Skocz do zawartości

Płyn Chłodniczy - Wymiana


Pain
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Wymieniałem pierwszy raz w życiu płyn chłodniczy samodzielnie w moto, ale starałem się trzymać wszystkich rad z serwisówki i nie tylko. Opiszę po kolei co robiłem

 

1. Zdjąłem bak, odkręciłem pod bakiem korek wlewu płynu chłodniczego i korek wlewu pojemniczka wyrównawczego

1. Na leciutko ciepłym silniku odpiąłem najniżej położony przewód chłodniczy 

2. Wyściskałem wszystkie przewody pobujałem motocyklem całość trwała ok 20 min.

3. Każdy orze jak może, metodą usta usta wydmuchałem zawartość pojemniczka wyrównawczego (sam nie zszedł)

4. Podpiąłem przewód chłodniczy i zacząłem bardzo powoli dolewać płyn do wlewu pod bakiem oraz do pojemnicza wyrównawczego

5. Gdy był max odpaliłem moto na 5-10 sekund z otwartym korkiem wlewu - dolałem do maxa

6. Odplaiłem moto z zamkniętym korkiem wlewu na 5-10 sekunda - dolałem do maxa

7. Odpaliłem moto z zamkniętym korkiem do momentu aż włączył się wiatrak i po wystygnięciu dolałem płynu do maxa.

 

Do całego układu weszło ok, 2,7 L płynu chłodniczego przy czym w serwisówce piszą o 3,3 L. Zacząłem się denerwować ale po konsultacjach doszedłem do wniosku że on sam sobie to wyrówna z pojemniczka albo wywali nadmiar.

 

Jeździłem tak 2-3 tyg, wywalał regularnie po jeździe płyn pod siebie aż do tego momentu że dziś zaglądam do pojemniczka wyrównawczego na zimnym silniku i płynu tam tyle co lekko ponad przewód.

 

Pytanie, czy wszystko poszło ok? Płyn sprawdza się na ciepłym czy zimnym? na centralce prawda ? Dzięki za rady

Edytowane przez Pain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim małym b 650 tez tak jest ze wypluje nadmiar i na zimnym jest zbiorniczek prawie pusty po rrozgrzaniu jest około 2/3 w zbiorniczku-na dole pod pokrywą zębatki jest śruba do odpowietrzania układu. Gdzieś jest temat z fotkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłby ktoś tak uprzejmy wrzucić fotę z zaznaczonym na czerwono odpowietrznikiem ? leżałem  trochę pod tym motocyklem i nic takiego nie rzuciło mi się w oczy ;/ na zdjęciach pompy też nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obok zębatki wchodzi wąż płynu do silnika,tam znajdziesz tą śrubę na dziesiątkę klucz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też kiedyś śledziłem tamte tematy odnośnie wymiany płynu i jego odpowietrzania i nie mogę nigdzie odnaleźć tej śruby do odpowietrzania. Niech ktoś zapoda jakieś foto z dokładnym miejscem, gdzie to się znajduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Jastrząb daje repa ;)

 

Rozumiem że niestety zdejmuje znów ten bak, odkręcam korek i popuszczam śrubę na zimnym silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak, generalnie po zalaniu i zagnieceniu przewodow powinno byc ok,bez zadnych odpowietrznikow, ten odpowietrznik odkrecasz troche na rozgrzanym, jak to nic nie da to bym sprawdzil termostat i korek chlodnicy.

 

Jezeli sie nie grzeje i temp jest ok i nie wywala litra na swiatlach to olej temat, tak jak mowilem kiedys bandit byl robiony mlotkiem i przecinakiem takze laborkowa dokladnosc nie jest potrzebna :)

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem płyn w tym sezonie,objawy podobne na zimnym poniżej minimum a na rozgrzanym pod maks podchodzi.Popluje sobie nie raz ale dopóki na rozgrzanym pokazuje dobry stan,a wentylator się załącza to nie ma problemu.Świeży płyn ma większą rozszerzalność ok. 135-7C temp. wrzenia ,sprawdziłem ile od min. do maks wskazania wchodzi płynu .Jest to ok. 3-4 strzykawki o pojemności 20ml ,czyli nawet nie przysłowiowa setka :zeby: ,motocykl się nie grzeje ,wentylator załącza prawidłowo . Nie ma dramatu ,płyn w moto zalecana wymiana co dwa lata ,przypuszczalnie traci właściwości na wysokości temp. wrzenia ,a mając stary płyn zawsze był na min. przy zimnym i podchodził na 3/4 stanu . To jest moja interpretacja opisanego stanu i mam nadzieję że prawidłowa :usmiech:

    Edit zaobserwowałem iż wentylator rzadziej się włącza -większa wydajność płynu chłodzącego ?

