źle Ci gaźniki poregulowali. Objaw jest taki, jakby silnik dostawał zbyt dużą dawkę powietrza - być może zbyt uboga mieszanka. Ale nie mam pewności, w skuterach robię, w dużych moto już nie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, po odpaleniu i początkowym rozgrzaniu silnika (czyli pracy kilku minut) na jałowym utrzymuje jakieś 1200 130 no i gites, po dłuższym lataniu powiedzmy 30 - 60 minut staje i na luzie 2000 2100 obrotów. Zauważyłem też że ma problem przekroczyć 4000 5000 obrotów, jak się rozgrzeje to mniej ale jednak da się odczuć, tak jakby dziura w obrotach (jak w temacie) ;) czego nie było w poprzednim sezonie -chodził jak pszczółka. Słychać też zupełnie inna pracę wydechu jakby bardziej sztrzelał i przy pewnych obrotach ( już nie pamiętam ile ale też chyba koło 5000) słychać taki brzydki metaliczny dźwięk jakby cały tłumik był luźny...a niby wszystko było zrobione przed sezonem, może też popełnili podstawowy błąd i zrobili synchro itd a potem wymienili filtr powietrza....było dobrze no i się chłopaki za bardzo postarali ;) Jedna myśl mi tylko nie daje spokoju czy jeżdżąc w tej chwili kiedy obroty zachowują się tak jak się zachowują mogę jakoś zaszkodzić silnikowi...wypalone gniazda zaworów itp ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty po dobrym rozgrzaniu - po kilku km - mają być 1200 +/- 100. NA zimnym czy lekko ciepłym mogą być niższe. Ustaw porządnie, sprawdź filtr powietrza i dopiero sprawdź czy masz dziure w obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.