Skocz do zawartości

Problem Z Czujnikiem Położenia Przepustnicy Tps W Gaźnikowcu


Chucky
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Szukałem czegoś o TPS-ach, znalazłem tylko tematy dotyczące silników na wtrysku. 

 

Niedawno postanowiłem przeglądnąć (wyczyścić) sobie gaźniki przez pojawiający się problem przy przyspieszaniu, "dziura" pod obciążeniem w zakresie od 4 do 6 tysięcy obrotów mniej więcej. Przy tej okazji chciałem pomierzyć

oporność TPS-a wg wskazań serwisówki. Po podłączeniu multimetra do wskazanych pinów (pozycja zamknięta), nie mam żadnych odczytów, tak jakby przejścia nie było. Przy sprawdzaniu pozostałych pinów (pozycja otwarta) wartość pokazuje

się dosłownie na chwilę (sekunda), po czym zanika. 

 

Czy mogłoby to wg Was wskazywać na jakieś uszkodzenie TPS-u? Czy może mój miernik szopki odpiernicza albo ja coś źle robię? Bandita mam od niedawna, więc na razie go dopiero poznaje. Nie krzyczcie :)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę o TPS znajdziesz tu:

 

https://polishbanditcrew.pl/topic/28572-tps-czujnik-po%C5%82o%C5%BCenia-przepustnicy-ustawianie/

 

https://polishbanditcrew.pl/topic/12701-problem-z-czujnikiem-tps/

 

w serwisówce jest opisana procedura diagnozy samego czujnika? sprawdzałeś? 

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak widziałem, poczytałem. Ale to właśnie tyczy się wtryskowców. Ja mam gaźnika. Potrzebuję wiedzieć skąd bierze się brak oporności na pinach TPS-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz rezystancji na czujniku i mierzysz na pinach, które wskazuje serwisówka, to wskazuje na jego uszkodzenie

 

THROTTLE POSITION SENSOR INSPECTION
Measure the resistance between the terminals as shown.
'Throttle position sensor resistance: Approx. 5 kΩ

 

nie wiem, jak  w gsf, ale w Kawie można czujnik wyjąć i umyć. W banditach zapewne jest  podobnie, może wystarczy wyjąć, umyć w benzynie i wróci do życia
 

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy link na drugiej bodajże stronie jest o gaznikach sprawdź czy masz dobrze tzn na właściwy przedział ustawiony multimetr jeśli wszystko ok to masz walniete tps

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz rezystancji na czujniku i mierzysz na pinach, które wskazuje serwisówka, to wskazuje na jego uszkodzenie

 

THROTTLE POSITION SENSOR INSPECTION

Measure the resistance between the terminals as shown.

'Throttle position sensor resistance: Approx. 5 kΩ

 

nie wiem, jak  w gsf, ale w Kawie można czujnik wyjąć i umyć. W banditach zapewne jest  podobnie, może wystarczy wyjąć, umyć w benzynie i wróci do życia

 

Chyba tak właśnie zrobię. W serwisówce pisali, że nie ma potrzeby jego demontowania, więc mierzyłem zamontowanego. Nawet się nie zagłębiałem co on tam w środku ma. Ewentualnie wezmę go i odepnę i zobaczę czy zrobi to jakąś różnicę w pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy link na drugiej bodajże stronie jest o gaznikach sprawdź czy masz dobrze tzn na właściwy przedział ustawiony multimetr jeśli wszystko ok to masz walniete tps

Ja mam troszkę inaczej, tu jest chyba na przykładzie 1200. Ale nie zmienia to faktu, że powinno pokazywać jakąś oporność. A tu nic. Jak zetknę ze sobą końcówki miernika, to coś pokazuje. Więc chyba coś jest nie tak z tym TPS-em. Jutro postaram się poogarniać temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zetknę ze sobą końcówki miernika, to coś pokazuje. Więc chyba coś jest nie tak z tym TPS-em. Jutro postaram się poogarniać temat.

 

Znaczy, ze za duzo pojecia o miernikach nie masz albo?

