Skocz do zawartości

Proszę O Pomoc Wycieki Z Silnika :)


nike166
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko,

 

Koledzy, wziąłem się za uszczelnianie miejsc, w których dziorek trochę mi się pocił i teraz mam kilka pytań.

 

odkręciłem chłodnice, kolektory wszystko spoko. Odkręciłem też te 4 rurki, które są pod każdym wylotem spalin :

 

1. do czego są te otwory ? Sporo mam nagaru w tych rurkach, to jakieś odpowietrzenie ? Są łączone z gumowymi wężykami i idą do jakiegoś urządzenia pod bak. Czy kolejność podłączenia ma tutaj znaczenie jakbym wszystkie odpiął bo chciałbym je wyczyścić.

2. uszczelki w są w kiepskim stanie (dot pkt 1.), można gdzieś takie dokupić ?

3. Czy widoczne mocne zaolejenie na zdjęciu spowodowane może być nieszczelnym połączeniem kolektora wydechowego z głowicą czy może nieszczelność tej rurki o której mowa w punkcie 1 ? Bo spod uszczelki głowicy by tak lało hmm ?

4. ostatnie pytanie, na głowicy jest deklielek przykręcony na 4 śruby myślałem na początku, że po zdjęciu jego ujrzę łańcuszek rozrządu wraz z kołami zębatymi, a tu metalowa blaszka bez żadnej uszczelki i troszkę oleju w środku i właśnie spod tego dekielka też mocno mi się poci, nie powinno być tam dodatkowej uszczelki?

 

ihost_1482858818__imag1299.jpg

 

Byłbym wdzięczny, za objaśnienie tych podpunktów oraz ew pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 3 Jeśli dobrze mówię to tamtędy spływa olej z otworów na świece jeśli pierdzielniete są miski czyli oszcelki otworów swiec. Ad 4 powinna tam być uszczelka. Ad 1 nie jest to coś z paira? Pytam bo nie wiem sam u mnie tego nie ma

Edytowane przez benywariat
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem temat odnośnie tego Pair : https://polishbanditcrew.pl/topic/12840-pair/

 

Odnośnie pkt 3 . Czyli tam pod otworem wylotowym jest gdzieś dziurka, którą spływa olej z otwór świec? Dziwne rozwiązanie by było bo syfi silnik strasznie...

Edytowane przez nike166
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten caly PAIR mozesz spokojnie wybudowac. Zrob sobie takie blaszki, jakies 3 mm grube, zrob sobie uszczelke z papieru (na uszczelki naturalnie) i zaslep tym te otwory. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko według opinii osób które to zaslepily znika charakterystyczne strzelanie z tlumika podczas schodzenia z obrotów , a szczerze nie chce się tego pozbywać :) zamiast uszcselek mogę dać sam sylikon wyokotemperaturowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem temat odnośnie tego Pair : https://polishbanditcrew.pl/topic/12840-pair/Odnośnie pkt 3 . Czyli tam pod otworem wylotowym jest gdzieś dziurka, którą spływa olej z otwór świec? Dziwne rozwiązanie by było bo syfi silnik strasznie...

Dokładnie tak jeśli masz zdupcone miski te uszczelki otworu świecy to olej który się gromadzi w otworze ucieka właśnie tym kanałem i wylatuje w okolicy kolektorów kupić nowe i po sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostanę te uszczelki bez problemu ? Ciężko to wymienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostanę te uszczelki bez problemu ? Ciężko to wymienić ?

bez problemu, zdejmujesz dekiel i wymieniasz

 

np: http://allegro.pl/uszczelka-otworu-na-swiece-suzuki-bandit-600-650-i6655803828.html

 

lub http://allegro.pl/uszczelka-otworu-na-swiece-suzuki-bandit-1200-600-i6526832047.html

 

i tutaj prośba o zweryfikowanie przez innych jaki model pasuje, bo ja juz nie pamietam :) a niby na obu aukcjach pasuje do B6 :D

 

wydaje mi się że ta z jednym oczkiem ale nic nie dam sobie uciąć :P

 

 

Do pair silikon wystarczy, robiłem tak u siebie, to nie uszczelka kolektorów, silikon da radę :)

Edytowane przez lelon
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za linki ! Tylko właśnie pytanie teraz który będzie do mnie pasował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potrzebujesz 2 miśki z jednym uszkiem i dwa z dwoma uszkami  :usmiech:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo super zaraz zamawiam :)

 

