Skocz do zawartości

Gdzie Szukać Rozkodowanego Modułu Do Gsf 650


adamisku
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od początku stycznia a w zasadzie od zeszłego roku męczę się przy zapalaniu moto. Pojawiał się czasem sygnał Fi. Na zworce wyskakuje C42. Teraz problem nasilił się na tyle, że rzadko kiedy odpala. Mechanik szukał już chyba wszędzie. Kierownica rozkopana a moto stoi zamiast jeździć. Jest pomysł, żeby wymienić na rozkodowany moduł i całkowicie zrezygnować z immobilizera, bo nie wiadomo czy to kluczyk, czy stacyjka, czy przewody czy jeszcze jakieś inne cholerstwo. Ma ktoś na zbyciu albo wie jak taki moduł rozkodować??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój model nie ma ,nie posiada fabrycznego immobilizera, na podmianę od innego i jeżeli wina modułu to motocykl odpala.Nawet nie wiem czy nowsze posiadały immo, tak więc na podmianę zakładaj i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojęcia czy ma immo czy nie. ale jak immobilajzer nawala to pojazd odpala od strzała i za chwilkę gaśnie. wypróbuj w aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój z 2015 nie ma immobilisera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W stacyjce powinien być rezystor 100ohm sprawdź czy ma taką wartość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W stacyjce powinien być rezystor 100ohm sprawdź czy ma taką wartość

Gdzie w którym miejscu ten rezystor ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie wiem ale w sv kolega miał podobny problem i znalazł właśnie na forum sv rozwiązanie. Wymienił i działa do dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie wiem ale w sv kolega miał podobny problem i znalazł właśnie na forum sv rozwiązanie. Wymienił i działa do dzisiaj.

Stacyjka to mechanika, na spodzie mamy kostkę elektryczną która składa się z blaszek(to są styki) miedzianych i sprężynek ,tam nie ma żadnego rezystora.Czasem -rzadko objaw uszkodzenia kostki stacyjki : przekręcasz kluczyk i brak kontrolek ale po lekkim poruszeniu kluczyka ,kontrolki się zapalają - to objaw nadpalonych styków i to się tyczy do motocykli i samochodów.W samochodach dodatkowo kostka się kończy i objaw mamy w braku dmuchawy lub radio nie załącza.W stacyjkach motocyklowych i samochodowych nie ma żadnych rezystorów!

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuje -w obwodzie zapłonu w stacyjce jest zamontowany rezystor który działa podobnie jak immobiliser.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to cytat z ...?

 

zastanawiam się jaka byłaby filozofia tego ustojstwa

immo jest po to aby nie ukraść pojazdu. jeśli ktoś przekręci stacyjkę to w czym miałby pomóc?

 

ja nie neguję jego istnienia (rezystora) - zastanawiam się jakby miał działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tera powiedzcie nie ogarnietemu, co to jest takiego ten imobilliser?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezystor parametryzuje linie ... W systemach alarmowych , systemach kontroli dostępu . Są to zwykłe styki powszechnie znanę jako EOL . Ale czy jest to w motocyklu nie wiem , Sprawdzić możesz podpinając go nic nie stracisz  . Nie mylmy pojęć to nie jest immo to tylko sprawdza ciągłość oraz parametryzację lini . Możesz podpiąc inną stacyjkę i będzie odpalał bez problemów . Ale próbując odpalić z kostek nie dasz rady jeśli taka opcja jest w stacyjce . 

Edytowane przez Micrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

micrus - myślisz że zabezpiecza przed elektryką podpinaną "na krótko"

w sumie możliwe

 

edit:

ale wystarczyłby system 1wire - i byłby tysiąc razy lepszy od rezystora

ale to suzuki (stuki-puki)

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tera powiedzcie nie ogarnietemu, co to jest takiego ten imobilliser?

takie odcięcie zapłonu tzn w uproszczeniu kluczyk wysyła kod do sterownika i jak ten kod się zgadza silnik odpala zrobione żeby po dorobienie grota kluczyka przez złodzieja nie można było spalić silnika ,powtarzam że opisałem to w dużym uproszczeniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek rezystor(opornik) zabezpiecza przed łączeniem przewodów na tzw. krótko,inna stacyjka podłączona do innego moto i moto pali.Sam rezystor mieści się na wiązce od kostki stacyjki do kostki wiązki ,ponieważ w samej stacyjce go po prostu nie ma. Czyli jak mikrus napisał coś tam parametryzuje :oczy: ,teraz pytanie czy jest to też w gsf bo na forum sv to rozkminiali :zeby: .Następna stacyjka jak trafi sprawdzam czy w samej wiązce jest opornik :usmiech: Edit jak widać no focie jest opornik ,ale czy jest w naszych gsf-ach  :slash: raczej  nie.

Edytowane przez kwinto59
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Proszę sprawdź swój opornik gdzie jest i co się z nim stało z w filmiku pokazana reszta .

 

Po naprawie moim zdaniem lepiej usunąć takie informacje z forum ... 

Edytowane przez Micrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sprecyzuję. Nie odpala bo... nie włącza pompy - ewidentnie słychać.