Edytowane przez kwinto59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc i foty, mam nadzieje że temat pomoże pozostałym laikom przy wymianie płynów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Niedługo będę chciał wymienić płyn. O ile w poprzednim moto lałem motul motocool Expert i jakoś chyba nic się nie działo, tak teraz natknąłem się na motul motocool factory line. Cena jednak większą. Czym się ten płyn różni?

 

Wymieniałem też niedawno w aucie płyn na koncentrat G13 z grupy aut VW. Czy takim koncentratem w proporcjach z wodą destylowana mogę zalać swoje moto? Nigdzie nie ma napisanej temperatury wrzenia, nawet w karcie charakterystyki producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo będę chciał wymienić płyn. O ile w poprzednim moto lałem motul motocool Expert i jakoś chyba nic się nie działo, tak teraz natknąłem się na motul motocool factory line. Cena jednak większą. Czym się ten płyn różni?

Wymieniałem też niedawno w aucie płyn na koncentrat G13 z grupy aut VW. Czy takim koncentratem w proporcjach z wodą destylowana mogę zalać swoje moto? Nigdzie nie ma napisanej temperatury wrzenia, nawet w karcie charakterystyki producenta.

A koniecznie musi być Motul?

Wiele ludzi zalewa Prestone,

wcale nie gorszy a napewmo tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej prestona i zostaw tego motula chyba ze masz za duzo kasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest popełniany jakiś błąd przy wymianie płynu

objaw paina miał kwintos, neonkin.

 

coś nie funga,

albo problemem jest płyn (i różnice w rozszerzalności cieczy - czyli stosować sprawdzony)

albo problem z odpowietrzeniem

 

zakładam że jak korek i termostat działał przed wymianą to chyba dziwne że nawala w momencie wymiany i to w trzech przypadkach

(a ja się dopytuję bo wymiana przede mną)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy, w czym tkwi problem?

Ze na rozgrzanym silniku pojemniczek wyrownawczy jest pusty a pod moto mokra plama czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podszedłem do tematu raz jeszcze, zle odpowietrzony sprzęt.Wszystkie węże po ugniatane o dziwo powietrze było również w wężu za pompą a odpowietrznik jest przed pompą.Moto odpalone może z dwie krople z wężyka odpowietrzającego poszły a tak to wentylator się włącza i wyłącza i nic się nie dzieje.Użyty płyn to Mannol przeznaczony do motocykli ,po zabiegu odpowietrzenia wszystko działa(wcześniej też) ale nic nie wyrzuca czyli problem to dokładne odpowietrzenie .Motocykl odpalony może z 6 razy wentylator się załączył ,przegazówki i naprawdę zero sensacji :usmiech: . Średnia cena płynu Mannol ok. 15 zł za litr a temp. wrzenia coś ok.135C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motula... no właśnie, a niech ktoś mi powie, jaką jest różnica między motulem motocool, a motul motocool factory line?

 

U siebie zaobserwowałem, że gdy silnik zimy, poziom płynu w zbiorniczku jest poniżej kreski max, natomiast gdy się porządnie zagrzeje, wzrasta o jakieś 5-6 cm.

 

Którą śrubę najlepiej odkręcić, aby najwięcej płynu zleciało?

 

Edit: znalazłem coś takiego: http://www.larsson.pl/mocool-na-gorace-dni,1008,news.html co o tym sądzicie? Stosował to ktoś, warto?

Edytowane przez seebst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płynu po rozgrzaniu powinno być pod maks a nie powyżej,wąż który jest w najniższym położeniu ściągasz i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seebst - pol litra motula 55 zl, litr prestona 17 zl, oba plyny sa tak samo dobre, nie ma sensu przeplacac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.