Skocz do zawartości

Czujnik Temperatury Cieczy W Wodniakach.


Cirus
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Syku to co zaznaczyles to obszar gdzie jest regiel. Jak bede mial chwile i wodniaka na serwisie to sie pobawie a jak wymyslicie cos szybciej to tez wrzucajcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jeżeli z wtyczki diagnostycznej idzie na kompie zczytac temperaturę płynu to by znaczyło ze czujnik jest juz przystosowany i zamiast diody trzeba skonstruować wyswietlacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jeżeli z wtyczki diagnostycznej idzie na kompie zczytac temperaturę płynu to by znaczyło ze czujnik jest juz przystosowany i zamiast diody trzeba skonstruować wyswietlacz

Ja nie twierdzę że nie jest - można iść w kierunku badania sygnału z ECU - ale ja za krótki na to jestem (tam wydaje się że jest transmisja szeregowa)

Natomiast jeśli podepnie się pod czujnik i przetworzy poziom napięcia na wartość temperatury to prezentacja jest już inną bajką

 

ostatnio unikam używania wyświetlaczy - dużo miejsca zajmują, problem z umieszczaniem w owiewkach aby ładnie wyglądały

zrobiłem termometr 4 zakresowy na diodzie RGB - oddałem TomkowiKJ12 bo miał instalować u siebie. jedną diodę w obsadce łatwo umieścić a dioda RGB (pomijając mieszanie kolorów) daje trzy wyraźne podstawowe barwy

Niebieska - zimny, zielona - OK, czerwona gorąco, no można dodać czerwoną pulsującą jako "Ludwiku i Sabo nie idzcie tą drogą"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syku najszybciej bedzie jak wykręcisz ten czujnik z bloku silnika i sprawdzisz co z tego da sie zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja i wykręcać - a kto go potem wkręci. jeśli to najpierw przemierzenie

myślę tylko jak wywzorcować to coś - niby mam drugi termometr (taki spożywczy do mięs i ciast) ale nie mam pomysłu jak go zetknąć z wodą (zakładam niewykręcanie dotychczasowego)

może przyczepić na wąż i owinąć izolacją termiczną aby nie wystygał.

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie nie ma sensu wyważac otwartych drzwi, to jest banalny temat wystarczy zrobić tak jak na poniższym schemacie, czy to z wykorzystaniem oryginalnego czujnika z bloku o ile sie nadaje czy po prostu zrobić trójnik na węzu i tam zainstalować czujnik. Syku ok żone biore na siebie :D

 

 

 

 

 

1410cc96e773.jpg

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty mniej gorzołka pij a więcej trenuj

Czujnik czujnikowi nie równy

 

ten pierwotny z wyświetlaczem może mieć czujnik rezystancyjny typu PT100 (stała wartość wzrostu rezystancji przy wzroście temperatury) albo np Dallas DS18B20 (kodowany sygnał temperatury)

 

Przy takiej zamianie czujników termometr na wyświetlaczu może pokazywać poziom napięcia przedmiesiączkowego sąsiadki z domku naprzeciwko, albo poziom alkoholu we krwi jej małżonka

 

Jak przyjdzie czujnik to go podepnę do voltomierza i do instalacji moto, potem czujnik pójdzie do czajnika z drugim termometrem a ja z notatnikiem zrobię badanie

30stopni - tyle voltów, 40 stopni - tyle woltów, 50 stopni - tyle woltów, 60 stopni - tyle woltów, itd

pojawi mi się wtedy wykres krzywej (może będzie liniowy a może nie) ale będzie można coś zawnioskować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku latach użytkowania nigdy nie miałem problemu z układem chłodzenia aczkolwiek temat wydaje się nawet ciekawy.

Dla twardzieli proponuję zainstalować na bloku silnika termik rozwierny z podłączeniem pod sterowanie pompy paliwa :)

 

Taki żart :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syku Ty mi tu nie pitol :)

 

Jak czujnik seryjny nie pyknie to sie zainstaluje taki zeby pyklo ( jak bym dobrze przekopal garaz to bym znalazl taki zestaw jak wrzucilem na focie) ale wierze w Twoja moc i wiem ze zastosujesz procesor 4 rdzeniowy i wtedy czujnik seryjny bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez w sumie jestem ciekaw czy komuś z forumowiczów zdarzył się przypadek przegrzania wodniaka tak żeby wywalilo cały płyn z układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt sie nie przyzna bo to by oznaczalo naturalna wyzszosc olejakow :D

 

A tak serio wodniakow jest coraz wiecej do tego sa coraz starsze i wychodza takie usterki albo z zaniedbania albo ze starosci. Normalne sprawy jak w kazdym innym moto

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

odkopuje temat, bo problem sie zaczal. 

