Skocz do zawartości

Ukręcona Śruba Gsf 650 2009 Rok


Emwu96
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 

Co teraz zrobić? Gwintować michę na M18x1,5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj na larssonie korka na wiekszy gwint np z magnesem na opilki i przegwintuj. Take moje zdanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie łatwiej znaleźć nową michę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie łatwiej znaleźć nową michę?

moze i latwiej, ale czy taniej i szybciej? :D Skutecznosc taka sama, a niedaj Boze trafi na taka z lichym gwintem i skonczy tak jak moze to zrobic teraz. Raz, a dobrze.

Edytowane przez nikon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie przegwintować jest najbezpieczniej. Wiesz co masz. Kupisz miskę z rozwalonym gwintem i kasa w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Micha nie majątek w razie czego, gwintuj Panie  :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmij michę zgłoś się do pana "Zdzicha" który jest tokarzem i za 3-4 dyszki wstawi Ci tulejkę z gwintem jaki sobie zażyczysz, uniknie później problemow z zerwanym gwintem.

załatw to raz a porządnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w pracy na frezarko-tokarce spróbuję dorobić sobie korek z prawdziwego zdarzenia na M16x2 i zakręcić wszystko na podkładce miedzianej, bo planuję zrobić jakąś dłuższą trasę na weekendzie. Jeśli miałbym więcej czasu (święta) to w moto wylądowałaby używana miska olejowa, jednak ze względu na brak czasu wymienię ją przy następnej wymianie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam cudowny wynalazek w stylu helicoil. Micha aluminiowa jest jednak wrażliwa na przeciągnięcie śruby. Wsadzisz stalową sprężynkę i będzie po problemie na wieki.

 

W ostateczności przegwintować na jakiś standardowy rozmiar korka spustowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij całą kapę i zanieś do "Zdzicha" nich zaspawa wywiercić i nagwintować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jak? Dało radę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek a oryginalny skok jest na 1.25 więc Pan tokarz dotoczył dłuższą srubę bo gwintu w misce jest dużo.Koszt 15 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wstawioną tuleję w misce jak już kupiłem bandziora. Tuleja zaczęła się wyrabiać i ustrojstwo się poci. W zeszłym sezonie myślałem, że problem udało mi się rozwiązać poprzez ponowne wklejenie tulei. Niestety gwinty już są dość wyjechane i muszę zdjąć michę i gdzieś zawieźć, żeby mi to porządnie zrobili.

 

Czy mogę napotkać na jakieś problemy przy odkręcaniu miski? Kolektor - wiem jak to jest ze śrubami. Ale czy z miską pójdzie już łatwo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwazaj na srubki ktorymi micha jest skrecona. Mozna ukrecic. Jak juz kolektory zdejma i srubki od michy puszcza to z gorki. A i zakup sobie uszczelke miski (w ASO chyba 40zl).

 

Ja jak naprawialem koledze miske to poprostu poprawilem stary rozjechany otwor (akurat mial srednice kolo 15mm) gwintownikiem M16x1 i dorobilem nowy korek spustowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwazaj na srubki ktorymi micha jest skrecona. Mozna ukrecic. Jak juz kolektory zdejma i srubki od michy puszcza to z gorki. A i zakup sobie uszczelke miski (w ASO chyba 40zl).

 

Ja jak naprawialem koledze miske to poprostu poprawilem stary rozjechany otwor (akurat mial srednice kolo 15mm) gwintownikiem M16x1 i dorobilem nowy korek spustowy.

 

Śruby od miski też się zapiekają? No nie żartuj :/     Duże ryzyko że coś się urwie? Myślałem, że hardkor jest tylko przy kolektorze?

Zdejmę michę i zobaczę co tam się wyprawia. W każdym razie tuleja sobie lata, śrubka też. Obraz nędzy i rozpaczy.... 

 

ps. Albo te miski są z gównolitu, albo ktoś miał za dużo pary w łapach. Jakoś w mondeo mam miskę 11 lat ciągle na tej samej śrubie i bez rzeźby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w razie czego jest na to patent, mi ostatnio ukręciła sie jedna ze śrub od miski, że wystawała z 5mm to nabiłem na nią nasadkę (5mm albo 5,5mm musze sprawdzić) i odkręciłem bez problemu

 

A ja będziesz wkręcał śruby od kolektorów to pryśnij w gniazda smarem miedziowym 

Edytowane przez lenar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby od miski też się zapiekają? No nie żartuj :/     Duże ryzyko że coś się urwie? Myślałem, że hardkor jest tylko przy kolektorze?

