Skocz do zawartości

Zapas Mocy Alternatora - Jak Sprawdzić


lelon
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Ten temat poruszyłem w statusie ale wydaje mi się dość ciekawy, na pewno podobnego tematu na forum nie mamy.

Pozwolę sobie skopiować wasze wypowiedzi ze statusu

 

Pytanie jakie padło: Ekipa powiedzcie czy jest jakaś możliwość sprawdzenia w moto po odpaleniu ile zostaje "wolnej" mocy alternatora? Jakie jest jego obciążenie przy normalnej pracy motocykla?

 

i wasze odpowiedzi:

 

Widmo80Amperomież między aku a alternatora przewód ładujący - masz jasny obraz wtedy ile ładuje i jakim natęzeniem . W internetach znajdż jaką moc ma Twój alternator odejmij to co pokazuje amperomierz i masz wynik ile zostaje" wolnej "mocy

 

lelon Ok dzięki, spróbuję, mój altek ma 630W

 

Widmo80 Lelon to teraz tą moc 630 W jakos na ampery trzeba przeliczyć . Chyba to jest tak 630 podziel na 12 bo 12 wolt i wychodzi wynik w amperach - niech mnie ktos poprawi jak nie mam racji

 

lelon a co się stanie jeśli przeciążę alternator, może to głupie pytanie, ale nie wiem więc pytam

 

baldhead pewnie sie przegrzeje :) i pusci dymek

 

baldhead zalezy też o ile go przeciazysz i jak długo ;)

 

lelon ok, czyli zanim zacznę podpinac sie po elektrownie lepiej to sprawdzę a powiedzcie - amperomierz wpiąć juz po odpaleniu motocykla, prawda? tam jakiś prąd wzbudzeniowy jest czy coś takiego ?

 

lelon mam do podpięcia w sumie 100W a już sa manetki grzane, naolejacz, wskaźnik napięcia

 

baldhead ja Ci powiem tyle że tego nie zmierzysz :) Najlepiej mieć miernik cegowy z pomiarem pradu stałego z odpowiednim zakresem a pewnie takiego nie masz a zwykłym miernikiem taki jaki pewnie masz to zakres dla pradu stałego masz max 10A cegowy do pradu stałego jest dosyć drogi.Trzeba by jakis przekładnik zastosowac

 

obiezyswiat Najprostsza metoda by sprawdzić ilość wolnej mocy altka: podpinaj tyle żarówek, aż przestanie być ładowany aku, a zamiast tego zacznie on sam zasilać żarówki. Ilość wpiętych żarówek da Ci obraz wolnej mocy.

 

lelon Czyli przyłączam żarówki dopóki, napięcie na altku, przy serwisowych obrotach spadnie poniżej normy?

 

Widmo80 Lelon - zapas jakiś tam jest . Różne rzeczy mogą paść od przeciążenia ( uzwojenie statora , diody prostownicze , regulator napięcia ..)Dlatego najczęsciej podczas zwykłej pracy nie wyciska z siebie więcej jak połowe mocy .Mniej obciążany wytrzymuje dłużej , dlatego nie jest nigdy ta moc dobrana na styk tylko z zapasem

 

obiezyswiat Ponizej normy na aku to bedzie jak przeciazysz i altka i aku jednoczesnie wykorzystasz na maxa :) Zwiekszasz obroty, amperomierz wpierw bedzie Ci pokazywal ze prad plynie z aku do obwodu. W miare jak beda rosly obroty niedobor pradu z alka bedzie coraz mniej uzupelniany z aku. W momencie jak wejdziesz w rownowage mocy altka i pobór w obwodzie przez aku bedzie płynął znikomy prąd. Jak osiagniesz niemal zerowy prąd na aku na serwisowych obrotach to znaczy ze osiagnales rownowage miedzy moc...

