Skocz do zawartości

Tps - Czujnik Położenia Przepustnicy - Ustawianie


Kukuryku
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

chciałbym w tym roku przekroczyć 150 kuni na kole, jak będzie 145 też się będę cieszył, jak będzie 140 to będzie wkurw.
może po prosty wystarczy przejść z gaźników 40mm bez tpsu na 36mm z tps?

w gaźnikach 36/38/40mm z gixxera tego nie było a motocykle zapierdalały lepiej jak gsf/gsx/gsxf.

powie ktoś w końcu po co to ustrojstwo?

 

edit. przepraszam za francuski, trochę napity wróciłem.

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

powie ktoś w końcu po co to ustrojstwo?

 

 

 

Moge sprobowac.

 

Tps czujnik to nic innego jak potencjometr, ktory w zaleznosci od "gazu" podaje odpowiednie wartosci informujac tym ECU o polozeniu przepustnicy w zwiazku czym, na podstawie mapy zaplonu w kazdym zakresie obrotow oraz "gazu" obliczany jest indywidualny punkt /czas zaplonu.  Nie mam pojecia czy dobrze to opisalem bo mysle po niemiecku a pisac musze po polsku wiec i pojecia moga byc nietrafne.

 

Edit

 

To funkcjonuje tylko z elektronicznym zaplonem.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Cześć

 

Dziś sprawdzałem rezystancję TPS. Na otwartej przepustnicy zmierzyłem Omega 1 - wartość 5,40 kOhm Omega 2 - wartość 3,06 kOhm. Czyli wychodzi 56% czy to oznacza że czujnik jest do kitu? Mierzyłem na zimnym silniku.  Gdzie taki czujnik kupic?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez RobertEMM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek nie bardzo wiem jak to zrobić. Mam tam jednego torxa wiec pewnie trzeba go odkręcić . Są dwie wartości omega 1 i omega 2 czy przy kręceniu czujnikiem będzie się zmieniać jedna wartość czy dwie wartości? Jeżeli chodzi  o czujnik znlazłem  dla oleajaka 650  -SENSOR ASSY,THROTTLE 13580-38G00-000 - cena 686 zł  :o: 

Edytowane przez RobertEMM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest temat QQ (Kukuryku) na forum , musisz zmostkowac kostke serwisowa i dalej nuz wedlug tematu

 

edyta : nie spojrzałem na profil mea culpa

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam olejaka więc kostka nic nie da. Przed chwilą regulowałem ten czujnik i napiszę wam że wartości max 60% mi się udaje osiągnąć. ustawiam na zimnym silniku. nie wiem  czy po rozgrzaniu będą inne wartości.

Edytowane przez RobertEMM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna wartość jest stała druga się zmienia. Ciut wyżej masz skan z serwisowy jak to ustawić :)

 

Wygląda to mniej więcej.

 

Omegę 1 mierzymy na zamkniętej przepustnicy i musi ona wynosić od 3,5 kiloOhmów do 6,5 kiloOhmów,
Następnie mierzymy Omegę 2 na maksymalnie otwartej przepustnicy i wynik musi być 76% Omegi 1.

Jeżeli nie jest to:

Luzujemy śruby TPS. Jedną bardziej, drugą mniej i kręcimy TPS.

Wartość Omega 1 jest wartością stała. Zmienia się tylko wartość Omega 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się okazuje u mnie jest inaczej. Mam K5 650 s. Niestety wartość 4,90 kOhm. Motocykl  jeździ pali. Zastanawiam się czy olać temat czy szukać czujnika. jakby czujnik kosztował 150 zł to pewnie bym zmienił ale 700 zł za takie cóś to cena kosmiczna. 

 

67be7cd68ff0c283med.jpg

 

Dziękuję wszystkim za info

 

życze wszystkim miłej niedzieli :)

Edytowane przez RobertEMM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Panowie, czy jest moze ktos w Wawie lub okolicy, kto za flaszeczkę lub jej ekwiwalent sprawdziłby regulacje w moim b1250? Trochę mnie męczy w korku... I wydaje mi się że to będzie to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie męczy w korku... I wydaje mi się że to będzie to :)

Znaczy, na pierwszym czy tez drugim biegu i niskich predkosciach "szarpie"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszym na pewno. Drugim chyba też. Łańcuch jest teoche nierówno powyciągany ale bez przesady ;) czasami chodzi wydaje mi się troche lepiej. Czasem gorzej jakby żył swoim życiem. Dotyczy to prędkości np 20...27kmh na dwójce lub ok 2..3 tys rpm na jedynce.. Ogolnie wlaśnie takich potrzebnych do wydostania się z Mordoru :)

Do wymiany też kable bo po deszczu mi przerywał kiedyś ale to oddzielny temat moim zdaniem.