Zdejmę michę i zobaczę co tam się wyprawia. W każdym razie tuleja sobie lata, śrubka też. Obraz nędzy i rozpaczy.... 

 

ps. Albo te miski są z gównolitu, albo ktoś miał za dużo pary w łapach. Jakoś w mondeo mam miskę 11 lat ciągle na tej samej śrubie i bez rzeźby...

 

No tylko w mondeo nie jest stalowa miska? :)

 

No niestety bandzior to olejak, amelinium sie utlenia, temperatura swoje robi. Nie ma zmiluj.

 

 

Smar miedziowy dobra rzecz, wrazie jakby srubki ciezko sie wkrecaly, mozesz poprawic gwintownikiem (nie pamietam juz jaki to byl, chyba M8x1.25)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam cudowny wynalazek w stylu helicoil. Micha aluminiowa jest jednak wrażliwa na przeciągnięcie śruby. Wsadzisz stalową sprężynkę i będzie po problemie na wieki.

 

W ostateczności przegwintować na jakiś standardowy rozmiar korka spustowego.

Ale to jest nietrwale rozwiazanie. PO rozkrecaniu sprezynka peka. HeliCoil jest super, jako dorazne rozwiazanie. Na dluzsza mete trzeba te prowizorke zastapic solidnym gwintem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BAN, nie strasz...

Ja czwarty sezon z helicoilem jeżdżę, olej zmieniałem przynajmniej dwa razy na sezon i wciąż jest idealnie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkręciłem dorobiony korek na podkładce miedzianej i po 150km nic się nie leje. :)

Jazda zarówno emerycka jak i ostre pizdowanie, więc olej był w pewnych momentach dość rzadki w granicach 120*C. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem dzisiaj gościa co naprawia miski amelinowe i mi to naprawi. Ale najpierw trzeba zrzucić michę.

Śruby od kolektora polewałem sonaxem i już puszczają. Każda dała się przekręcić kawałek. Podlałem sonaxem jeszcze i niech stoi przez święta. Później może zrzuce michę.

 

Fajnie się kopci motór jak silnik się nagrzewa, a sonax zaczyna się palić przy tych kolektorach. Wrażenie jak by chłodnica wody poszła, kłęby dymu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dzisiaj zrzuciłem miskę. Udało się bez żadnych cyrków. Czysta robota to to nie jest :))

Powiedzcie mi czy jak będę zakładał miskę z nową uszczelką to mam przesmarować cienko silikonem?

Ogólnie jakieś dobre rady jak zrobić raz a porządnie, żeby tam nic się nie ulało później?

 

Przy okazji nurtuje mnie co to za regulator nr.18 http://www.ronayers.com/OIL-PAN-C190193.aspx

Musiałem go odkręcić żeby mogli mi miskę dobrze przegwintować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metal co do regulatora to nie wiem bo nie ruszałem tego. Jak chcesz złożyć miskę porządnie to wypadało by kupić nową uszczelkę.

 

Moja była w bardzo dobrym stanie i nie uszkodziła się podczas demontażu więc wytarłem wszystko ładnie do sucha, później potraktowałem mało agresywnym odtłuszczaczem (nie polecam odtłuszczania uszczelek specyfikami typu Nitro ;) ) i krawędź miski posmarowałem czarnym silikonem wysoko temperaturowym z K2. Cieniutko bez przesady. Później dociągnąłem śruby zgodnie z podanym w serwisówce momentem (chyba 14 Nm) i gitara. Po pierwszych jazdach kontrola suchości połączenia plus sprawdzenie dociągnięcia śrub po 500 km i 2000 km od montażu.

 

Może to lekka przesada ale tym sposobem B6 jeździ już 3 sezon w tym pierwszy u nowego właściciela na Śląsku i jest suchutko jak na pustyni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za poradę. Uszczelkę mam nową, bo wiedziałem, że michę będę zrzucał. Stara wygląda bardzo dobrze, ale chyba dam tą nową.

Też mam nawyk sprawdzania wszystkiego po jazdach i dociągania śrub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.