 

Jakby ktoś jeszcze miał pomysł lub doświadczenia z tym tematem związane to poproszę o radę
wszelakie badania i pomiary oraz inne obserwacje opisze i zostawię dla potomnych :)

 

Zasadniczo, główne pytanie, które mnie nurtuje i chce się upewnić czy po podpięciu do instalacji motocykla nieco ponad 150W dodatkowo nic nie zepsuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

był kiedyś układ aktywnego obciążenia do 200W.

trzeba by podpiąć woltomierz i patrzeć jak spada napięcie na ładowanych zaciskach

ale to jednak ryzyko że regulator nie wytrzyma.

 

parametrów z noty katalogowej rozumiem że nie masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

był kiedyś układ aktywnego obciążenia do 200W.

trzeba by podpiąć woltomierz i patrzeć jak spada napięcie na ładowanych zaciskach

ale to jednak ryzyko że regulator nie wytrzyma.

 

parametrów z noty katalogowej rozumiem że nie masz

Przejrzałem całą serwisówkę i nie znalazłem, na schemacie elektrycznym jest sporo informacji o mocy pobieranej przez poszczególne elementy, ale niestety tylko 1/3 jest opisana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Ty chcesz jeszcze podłączyć? Działo fotonowe? :D

 

Moim zdaniem nic się nie zepsuje. Przynajmniej nie od razu :P

Może po prostu nie wyrobić z mocą

Żeby ta większa moc była, to musi mieć z czego się brać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie miernikami w prosty sposób nie sprawdzisz tanio i skutecznie. Cewki czy też grzane manetki działają impulsowo, niemniej podpinając się pod poszczególne bezpieczniki możesz sprawdzić jaką moc pochłaniają poszczególne obwody. Niemniej śmiało możesz założyć że i tak 99% pochłania oświetlenie. Ja swego czasu mierzyłem zegary i wyszły groszowe sprawy - standardowo większość mocy szło na żarówki zegarów. Do tego możesz doliczyć manetki - 100% daje max 60W jak pamiętam. Aku też nie jest dużym prądem łądowany szczególnie jeśli jest już naładowany. Zresztą nawet jeśliby ładował prądem 2-4A to może to być równie dobrze margines błedu max mocy altka (upraszczając ok 50A) więc niespecjalnie bym się przejmował nim.

Max moc altka minus to co masz ze świateł + manetki to niemal dokładna wartość pozostałej mocy.

Edytowane przez obiezyswiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie miernikami w prosty sposób nie sprawdzisz tanio i skutecznie. Cewki czy też grzane manetki działają impulsowo, niemniej podpinając się pod poszczególne bezpieczniki możesz sprawdzić jaką moc pochłaniają poszczególne obwody. Niemniej śmiało możesz założyć że i tak 99% pochłania oświetlenie. Ja swego czasu mierzyłem zegary i wyszły groszowe sprawy - standardowo większość mocy szło na żarówki zegarów. Do tego możesz doliczyć manetki - 100% daje max 60W jak pamiętam. Aku też nie jest dużym prądem łądowany szczególnie jeśli jest już naładowany. Zresztą nawet jeśliby ładował prądem 2-4A to może to być równie dobrze margines błedu max mocy altka (upraszczając ok 50A) więc niespecjalnie bym się przejmował nim.

Max moc altka minus to co masz ze świateł + manetki to niemal dokładna wartość pozostałej mocy.

Myśle, że masz rację, jak patrze na ten schemat elektryczny gdzie część mam opisane to światła maja najwięcej :) potem pewnie zapłon, mam dwie pompy paliwa ale pewnie nie ma z nimi "dramatu" a reszta czujników to też "groszowe" sprawy.

 

Jeszcze poza manetkami mam olejarkę, ale zakładam że ona dużo nie pobiera.

 

no i mam "oszczędności" w postaci żarówek ledowych na tyle :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest wykres bardziej prądożernej pompy:

http://www.delphi.com/manufacturers/auto/powertrain/fuelhandling/brshls-fp

Jak googla zwiedziłem to widzę ża zwykle to jest 1-5A

 

 

Zapłonu w trakcie jazdy i tak nie uwzględniasz, no chyba że na światłach wspomagasz się rozrusznikiem :D Co by nie było, jak pamiętam to bezpiecznie jest go używać do ok 8k obrotów :]

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.