Skocz do zawartości

Chlebek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

TEMAT POWSTAŁ Z POŁĄCZENIA RÓŻNYCH WĄTKÓW O PRACY SILNIKA BANDITA.

Posty ułożone są chronologicznie.

Moderator.
Krzysztof
-----------

Witam

Problem z moim dzieckiem wygląda następująco.

Bandzior odpala i na neutralnym chodzi całkiem ładnie. Zawsze przed jazdą odpowiednio go nagrzewam, a mimo to nie chce wkręcić sie powyżej 7 tys obrotów. Poprostu gdy jade i obroty osiągają 6.5 tys silnik zaczyna szarpać i nie ciągnie (na każdym biegu). Na luzie wkręca sie do konca skali. Poza tym ten cholernik pali okolo 8l/100 przy spokojnej jeździe.

Co to może być ?
-Synchro Gaźników
-Świece
-Kable WN

Pomocy bo w ten sposób nie da się jeździć, a że pogoda łądna to bym sobie jescze pociekał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie zaraz synchro - być moze masz zas***y filtr paliwowy i na wyższych obrotach już nie ciągnie, a i na spalanie duży wpływ ma filtr powietrza. Sprawdz najpierw to zanim narazisz sie na większe koszty.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc jedziemy kolejno wg kosztów:

-syf w filtrze na wężyku

-zabity filtr powietrza

-zły skład mieszanki

-synchro

-dziurawe membrany (przy jednej dziurawej Vmax ~150)

 

tak czy tak z wyjątkiem dwóch pierwszych opcji - pozostałe oznaczają full serwis gaźników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 100% obstawiam kran paliwa. (ewentualnie na rezerwie jeździsz)

 

ps. Sprawdź czy nie przegrzewa sie silnik przy spokojnej jeździe, sprawdzisz go dotykając prawy dekiel. Jak nie da rady go dotknąć chociażby na chwilę, to znak że prawdopodobnie masz mieszankę do ustawienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe że się zalewa (zbyt bogata mieszanka), dla tego tak pali i się nie wkręca pod obciążeniem może mieć na to wpływ zasyfiony filtr powietrza sprawdź go w pierwszej kolejności (bo to tanie i dość łatwe do sprawdzenia ) jeśli jest w porządku to mogą być źle wyregulowane gaźniki jw. (zbyt bogata mieszanka) lub zapłon ale raczej nie moduł tylko kable WN jak napisali Koledzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem wlasnie malą inspekcje mojemu bandziorowi. Filtr powietrza klasyfikuje się do zmiany a filtr paliwa jest czysty (i tak go zmienie). Wyczyscilem filtr powietrza i po tym zabiegu zabawa wygląda tak:

 

Na biegach 1-3, do 7 tys nie ważne jak odkręce manetke bandzior idzie jak strzala. Natomiast jesli bede operowal w malym zakresie gazem to wkreci się spokojnie do oporu.

 

Na biegach 4-5 dusi się przy 7,5 tys ale jak sie postaram to do 8,5 dojdzie i będzie jechal spokojnie (minimalny ruch manetką)

 

Na 6 7,5 tys koniec i kropka.

 

Ciekawostką jest, że jak uda mi sie dobic 9,5 tys obrotów to praca sie wyrównuje i znow rwie az do odciecia.

 

Silnik faktcznie sie zbyt mocno nagrzewa.

 

BTW. Po otwarciu bandziora i poważnych oględzinach odkrylem takie kablorsony podłaczone do gaźników.

przy komorach Płwakowych a nad gażnikami cos na miare czujnika przypiętego do ramy. Czyżby to słynne ogrzewanie?

(zdjęć nie dodam bo z jakiś tajemniczych powodów nie moge uploadować żadnego pliku :( )

Edytowane przez HlbH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak filtr powietrza do wymiany to nie ma na co czekać ja miałem podobnie, czyszczenie nie pomogłoa, a po wymianie ja ręką odjoł. A bierze sie to z tond, że kiedy było sucho to nawet na zapylonym mocno filtrze dało rade jechac ale teraz w bardzo dużej wilgotności powietrza drobinki kurzu w połaczeniu z wilgocia zatkały filtr na amen. Co do filtra paliwa to ja u siebie wywaliłem całkiem, bo w zbiorniku jest siatka taka sama jak w filtrze wiec predzej ona sie zatka niz owy filtr.

