Skocz do zawartości

Angielska Lampa


Gość franklin
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pytanie natury technicznej ;)

mój bandyta w wersji N był sprowadzany z UK, co się z tym wiąże świeci za bardzo na lewo. Chciałbym temu zaradzić i zrobić coś z lampą, żeby zaczęła świecić po europejsku... Podobny temat założyłem na fm, ale nie było konkretnej odpowiedzi, a tutaj mam nadzieję ją uzyskać :)

Nurtuje mnie pytanie - czy konieczne jest kupowanie "nowej" lampy europejskiej? Czy np. można wymienić sam wkład lub szkło? Ktoś orientował się w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma czasem regulacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak u ciebie ale u mnie jest tam wlasnie jakas regulacja, choc przyznam szczerze ze nigdy mi to nie przeszkadzalo a tez jezdze na angielskiej lampie. zobacz czy nie masz z boku lampy takiej dosc duzej srobki na plaski srobokret

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam to na starym forum był podobny przypadek i ktoś poprostu wymienił samo szkło - najważniejsza jest średnica ( poszukaj od jakiejś osobówki co ma okrągłe lampy ) kupisz po taniości.Najważniejsze zeby było EU.

 

Tak ktoś zrobił i wszystko grało - mysle ze pamięć mnie nie zawodzi. Poszukaj jeszcze na starym forum.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moment, masz B6N, czy czasem ten problem nie dotyczy tylko wersji S?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja widzę dwa rozwiązania, proste, lub pracochłonne...

 

Rozwiązanie proste: Bierzesz młotek o masie całkowitej do dwóch kilogramów i walisz w lampę z lewej, tak by jej mocowanie przesunęło się w prawo, uwaga, metoda wymaga koncentracji tak by nie rozwalić szkła.

 

Rozwiązanie pracochłonne: Wykręcasz lampę, odwracasz o 180 stopni, mocujesz ponownie, uwaga trudność, trzeba mieć klucze stosowne do rozmiaru śrub i nakrętek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprostsze rozwiązanie to jazda lewym pasem :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przkrecic o 180 stopni sie chyba nie da bo przeciez jest jeszcze ten uchwyt od spodu do regulacji wysokosci swiatała...co do mlotka to nie mam pytan :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji N z 2005/2006 roku różnica jest w lustrze, trójkąt znajduje się po drugiej stronie lampy. Trzeba by było to rozkręcić i zobaczyć, czy lustro jest symetryczne i da się je odwrócić. Róźnicy w samym szkle nie było z tego co pamiętam. Nie wiem jak się ma sprawa we wcześniejszych modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapodaj fotkę czoła lampy (szkło) biega o oznaczenia.Odpowiem co da się zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po krótkim namyśle stwierdzam, że najlepiej będzie jechać na gumie, nikt nie zauważy, że lampa nie teges i też nie za bardzo będzie widać gdzie świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamięć mnie nie myli to Anglia oraz USA posiadają lampy z wkładem symetrycznym nasze europejskie mają asymetryczne. Więc pozostało nic innego jak wymienić wkład na europejski a poznasz go po oznaczeniu jak podał wcześniej zuluss czyli : 'EU" Lampy z wkładem symetrycznym/asymetrycznym nie posiadają regulacji tzw. lewostronnych lub prawostronnych. (sprawdzone w praktyce na Suzuki Boulevard M800 sprowadzonego z USA mojej siostry :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przkrecic o 180 stopni sie chyba nie da bo przeciez jest jeszcze ten uchwyt od spodu do regulacji wysokosci swiatała...co do mlotka to nie mam pytan :D

Nawet jakby sie udało przekręcić, to cała wiazka światła będzie oświetlała drzewa :rolleyes: a nie drogę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diabelok ma rację - USA i UK lampy świecą symetrycznie, europejskie asymetrycznie. Wydaje mi się, że przed 2000r, a widzę, że Ty masz 1996 różnica leży w samym szkle lampy a nie w odbłyśniku bo odbłyśnik jest gładki w tych roczniach.

Oczywiście jest tam regulacja za pomocą śrubki będącej po prawej stronie reflektora (patrząc od przodu motockla), która odpowiada za świecienie prawo/lewo.

Pierwsza opcja to wymienić samo szło od wersji europejskiej.

