Skocz do zawartości

Nie Działające Grzane Manetki Oxford


Gość larencase
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Manetki były sprawne i wszystko działało, teraz sterownik nie reaguje. Co drugie naciśnięcie przycisku on/off nie powoduje uruchomienia się manetek lecz pozwala na ich grzanie, nie działa regulacja mocy (+ i -) ale podczas klikania na te przyciski uruchamia się zielona dioda nad przyciskiem on/off. I to własnie w tym trybie (co drugie nacisnięcie on/off) manetki grzeja ledwo co, ale pobierają prąd.

Mam nadzieje że ktoś mi z tym pomoże, bo nie znalazłem namiarów na serwis i jakieś biuro oxford w Polsce. 

Model sterownika V.7 manetki wpięte bezpośrednio w akumulator.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie masz napięcie na aku podczas pracy motocykla? powinno być 14,4v

Może za mało prądu i manety nie chcą się uruchomić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie masz napięcie na aku podczas pracy motocykla? powinno być 14,4v

Może za mało prądu i manety nie chcą się uruchomić. 

ja mam 13,5 podczas normalnej pracy i manetki oxforda działają :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie masz napięcie na aku podczas pracy motocykla? powinno być 14,4v

Może za mało prądu i manety nie chcą się uruchomić. 

Nowy aku, napięcie ładowania ponad 13,5 V

dodam że działały kiedy były podpięte pod aku bez ładowania i prąd spadał poniżej 12V

Manetki pobierają prąd, czyli tak jakby działały, ale sterownik nie chce nimi sterować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukam w garażu, miałem gdzieś niepotrzebny zestaw grzanych manetek właśnie oksforda. Zawsze można podmienić i sprawdzić co się popsuło.

 

Chociaż może rozkręca to sobie i sprawdź czy coś się w środku nie poluzowalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę nie mylić pojęć. Napięcie to nie prąd :)

Być może mechanicznie się uszkodziły przyciski. Warto rozkręcić i sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę nie mylić pojęć. Napięcie to nie prąd :)

Być może mechanicznie się uszkodziły przyciski. Warto rozkręcić i sprawdzić

Przyciski są sprawne (wszystkie) gdyż + i - przy co drugim naciśnięciu on/off działają (mruga zielona kontrolka) mimo że podczas obsługi - i + nigdy ta kontrolka nie powinna sie uruchamiać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może gdzieś płytka zaśniedziała od wilgoci czy coś w tym stylu. Jak otworzysz to zobaczysz czy nie ma jakichś nalotów na płytce. Jak coś to mogę Ci przelutować płytkę jakby Ci nie miał kto ogarnąć :) możesz też próbować wypiąć po 1 manetce sprawdzić czy np któraś nie robi zwarcia czy coś w tym stylu. 

Edytowane przez darekb1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak patrzyłem u siebie to nie jest skręcane tylko jakoś klejone, uważaj żeby Ci to nie popękało jak będziesz otwierał, może jakoś delikatnie podgrzać? co prawda ja mam sterownik w wersji 8 ale zakładam, że twój tez nie jest skręcany tylko klejony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez owarcia można powiedzieć tylko tyle że się zepsuł

może być wszystko - przebicie na ścieżkach, kondensatory elektrolityczne czy po prostu przebicie któregoś z półprzewodnikow

 

jakiś czas temu bawilismy się na forum z zastępczym układem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyciski są sprawne (wszystkie) gdyż + i - przy co drugim naciśnięciu on/off działają (mruga zielona kontrolka) mimo że podczas obsługi - i + nigdy ta kontrolka nie powinna sie uruchamiać. 

 

ta zielona kontrolka to oszczedzanie aku?

Jeśli napięcie spada ci do 12v to nic dziwnego, że sterownik przechodzi w tryb oszczędzania i działa panel ( można zmieniać + i - ), ale nie grzeje. Podczas pracy silnika nie powinno tak spadać napięcie wg mnie. 

Ostatnio sprawdzałem u siebie i przy załączonych światłach drogowych, mijania i manetkach na 50% napięcie na aku mam 14,3v - 14,4v przy 2000 obr. na jałowych 13,9v

Edytowane przez MetalBeast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ta zielona kontrolka to oszczedzanie aku?
Jeśli napięcie spada ci do 12v to nic dziwnego, że sterownik przechodzi w tryb oszczędzania i działa panel ( można zmieniać + i - ), ale nie grzeje. Podczas pracy silnika nie powinno tak spadać napięcie wg mnie.
Ostatnio sprawdzałem u siebie i przy załączonych światłach drogowych, mijania i manetkach na 50% napięcie na aku mam 14,3v - 14,4v przy 2000 obr. na jałowych 13,9v


Podczas pracy silnika również sterownik się nie uruchamia i nie działa poprawnie, druga sprawa to żę manetki podczas co drugiego kliknięcia przycisku on/off zaczynają grzać, słabo ale grzeją, to właśnie podczas tego co drugiego kliknięcia za pomoca przycisków + i - mruga zielona kontrolka. Stawiam że coś na bank jest uszkodzone w sterowniku, odłączyłem od kostek manetki i nadal to samo.Najgorsze to jest to że sprawdzałem miliar razy przed ostatecznym montażem, wszystko działało, pokleiłem manetki do kierownicy sprawdzam i działa, wkońcu elegancko przewody poprowadziłem w peszlach, wszystko ładnie pochowałem w ramie i dupa. Podłączyłem pod nowy aku i się zje..ło. Człowieka szlak na miejscu trafia z taką robotą.

