Skocz do zawartości

Bandit 400 - Modyfikacja Zawieszenia


Micu
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, dość nietypowy motocykl zagościł w tym dziale, szczerze powiedziawszy nie wiem czy to podchodzi pod tuning ale co tam :P może się przyda.

 

Nie wiem jak inni posiadacze małych banditów ale zauważyłem że przez te 22 lata sprężyny w lagach mojego zawieszenia uległy ugnieceniu, po wyciągnięciu sprężyn jedna była zauważalnie krótsza zawieszenie zachowywało się fotel bujany. W dużym stopniu używam motocykla do gymkhany i tu potrzebny mi zdecydowanie twardszy przedni zawias.

 

Tu z pomocą przybyła yamaha fzr 600 i jej lagi :) konkretnie sprężyna - rura wewnętrzna(zapierająca się o sprężynę i korek) - korek z regulacją twardości

cały ten zestaw wchodzi  oczywiście nie bez przeróbek. Rura wewnętrzna wymaga skrócenia, ja wziąłem banditowską przeciąłem na pół i pasuje według mnie idealnie, wkręcasz korki ustawiasz twardość i gotowe. AAA chciałoby się nie jest tak kolorowo. Kiedyś jakieś łby siedział i obliczały jak to ma działać, taką modyfikacją psujemy ich zamysł, a podobno zawieszenie 4-setki pracowało idealnie na tamte czasy.

 

Teraz pozostaje eksperymentować z gęstością i być może ilością oleju obecnie mam wlane 7,5w, zdecydowanie za rzadki, przy oryginalnym zawiasie 15w był za gęsty i spowalniał prace zawieszenia ale na sprężynę z fzr myślę że 15w będzie spoko.

 

Przypomnę jeszcze raz wszystko poza długością rury wewnętrznej pasuje idealnie średnice te same korki takie same, gwint na korku ten sam na upartego mozna zastosować same korki na oryginalne sprężyny i mamy regulację.

 

Proszę tylko abyście mnie nie gnoili za kombinacje itp patenty, wiem że są zestawy hyper pro i innych firm do lag, tylko jaki sens ładować grube pieniądze jeśli można trochę pogłówkować wziąć suwmiarkę i testować, nie będzie się sprawdzać można wrócić do **ujowego oryginalnego zestawu.

 

Zdjęć nie wstawiałem gdyż uznałem że operacja jest prosta, lecz jeśli będziecie nalegać to takie się tu znajdą :)

Edytowane przez Krzysztof
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat 400 ogólnie mało pojawia informacji na forum, więc  dobrze że ktoś jeszcze sam coś kombinuje i się tym dzieli z innymi, a może akurat komuś sie przyda i skorzysta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwazam ze jezeli mozna samemu cos wykombinowac i zaoszczedzic pare zlociszy to zawsze bedzie wiecej na paliwko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co można regulować na korkach od FZR? Tylko napięcie wstępne sprężyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej tylko napiecie,  bo żeby regulować tłumienie to bebechy cale  w amorze musiały by być inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej tylko napiecie,  bo żeby regulować tłumienie to bebechy cale  w amorze musiały by być inne

dokładnie tylko napięcie, dodam że fzr też ma tylko napięcie wstępne regulowane i więcej już nie uda się zrobić nie mieniając całego zawiasu z innego motka, ale wtedy nie byłaby to budżetowa modyfikacja :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaką masz kierownicę? Standard rurkę, czy wersję z clip-onami czy jak to się nazywa?
Jak dasz radę to pokaż jak to wygląda na górze.

 

Ja muszę się zabrać do sprawdzenia czy te wersje różniły się sprężynami. Wersja na clip-onach ma dluższe lagi, więc może i sprężyny. Wtedy bym je zaaplikował do swojego i też może by była poprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.