Skocz do zawartości

Bandit 600 Brak Mocy Na 6 Biegu ;/


Gość Pijak
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Problem pojawił się praktycznie od zawsze kiedy mam bandita czasami jedzie lepiej czasami gorzej ogl ostatnio zalalem go 98 i dodałem trochę specjalnego preparatu do czyszczenia gaźnikow itp No i wydaje mi się że przez to było jeszcze gorzej

A może mam nie seryjne zebatki?

Moim zdaniem problem może leżeć po stronie gaźnikow filtra itp bo silnik napewno nie jest nadmiernie wyeksplatowany

Przebieg to ok 48 tys i przy regulacji zaworów walki wyglądały praktycznie jak nowe

Napęd również jest w dobrym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi co ma do tego gaznik?

12k na 1, 2, 3, itd. to 12 tysiecy. Czy na pierwszym czy szostym, jeden kij.

jezeli gaznik, doplyw paliwa daje rade na niskich to musi dac rade takze na ostatnim.

Jezeli jest wykastrowany elektronicznie to moze byc, ze nie da rady wejsc na obroty maksymalne jak na innych ale musi przyspieszac az do maksimum i nie gra roli czy szybko, czy wolno ale przyspiesza az do odciecia. On ma problem, ze na 5 biegu ciagnie do 190 km/h i 12 000 obrotow nie jest problemem a na 6 predkosc spada. Czego nie napisal to, czy predkosc oraz obroty spadaja. Bez konkretnej odpowiedzi dalej obstawiam na sprzeglo. Slyszeliscie juz cos o kinetyce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pioter takie przypadki już dosyć często się pojawiały na forum. Jeśli dopływ paliwa do gaźnika jest ograniczony np rzez dołożony lipny filtr paliwa lub zapchany, to na niskich biegach zdąży się napełnić komora gaźnika aby ciągle mieć rezerwę paliwa na pełną moc, bo jak długo masz duże obciążenie na niskich biegach? Może być tak, że na 6stce po prostu następuje już ta granica, w której gaźnik nie zdąża się napełnić i paliwa leci do komór spalania w silniku tyle co zleci do gaźnika a komory gaźnika są puste, bo to co wleci to od razu leci do silnika i zwykle jest tego mniej niż potrzeba. Mamy wtedy gotowy spadek mocy na ostatnim biegu i dużym obciążeniu. A na 6 biegu masz zawsze dużo większe obciążenie dla silnika niż niższych biegach bo wystarczy lekki ruch manetką a obciążenie leci na 100% i zanim dobije do pożądanej prędkości to mija znacznie dużo więcej czasu a wszystko na maksymalnym obciążeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzę cały dolot paliwa ale tak jak mówiłem wszystko było czyszczony ok 300km temu

A w jaki sposób można sprawdzić czy gaźniki napełniaja się wystarczająco czy jest coś nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Shadow

 

Nie twierdze, ze jest to niemozliwe i o obciazeniach wiem takze.

Problem w tym, ze jezeli paluje wedlug jego wypowiedzi

 

1.2.3.4.5 kręci max do czerwonego wrzucam 6 i nic

 

moto na piatym do oporu i wszystko gra a w momencie zmiany na szosty

od razu idzie na dol to przepraszam, ja tego nie pojmuje.

W tym wypadku powinien jeszcze troche targnac a dopiero pozniej tracic moc ale on twierdzi, ze z bieda osiaga 160 km/h. Nie twierdzisz, ze tu cos z teoria gaznika nie pasuje?

 

Wracajac do sprzegla. Ja pisalem o kinetyce ty o obciazeniu ale napewno myslelismy o tym samym wiec sie zapytam, co dostaje najwiecej w dupe jezeli wezmiemy pod uwage czynnik laczacy silnik z skrzynia biegow, naped, kola az na powierzchnie drogi (o tarciu nie musimy sie tu rozpisywac)?

 

Dopuki Pijak nie opisze dokladnie co sie dzieje to nasze wypowiedzi sa niczym innym jak wrozenie z krysztalowej kuli.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem na wszystkich biegach idzie do końca na 5 rozpędza się do 190 w momencie zmiany biegu na 6 prędkość spada do ok 170kmh obroty stoją w miejscu na ok 9tys i przez ok 2km nic się nie zmienia czyli cały czas na max manetce a na zegarach 170 i 9tys obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie na 5tce ciśniesz do 190 i możesz jechać tak dłuższy moment i nic się nie dzieje szczególnego, to biję się w pierś i w takim wypadku gaźniki i brak dopływu paliwa do nich odpadają.