 


Nie chce mi się rozbierać znów wszystkiego, szarpać z instalacją w jednym peszlu biegną przewody do manetek ale również innych urządzeń po drugie sterownik przymocowałem za pomocą mocnego kleju do podstawy więc jego otwarcie będzie wiązać się z jego uszkodzeniem, nie sądziłem że te manetki są tak awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się rozbierać znów wszystkiego, szarpać z instalacją w jednym peszlu biegną przewody do manetek ale również innych urządzeń po drugie sterownik przymocowałem za pomocą mocnego kleju do podstawy więc jego otwarcie będzie wiązać się z jego uszkodzeniem, nie sądziłem że te manetki są tak awaryjne. 

no to po co to biadolenie?  zamiast kleju na motocyklu lepiej używać taśmy 3m (ale to już wiesz) skoro przed montażem działało a po montażu nie działa to albo to może być przypadek albo coś sknedloliłeś....

 

może przy upychaniu kabli uszkodziłeś przewód, albo zrobiłęś spięcie? na twoim miejscu bym to sprawdził, zebyś potem nie musiał wymieniać całej wiązki....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz tez czy masz dobrze mase przykrecona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

no to po co to biadolenie? zamiast kleju na motocyklu lepiej używać taśmy 3m (ale to już wiesz) skoro przed montażem działało a po montażu nie działa to albo to może być przypadek albo coś sknedloliłeś....

 

może przy upychaniu kabli uszkodziłeś przewód, albo zrobiłęś spięcie? na twoim miejscu bym to sprawdził, zebyś potem nie musiał wymieniać całej wiązki....


miałem tą taśma przymocowane gniazdo zapalniczki, kilka myć motocykla, chemia, kurz i samo odpada...
Więc chciałem to zrobić dobrze tylko nie sądziłem że co drugi zestaw manetek nie działa.

 

 

Sprawdz tez czy masz dobrze mase przykrecona...


Masa jest bezpośrednio to akumulatora przykręcona.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

używane, ale były sprawne i testowane kilka razy przed montażem.

 

moduł v8 ma tylko jedną skrzynkę sterującą. Poprzednie jak się nie myle miały sterownik na kierownicy i puszkę, którą montowało się pod bak. Może jak montowałeś przewody dałeś je za blisko innych kabli i sterowanie (elektronika) świruje. Poza tym przychodzi mi tylko do głowy problem o którym napisali koledzy wyżej - coś nie styka, albo ma jakieś przebicie. Skoro działało na sucho, to po montażu też powinno.

Edytowane przez MetalBeast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moduł v8 ma tylko jedną skrzynkę sterującą. Poprzednie jak się nie myle miały sterownik na kierownicy i puszkę, którą montowało się pod bak. Może jak montowałeś przewody dałeś je za blisko innych kabli i sterowanie (elektronika) świruje. Poza tym przychodzi mi tylko do głowy problem o którym napisali koledzy wyżej - coś nie styka, albo ma jakieś przebicie. Skoro działało na sucho, to po montażu też powinno.

Podczas prowadzenia przewodów okazały się za krótkie do akumulatora, więc je wydłużyłem, obciąłem stare oczka pod aku, dolutowałem nowe odcinki kabli ok, 30 cm, ładnie je zaizolowałem i dałem nowe oczka pod aku. I w tym momencie coś padło. Więc albo to było przyczyną, albo po prostu w tym momencie zechciało się zepsuć. 

Więc obciąłem te dodatkowe przewody i wróciłem do stanu poprzedniego, niestety nadal to samo, sterownik nie działa poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszke takie polemizowanie nie widząc całości. Ale najprościej ja bym sprawdził tak:

 

 

Jak masz to amperomierz to podpinasz w układ i mierzysz ile bierze prądu w spoczynku.

NIE uruchamiaj manetek tylko podaj jaką widzisz wartość na Amperomierzu

 

Jak jest zwarcie zaraz zobaczysz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przez godzinę próbowałem dojść co jest nie tak, akumulator był podpięty pod prostownik, napięcie ok 13,5 do 15V, przewody nawet palcami dociskałem do klem akumulatora i nadal to samo.

Co drugie kliknięcie power, zaczyna pobierać prąd ale nie ma regulacji i według mnie działa to na 10% mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś posiada namiary na Polski oddział oxford. Jako producent muszą znać opis błędu manetek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.