Skocz do zawartości

Przydatna Teoria Dot. Techniki Jazdy


Masher
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli ktoś jest z Krakowa, mogę mu wypożyczyć książki Keith Code'a "Przyspieszenie - Twist of the wrist" za przysłowiowego litra... (bezołowiowej :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny jest też dodatek do Motocykla w postaci filmu.

Teraz dołączyli go do katalogu motocykli na 2014,

jest jeszcze osiągalny w empikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...
  • 1 year later...
  • 4 months later...

Poniżej wklejam link do ciekawego filmu o jeżdzie moto. Nie wiem czy w dobrym temacie . jeżeli nie to proszę o przeniesienie.

Film jest długi ale temat też rzeka :-)

https://www.youtube.com/watch?v=B8Ociv8n0wI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Ojej z ABS zawsze krócej  a o paciaka ciężko ;)

na tłuczniu o 3m szybciej niż bez ABs a podobno na takim czymś droga hamowania rośnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejszą cechą ABS jest , zgodnie z nazwą ,brak blokowania kół,

przez co pojazd cały czas utrzymuje sterowalność.Droga hamowania jest

sprawą wtórną i niestety często rośnie .Sterowalność pozwala ominąć przeszkodę,

a przy zablokowanych hamulcach pojazd nie reaguje na ruchy kierownicą .

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

nie wiem czy było czy nie było ale wrzuce. Bardzo jasno przedstawione jak zrobić zawracanko na tzw. ograniczniku czy jak to w tytule w stylu japońskiej gymkhany :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby to jeszcze po naszemu było...

 

W większym skrócie: Pokazana technika dotyczy zawracania z wykorzystaniem przeciwskrętu, który też działa przy niskich prędkościach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oho, będą gleby przy ćwiczeniach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja pierd... na mojej kozie wole sobie zawrocić na dwa razy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dam mu haye zobaczymy co nakozaczy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 years later...

A taka ciekawostka. Mowa była na moim szkoleniu ostatnio o pyk wpada filmik przez przypadek.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę iśc do Kurka i się tego nauczyć na symulatorze :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Tomek napisał:

A taka ciekawostka. Mowa była na moim szkoleniu ostatnio o pyk wpada filmik przez przypadek.

 

 

Widziałem już, jak ktoś sobie slalomy robił po placu, ósemeczki bez rąk, a nawet na stojąco Beemką S1000RR.

Aczkolwiek myślę, że warunkiem koniecznym takich wygibasów jest równa, kulturalna praca silnika, zwłaszcza na niskich obrotach.

Mój Bandzior z gruźlicą by się wywalił, jak tylko by zszedł poniżej 3 tys. obrotów. O Intruderze nie wspominając. Nim jadąc w zakrętach w mocniejszym pochyleniu, tak się przy akompaniamencie silnika na sztywno przykręconego do ramy lagi przednie bujają, że puszczanie kierownicy nawet jedną ręką byłoby samobójstwem.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maniomen napisał:

Widziałem już, jak ktoś sobie slalomy robił po placu, ósemeczki bez rąk, a nawet na stojąco Beemką S1000RR.

Aczkolwiek myślę, że warunkiem koniecznym takich wygibasów jest równa, kulturalna praca silnika, zwłaszcza na niskich obrotach.

Mój Bandzior z gruźlicą by się wywalił, jak tylko by zszedł poniżej 3 tys. obrotów. O Intruderze nie wspominając. Nim jadąc w zakrętach w mocniejszym pochyleniu, tak się przy akompaniamencie silnika na sztywno przykręconego do ramy lagi przednie bujają, że puszczanie kierownicy nawet jedną ręką byłoby samobójstwem.:)

Na szkoleniu mowa była przede wszystkim- " przy znacznej prędkości". Czyli nie slalom, a wręcz jazda torowa. Zapomnieć mieliśmy o przeciwskręcie i kierownicy i praca bioder. Tak było na drugim, albo trzecim przejeździe. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Tomek napisał:

Na szkoleniu mowa była przede wszystkim- " przy znacznej prędkości". Czyli nie slalom, a wręcz jazda torowa. Zapomnieć mieliśmy o przeciwskręcie i kierownicy i praca bioder. Tak było na drugim, albo trzecim przejeździe. 

No tak. Przede wszystkim rozluźnić się i nie walczyć z motocyklem. Zazwyczaj w połowie zakrętu sobie to przypominałem i dopiero po rozluźnieniu, faktycznie zakręt dobrze się pokonywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.