Skocz do zawartości

Zawory - Łańcuch Rozrządu - Napinacz - Pytania I Problemy


Gość Sygnet
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Nie rozumiem twojej uwagi odnośnie kupowania na allegro. Przecież tam się też sklepy ogłaszają. Czasami możesz nawet wziąć odbiór osobisty i iść bezpośrednio do sklepu.

 

podróbki podróbki podróbki łańcuszki na metry, ngk made in tajwan oliwa uj wie jakiego pochodzenia, jak jest duży sklep hurtownia to spoko bądz salon a tak to gra w ciemno, łatowo to można zaobserwować po czasami śmiesznie niskich cenach. Sam w to kiedys nie wierzyłem dopóki nie zaczałem serwisowac motocykli i tak na prawde dopiero wtedy zobaczyłem ta sporą różnice.

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Panowie, mam dziwny problem. Jak kupiłem mojego bandita, to przy regulacji zaworów zauważyłem, że łańcuszek jest luźny, na napinaczu było koło 5-6 zębów, więc kupiłem łańcuszek (raczej oryginalny D.I.D w larssonie) z zapinką, przeciągnąłem, zapiąłem... i nic to nie zmieniło. Ale, że ten silnik kończył już powoli swój żywot, zostawiłem to tak jak było i przejeździłem zeszły sezon. Na koniec rozleciała mi się skrzynia, i głowica więc kupiłem drugi silnik, który ma teoretycznie i wiele na to wskazywało około 25kkm ale łańcuszek też był w nim luźny. Więc żeby nie robić fuszerki kupiłem łańcuch oem czyli tourmaxa, oryginalnie zapiętego i ślizg od strony napinacza. Rozpołowiłem silnik wymieniłem ślizg i łańcuszek, złożyłem, wszystko zgodnie z serwisówką, przestrzegając każdego momentu dociągania śrub i wszystkiego możliwego i ... jest tak samo :(((((((( . nic sie nie zmieniło, napinacz na tym samym miejscu, łańcuszek luźny, wszystkie ślizgi idealne, ten nowy co go zmieniałem jest taki sam jak stary, ślizg od strony wydechu po prostu jak nowy, głowica nie była obniżana, wszystko jest w oryginale, zęby na wale ani zębatkach wałków nie są w ogóle zużyte. Nie wiem co można jeszcze zrobić??

 

A dziwi mnie jeszcze jedna rzecz, na obydwu napinaczach z tego i starego silnika, na napinaczu widać ślady tylko na tych ostatnich ząbkach na których teraz jest ta zapadka, tak jakby te pierwsze osiemnaście nigdy nie pracowało.

 

Czy to możliwe żeby te silniki tak miały???????

 

I zawsze czy to na tym czy tamtym silniku nie było żadnych objawów zużytego rozrządu, pracuje idealnie nie faluje nie ma żadnych odgłosów przy schodzeniu z obrotów ani podczas normalnej pracy.

 

Pozdrawiam!!!

Edytowane przez Krzysztof
Zmiana nic nie mówiącego tytułu tematu i poprawienie tagów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25kkm to nowy silnik i napinacz powinien być na początku a nie na końcu.

Nie od tej strony liczysz zęby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam zasadę działania napinacza i wiem jak się go odczytuje :) . A co do przebiegu to widziałem dawce, stara buda ale z 2000 a może nawet 01' i był naprawdę idealnie wręcz zachowany, ale pewności na 100% nigdy nie można mieć.

 

W końcu znalazłem. Nie nagrałem swojego bo nie miałem czym ale jest tylko troszeczkę lepiej jak tu:

i tak samo było przed wymianą. wydawało mi się i nadal wydaje, że po wymianie ślizgu, kiedy wszystkie ślizgi mają fabryczne wymiary, i wymianie łańcuszka na nowy to po złożeniu napinacz powinien wyskoczyć max 1 2 ząbki żeby napiąć łańcuszek, i wyskakiwać po jednym jak łańcuszek się zużywa, a nie od razu wyskoczyć do momentu aż ślizg się opiera o coś w silniku kiedy zostaje kilka ząbków. Ma ktoś jakiś pomysł o co chodzi ???? Edytowane przez glina600s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co chodzi, ale powiem Ci ze 5-6 ząbków to nie jest aż tak mało, mam 5 już drugi rok i nie ubywa wiec nie wymieniam (55tys przebieg), podobno od 3 ząbka przestaje napinać.

