Skocz do zawartości

Jak Wyjąć Tłoczki Z Zacisków ?


nike166
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Myślałem jeszcze żeby pod te osłony psiknac solidnie wd40. Nie podziała on negatywnie na uszczelki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogadaj z Lenarem, może ma dobre zaciski w dobrej cenie. Nie warto się z tym męczyć. Koniec końców i tak coś rozwalisz. Wiem po sobie bo miałem podobny problem z zaciskami. szkoda pakować tych nowych gumek za 189zł jak masz już zjechane cylinderki a ceny nowych to chyba nie chcesz znać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez jaj....to da się wyciągnąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę wyjąć te osłony przeciwpylowe bez ich uszkodzeń jeśli tloczki są w zacisku?

 

Myjka odpada bo nie mam możliwości

A masz zestaw naprawczy do zacisków? Czy chcesz rozebrac i poskładać na starych gumach, bo jak tak to ta robota nie ma sensu, wrzuc zdjecia tych rys na tloczkach bo jest szansa ze kwalifikuja go do wymiany. Przygotuj sobie zestaw do podlaczenia kompresora, jakies wiaderko, szmate i podjedz do najblizszej wulkanizacji/mechanika i niech ci dmuchną :) kompresor na stacjach benzynowych bedzie raczej za slaby.

 

https://polishbanditcrew.pl/topic/11767-uszczelka-przeciwkurzowa-w-zacisku/?hl=t%C5%82oczki

Edytowane przez kolczyk_1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze drugiego nie odkręcałem ciekawe czy w podobnym stanie jest ... Ogólnie mam namiar na osobę od której brałem tarcze ham. przednie po 19 tyś przebiegu z olx za 200 zł z wysyłka po jego stronie dostałem praktycznie nowe oryginalne  tarcze bez jakiegokolwiek rantu. Pewnie zaciski też może mieć w niezłym stanie sugerując się po stanie tarcz przednich...

 

Z tego ogłoszenia : https://www.olx.pl/oferta/suzuki-bandit-600-04r-silnik-19tys-przebiegu-CID5-IDgR26R.html

Edytowane przez nike166
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chyba to będzie najlepsza inwestycja 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupisz nowe to i tak uszczelnienia by pasowało wymienić, ale w przypadku tych to jeszcze tłoczki.

 

Tu masz ceny :

http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&pno=1&nt=1612&cdes=%20uk%B3ad%20hamulcowy&t=&bid=8823

 

Raczej mało zachęcające. Wymiana 4 tłoczków w komplecie zacisków wychodzi ponad 400zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aczkolwiek te są po małym przebiegu z tego ogloszenia także może uszczelnienia by były ok . Ale 400zl za głupie tloczki to trochę przesada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to rozbierzesz to te uszczelniacze ze starości się rozlecą lub nie będzie się dało ich wepchnąć na miejsce bo mają tendencje do puchnięcia od płynu hamulcowego. Sam komplet uszczelnien to 150 z tego co widze. Druga sprawa że to są hamulce i nie ma co oszczędzać na swoim bezpieczeństwie. Mówiłeś też coś o tym że zmieniałeś tarcze. Jak zaciski będą zapieczone to bardzo szybko zniszczysz zarówno klocki jak i te nowe tarcze. Przy ponownym montażu zwróć też uwagę aby przesmarować prowadnice zacisków tak, by pracowały bez zacięć. W zestawie naprawczym są też nowe gumki na prowadnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak źle to nawet w moim starym b6 tłoczki nie wyglądały...

Tak jak zostało napisane - na bezpieczeństwie się nie oszczędza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przyszłość to jak mamy zamiar wyjmowane tłoczki to róbmy to na moto pompą hamulcową . Z drugiej strony to jak zadbane to ręcznie powinny dać się wyjąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj ewidentnie ktoś nie zadbał o zaciski dlatego teraz tak to wygląda, być może ktoś kiedyś próbował je wyjąć i możliwe, że też miał z tym problem co widać ślady po kombinerkach. Tutaj nie ma opcji ich ruszyć sprężarką. Próbowałem kombinerkami nimi pokręcić  podkładając grubszą gumę aby ich nie zniszczyć bardziej. Podejrzewam, że ktoś odpuścił temat, wepchnął tłoczki bez ich wyczyszczenia i wsadził nowe klocki przez co zapiekły się na amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli moto nie hamowało na przód . miałem to samo z tylnym zaciskiem w większości suzuki tłoczki tak wyglądają i kurzochron wyłazi , amelinnium się utlenia i wypycha gumę po wyjęciu tłoczka trzeba go spolerować wyjąć stare uszczelniacze , wyczyścić gniazda z patyny ,przesmarować smarem do zacisków (6 zł) i złożyć po tym zabiegu hamulce z tyłu się znalazły .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bardzo słaby przód miałem i się zastanawiałem czemu po trochu myślałem, że to masa moto robi swoje ale chyba się myliłem 

 

Jutro do pracy jeszcze zabiore ten zacisk , mam możliwość wtłoczenia do zacisku ciśnienie 20 barów także  z ciekawości jak to wygląda w środku spróbuję jeszcze tak go rozebrać. Obficie go spryskałem wd40. Lub jeszcze w razie nie pójdzie posmarować tłoczki smarem i wcisnąć żeby sie przesmarowało wszystko i wtedy z ciśnienia je potraktować

Edytowane przez nike166
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się wyjąć tloczki co prawda nie powietrzem ale ręcznie i to przy pomocy kolegi, dopasowalem plaskownik do średnicy wewnętrznej tloczka tak aby z lekkim oporem wszedł i kolega lekko naginal na boki plaskownik , a ja w niego pukalem młotkiem i takim sposobem po godzinie 1 wyszedł , drugi około 30 min zabawy ... ogólnie to aluminium mega się utlenilo i to tak blokowalo tloczek , oslona przeciwpylowa pod wpływem utlenienia dociskala maksymalnie tloczek aż guma została na tloczku mocno przyklejona . Pozostałości płynu hamulcowego co zostały w zacisku są czarne i aż szorstkie . Tak to wygląda nie wiem czy czyścić wszystko i składać czy co robić w końcu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie wiem czy brać używki czy kupić tloczki , na allegro za 59zl są w komplecie tloczek i uszczelnienia. Jakby drugi zaciski był ok to może tylko tu bym kupił 2 tloczki i wsio ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie wiem czy brać używki czy kupić tloczki , na allegro za 59zl są w komplecie tloczek i uszczelnienia. Jakby drugi zaciski był ok to może tylko tu bym kupił 2 tloczki i wsio ?

 

Rozbierz drugi i sprawdź, do tego ja bym rozpołowił zaciski, to Ci wogóle hamowało? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.