Skocz do zawartości

Dziwny Stukot Silnika Na Niskich Obrotach.


kalisz2
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

jeszcze ostatnie dwa pytania:

1 Wszystkie śruby dokręcam z wyczuciem tak? ( pytam dlatego bo nie mam klucza dynamometrycznego). Czy na któreś ze śrub powinienem zwrócić szczególną ostrożność przy zakręcaniu? ( oczywiście nie mam zamiaru dociągać ich do zapalenia mięśni bo nie mam zamiaru żadnej z nich zerwać ale wole się upewnić).

2. czy rzeczywiście zalecacie zastosować silikon wysokotemperaturowy przy powrotnym zakładaniu pokrywy zaworów? Jeżeli tak to czy przesmarować obie krawędzie tzn, pokrywy zaworów oraz obudowy silnika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory regulujesz jak w manuału albo ustawiasz krzywkę tak żeby nie naciskała na zawór i wtedy regulują w obojętnie jakiej kolejności i tylko pamiętaj o ustawieniu tak jak mówiłem na poczatku. Sylikonu tak ale dobry ja daję reintza wtedy uszczelka nie będzie spadać jak będziesz zakładał pokrywę ale dajesz tylko trochę nie żeby przy dokręcaniu wycislo bokami ja daję tylko na pokrywę .co domsrub dokręcana lekko ręką nie ma potrzeby mocno bo zerwiesz gwint w mostkach lekko oznacza aż śruba siadzie i nie więcej .uważaj bo bardzo łatwo je zerwać mnie się to nie zdazylo ale na internecie jest pełno takich przypadków

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ kalisz

 

1. Nie pisz post pod postem prosze. Uzywaj funkcji edytowania

 

2. Odpowiedni silikon "samochodowy" np. K2 , dostaniesz w kazdym sklepie prowadzacym czesci do samochodow, traktorow itd.

 

3. Silikon kladziesz w rogi przy polksiezycach uszczelki pokrywy, taka mala kropelke oraz ewentualnie odrobine pod tak zwane "miski", czyli uszczelki otworow swiecy po to, aby przy zakladaniu nie pospadaly. Ja przesmarowuje olejem i ostroznie zakladam. Jeszcze nigdy mi nie spadly.

 

4. Przy ustawianiu luzu, nie ustawiaj wedlug wartosci minimalnych. Podczas eksploatacji luz z czasem sie pomniejsza a nie jak by sie  wydawalo powieksza bo niby cos sie sciera. Ustawiajac na minimum nie pojezdzisz dlugo i znow bedziesz musial.

Ustawiajac na maksa,    ustawiasz tak aby szczelinomierz wchodzil ciasno ale nie tak, ze przy wciskaniu bedzie go wyginac.

 

5. sruby pokrywy maja trzpien. Nie da rady je wkrecic glebiej jak tylko az siada. Bedziesz dopierdzielal wiecej to murowanie zerwiesz ale nie srube tylko gwint jak pisze beny, w mostkach i wtedy bedziesz mial dopiero ubaw!

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

jeszcze ostatnie dwa pytania:

1 Wszystkie śruby dokręcam z wyczuciem tak? ( pytam dlatego bo nie mam klucza dynamometrycznego). Czy na któreś ze śrub powinienem zwrócić szczególną ostrożność przy zakręcaniu? ( oczywiście nie mam zamiaru dociągać ich do zapalenia mięśni bo nie mam zamiaru żadnej z nich zerwać ale wole się upewnić).

2. czy rzeczywiście zalecacie zastosować silikon wysokotemperaturowy przy powrotnym zakładaniu pokrywy zaworów? Jeżeli tak to czy przesmarować obie krawędzie tzn, pokrywy zaworów oraz obudowy silnika? 

 

Do ustawienia zaworów tylko raz zmieniasz położenie wałków z -()  ()-  na ()-  -() lub na odwrót 

Przy skręcaniu uważaj na śruby pokrywy, max 10Nm łatwo przekroczyć,  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten drugi filmik całkiem ok , chyba już nie będziesz miał problemów z regulacją ;)

 

No i chcąc nie chcąc, moje wypociny trafiły na forum. Trochę długie mi to wyszło przyznaję :) 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz plusa za filmik

O i jeszcze plusik. Dziękować!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz plusa za filmik

 

 

 

Gdzie ten film?