A jeszcze odnośnie tego dekla na głowicy w miejscu łańcucha rozrządu do czego on jest ? Też jakieś odpowietrzenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem :) w sumie nie zdejmowalem jeszcze pokrywy zaworów ale chyba nie jest to problematyczne ? Klucz dynamometryczny będzie mi potrzebny czy pokrywa zaworów nie musi być tak serwisowo skręcona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem :) w sumie nie zdejmowalem jeszcze pokrywy zaworów ale chyba nie jest to problematyczne ? Klucz dynamometryczny będzie mi potrzebny czy pokrywa zaworów nie musi być tak serwisowo skręcona?

jakbyś miał klucz dynamo to by było super, bo dość łatwo  ukręcić gwinty, ale bez niego też dasz radę, tylko trzeba dużo wyczucia i nie dokręcaj drugi raz :P dociągniesz jakby gdzieś się zaczęło pocić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolegą ma tak nie będzie problemu :)

 

Tak myślę czy silnik może postać bez oleju około miesiąca bo chciałem ogarnąć to wszystko ale nie zawsze jak czas. Chyba nic nie powinno mu się stać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem :) w sumie nie zdejmowalem jeszcze pokrywy zaworów ale chyba nie jest to problematyczne ? Klucz dynamometryczny będzie mi potrzebny czy pokrywa zaworów nie musi być tak serwisowo skręcona?

 

Jak już zacząłeś grzebać to kup sobie klucze, jak coś ukręcisz to dopiero będziesz 'mądry po szkodzie' i wk...ny .

 

Przy montażu pokrywy silikon tylko dam gdzie serwisówka każe (pod 'uszy' które są na uszczelce), jak dasz w inne miejsca to uszczelka nie będzie trzymać.

 

 

Kolegą ma tak nie będzie problemu :)

 

Tak myślę czy silnik może postać bez oleju około miesiąca bo chciałem ogarnąć to wszystko ale nie zawsze jak czas. Chyba nic nie powinno mu się stać ?

 

Nic mu nie będzie chyba, że będziesz odpalał :) A tak w ogóle to jeśli przy sprzęgle nic nie będziesz robił to po co chcesz olej spuszczać?

Edytowane przez zoozka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A uszczelke pokrywy wymieniać ? W sumie nigdzie nie puszcza,porwać raczej też si nie powinna przy demontażu :)

 

Zaplecze narzędzi akurat mam bardzo duże także bez problemu tyle że ten klucz dynamometryczny pożyczę i Styknie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg suzuki powinieneś wymienić, ale ja już 2 razy składałem na tej samej uszczelce i nie puszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A chce spuścić olej bo będę malował na czarno rurki te wszystkie od chłodnicy co idą i od tego pair. Słabo już wyglądają i postanowiłem w czasie uszczelniania i nimi się zająć dlatego moto by trochę musiało postać bez oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym kluczem dynamometrycznym bylbym ostrozny.

Na rynku jest duzo dziadostw sugerujacych poprawny moment obrotowy.

Nie na daremno zostalo juz tyle gwintow zerwanych.

Jezeli nie masz porzadnego to nawet do lapy bym nie bral.

Sruby wygladaja mniej wiecej tak

 

10302403310.jpg

 

Przykrecaj reka a bez problemu wyczujesz kiedy sroba jest juz dokrecona i nie ma sesu krecic dalej

bo tego trzpienia i tak nie dasz rady wkrecic w pelny material.  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie bedzie lezal pod chmirka to nic nie bedzie podstawa ma byc sucho i w miare cieplo zeby nic nie skorodowalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewany garaż w domu mam , około 15 stopni non stop. Muszę go dopytać co to za klucz oby nie jakaś chińszczyzna .bo trochę mnie nastraszyliscie tym dokrecaniem skoro to takie delikatne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wyczuciem od reki. Jak czujesz, ze sruba juz siadla to to leciutko dociagasz i wystarczy.

 

 

Edit

 

Przykrecajac kolektor nasmaruj sruby leciutko pasta ceramiczna albo miedziana aby sie nie zapiekly.

Pamietaj ale, ze moment obrotowy w serwisowkach podawany jest na sruby "suche".

Najlepiej znow z wyczuciem od reki bo zerwiesz.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To od kolektora też łatwo zerwać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To od kolektora też łatwo zerwać ?

pioter tu miał na myśli kolejne odkręcanie, tak aby się nie zapiekły w przyszłości, bo często ktoś wspomina o ukręconej śrubie przy kolektorach :)

 

każdą da się zerwać, ale te przy kolektorach to już trudniej aniżeli te przy deklu

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.