RATKA rozkłada ręce. Już podobno wszystko przejrzał:

- styki w przełączniku przy kierownicy - wyczyszczone

- klamka sprzęgła

- stopka

- czujnik przechyłu

- rozkopał stacyjkę - wszystkie kable dobrze trzymają na lutach

 

Zostaje jeszcze wtyk przy chłodnicy (wyczytałem, że też tam może być przerwa) - jakiś zielony, lub sprawdzenie drugiego kluczyka

Kierownica rozkopana - moto stoi od początku stycznia bez POMYSŁU na przyszłość

W lecie było podobnie ale spryskiwacz CONTACT do stacyjki poprawił sytuację na kilkadziesiąt dni

Dzwoniłem do serwisu - sama diagnoza 200zł

Zamiana stacyjki da tylko tyle, że będę musiał skonfigurować stacyjkę z modułem immo

 

Wchodzi jeszcze w grę kupno stacyjki i modułu - sparowanych

 

Najgorsze TO, że nie wiadomo co to i gdzie siedzi

Aha - jak już odpali to chodzi bez problemu, nie gaśnie nie dławi się, śmiga do następnego wyłączenia. A później znów walka... żeby zapalił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalić całkowicie imo.. po przewodach na bank dojdziesz gdzie idzie  i pewnie to  nie imo. tylko jakiś głupi alarm 

Edytowane przez JastrzÄ…bTS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ... Kwinto wyraźnie mówił tam nie ma immo ... spróbuj z opornikiem wlutuj go w stacyjke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rynce opadają :o: , adamisku czytaj co napisałem powyżej TWÓJ MOTOCYKL NIE MA IMMOBILIZERA !!! Zacznę może od początku immobilizer wokół samej stacyjki w miejscu gdzie wkładamy klucz znajduje się pętla -czytnik immo ,w kluczyku masz transponder i na zasadzie indukcji immo czyta transponder moto odpala.Ty nie masz wokół stacyjki nic -Haya ma ,hondy mają a ty nie masz,czyli nic nie musisz parować a skoro tak twierdzi twój mechanik to go zmień.Przy gsf nie zauważyłem żadnego opornika-rezystora,fakt nie szukałem go nigdy :zeby:  bo nie było takiej potrzeby.Z tego co mikrus pokazał na focie powinien być na zewnątrz kostki w miejscu lutowania, zobacz może jest ,po drugie jak pisałem kostka może ma styki wypalone - nie wierzę w to ale tonący .......Podłóż inna stacyjkę a następnie moduł i zobacz co się dzieje.Podmieniaj w tej kolejności stacyjka a następnie gdy pompy nie usłyszysz moduł.Mikrus jak nie było opornika to nie widzę sensu dokładać bzdeta bo to kolejne gmatwanie . Jeżeli masz dodatkowe zabezpieczenie np. alarm ,odcięcie zapłonu czy coś to usunąć,każdy nie ori przewód w instalacji sprawdzić gdzie do czego prowadzi,może poprzednik coś dołożył sprawdź, a na koniec jeszcze raz nie masz immobilizera zapamiętaj więc nic nie musisz robić ,żadnej adaptacji podkładasz i pali a jak nie to masz instalacje uwaloną i tyle,pompa na krótko chodzi ? było to sprawdzone, najpopularniejsze awarie pompy paliwa nie daje odpowiedniego ciśnienia i po krótkiej pracy "staje" :oczy:  znaczy się zaciera.Sprawdz tak jak napisałem w tej kolejności i pamiętaj każdy nie ori przewód w instalacji jest podejrzany.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sprecyzuję. Nie odpala bo... nie włącza pompy - ewidentnie słychać.

RATKA rozkłada ręce. Już podobno wszystko przejrzał:

- styki w przełączniku przy kierownicy - wyczyszczone

- klamka sprzęgła

- stopka

- czujnik przechyłu

- rozkopał stacyjkę - wszystkie kable dobrze trzymają na lutach

 

Zostaje jeszcze wtyk przy chłodnicy (wyczytałem, że też tam może być przerwa) - jakiś zielony, lub sprawdzenie drugiego kluczyka

Kierownica rozkopana - moto stoi od początku stycznia bez POMYSŁU na przyszłość

W lecie było podobnie ale spryskiwacz CONTACT do stacyjki poprawił sytuację na kilkadziesiąt dni

Dzwoniłem do serwisu - sama diagnoza 200zł

Zamiana stacyjki da tylko tyle, że będę musiał skonfigurować stacyjkę z modułem immo

 

Wchodzi jeszcze w grę kupno stacyjki i modułu - sparowanych

 

Najgorsze TO, że nie wiadomo co to i gdzie siedzi

Aha - jak już odpali to chodzi bez problemu, nie gaśnie nie dławi się, śmiga do następnego wyłączenia. A później znów walka... żeby zapalił

Zawieź do normalnego elektryka samochodowego..Ratka mam o nich swoje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekażę te sugestie dziś mechanikowi z RATKA. Zobaczymy co z tego wyniknie. Jeśli nic ... to albo podrzucę im (jako ostatnia szansę dla nich) stacyjkę lub wezmę moto do kogoś innego.

Teraz przynajmniej wiem, że nie muszę jechać do serwisu aby "zakodować" kluczyk bo nie mam IMMO

Dodam jeszcze, że czasem pomagało przy odpaleniu pogrzebanie w kablach od dołu stacyjki i niby problem był zdiagnozowany ale okazało się, że w stacyjce przewody ok. Dodatkowo przez poprzedniego właściciela były zamontowane tylko grzane manetki, ale u niego problem nie pojawiał się wogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładaj oporniki i odpal maszynę .... później poszukasz tamtego oraz przyczyny uszkodzenia ... podmienić stacyjke od kogoś z forum kogo masz najbliżej i tyle ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniała mi się sprawa "zagubionego kluczyka" na zlocie ,koledzy Jab i Mati sprytnie schowali kluczyk.Motocykl na krótko nie zapalał czyli kable na styk,podłączona stacyjka od Lenara i moto zapaliło od strzała ,mikrus masz plusa za opornik on faktycznie musi tam być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.