 

Jezeli miernik ustawiony jest przykladowo na pomiar w zakresie mega ohmow to tobie nic nie pokaze.

musisz koniecznie ustawic na odpowiedni zakres albo jezeli nie znasz wartosci to sprawdzasz wszystkie az do skutku. 

Dopiero wtedy, gdy nadal nie bedzie wartosc pokazana mozesz powiedziec, ze masz w rece szrota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy, ze za duzo pojecia o miernikach nie masz albo?

 

Jezeli miernik ustawiony jest przykladowo na pomiar w zakresie mega ohmow to tobie nic nie pokaze.

musisz koniecznie ustawic na odpowiedni zakres albo jezeli nie znasz wartosci to sprawdzasz wszystkie az do skutku. 

Dopiero wtedy, gdy nadal nie bedzie wartosc pokazana mozesz powiedziec, ze masz w rece szrota.

Właśnie o to mi chodzilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy, ze za duzo pojecia o miernikach nie masz albo?

 

Jezeli miernik ustawiony jest przykladowo na pomiar w zakresie mega ohmow to tobie nic nie pokaze.

musisz koniecznie ustawic na odpowiedni zakres albo jezeli nie znasz wartosci to sprawdzasz wszystkie az do skutku. 

Dopiero wtedy, gdy nadal nie bedzie wartosc pokazana mozesz powiedziec, ze masz w rece szrota.

E no, nosz Panie bez przesady, ady wiem jak i jaki zakres ustawić. Może sam miernik w konia mnie robi, to taki z tańszych. Kiedyś tam przy jakimś aucie sondę lambda potrzebowałem pomierzyć i kupiłem za chyba 30 zeta :)

Edytowane przez Chucky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba się było upewnić ;)

Spoko, spoko. Zapożyczę u kogoś jakiś pewny miernik. Mojego nie używałem ze 3 lata, a po za tym tylko napięcie nim mierzyłem. Woltomierz działał, przynajmniej kiedyś. Postaram się to w miarę szybko ogarnąć i dam koda co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dziwne pytanie ale odcinke masz?

Yyyy, może to dziwnie zabrzmi, nie wiem. Jakoś nie mam serca tak fest go kręcić. Normalnie,  no nie wiem. Kolejna rzecz do sprawdzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone, pomierzone. TPS jest ok. Co prawda przy zamkniętej przepustnicy mam około 5,25 kilo, ale serwisówka podaje, że około 5 kilo. Więc chyba ok. Przy pełnym otwarciu też mieści się w podanym zakresie. A co do miernika, kurde lichy styk był na jednej z końcówek co wpięte są do miernika. Przeczyściłem i zagadał jak ta lala.

 

Czyli muszę gdzie indziej poszukać problemu z dziurą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie :) zamówiłem właśnie IXIL-a. Zanim będę grzebał przy iglicach, sprawdzę raz jeszcze luzy na zaworach, a później zrobię synchro.

 

Generalnie narazie zrobiłem następujące kroki:

czyszczenie gaźników + regulacja składu wg serwisówki --> około 2 obroty + regulacje pływaków.

Wymieniłem świece na Denso, wymieniłem przewody na silikony Beru,

wymieniłem filtr powietrza HIFLO.

Pomierzyłem TPS-a --> OK.

A no i przed tym wszystkim wyregulowałem zawory.

 

Z regulacyjnych spraw zostało mi chyba tylko synchro. Zrobię to i zobaczymy.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być ok jak nie to podnieś iglice są takie podkładki w praktikerze 1,25 mm i one są ok po założeniu przelotu i k&n zmianie dysz na 100 i przestawieniu zapłonu o 5 stopni wcześniej musiałem dać podkładki bo była taka dziura jak u ciebie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki. Może przez weekend uda mi się to ogarnąć o ile wydech mi dojdzie, bo chyba lepiej synchro zrobić już z tym docelowym wydechem, no nie?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak stroić to komplet

Otóż to. Zobaczymy co wyjdzie. Jak nie spróbuję to się nie dowiem. Oczywiście dam koda co i jak mi wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy gaźnik inaczej reaguje mam wstawione od mk 1  36mm i mój silnik na tubach kn i przelocie dopiero zaczął pracować po rozwierceniu dysz na 1,8 mm .  :zdziwiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.