Tak te kabelki to najprawdopodobniej podgrzewania gaźniorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie podgrzewanie, spróbuj wyrzucić zewnętrzny filtr paliwa, jest zupełnie niepotrzebny jeśli w kraniku jest sprawny( dobrze jest to sprawdzić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wygląda twój filtr ale jeśli był mocno zasyfiony to już pewnie nie odzyska pełnej przepuszczalności i mimo wyczyszczenia dalej może ci mulic Bandziora jeśli masz możliwość inny filtr wstawić (np od innego Bandyty który jest ok.) to spróbuj i wtedy pojedź. A objawy które opisujesz dotyczące wkręcania się silnika sugerują mi nadal za bogatą mieszankę. Tylko to przegrzewanie się silnika troszkę mi nie pasuje. Silnik na ogół przegrzewa się przy zbyt ubogiej mieszance. Chyba że coś tam jeszcze innego szwankuje w Twoim Bandycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro postaram sie zakupic gdzies filtr powietrza. (moze ktos z forumowiczow wie gdzie moglbym w lodzi taki dorwać). Jak nie pomoze to dam znajomemu na synchro gaznikow, a jak to zawiedzie to przeboleje i oddam do serwisu suzuki, niech sie oni wypowiedza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie podgrzewanie, spróbuj wyrzucić zewnętrzny filtr paliwa, jest zupełnie niepotrzebny jeśli w kraniku jest sprawny( dobrze jest to sprawdzić).

 

Święta racja! ;) Od czasu do czasu miałem problemy jak ty, wywaliłem ten filtr i jak ręką odjął. Sami mi radziliście to na starym PBC! :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Pany!

 

Sprawa zamknięta. Dziorek cieka teraz jakby mi pod tylkiem sto diabłów siedziało.

 

-- Winowajcą był filtr powietrza --

 

a filtr paliwa wywalilem, tak na wszelki wypadek.

 

Dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko sprawdź koniecznie czy w kraniku jest filtr, może poprzedni właściciel założył go po zepsuciu tego w kraniku, nie raz się z tym spotkałem, że po rozebraniu okazało się, że brakowało siateczki na rezerwie albo na zwykłym. Kaplica dla gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Podczas niedzielnej przejażdżki gdy silnik był rozgrzany po kilkunastu kilometrach jazdy, gdy dojeżdżałem do skrzyżowania zbiłem bieg z 3 na 2 na między gazie oczywiście - zatrzymałem się i już na sprzęgle gdy chciałem zbić na "luz" silnik zgasł. Miało to miejsce dokładnie trzy razy i dokładnie tak samo we wszystkich przypadkach wyglądało. Silnik na jałowym pracuje ładnie nie skaczą obroty, ładnie się wkręca i schodzi z obrotów. Czy ktoś może miał taką sytuacje, czy da się samemu to naprawić, a może to moja wina ?? dodam że olej i świece nowe, bak był na 80% zatankowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo za bardzo go dusisz na dojeździe albo gaźniki się kłaniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie podobne więc nie bede zakładał nowego tematu.

Ktoś mi może powiedzieć jak są poprowadzone rurki z benzyną między bakiem a kranikiem? I W którym miejscu przewodów paliwowych jest zainstalowany filtr paliwa.

Mam koło 2/3 baku a na ustawieniu kranika na "on" dusi się dławi itp (brak paliwa) a jak dam na "res" to idzie jak trzeba. I teraz co się mogło zatkać/przytkać przestawić itp. Wcześniej nie trzeba było tak wcześnie przełączać.

W okresie zimowym podnosiłem bak żeby się dostać do filtra powietrza ale kranika nie odpinałem (aczkolwiek mogłem coś naciągnąć/przestawić).

Jakieś schematy? Rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo,podczas dojezdzania do skrzyzowania gasł mi za kazdym razem,po regulacji gazników problem minoł!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ale mi sie kiedys cos przymulał..w****ałem filtr paliwa i sie naprawilo, wiec jezdze bez tego ustrojstwa..

Edytowane przez wojtecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas niedzielnej przejażdżki gdy silnik był rozgrzany po kilkunastu kilometrach jazdy, gdy dojeżdżałem do skrzyżowania zbiłem bieg z 3 na 2 na między gazie oczywiście - zatrzymałem się i już na sprzęgle gdy chciałem zbić na "luz" silnik zgasł. Miało to miejsce dokładnie trzy razy i dokładnie tak samo we wszystkich przypadkach wyglądało. Silnik na jałowym pracuje ładnie nie skaczą obroty, ładnie się wkręca i schodzi z obrotów. Czy ktoś może miał taką sytuacje, czy da się samemu to naprawić, a może to moja wina ?? dodam że olej i świece nowe, bak był na 80% zatankowany.

 

Mam dokładnie tak samo :-)

W piątek jadę na regulację i czyszczenie gaźników i na regulację zaworów. Dam znać czy pomogło :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie tak samo :-)

W piątek jadę na regulację i czyszczenie gaźników i na regulację zaworów. Dam znać czy pomogło :-)

spoko to czekam na wpis z późniejszą datą co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Sprawa wygląda tak: przy obrotach do około 5 tys. bandzior dość muli, znaczy przyśpiesza ale robi to tak jakby chciał a nie mógł i dopiero po przekroczeniu tych 5 tys. obrotów zaczyna się konkretnie zbierać. Coś ewentualnie można w tej sprawie zrobić czy bandzior tak po prostu ma? Jedni mi mówią że gaźniki do czyszczenia i synchro inni że ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.