 

Czyli zmieniasz bieg z 5 na 6, obroty lekko w dol bo zmieniłeś bieg i teraz prędkość zaczyna spadać a obroty ciągle stoją tak samo czy też idą w dół razem z prędkością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, pomalu dochodzimy.

Lepiej od razu opisac wszystko po kolei, wtedy nie trzeba sie tak glowkowac. ;)

 

Edit

 

Ja bym sprawdzil takze jego elastycznosc.

Nie gonic go na kazdym biegu do oporu a na przyklad popatrzec takze, jak zachowuje sie moto podczas przyspieszania z setki do konca.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej jutro to sprawdzę postaram się nagrać filmik

 

Tak Zmieniam bieg obroty spadają(do ok 10tys) ze względu na to że mieniem bieg i później zwalnia obroty powoli lecą do 9tys a prędkość do ok 170kmh

Czyli proporcjonalnie do prędkości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jest jak odkręcisz manetkę na 6. biegu powiedzmy przy 100 na godzinę? Przyspiesza?

Edytowane przez remki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło, albo nie seryjne przełożenia paliwo nie ma nic do tego skoro na piątce jedzie cały czas a na 6 zwalnia . Ty zmieniałem napęd? Może po prostu źle zębatki masz ktoś pomylił ilość zebow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda faktycznie na coś z napędem, skoro przyspiesza na 6 do pewnej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło, albo nie seryjne przełożenia paliwo nie ma nic do tego skoro na piątce jedzie cały czas a na 6 zwalnia . Ty zmieniałem napęd? Może po prostu źle zębatki masz ktoś pomylił ilość zebow

też tak obstawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś robił skrzynię biegów i zębadki zamienił. Też jest taka opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak przed chwilą wróciłem z garażu troche pogrzebałem i:

-napęd standard 16/47

-kolor swiec raczej prawidłowy w załączniku dodaje zdj

-sprawdziłem filtr delikatnie przybrudzony

-mechanik który robił mi synchro prawdopodobnie troche lipnie podczepił linke gazu która była lekko zagięta ale to raczej nie przeszkadzało w jeździe 

-w załączniku zdj przepustnic wyglądają na trochę zużyte i w dodatku mają wyczuwalny lekki luz gdy poruszam je palcami

-odkręciłem kranik (chyba nikt tego nie robil od 95r :) ) dodam że cos dziwnego znajduje sie w rurce do której idzie podcinienie i gdy chcialem spuscic paliwo przez kranik to leciało troszke mizernie może dlatego że silnik był wyłączony i nie działało podcisnienie (zdj w załączniku)

 

Jutro to wszystko poskładam i nagram filmik z jazdy postaram sie pokazać w nim jak przyspiesza na wszystkich biegach i co sie dzieje gdy wrzucam 6 bieg 

 

Jeli ktos ma jeszcze jakie sugestie to proszę pisać.

post-9945-0-47939100-1459802722_thumb.jpg

post-9945-0-69624800-1459802731_thumb.jpg

post-9945-0-12019200-1459802735_thumb.jpg

post-9945-0-12908100-1459802739_thumb.jpg

post-9945-0-14430200-1459802743_thumb.jpg

post-9945-0-27501000-1459802748_thumb.jpg

post-9945-0-01129600-1459802753_thumb.jpg

post-9945-0-70296600-1459802756_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam kupić dobry preparat do czyszczenia gaźników. Rozpuszcza te kamyczki bursztynowe, które zostają po odparowanym paliwie i można śmiało czyścić tym kranik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ostatnim zdjęciu jakie zamieściłeś jest kranik a z niego wychodzą 2 wyjścia pod wężyk jedno pod paliwo drucie to podciśnienie. i teraz pytanie do ciebie dlaczego podciśnienie jest zatkane na tym zdjęciu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czyszczenia gaznika mozesz uzyc takze sprayu do czyszczenia/odtluszczania hamulcow.

Funkcjonuje dobrze.

Sprawd takze przy okazji ustawienie plywakow.

w gazniku Mikuni BST 36 SS jest to 14,6 +-1mm.

jak u ciebie, nie mam pojecia. Musisz poszukac ale z kawalkiem przejrzystego wezyka mozesz bynajmniej sprawdzic jak wysoko i czy rownomiernie zalewane sa komory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Keihin ustawienie pływaków jest 17mm +/- 1mm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.