Skocz do zawartości

Łańcuch - Czyszczenie I Smarowanie Łańcucha


Wojtuniunia
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu dostałem od znajomego smar do łańcuchów z teflonem. Co prawda przeznaczony był do wózków widłowych :P jednak super zdawał egzamin w moto.

 

o to mniej wiecej to co ja mam, tylko nie wiem czemu pisze na puszcze ze nadaje sie w przemysle spozywczym ale trudno, sprawdze i zobacze czy jest to cos warte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to mniej wiecej to co ja mam, tylko nie wiem czemu pisze na puszcze ze nadaje sie w przemysle spozywczym ale trudno, sprawdze i zobacze czy jest to cos warte

pewnie chodzi oto, że można to stosować do smarowania napedu taśm produkcyjnych przy produkcji artykułów spożywczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to mniej wiecej to co ja mam, tylko nie wiem czemu pisze na puszcze ze nadaje sie w przemysle spozywczym ale trudno, sprawdze i zobacze czy jest to cos warte

może smaczny jest ?  :P 

a tak poważnie to powninen się nadawać, kilka lat wstecz coś podobnego miałem w pracy ówczesnej.

Edytowane przez ukasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącze sie do tematu.

 

Czym smarujecie swoje łańcuchy>?Ja bym musiał swój jakoś w wolnej chwili oczyścić (nafte juz kupiłem) i nasmarować bo od kupna jeszcze tego nie robilem:P Jaki polecacie smar?Castrol czy Motul>?A moze jest cos tanszego i sprawdzonego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starym forum jest o tym temat na 6 stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tego mojego dziwnego smaru stwierdzam ze chyba jest ok, łancuch sie nie swieci, smar dobrze klei sie napedu, wydaje mi sie ze ogniwa sa odpowiednio nasmarowane no i naped , caly wachacz z felga sa duzo czystsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to git:)...ino pozazdrościć...dużo masz tego specyfiku..??...wiesz...trzeba go wytestować na różnych moturach żeby stwierdzić czy sie nadaje czy nie..:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwazniejsze ze zdał egzamin Wojtecki :) i to sie liczy a zapasu to na piec lat starczy Tobie :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał narazie mam 2 puszki, sprobuje załatwic tego wiecej

Zuluss na pięć to nie ale na 3 styknie :)

Edytowane przez wojtecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w mojej olejarce chyba przestał lecieć olej...nie wiem co mu się stało...czy jakoś sie przybrudziło czy jest za zimno...ostatnio jakoś mu kiepsko idzie...też tak macie teraz w okresie "chłodniejszym"..??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w mojej olejarce chyba przestał lecieć olej...nie wiem co mu się stało...czy jakoś sie przybrudziło czy jest za zimno...ostatnio jakoś mu kiepsko idzie...też tak macie teraz w okresie "chłodniejszym"..??

 

Zalej rzadszy olej i po kłopocie :)

A jak masz scootiera czy jak to się pisze to zwiększ dawkowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też własnie myślalem w pierwszej chwili nad rzadszym...tylko nie jestem pewien czy potem nie bede go miał na całej feldze i wszystkich plasitkach w pobliżu....cóż...próba nie strzelba..:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącze sie do tematu.

 

Czym smarujecie swoje łańcuchy>?Ja bym musiał swój jakoś w wolnej chwili oczyścić (nafte juz kupiłem) i nasmarować bo od kupna jeszcze tego nie robilem:P Jaki polecacie smar?Castrol czy Motul>?A moze jest cos tanszego i sprawdzonego?

 

Według mnie do smarowania najlepszy jest syntetyczny smar Wurth HHS Drylube. Koszt około 58 zł ale nie syfi felgi tak jak Motul i Castrol. Do mycia łańcucha używam zmywacz uniwersalny Wurth-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kiedyś się śmiałem ze scootoliero podobnych wynalazków, tak teraz kiedy zrobiłem sobie olejarkę samemu za żadne skarby nie wrócę do psikaczy.

 

Łańcuch nasmarowany, czysty, poziom zabrudzenia okolic tylnego koła akceptowalny.

 

Co do problemu z gęstszym olejem to niestety z fizyką nie wygrasz. Dlatego oryginalne oleje scootoiler są w dwóch różnych gęstościach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem tego przeźroczystego Motula i powiem szczerze strasznie zak**wił mi felgę niczym nie mogłem doczyścić aż nie odkryłem tego

 

332469_1024.jpg

 

nadaje się również do czyszczenia owiewek nie wiem jaki to ma skład ale świetnie czyści i delikatne plastiki i z******ne syfem felgi. Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście preferuje zapach leśny ale waniliowy chyba też jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie plaki wymiatają....mam jeden do zardzewiałych śrub a jeden do mycia silników...ale daje rade wszędzie tam gdzie coś tłustego...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie taniej wyjdzie kupic jakies Lidlowe czyscidlo. Ja posiadam i pardzo sobie cenie, chociaz fakt ze nie jest tak uniwersalne. Kokpitu w puszcze nim nie wyczyszcze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plak jest dobry, ale jest bardzo dużo podrób, które wyglądają identycznie, ciężko trafić na oryginalny, kiedyś kupiłem na stacji, a kumpel w markecie i jego był lepsiejszy, a moj do du*y :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem....plak to plak chyba...ja tam sie nie spotkałem z podróbą jeszcze...narazie nie narzekam...a kilka już też miałem....(zawsze kupuje w jednym sklepie..:) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, cała ta dyskusja odbiega od tematu. :offtopic:

 

Wojtecki - powiem krótko - kup smar motocyklowy. Jeśli ten specyfik jest przeznaczony do taśm produkcyjnych w przemyśle spożywczym - to na pewno nie nada się do smarowania łańcucha.

Taśmociągi są używane w halach produkcyjnych - odizolowane od ekstremalnych warunków zewnętrznych, nie leje po nich deszcz, w hali zazwyczaj jest stała temperatura, a poza tym zanieczyszczenia spożywcze to nie piach, błoto, smoła z naszych dróg i jeszcze jedno - taśmy produkcyjne pracują na hali pod jednostajnym i umiarkowanym obciążeniem.

 

Łańcuch motocyklowy nie pracuje w hali, ale na powietrzu przy różnych temperaturach, nagrzewany jest przy silniku, w różnym obciążeniu, ma kontakt z zanieczyszczeniami - piach, woda, błoto, smoła. Jest narażony na wypłukiwanie przez wodę, na korozję i na fantazję jeźdźca. Jest jednocześnie rozciągany, rozluźniany, wpada w wibracje, gwałtownie naciągany przy ugięciu zawieszenia, a poza tym jest poddawany ogromnym siłom odśrodkowym przy wysokich prędkościach.

 

Podane w opisie producenta inne przypadki zastosowania preparatu - niczym się mają do ekstremalnych warunków pracy łańcucha motocyklowego.

 

Wniosek: żadnych wynalazków - żadnych dziwnych oszczędności - wymiana zestawu napędowego to nie jest tania sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof i tu się z tobą zgodzę jeśli jest coś przystosowane do motocykla to powinno być to używane bo jak napisałeś napęd to nie jest tania sprawa

chyba że ktoś woli oszczędzać na smarach a później wydawać na napęd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram Krzysztofa ja właśnie po przez stosowanie specyfików mam zestaw do wymiany, nie warto oszczędzać na smarze czy to do łańcucha czy to do innych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.