Ktoś kto wymieniał rozrząd Ci powie czy na nowym łańcuszku napinacz startuje od pierwszych ząbków czy od połowy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że przy tych 5 ząbkach ślizg opiera się o zwężenie między cylindrami i napinacz już go dalej nie wysuwa. I tak samo było w poprzednim silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

mam pytanie odnośnie sprawdzania napinacza łańcucha rozrządu (chcę potwierdzenia jedynie)... czy można to zrobić w każdej dowolnej chwili czy tylko przy regulacji zaworów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie odnośnie sprawdzania napinacza łańcucha rozrządu (chcę potwierdzenia jedynie)... czy można to zrobić w każdej dowolnej chwili czy tylko przy regulacji zaworów?

http://polishbanditcrew.pl/topic/411-jak-sprawdzic-napinacz-lancucha-rozrzadu/

Wisisz flaszke za nygusa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za potwierdzenie, czyli wystarczy zrobić to co w tym poście i nie trzeba (nie ma konieczności) macać łańcucha ukrytego pod pokrywą klawiatury - no i gitara :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy czasami użyć Tagów tak jak Krzysiek mówi :) Napinacz rozrządu

Wyskocza tobie tematy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam Was drodzy forumowicze.Zabieram się do wymiany łańcuszka rozrządu i do 50 strony techniki nie doszukałem się tematu który opisuje poprawną wymianę łańcuszka oraz jak powinny być ułożone wałki po złożeniu.Jak sprawdzić czy nowo założony łańcuszek po odpalenie silnika nie rozwali pieca? Ogólnie rzecz biorąc jakie są żelazne zasady przy wymianie łańcuszka rozrządu.Pewnie napiszecie ze lepiej oddac moto do mechanika.Mieszkam na stałe w NL i tu takie naprawy wiążą się z duzym obciążeniem finansowym.Wymiana łańcuszka,regulacja zaworów,synchro gaz.to koszt 700e.Wolę miesiąc zbierać informację i narzędzia niż zostać oszukanym przez nieuczciwego tubylca :-).Za wszelkę informację w każdym języku z góry dziękuję.

Edytowane przez Krzysztof
Połączenie tematów. Nie ma sensu zakładania tematu, jeśli już taki jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zakuwarka/rozkuwarka do lancuszka :D

W manualu szukales info?

Edytowane przez nikon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz haynes rozdział 2-18

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz haynes rozdział 2-18

 

A gdzie takową serwisówkę w jezyku polskim albo angielskim znajde?znalazłem tylko w j.niemieckim,ale przetłumaczenie zajmie mi 3 miesiące.wrrr. Inne porady?Ktoś z was wymieniał samemu łańcuszek rozrządu?Dzielcie się wszystkim co macie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

wymieniałem uszczelkę pokrywy alternatora i przy okazji poświęconego wieczoru postanowiłem odkręcić napinacz, zgodnie z manualem (warto dodać w tym manualu by najlepiej sprawdzać napinacz gdy gaźniki są wyciągnięte np. przy ich czyszczeniu, ulatwi to montaż bo miejsca tam tyle, że ledwo palce się mieszczą :).) Napinacz mam na 18 kresce, więc zostało mało, ale powinno starczyć do końca sezonu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam zasadę działania napinacza i wiem jak się go odczytuje :) . A co do przebiegu to widziałem dawce, stara buda ale z 2000 a może nawet 01' i był naprawdę idealnie wręcz zachowany, ale pewności na 100% nigdy nie można mieć.

 

W końcu znalazłem. Nie nagrałem swojego bo nie miałem czym ale jest tylko troszeczkę lepiej jak tu:

i tak samo było przed wymianą. wydawało mi się i nadal wydaje, że po wymianie ślizgu, kiedy wszystkie ślizgi mają fabryczne wymiary, i wymianie łańcuszka na nowy to po złożeniu napinacz powinien wyskoczyć max 1 2 ząbki żeby napiąć łańcuszek, i wyskakiwać po jednym jak łańcuszek się zużywa, a nie od razu wyskoczyć do momentu aż ślizg się opiera o coś w silniku kiedy zostaje kilka ząbków. Ma ktoś jakiś pomysł o co chodzi ????

 

przeciez tak jest w kazdym silniku że w jednym miejscu jest napiety a w drugim luźny ;) tylko nie mów że z tego powodu robiłeś te wszystkie machlojki z rozrządem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no a co z tym napinaczem? Ile powinien srednio wyskoczyc po wymianie rozrzadu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co dokładnie wymienia się jeśli mówimy o wymianie rozrządu? sam łańcuszek czy jakieś zębatki też? pytam, bo będę chciał dać moto na ustawianie zaworów i tak myślę, że może warto by wyminić łańcuszek. Jakie są Wasze porady w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porada główna to taka: jak działa, to nie ruszać ;)

Czemu myślisz nad wymianą? Coś się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.