Skocz do zawartości

Przydatna Teoria Dot. Techniki Jazdy


Masher
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądając forum africa twin natknąłem się na zbiór fajnych linków z jeszcze innego forum o technice jazdy. Myślę, że warto poczytać.

-Drgania motocyklowe ( http://www.yamahaxjrclub.pl/kat1/Drgania.pdf )
-O łańcuchach ( http://yamahaxjrclub.pl/kat1/Lancuchy.pdf )
-Zakręty cz.1 ( http://yamahaxjrclub.pl/kat1/Zakrety1.pdf )
-Zakręty cz.2 ( http://yamahaxjrclub.pl/kat1/Zakrety2.pdf )
-Jak należy hamować? ( http://yamahaxjrclub.pl/kat1/Hamowanie.pdf )
-Jazda we dwoje ( http://yamahaxjrclub.pl/kat1/We2.pdf )
-Jazda w mieście ( http://yamahaxjrclub.pl/kat1/Miasto.pdf )
-Jazda w czasie deszczu ( http://yamahaxjrclub.pl/kat1/woda.pdf )
-Regulacja zawiechy ( http://yamahaxjrclub.pl/kat1/Regzaw.pdf )
-Co należy wiedzieć o hamulcach ( http://yamahaxjrclub.pl/kat1/heble.pdf )

Jako bonus - archiwalne odcinki kultowego polskiego programu "Jednym śladem". Testy motocykli, akcesoriów, porady i filmy dotyczące bezpieczeństwa motocyklisów i sprawnego poruszania się po drogach (między innymi szkoła enduro oraz szkoła Valentino Rossiego!) - POLECAM
http://www.jednymsladem.pl/filmy.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedza dla początkujących i dla starych wygów - dla przypomnienia. Warto nieraz coś poczytać, by nabrać trochę pokory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super linki, coś w sam raz dla początkujących motocyklistów na zimę przed pierwszym sezonem w życiu!!! Czyli dla mnie.... ;)

pozdr....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio szperałem po necie i natknałem się na coś takiego:http://www.partforyamaha.com/pages/parts/viewbybrand/1/Suzuki.aspx są tu wyszczególnione części do suzi praktycznie z każdego rocznika. Części ponumerowane katalogowo i wyszczególnione na zdjęciach. Ostatnio bardzo mi pomogły w znalezieniu potrzebnej części :)

Edytowane przez diabelok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio szperałem po necie i natknałem się na coś takiego:http://www.partforyamaha.com/pages/parts/viewbybrand/1/Suzuki.aspx są tu wyszczególnione części do suzi praktycznie z każdego rocznika. Części ponumerowane katalogowo i wyszczególnione na zdjęciach. Ostatnio bardzo mi pomogły w znalezieniu potrzebnej części :)

 

 

ciekawa stronka.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Masher za podrzucenie fajnych artykułów - myślę że każdemu to się przyda. Początkujący dla poszerzenia wiedzy, zaawansowany dla przypomnienia. Raz jeszcze dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

jeżeli ktoś ma ochote poczytać też o technice jazdy polecam

ksiązki :

David L Hough " motocyklista doskonały"

a także

Rafał Dmowski "poradnik motocyklisty"

 

bardzo fajne lekturki:D na zime i nie tylko:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli ktoś ma ochote poczytać też o technice jazdy polecam

ksiązki :

David L Hough " motocyklista doskonały"

a także

Rafał Dmowski "poradnik motocyklisty"

 

bardzo fajne lekturki:D na zime i nie tylko:D

Ameryki nie odkryłeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Przed zakrętem hamujecie tylko przednim? Jestem początkujący i na razie przed wejściem w zakręt dohamowywuję tylnim i silnikiem stąd też moje pytanie bo nie wiem czy właściwie podchodzę do zakrętów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz i piętą hamować. Ważne abyś dostosował prędkość i bieg przed wejściem w zakręt tak abyś nie musiał w nim hamować tylko jednostajnie i delikatnie odwijać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mówili mi mądrzejsi podczas zajęć na torze.. we współczesnych moto (co jest zgodne z prawami fizyki) głównym hamulcem jest przedni i to głównie nim dohamowujesz. Zawodnicy z MotoGP itd. używają też tyłu, ale oni śmigają bez problemu w kontrolowanym poślizgu, a czasem nawet specjalnie go wywołują, bo to potrafi poprawić kontrolę i czas (chyba nawet Keith Code o tym pisał w Przyspieszeniu), Poza tym taki VR idealnie potrafi tym tyłem operować, wie, ile to jest jego 20,30,50 czy 90%. Ty podejrzewam tego nie wiesz - stąd lepiej kontroluj w 100% przód. Ale jeśli chcesz próbować, to próbuj, byle bezpiecznie. Tyle mi powiedzieli eksperci ;)

Edytowane przez karen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heblowanie dodatkowo tyłem daje tę zaletę, że moto mniej nurkuje - wiąże się to z konstrukcją koło-wahacz-rama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj czekaj, bo nie wiem czy się zrozumieliśmy. Podczas jazdy hamujesz PRZEDE WSZYSTKIM przednim, tył jest pomocniczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Czekaj czekaj, bo nie wiem czy się zrozumieliśmy. Podczas jazdy hamujesz PRZEDE WSZYSTKIM przednim, tył jest pomocniczy.

Ogarnołem ;) z każdym kilometrem nabieram wprawy;) Już wiem, że w przyszłym sezonie uderzę na Bydgoski kartodrom bo w tym roku niestety byłem chory jak chłopaki jeździli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja hebluje oboma, najpierw przód i chwile potem tył. jak na ostro idzie, to jeszcze szybko biegami. odpuszczam jak dupa zaczyna latać :P

teraz mam ABS (ostatnio jak heblowałem to też mi zanosiło tył) i się zastanawiam, czy wystarczy ze będę hamował tylko przodem?czy w przypadku ostrego, ABS porozkłada hamowanie na oba koła?

Edytowane przez pavlacos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS nie rozkłada siły hamownia, a przynajmniej ten co masz w Bandziorze i dodatkowo oba koła działają niezależnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli będziesz hamował tylko przodem z tyłem nic się nie dzieje. W bandziorze nie masz spiętych obydwu hamulców w jeden układ jak np. Dual CBS w hondzie

 

o to to, Daniel mnie ubiegł ;)

Edytowane przez miszi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wyobrażam sobie jak takim klocem można zrobić stoppie :P

btw: od czasu do czasu testuję awaryjne hamowanie, głównie na czerwone i tak se myślę że dość dłuuugo schodzi :/

nie zamierzam testować ABS-u ale wydaje mi się że działa z opóźnieniem, bo ostatnio w korku bym się wywalił jak mi zblokowało się kółko na linii (ale wolno jechałem, wiec może nei załapał)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Z tego co wiem w Bandziorach ABS nie rozkłada siły hamowania na oba koła. Takie coś robi na pewno Honda - chyba to nazywa się C-ABS

 

 

edit: HEHE - miałem odpisać wcześniej ale zostawiłem sobie stronę w zakładce i jak już odpisałem to okazało się, że byli szybsi :D

Edytowane przez cleaner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.