Skocz do zawartości

Zawory - Łańcuch Rozrządu - Napinacz - Pytania I Problemy


Gość Sygnet
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

właśnie o to chodzi, że nie chce oddawać do mechanika a jesli o klucze dynamometryczne to wszystko jest tylko tera o tą zakuwarke sie rozchodzi no, ale trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałków nie musisz ściągać ale żeby nawinąć a nie nowy łańcuszek trzeba wyjąć ślizgi. Jeśli wystarczy usunięcie jednego to dobrze (mówię o tym tylnym na którego napiera napinacz) a jeśli to nie wystarczy to trzeba wyjąć też 2gi co wiąże się z wyjęciem silnika z ramy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

conorian- wystarczy wyjąć napinacz, dwa to operacja nie opłacalna wyjąć prowadnice łańcuszka, trzy to czy autor ma dynamometr na 10NM o ile dobrze pamiętam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tym roczniku osobiście skontrolowałbym bym je przy okazji wymiany rozrządu. Ale jak kto woli :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumpel ma warsztat i pozyczył mi 6 kluczy dynamometrycznych i tam jest, a do czego potrzebne jest 10Nm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Witam

Wczoraj wyjąłem z motocykla napinacz rozrządu, chwile popatrzyłem i włożyłem go z powrotem jak był. Wyjmując go zauważyłem że zostało jeszcze 13 ząbków, ale chyba źle to zinterpretowałem ponieważ wydaje mi się że ten bolec wydłuża się z upływem przejechanych kilometrów i aby go sprawdzić trzeba wysunąć do końca (ten bolec z ząbkami) by zobaczyć ile pozostało jeszcze ząbków. Z racji mojego zakłopotania jeśli możecie oceńcie mój napinacz albo chociaż podajcie ile ma ząbków cały napinacz, gdyż nie chcę, drugi raz go ściągać. poniżej przesyłam linki do mojego napinacza.

Mam nadzieję że ta odp. pomoże mi jak również wszystkim innym osobom, które mają zamiar sprawdzać napinacz.

Z góry dzieki za info :usmiech:

 

http://imageshack.us/photo/my-images/705/napinaczr.jpg/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/811/dsc0023xg.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytałem ten temat tylko że tamkolega pisze ża całość regulacji ma około 49 mm.( nie wiem jak to było mierzone) i jest podane dla Bandita B12 ( czy to jest ten sam napinacz co w B6)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Po sprawdzeniu napinacz zerujemy (luzujemy) i skręcamy w odwrotnej kolejności. Najpierw przykręcamy sam napinacz a potem dopiero sprężynkę z podkładką. Jeżeli regulacja jest już przy końcu należy pomyśleć o wymianie łańcucha rozrządu."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Po sprawdzeniu napinacz zerujemy (luzujemy) i skręcamy w odwrotnej kolejności. Najpierw przykręcamy sam napinacz a potem dopiero sprężynkę z podkładką. Jeżeli regulacja jest już przy końcu należy pomyśleć o wymianie łańcucha rozrządu."

ta odp w żaden sposób mi nie pomaga, proszę czytać uważnie moje posty pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś liczyłem i ząbków jest 22 lub 23

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nie zostało Ci 13 ząbków tylko 13 ząbków już "poszło" zostało tyle co po lewej stronie zapadki;)

9u2l3y.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale myśle że nie jest jeszcze tak źle jak kolega Greg pisze ze w sumie jest 22 lub 23 ząbki, takze teraz już bede wiedział jak się sprawdza wielkie dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeszkodze na chwile i zadam pytanie co oznacza : "po sprawdzeniu napinacz zerujemy (luzujemy)" co należy zrobić bo nie rozumiem tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeszkodze na chwile i zadam pytanie co oznacza : "po sprawdzeniu napinacz zerujemy (luzujemy)" co należy zrobić bo nie rozumiem tego

tzn. gdy sprawdzisz ile ci jeszcze ząbków zostało to napinacz ustawiasz w pozycji zerowej czyli w takiej pozycji jak byś miał założony nowy rozrząd czyli wsuwasz ten bolec do końca, w efekcie dociskająca sprężyna ustawi napinacz proporcjonalnie do zużycia łańcuszka ale lepiej niech jacyś mechanicy sie wypowiedzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak pisze kuba, zakładasz napinacz na maksa schowany, dokręcasz go 2 śrubami do silnika i dopiero na końcu wkładasz sprężyne i nakrętkę która ją trzyma. Napinacz sam się wysunie i dopasuje do łańcuszka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

tak jak w temacie dzisiaj sprawdziłem napinacz łańcuszka i zostało mi do końca 5 ząbków.

mam zamiar , wypadało by zrobić luz zaworów, synchro i do tego zagościł u mnie wydech bos więc pewnie pobawić się jeszcze regulacją gaźników.

więc czy waszym zdaniem oblatam ten sezon na takim łańcuszku czy lepiej odrazu zrobić wymiane za jednym razem odrazu?

 

a z innej beczki to czy kupując łańcuszek od d.i.d.'a brać wersje SDH czy jakś tam nową SV? takie coś zauważyłem na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze nie kupuj nigdy łańcuszków rozrządu, oleju i świec na allegro, po drugie spokojnie przelatasz na 5 ząbkach a po 3 pomysl nad zabawą w luz zaworowy itp bo po co dwa razy zdejmowac dekiel..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem twojej uwagi odnośnie kupowania na allegro. Przecież tam się też sklepy ogłaszają. Czasami możesz nawet wziąć odbiór osobisty i iść bezpośrednio do sklepu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.