Skocz do zawartości

Odcinka Bandit 600/1200


Gość Zami
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jeszcze takiego tematu nie znalazłem. Wczoraj kupiłem Bandita 1200S 2004r. z małym mankamentem a dokładniej to odcinka jest jednostajna przy 11500 obrotach. Czy zimny czy ciepły to za każdym razem jest tak samo. Czy na przelocie czy z db killerem to bez różnicy. W ogólę nie robi dyn dyn dyn:)

Motocykl i tak kupiłem z tą wadą, gdyż za dobrą cenę dostałem z oryginalnymi plastikami nie malowany, nie bity, po pełnym serwisie rok temu (gaźniki, zawory, łańcuszek rozrządu).

Dodatkowo Bandyta minimalnie przerywa podczas jazdy na niskich obrotach z delikatnym gazem. Ale jest to na tyle lekkie przerywanie, że jeszcze się zastanawiam czy w ogólę coś z tym robić :)

Jestem ciekawy jak na tym forum ludzie są pomocni:) A więc czas start i dziękuję z góry za każdą wypowiedź :)

 

P.S. jak tylko porobie foty to zrobię temat o tym Bandycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż tą odcinkę na zimnym silniku. Film powinien trwać minimum 5 minut, przy krótszym nie będziemy w stanie stwierdzić czy działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym silniku nie katowałem:) źle napisałem, ale tak po postoju 5min i  5km sprawdzałem raz i było tak samo. Gdy jeszcze mógł się nie rozgrzać do końca. To miałem na myśli:) Na zimnym tylko i jedynie ssanie do 2tyś obrotów:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to odcinka jest zależna od rozgrzania silnika? No chyba jest ustawiona na jednych obrotach i tyle. 

Co do przerywania to gaźniki, może filtr powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie usłyszałem co może być przyczyną:) Mój wcześniejszy motocykl jak był rozgrzany to miał idealną odcinkę a jak się rozgrzał bardzo mocno to mu jakoś zanikała więc to ma znaczenie najwidoczniej! Nie nabijajcie zbędnych postów bo mnie nie interesuje, ze ktoś tak ma tylko chcę wiedzieć co moze być przyczyną:) Pozdro

  • Downvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagraj jakiś film bo za knedel nie wiem o co ci chodzi ? czy o odcięcie zapłonu czy o strzelanie z wydechu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dla Ciebie dobrą radę. Sprzedaj ten motocykl bo szkoda sprzęta jeśli kupiłeś go do katowania do odciny a nie do jeżdżenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, urządziłeś zawody

 


"A więc czas start"  :)

 

 

tylko nikt nie wie, w która stronę pobiec...  

 

mniej roszczeniowe podejście do naszego grona sugeruje, bo Ty byś chciał gotową odpowiedź z przykładami w 15 minut....

nagraj filmik to może coś zaradzimy :)
 

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o odcięcie zapłonu, gdy odkręcę manetke do oporu na chwile to gdy dochodzi to końca zakresu obrotów to nie odcina zapłonu typowo dla motocykla i nie robi dyn dyn dyn tylko jest jednostajny ryk. Nie chodzi mi o katowanie sprzętu, źle mnie zrozumieliście. Po prostu sprawdzałem moto gdy go kupowałem i patrzyłem na odcinke czy nie kopci oraz jak schodzi z obrotów. Okazało się, że silnik nic nie kopci co świadczy o dobrym stanie silnika ale ta odcinka jest jednostajna a wiem, że tak nie powinno być. A ja wolę, by było tak jak inżynier chciał:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra ustaw sobie gaziory ;) i będzie git :) 

Wszystko idzie ustawieniem mieszanki ;) bo raczej 1200 nie jest zblokowany :D Myślę że pomogłem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego bandita 600 mam prawie dwa lata a jeszcze nigdy nie dałem mu do odcinki.

Przecież nie jeździ/ nie stoi się na odcince wiec po co to sprawdzać ?

Odpala ? moc ma ? wiec jest ok. to jest turystyk a nie moto do trzymania na odcince.

 

PS. trzymanie moto na odcince to też katowanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega słabo zaczął, ale się rehabilituje więc chyba można mu pomóc ;)

Do malkontentów co płaczą, że dawanie do odcinki jest niezdrowe dla silnika mam jedno zdanie: Jego motocykl, jego sprawa.

 

Co do problemu

Ja bym sprawdził elektrykę, a konkretnie cewki, przewody WN i moduł zapłonowy.

O ile się nie mylę za odcinkę odpowiada właśnie moduł zapłonowy zliczający impulsy z cewek. Jeśli osiągną odpowiednią częstotliwość moduł odcina zapłon.

