Skocz do zawartości

Wtrysk Paliwa - Świeci Się Kontrolka Fi


Gość pavlo
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Suzuki Bandit GSF 650n 2008r . Ogolnie motor po wypadku, silnik nie tkniety, 8400 km przebiegu, przed rozlaczaniem elektryki wszystko bylo ok, lecz po odlaczeniu komputera ( tego pod siedzeniem) po właczeniu zaplonu zapala sie kontrolka FI, a przebieg miga raz wyświetla sie FI a raz przebieg . Motor pali idealnie, po jakis 5 sekundach pracy na ładnych wolnych obrotach, sam rośnie do 5-6 tyś . Jest to bardzo uciążliwe podczas jazdy . Wie ktoś co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy wtyczki/kolorki kabelkow nie pop*****liles, one sa kolo siebie - oba 4 pinowe.

 

 

C28 - STVA - Secondary Throttle Valve Actuator

 

01.png

 

02.png

 

 

 

C40 - ISCV - Idle Speed Control Valve

 

04.png

 

03.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C28 w Suzuki to błąd aktywatora drugich motylków lub brak odpowiedzi od ich silnika - sprawdź czy jest wtyczka dobrze podpięta przy pompie

C40 jest od wolnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co ma zrobić z tymi wtyczkami ? sa dobrze przypiete, ja ich wogole nie ruszałem . A ktora to wtyczka przy pompie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... przed rozlaczaniem elektryki wszystko bylo ok, lecz po odlaczeniu komputera ( tego pod siedzeniem) po właczeniu zaplonu zapala sie kontrolka FI, a przebieg miga raz wyświetla sie FI a raz przebieg ...

 

 

teraz to doczytalem.. odpalasz moto bez kompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co ma zrobić z tymi wtyczkami ? sa dobrze przypiete, ja ich wogole nie ruszałem . A ktora to wtyczka przy pompie ?

obie są na zdjęciach powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, wszystko jest podpiete, bez tej duzej kostki nic wogole nie kreci . . . Teraz wyjalem to co jest pokazane na drugim zdjęciu i to jakos dziwnie chodzi zeby sie ruszylo trzeba to delikatnie przycisnac, gdy sie to wudłuzy i wsadze to do silnika obroty sa normalne, jednak po paru probach właczenia zaplony samo sie chowa i jest znowu 5 tyś . . .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa jest banalnie prosta :lol: podłączasz OBD odpalasz moto i obserwujesz odczyty z poszczególnych czujników bądź pozycji silników krokowych a sprawca zamieszania ujawni się sam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio Daniel opisywał co i jak w B12,5...

Edytowane przez SLAWEQP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko skąd ja wezme to OBD . . .

 

jeżeli nikt w okolicy nie ma pozostaje ci ASO lub zakup OBD .

 

możliwe że ISC (właśnie to co miałeś wykręcone) działa wadliwie albo coś ześwirowało w jego ustawieniu , OBD ma funkcję resetu ustawienia ISC.

 

a kompa w moto odpinałeś na podłączonym aku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na podłączonym . Już wiem jak usunąć te błędy, zamówie kabelek na allegro i podłącze do kompa przez ten specjalny program . . .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na podłączonym . Już wiem jak usunąć te błędy, zamówie kabelek na allegro i podłącze do kompa przez ten specjalny program . . .

 

ale Ty masz awarie jakas i wykasowanie bledow nie pomoze. sciagnij sobie serwisowke i zrob pomiary zgodnie z opisem... znajdz co jest nie halo, napraw (silnik przestanie wchodzic na obroty) i dopiero na samym koncu wykasuj bledy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj - masz serwisowki do bandziorow, znajdz sobie od Twojego modelu i sciagnij... z tego co widze do Twojego jest po español wiec sciagnij sobie do 1250 - kwestia STVałów jest taka sama.

 

poszukaj jakie ma miec rezystancje, posprawdzaj kabelki, napiecia, zobacz tabelke: "Malfunction Code and Defective Condition Table", a w szczegolnosci rozdzial - "DTC “C28” (P1655): Secondary Throttle Valve Actuator (STVA) Malfunction". tam bedziesz mial krok po kroku opisane co i jak mierzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Podlaczylem bandita pod OBD i wykasowanie bledow nic nie daje . . . czyli mam wszystko po koleji odkrecac :unsure: ? oby to coś dalo . a zrobio mi to w serwisie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlaczylem bandita pod OBD i wykasowanie bledow nic nie daje . . . czyli mam wszystko po koleji odkrecac :unsure: ? oby to coś dalo . a zrobio mi to w serwisie ?

 

 

w ASO pewnie cię wykasują jak za zboże , pokombinuj najpierw sam bo samo skasowanie błędu nie naprawi usterki

 

jakie masz OBD ? takie coś http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-obd-do-motocykli-suzuki-i1776923908.html ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to ci niestety nie pomogę bo nie zrobisz mi logów z odczytów czujników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Witam ponownie. Panowie w serwisie próbowali skasować błędy ale nic z tego, powiedzieli żebym sam szukał usterki, wymienił czujniki, bo przyczyną może być nawet jeden przecięty kabelek, a wszystko już sprawdziłem . Promlem nadal nie usuniętym wymieniłem już wtryski razem z wszystkimi czujnikami, może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł ? Nadal jest to samo :/ Jaki jest teraz program do usuwania błędów? bo chyba ten ecueditor nie działa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu nie zrobisz tak jak Ci tutaj napisałem ?

 

 

tutaj - masz serwisowki do bandziorow, znajdz sobie od Twojego modelu i sciagnij... z tego co widze do Twojego jest po español wiec sciagnij sobie do 1250 - kwestia STVałów jest taka sama.

poszukaj jakie ma miec rezystancje, posprawdzaj kabelki, napiecia, zobacz tabelke: "Malfunction Code and Defective Condition Table", a w szczegolnosci rozdzial - "DTC “C28” (P1655): Secondary Throttle Valve Actuator (STVA) Malfunction". tam bedziesz mial krok po kroku opisane co i jak mierzyc.

 

 

zresztą... Twoja sprawa.. ale jak odpuścisz totalnie i będziesz chciał moto wyjeebać na śmietnik to daj znać, chętnie przygarnę za flaszkę - pobawiłbym się w uturbienie wodniaka dużo nie inwestując :)....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.