Skocz do zawartości

Bandit 600 Brak Mocy Na 6 Biegu ;/


Gość Pijak
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ;)

Od pewnego czasu...hmm w sumie to chyba od zawsze mam problem z moim b6 tzn  nie ma mocy na 6 biegu 1.2.3.4.5 kręci max do czerwonego wrzucam 6 i nic wgl nie przyspiesza wręcz zwalnia ma ktoś pomysł co to takiego może być? 

dodam że przed tym sezonem zostały wyczyszczone gaźniki +(synchro) zrobione luzy zaworowe wymienione przewody wn i wymieniony filtr powietrza

W gaźnikach na pewno nie ma żadnej blokady chyba ze o jakiejś nie wiem...

tak jak wspominałem ten muł na 6 jest od kiedy go posiadam wczesniej nie zwracałem tak na to uwagi ale teraz zaczyna mnie to naprawdę wkur...

może to jakaś blokada elektroniczna bo kiedy wrzucam 6 bieg to prędkość wynosi ok 160-170 przy ok 9tys obr i praktycznie ani drgnie

Prosze o jakiekolwiek opinie co to może być

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ;)

Od pewnego czasu...hmm w sumie to chyba od zawsze mam problem z moim b6 tzn  nie ma mocy na 6 biegu 1.2.3.4.5 kręci max do czerwonego wrzucam 6 i nic wgl nie przyspiesza wręcz zwalnia ma ktoś pomysł co to takiego może być? 

dodam że przed tym sezonem zostały wyczyszczone gaźniki +(synchro) zrobione luzy zaworowe wymienione przewody wn i wymieniony filtr powietrza

W gaźnikach na pewno nie ma żadnej blokady chyba ze o jakiejś nie wiem...

tak jak wspominałem ten muł na 6 jest od kiedy go posiadam wczesniej nie zwracałem tak na to uwagi ale teraz zaczyna mnie to naprawdę wkur...

może to jakaś blokada elektroniczna bo kiedy wrzucam 6 bieg to prędkość wynosi ok 160-170 przy ok 9tys obr i praktycznie ani drgnie

Prosze o jakiekolwiek opinie co to może być

Pozdrawiam.

przyspieszać powinien, ale pamiętaj, że powyżej 170 ten motocykl już się kula - jest zwyczajnie zbyt słaby na przyspieszenia przy tych prędkościsach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonale to rozumiem ale chyba nie jest na tyle słaby żeby przy wrzuceniu 6 biegu zwalniał na max otwartej manetce poza tym jeździłem dzisiaj b6 z 2001r i on kręci bez problemu na 6 biegu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje b6 na 6 biegu do 180 km/h miało jeszcze ochotę później tak jak piszę korytarz4 nadzwyczajnej się kulało. Może sprzęgło już na wykończeniu ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie zapomniałem dodac sprzęgło wykazywało ostatnio pierwsze oznaki zużycia tzn jadąc przykładowo na 3 biegu i zmieniając na 4 przy 12tyś obr sprzęgło delikatnie delikatnie się ślizgneło miałem tak kilka razy

ale gdy np jade na 3 biegu powiedzmy 80 odkręcam manetka do oporu to przechodzil przez całą skale bez żadnego ślizgnięcia.

I druga kwestia czy zurzyte sprzęgło powodowałoby u mnie brak mocy na 6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm wydaje mi sie że tak moto był jakieś 3 lata temu sprowadzone z niemiec wczesniej miał go mój znajomy a od roku ja jestem właścicielem 

na 99% są seryjne

rozumiem ze te 78km to nie jest torpeda ale gdy wrzucam 6 bieg a motocykl na pełnym gazie zwalnia to chyba coś jest nie tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze. Jezeli ma juz byc sprzeglo to mam pytanie.

Jaki olej uzywasz.

Koledzy, tu na forum, maja sklonnosci do przesady zalewajac pelno syntetycznym Motulem.

Dla zuzytego sprzegla to w pewnym sesie smierc.

Jak wyglada sprawa gdy calkiem powolutku dodajesz gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej motul 10w40

Gdy powoli dodaj gazu jest spk nie slizga się

Tak jak mówiłem objawy są jedynie gdy odkrece mu maxa i przy 12 tys obr zmieniam bieg to wtedy lekko się ślizgnie ale bardzo rzadko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy tak.

Motul 10w40 ale ktory? Motul 7100 4T?

Jezeli ten to zmien na mineralny.

Druga rzecz dotyczaca sprzegla.

Nie mialem jeszcze takich problemow przy motocyklu bo poprostu go tak nie katuje ale przy samochodzie.

