Skocz do zawartości

Opona Tył Klejenie?


Regan
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie odnośnie opony Michelin Pilot Power 3 kupiłem takową w zeszłym roku nówkę no i stało się złapałem gwoździa i co teraz czy można to sklejić np sznurkiem i czy jazda na takiej oponie może być zbyt niebezpieczna czy to normalna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodem bym odradzał. Tył, to jedni mówią kleić i latać, a drudzy, że nie kleić. Ja bym kleił i latał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia 

Około 5 razy stosowałem sznurek na tylnej oponie nie miałem żadnych problemów.

Zdania są podzielone kleić i obserwować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też tak myślałem żeby założyć bo szkoda jest nowa kosztowała 5 stówek żal by było odstawić, dzięki założę i będę kontrolował

Edytowane przez Regan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak latasz w kolo komina to kleic. jak masz zamiar jechać za granicę to jest pewne ryzyko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po założeniu nówek opon na drugi dzień złapałem gwoździa na tyle. I zakleiłem to (oczywiście wulkanizator nie ja) i tak już latam 1,5 roku i nic się nie dzieje, opona ciśnienie trzyma praktycznie przez cały sezon. Także uważam, jeżeli mała dziurka i nie z boku opony to spokojnie możesz to zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klei sie tylko tyl. Sznurek jest dobry na chwile , bylem juz nie raz swiadkiem jak łatanie sznurkiem sie rozszczelnilo, takze do normalnej jazdy łatka i dobry zaklad wulkanizacyjny

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi na na moje zapytanie tak też zrobię, właśnie nie latam daleko i jakiś zawrotnych prędkości też nie rozwija raczej niedzielne wypady po obiedzie i wieczorem w domku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam fuck tylko z przodu. 

Nowy Sportattack, kupiony na początek sezonu, musiałem przeciąć gdzieś we wrześniu. Nawet nie wiedziałem, dopiero przy wymianie na usd zauważyłem że koło mi sie nie "odbija"

Pęknięcie na samym środku i 5stówek mniej w kieszeni....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aja powiem tak.. Sznurek to awaryjna sprawa na dojechanie do domu a potem to i tak do wulkanizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u nasz wulkanizuje na gorąco i bez łatek :oczy:  .bałbym się kupować na motobazarach  od kolesia który wyrezane nacina i od razu zakłada z wyważeniem ( słurzewiec wawa) i od lat chętnych nie brakuje  :puknijsie: . od wielu lat zakładam prawie nowe opony z( kołkiem) i nigdy nie miałem problemu jak też nie wyważam musi być straszny kartofel żeby biło. Ale to tylko moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria zakłada ,że gum motocyklowych się nie łata (ciekawe ,bo do samochodowych takich zastrzeżeń nie ma )

Mi się też taka przygoda przytrafila w firmowych batlaxach.

Olałem teorię,gumę u wulkanizatora naprawiłem  i jeszcze na nich nakręciłem parę ładnych tysięcy km,

a nie raz 200 było na budziku,bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20160702 114948

Naprawiane przed wyjazdem Pioter moze potwierdzic , polatalismy dosc troche a potem do domu  prawie 500 km na autostradzie z predkoscia powyzej 180 .Wytrzymala spokojnie 

do domu ,no i do konca sezonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak opona łatana to podobno ciężej się tylko wyważa. Odwiedzić naprawdę dobrego wulkanizatora, niech naprawi i latać. Szerokości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy jak uszkodzona, ja w metelzaker z6 zlapaem wkreta. Do wullanizacji motocyklowej i gosc mi powiedzial - wyszly druty do srodka. Jesli na handel to moge.zalolkowac, jak dla siebie to wypier... to pan :) moto ma tylko dwa laczk i musza byc jak igla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz czujnik ciśnienia i osnowa / druty nie dostały= kleić 

nie masz wywalać

bo jak się człowiek wywali na laczku to kosztuje to w PISdu... ;)

 

bok opony moto/samochód od razu wywalać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja złapała gwóźdź ok. 3 cm od środka nic nie wyszło żadne druty, zasznurkowałem na dojazd do domu i zmieniłem na dobrą i tak leży w garażu ale tak jak mówicie może lepiej zawulkanizowac, poprubujem i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ją dobrze zakleisz (zakołkujesz) to będzie w pełni sprawna. Nie ma się czego bać. Ja przejeździłem kiedyś na zakołkowanej chyba z 7kkm, aż do wymiany:-)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tył kołkować, przód nie. Chyba że jest mega uszkodzenie to wtedy wyrzucić na kibel.

Tył kołkowałem i przelatałem jeszcze sporo, oponę wymieniłem dopiero jak już nadszedł jej "naturalny" czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Ktoś może polecić linkiem jakiś zestaw naprawczy do opon ? Chcę coś takiego kupić w razie czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś może polecić linkiem jakiś zestaw naprawczy do opon ? Chcę coś takiego kupić w razie czego.

 

 

Przykladowo cos takiego

 

https://www.louis.de/artikel/slime-pannen-set-gross-fuer-schlauchlose-reifen/10032590

 

Z takim zestawem masz takze mozliwosc napompowania opony.

Jezeli opona uszkodzona jest w miejscu gdzie znajduje sie karkas to nie ma problemu. Uszkodzone flanki to juz co innego, w zasadzie opona na smietnik ale ostroznie da sie dojechac do domu/warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję taki zestaw w razie czego gdyby pękła mi opona a byłbym daleko od domu.

W ten czas nie muszę ogarniać lawety czy innego środka lokomocji.

W razie wystąpienia problemu będzie schowany pod siedziskiem ☺.

A coś tańszego i dostępnego np. na allegro ? Dzięki Pioter za przykład .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, bandziora kupiłem z mp r2 i miała kołek, zrobiłem z 500km ale nie miałem zaufania, wiec szybko nabyłem nowy komplet opon.

Z perspektywy czasu trochę szkoda mi tej opony, dot 3 letni a przebieg minimalny. Ale jednak motocykl ma tylko 2 koła, i kołkowana opona jednak jest osłabiona w tym miejscu.

Co do zestawu naprawczego, w aucie wożę zestaw fix&go.  Kiedyś iveco do dostawczaków wrzucało i koło zapasowe i zestaw naprawczy. Wiec taki zestaw sobie zostawiłem.

http://allegro.pl/kompresor-fix-go-tek-5-i7271618538.html#thumb/5

 

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-do-opon-kompresor-fix-go-i7282334479.html

 

Do auta jest świetny, zwłaszcza na wakacje jako 2 zapas. Kompresor dobrze pompuje powietrze i ma dokładny manometr. Nabój z płynem sprawdziłem raz, dla próby jak złapałem kapcia. Nie chciało mi się koła zmieniać i byłem ciekaw czy to działa. Duży błąd, działa, ale za nowy nabój iveco zawołało 200 zł :)  Więc został mi tylko kompresor.

AA i pamiętam te joby, którymi wulkanizator rzucał jak mleko do wanny sobie wylał :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.