Druga opcja - moim zdaniem lepsza - wyregulować dobrze reflektor (tak żeby nie walił na lewo tylko na wprost, ew. minimalnie na prawo i nie zawracać sobie tym więcej dupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda na angielskiej lampie to kiszka, świeci ona mocniej w lewo (i u nas nic nie widać na prawym poboczu) lampa angielska ma w oznaczeniu na szkle strzałkę, w którą stronę świeci i cwany misiek może skasować dowód rejestracyjny za złe oświetlenie, najprościej w n-ce jest kupić szkło z odbłyśnikiem z europejskiego pojazdu (podobną średnicę ma odbłyśnik od żuka i mz ) lub wymienić całą lampę (najtańsze całe lampy nowe które pasują są od 120zł). Gorzej jest w s-ce tak jak u mnie widoczność rozwiązał Xenon ale oślepia, w zimie spróbuje rozebrać przód i jakoś obrócić soczewkę o 40 stopni w prawo (pozostanie tylko ta strzałka w oznaczeniu ale zaryzykuje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dinuo - Ty czytasz co się piszę, czy walisz na pałę co Ci ślina na język przyniesie? W N-kach przed 2000 lapa z UK i USA świeci symetrycznie, nie na lewo, nie ma żadnego oznaczenia w którą świeci. Po drugie w N-ce odbłyśnik jest gładki i tylko klosz pełni rolę załamywacza. Następnym razem zobacz co jest napisane 2 posty wyżej a nie gadasz jakieś kwasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masher, nie wiem jak w bandziorze N ale każdy wóz i moto z UK świeci asymetrycznie na lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tez napisał że wystarczy przeregulować lub zmienić szkło. Zapodał dwie opcje i wystarczy ze kolega Franklin sie zdecyduje na jedną z nich i po problemie

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zapoznaniu się z tematem stwierdzam, że muszę zapoznać się z lampą ;) sprawdzę jakie są oznaczenia, czy jakieś "strzałeczki" są itp. Pokombinuję również z regulacją samego reflektora - nie sądziłem, że to może dać efekt, ale najprawdopodobniej skuszę się na nowe szkło. Jak coś wskuram w tej sprawie dam znać :) dzięki za informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tematu lampy. Mój B12 SK3 wersja UK ma lampę asymetryczną z doświetlanie lewej strony, czyli krótko mówiąc jest przystosowany do ruchu lewostronnego. XJ 600, SV 650 wersje UK, roczniki poniżej 2000 też miały lampy asymetryczne.

 

Co do przeróbki b6/b12 wersja UK z owiewką do wersji przystosowanej do ruchu prawostronnego roczniki 2000-2003. Po rozebraniu (teoretycznie nierozbieralnej) lampy można przerobić przesłonę znajdującą się, że pomiędzy żarówką a soczewką plus dodatkowo trzeba będzie zamienić miejscami kubki z soczewkami świateł mijania i długich. Nie jest to specjalnie skomplikowane, szczególnie jeśli chciałoby się otrzymać światła symetryczne. W najbliższym czasie postaram się zamieścić relację z rozbierania przedniej lampy.

 

Co do wersji N gdzieś mi się obiło, że można tanio kupić klosz od chińskich skuterów. W przypadku wersji N nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że lampa w wersji UK jest symetryczna. To tak dla informacji jeśli zdecydujesz się na wymianę lampy, co moim zdaniem wydaje się być najlepszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masher rozmowę trochę podobną do konwersacji z tobą odbyłem w lipcu podczas mojej wizyty w uk. Gość który mieszka tam na stałe próbował udowodnić mi że motocykle z uk mają światła symetryczne. Sprawdziliśmy jego maszyny świecąc na drzwi garażu : ntv 650 lampa angielska (bez strzałki), hornet 600 (świeży) miał strzałkę, i honda cbf 1000 s symetryczna bez strzałki (mimo że kupiona u dilera w uk, mój GSX 1100g którego jaszcze mam lampa symetryczna bez strzałki (ale nie jestem przekonany co do jej oryginalności), potem pojechaliśmy pod "ace cafe london" i jak debile chodziliśmy między motocyklami oglądając ich lampy, a wnioski były takie:

1 wieczorem wypijemy dużo gorzałki

2 w większości starszych maszyn nie znaleźliśmy żadnych oznaczeń sugerujących która stronę lampa lepiej oświetla

3 w nowszych maszynach była strzałka prawo lub lewo albo nic

Jeżeli franklin pisze że jego lampa oświetla lepiej lewą stronę to musi mieć asymetryczną.

Co do odbłyśnika i szkła to masz rację ale ten podzespół lampy traktuję jako całość choć można zmienić samo szkło, lecz nie wiem czy w asymetrycznym reflektorze H4 może być przekręcona kilka stopni w stronę którą lepiej ma oświetlać.

Podejrzewam że z racji dużej ilości produkowanych banditów możemy znajdować różne rodzaje lamp (i nie tylko) wśród maszyn z tego samego rocznika i rynku pochodzenia.

wniosek 4 : przyjechał kumpel, i idę się napić, a lampy niechaj świecą wam jak najlepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja cały czas czekam na feto czoła lampy.Po co wymyślać jak można zobaczyć.

A może lampa jest przystosowana zarówno do ruchu prawo jak i lewostronnego i tylko regulacja

A może trzeba będzie wymienić

A może kolega ma już dobrą lampę i trzeba ją tylko ustawić

Po co teoretyzować.

Foto prawdę powiedzieć może :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potem pojechaliśmy pod "ace cafe london" i jak debile chodziliśmy między motocyklami oglądając ich lampy,

 

 

wlasnie raz widzialem tam dwoch kolesi chodzili i zagladali motocyklom w ślepia. myslalem sobie :" hm pewnie patrza na rozszerzone żrenice i mysla ,co takiego palą te potwory".

 

ps.Bylscie w Ace Cafe i nie daliscie znac ? kaman gajs! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.