Rozprulo mi skrzynie biegow i olej poszedl na sprzeglo. Nie mialem problemu z ruszaniem czy tez przyspieszaniem ale na 6 biegu przy 140, 160 km/h juz sie nie dalo. Po dodaniu gazu samochod zwalnial ale nie obroty. Te szly w gore a u ciebie? Ida w dol, dlawi sie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę tego nie rozumie dlaczego lejecie do olejków 10w40

Bo koledzy sa twardzi i jezdza nawet przy minus 20 stopni. :D

 

Ja do takiego starego wlalbym mineralny 20w40 albo 50 przykladowo ten Louisa

 

10038456-57_10.JPG

 

i z glowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał jednak mimo wszystko coś z gaźnikami, dopływem paliwa, powietrza, ogólnie mieszanką. No nie ma siły, B6 musi iść do tych 190 chociaż w miarę konkretnie. Masz jakiś filtr paliwa dodatkowy założony? Jak wygląda filtr powietrza? Jeśli na poprzednich biegach idzie ok, a na 6 nie, to po prostu może dopływ paliwa do gaźników zapchany i na 6, gdzie przez długi czas będzie potrzebował stały max dopływ, nagle się on zmniejsza, bo przypchane i nie ma mocy. Kika osób na forum miało taki problem. Jak ja miałem B6 I gen. to do licznikowych 190 szedł bardzo konkretnie, ale potem nagle przy 200 już mu pałka miękła.

 

Jeśli na poprzednich biegach dajesz manetkę w opór i idzie prawidłowo, to sprawdź całą drogę dopływu paliwa z baku do gaźników i filtr powietrza.

Edytowane przez Shadow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakby to był problem z paliwem to i na niższych biegach też słabo by szedł. Przecież na 6-ce nie zaczyna pić jakoś więcej paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie do 190 idzie na 5 biegu a później nic zero mocy filtra paliwa nie mam ale mam trochę zmęczony kronik bo działa tylko w pozycji rezerwa

Filtr był czyszczony ok 300 km temu

Co do większej dawki paliwa to sprawdzę jeszcze kolor świec może

I tak na marginesie wczoraj gdy wracałem z otwarcia sezonu przy naprawdę ostrej jeździe spalił 8,2 To dużo mało czy normalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pić więcej zaczyna przy gwałtownym odkręceniu, na każdym biegu, a podejrzewam że w szczególności na pierwszym... Więc też mi się nie wydaje, że to problem z dopływem benzyny. Wygląda jakby coś ze skrzynią się stało. Ale tak czy siak, łatwiej i taniej wyjdzie najpierw zajrzeć w gaźniki mimo wszystko. Trzeba wykluczać po kolei i od łatwiejszych rzeczy (typu pozaginane wężyki paliwa, dziurawe membrany itd). No i oczywiście w praktyce (grzebać), a nie tylko w teorii (gadać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę dzisiaj gaźniki

A ewentualnie co by mogło być nie tak ze skrzynia?

I czy tak jak ktoś wcześniej pisał sprzęgło może mieć z tym coś wspólnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło może Ci ślizgać. A sprawdza się to tak, że się rozpędzasz, wbijasz ostatni bieg i odkręcasz manetę - jeśli moto nie przyspiesza, a same obroty rosną, to sprzęgło na wykończeniu. Ale tylko w wypadku gdy te obroty rosną a nie zwiększa się przy tym prędkość.

A z tego co piszesz, to sam kranik też masz do roboty tak przy okazji. Istnieje możliwość, że 'roztargał' Ci się filtr w baku od pozycji "ON" w kraniku i jakiś syf się przedostał w kranik albo co gorsza gdzieś dalej.

 

Na razie nie martw się skrzynią. To skrajny przypadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr kupowałem seryjny za ok 60 zł

 

Co do kranika mam aktualnie resztę paliwa więc odkrece go i wyczyszcze

 

A co do gaźnikow to co dokładnie powinienem spr

Napewno gumy i co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia, tak jak koledzy radzą, wężyków, filtra itp. 

Ten motocykl, na 6 biegu po prostu nie jest demonem prędkości. Rozpędzasz się na 3,4 i 5 biegu. Szóstka jest autostradowa.

Może też coś być z przełożeniami. Wystarczy 1 ząb więcej przednim kole zębatym i wskazana prędkość będzie o jakieś 7% mniejsza od oryginalnego zestawu.

Odemij jeden albo dwa zęby z tyłu i tak możesz dojść do 20-procentowego błędu wskazań prędkości. 

Jest jeszcze jedna rzecz. Jeśli masz za luźny łańcuch i/lub bardzo zużyte koła zębate, to łańcuch lubi się czasem ślizgnąć i efekt jest taki, że nie da się za szybko jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zacznij wszystko od początku, cała zabawę z gaźnikami. a od kiedy masz takie objawy?

i nie piszcie tu ze sa jakieś problemy ze skrzynia bo to niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakby to był problem z paliwem to i na niższych biegach też słabo by szedł. Przecież na 6-ce nie zaczyna pić jakoś więcej paliwa

nie zaczyna pić więcej ale po prostu moment, w którym paliwo idzie pełnym strumieniem jest dłuższy bo na 6stce częściej masz wyższe obciążenie, co w przypadku problemów z przepływem paliwa do gaźników zwyczajnie spowoduje braki w paliwie w gaźniku i brak mocy. Było na forum wiele razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.