 

otoz zapalila mi sie lampka cieczy chlodzacej, z jakiego powodu ciezko powiedziec ,bo zeszlego lata mialem robiony serwis i albo chlopaki cos zle poskladali ,albo cos nie dolali, ale zeszle lato przelatalem bez problemu zime rowniez ,a teraz jakos cos sie spierd... czyli zapalilo sie czerwone podczas jazdy przez miasto gdzie ciagle sa jakies korki . Wiadomo zatrzymalem sie wylaczylem bydlaka i czekam i czekam, nie milaem za bardzo czasu bo jechalem jeszcze po auto do mechanika i po 5 minutach mowie jade . no i jakos udalo mi sie dojechac bez wlaczenia lampki. juz do domu. dodam ze wyciekow na zewnatrz nie zaobserwowalem bo ciagle teraz poatrze pod niego czy cos nie kapie

 

 

Nie mialem czasu sprawdzic czy poziom plynu jest czy nie , bo juz ciemno bylo .i teraz pytanie , czy moge dolac cokolwiek czy dokladnie taki sam kolor coolantu musi byc - jesli poziom jest ponizej stanu - mam troche plynu chlodniczego do auta - taki rozowy, ale czytalem ze raczej nie kombinowac i nie mixowac ich , a co zrobic jak stan jest normalny - gdzie szukac problemu??? 

 

Juz wk.. mnie ten motor , tamten poprzedni olejak to chociaz mogl swiecic sie jak choinka a i tak jezdzil a z tym , ciagle jakies ciekawostki wychodza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

a co zrobic jak stan jest normalny - gdzie szukac problemu??? 

Zacząłbym od najprostszej rzeczy - sprawdził poprawność pracy (parametry) czujnika ECT

Potem masy związane z tym obwodem zakładając, że jest płyn w układzie i zbiorniku wyrównawczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpal w domu i sprawdź czy wentylator się załącza.

Kiedyś miałem podobną przygodę po zimowym postoju.

Stojąc w korku zapaliła się lampka. Wyłączyłem silnik ale wentylator

nie pracował. Wyłączyłem i ponownie włączyłem stacyjkę i wtedy wiatraki 

ruszył. 

W domu potraktowałem wszystkie wtyczki kontaktem.

Więcej już takiego przypadku nie zaobserwowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek dolej prestona on sie miesza z innymi, pozniej sprawdz wentylatory i polaczenia elektryczne, i wlasnie w tskich momentach przydal by sie czujnik bo od razu wiadomo by bylo czy to elektryka czy fsktycznie sie przegrzewa. Pamietajcie ze to ze zapala sie kontrolka czy to cisnienia oleju czy temp nie musi oznaczac ze cos jest nie tak z ukladem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz sobie wentylator na krótko i sprawdź czy działa. Może masz to co adi234

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy układ po wymianie płynu dobrze był odpowietrzony.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z prostych spraw  - może zaśniedziały bezpiecznik nr 6 odpowiedzialny za prace wiatraka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ide obejrzec co tam pod owiewkami piszczy ale wiatrak chodzi na pewno bo wyraznie go slychac , i to dosc czest o mi sie wlacza , wiec mam nadzieje ze to poziom cieczy jakos byl ciulowo nalany i jest jej za malo.. bede dalej pytal na pewno takze stay tuned  ale dzieki za wskazowki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada na to ze bylo za malo plynu , bo dolalem niecaly litr i weszlo prawie bez wielszego problemu , podoginalem te weze zeby odpowietrzyc , przejechalem sie kilka minut i dolalem pozostala czesc 2 litry w ukladzie a 3 litry to jednak roznica w chlodzeniu - nie sadzicie ?. Pojade do pracy zobacze jak bedzie i znowu sprawdze poziom , ale mam nadzieje ze to bylo to malo cieczy wiec nie chlodzila i wiatraki ciagle sie wlaczaly przez to....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.