Jeśli się mylę proszę o poprawienie. Nie sądzę by regulacje gaźników / zaworów pomogły jeśli motocykl pracuje równo, odpala nie kopci itd.

Warto się tym zainteresować bo w razie "W" np. zablokowana manetka po wywrotce, odcinka chroni silnik przed wkręcaniem się za wysoko.

Życzę powodzenia i osiągnięcia, jak to nazywasz "dyn dyn dyn"

 

Jeśli pomogłem nagraj filmik ze strzelania marchewami, tylko na ciepłym piecu ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do problemu

Ja bym sprawdził elektrykę, a konkretnie cewki, przewody WN i moduł zapłonowy.

O ile się nie mylę za odcinkę odpowiada właśnie moduł zapłonowy zliczający impulsy z cewek. Jeśli osiągną odpowiednią częstotliwość moduł odcina zapłon.

Jeśli się mylę proszę o poprawienie. 

 

Ciekawy Post aż + dałem 

Chyba że ma blokade na gaźnikach ;)  które blokowało przepustnicę aby wysoko nie poszła ;) lub standardowo otwory 

+ Masz oczywiście za ciekawostkę  z modułem :) nie wiedziałem tego temat z dupy okazał się ciekawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie słyszałem coś już kiedyś o module zapłonowym ale chciałem sprawdzić waszą wiedzę :D mój brat ma suzuki gsx750f i być moze będzie pasować na szybką podmiankę:) A marchewkami strzela bez dochodzenia do odcinki w ogólę go nie katując oczywiście na przelocie. Nie wiem czy nie za bardzo... Kumpel miał Bandytę na przelocie i mówił, że jego tak nie ogniem nie walił... Rok temu wszystko regulowane więc chyba jest ok:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł nie liczy impulsów z cewek, tylko z impulsatora pod prawym deklem.

Poza tym, 11500 obr/min. to chyba trochę za mało na odcinkę.

Mój b6 rozkręca się do 12,5 tys zanim zrobi łydy dy dy ...

Więc może problem jest w tym, że silnik nie osiąga obrotów, przy których moduł zarządza wyłączenie iskier?

Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele. Od gaźników poczynając, na ustawieniu rozrządu kończąc...

Edytowane przez fido-dido
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zami więc masz już trop.

Najpierw sprawdź czy ktoś nie sprofanował B12 i go nie zablokował. Jeśli kręci się jak trzeba to podmianka modułów i dalsze "katowanie" jak to niektórzy nazywają ;)

Jeśli ani jedno, ani drugie to pozostaje sprawdzenie impulsatora jak słusznie zauważył Fido.

 

Regulacje były robione rok temu wg sprzedającego, więc ja bym i tak wszystko posprawdzał. Jedno / dwa popołudnia w garażu to sama przyjemność, a przynajmniej wtedy wiesz, że na 100% masz wszystko ogarnięte. Zawory i gaźniki są spokojnie do ogarnięcia samemu  więc nawet nie myśl o oddawaniu do serwisu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fido  wydaje mi sie ze B12 ma wcześniej odcinke niż B6 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory i gaźniki były robione rok temu w serwisie suzuki:) widziałem faktury. Moto bardzo ładnie wkręca się na obroty bez żadnego przydławienia. Moc na hamowni osiągnięta to 108KM. Mam wykres;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Moja wina. Nigdy nie miałem tysiącdwusetki. Sądziłem, że olejaki wszystkie tak samo mają.

Wycofuję, co nabazgrałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory i gaźniki były robione rok temu w serwisie suzuki:) widziałem faktury. Moto bardzo ładnie wkręca się na obroty bez żadnego przydławienia. Moc na hamowni osiągnięta to 108KM. Mam wykres;)

 

Spoko nie zaglądaj, ale jak wybuchnie to nie wracaj z płaczem bo usłyszysz jedynie: "a nie mówiłem" ;)

Nie rozumiem dlaczego ludzie tak bardzo się wzbraniają przed tak prostymi czynnościami serwisowymi zwłaszcza, że są w 100% za free w przypadku olejaków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację Amefisto, może niepotrzebnie odrzucam taką prostą czynność :) W takim razie na poczatku podmienię moduł, a jeżeli to nie pomoże to wezmę się za regulacje zaworów i czyszczenie oraz synchro gaźników:) Jest tu na forum gdzies ładnie opisany sposób robienia synchro? Kiedyś już robiłem ale na 2 cylindrach. Oraz jakie są luzy zaworowe na in i ex?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.