@Pioter jakieś pomysły?

Edytowane przez Turas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozlacz zlacze idace od sondy lambda pod lewy plastikowy dekiel pod siedzeniem. Do zlacza idacego do ECU wstaw rezystor 330 ohmow i sprawdz czy jest lepiej. Zanim bym kopal przy czujniku tps, to byloby pierwsze co bym wyprobowal bo wodniaki tak maja z tym szarpaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turas, do cefkofajek zaglądałeś? Tz czy któraś nie jest uszkodzona? Umnie to była przyczyna szarpania. Z Twojego opisu wynika że jest to duże prawdopodobieństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie zaglądałem. Moto aktualnie sroi przed kamienica wiec nie mam warunków. Postaram się sprawdzić obydwie kwestie. Pytanie wyprzedzające: nowe cewkofajki dostane w larsonie, czy tylko aso?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bedzie pewnei tak jak kazek mowi, u mnie tez cewkowfajki byly kaput ( miedzy innymi) co dawalo taki efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pioter, co sprawdzę wstawiając ten opornik?

@krazek sprawdze cewkofajki. Kurcze cewkofajka w usa kosztuje 87usd =/ masakra.

Wiele części opłaca się kupić z wysyłką do PL. Ile to ustrojstwo nowe w PL kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pioter, co sprawdzę wstawiając ten opornik?

@krazek sprawdze cewkofajki. Kurcze cewkofajka w usa kosztuje 87usd =/ masakra.

Wiele części opłaca się kupić z wysyłką do PL. Ile to ustrojstwo nowe w PL kosztuje?

Mi jak padła to kupiłem 4 używane. Przekładając po jednej szybko wyszło która jest zła.

Właściwie to mam jeszcze 3 sprawne to jedną mogę ci sprzedać jak nie przeszkadza ci że używana. Z Warszawy do mnie daleko nie masz

Edytowane przez slavek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Slavek priv.

Mam nadzieje że będę mógł to ocenić organoleptycznie. Tak aby nie robic stu jazd próbnych i przekładek. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Slavek priv.

Mam nadzieje że będę mógł to ocenić organoleptycznie. Tak aby nie robic stu jazd próbnych i przekładek. :)

Odpisałem. Ja zauważyłem natychmiast po odpaleniu silnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pioter, co sprawdzę wstawiając ten opornik?

 

Idealna wartoscia jest lambda 1. Niestety, wodniaki sa tak "skonstruowane", ze na niskim biegu oraz predkosci, ta wartosc nie moze byc utrzymana i tak dochodzi do regulacji raz w ta raz w tamta "strone" co skutkuje stalym poszarpywaniem.

podlaczenie opornika 330 ohmow symuluje ta wartosc i silnik pracuje rowniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pioter

Pod które piny podpiąć opornik? bo są tam 4 przewody. Wiesz pod jakie kolory? jest odczuwalna różnica po zainstalowaniu opornika? czy silnik spokojniej pracuje w niskim zakresie obrotów? czy mniej szarpie?

Edytowane przez gozdzik77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pioter

Pod które piny podpiąć opornik? bo są tam 4 przewody. Wiesz pod jakie kolory? jest odczuwalna różnica po zainstalowaniu opornika? czy silnik spokojniej pracuje w niskim zakresie obrotów? czy mniej szarpie?

Jak masz ten "zatrzask" to trzymajac zlacze z nim do gory, podlaczasz do drugiego, dolnego poziomego rzedu.

 

U mnie moto chodzi "spokojniej".

 

Edit

 

Znalazlem takie zdjecie

 

s-l300.jpg

 

Ty musisz podlaczyc ale do tej drugiej polowki.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pioter

Na stałe masz zainstalowany ten opornik i tak jeździsz? Sondę masz odłączoną od instalacji?

Nie wywala Ci żadnych błędów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • krynio unpinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.