Chce obejrzec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug tego filmu bym tobie odradzil.

Nie patrzylem na caly ale, ten zapowiada sie juz o wiele lepiej.

 

 

Do tego manual i jest git.

o czym warto wspomniec, przy zakladaniu pokrywy nie dokrecaj na chama albo kluczem dynamometrycznym wedlug podanych wartosci bo zerwiesz gwint. Nie jest to wina tego, ze zostaly one zle podane a ze wzgledu na to, ze wiekszosc kluczy to zlom. Najlepiej dociagac od reki i jak czujesz, ze sruba siadla to wystarczy.

:) Sam dałeś linka do niego Pioter  ;)

Edytowane przez Chucky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:szczena:

 

 

A ja myslalem, ze dal tobie po podales swoj z regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:szczena:

 

 

A ja myslalem, ze dal tobie po podales swoj z regulacji.

No bo to jest mój, z regulacji ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kur... ma..., nawet nie zauwazylem.

Ryj mi jeszcze bardziej opada!

Nagroda musi byc!  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kur... ma..., nawet nie zauwazylem.

Ryj mi jeszcze bardziej opada!

Nagroda musi byc!   :D

Ha ha ha, dobre dobre. Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No podobieństwo jest, nie ma co ukrywać :)

 

 

 

To jest juz gotowy Avatar chyba, ze sie nie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest juz gotowy Avatar chyba, ze sie nie podoba.

A niech będzie! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Koledzy powiedzcie mi proszę czy w bandziorach olejakach jest filtr paliwa? jeżeli tak to gdzie go znajdę? a jeżeli nie to opiszę wam mój problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy powiedzcie mi proszę czy w bandziorach olejakach jest filtr paliwa? jeżeli tak to gdzie go znajdę? a jeżeli nie to opiszę wam mój problem.

czasami sa czasami nie. 1.jest sitko w baku - przy kraniku. 2. (to ten ktory jest lub nie) na wezyku ktorym leci paliwo do gaznikow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko w baku sitko. dodatkowego na wężu nie polecam, często problemy się zaczynają z powodu przepustowości ograniczonej. To jest system grawitacyjny, bez pompy paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem właśnie na szybko i mam na wężyki taki biały zbiorniczek, zakładam że jest to filtr. Rozumie że jeszcze mogę mieć sittko w baku tak? Czy można to sitko zdemontować i wyczyścić? Jeżeli tak to w jaki sposób? Demontując bak? Ja na wyjściu z baku mam taka część jakby aluminiowa która jest zamontowana do baku a od niej odchodi wężyk paliwowy na którym z kolei jest zamontowany prawdopodobnie ten filtr. Dlaczego was o to pytam ponieważ po zimie odpalając Moto bo chwili rozgrzania próbowałem podkręcić obroty i wszystko gra przez pierwszy moment bo po chwili (mam wrażenie że po dojściu do pewnych obrotów może 2500) jest takie dziwne dławienie i spadek obrotow. Ciekawe jest to, że tak się dzieje kiedy Moto długo stoi np po okresie zimowym. Kiedy się przejadę kilka km to już jest ok. czy to jest normalne przy pierwszych odpalenia chciałbym po dlugiej przerwie? Wyczytałem na forum o czyszczeniu filtrów paliw w takich sytuacjach stąd moje pytanie dot. Filtrów. No i skoro mam filtr na wężyki to on nie jest fabrycznie zamontowany?

 

Zdaje sobie sprawe ze moge byc meczacy ale mam jeszcze dwa pytania:
1. Przy jednej ze srob pokrywy zaworow(na imbus) zauwazylem delikatne pocenie sie oleju. Wykrecilem ja oczyscilem uszczelke oraz jej gniazdo i wkrecilem ponownie. Dodam ze nigdy wczesniej tych srob nie ruszalem. Czy tocmoze byc cos powaznego?
2. Pod filtrem oleju sa podlaczone dwa przewody do takich chocby kulek i mam wrazenie ze na jednej z nich mam delikatny wyciek oleju. Sprawdzalem bardzo dokladnie czy to czasem nie z filtra i czy czasem nie cieknie po tej kulce ale na 90%to nie z filtra cieknie raczej z tego podaczenia (kulki). Co moze byc przyczyna i czy powinienem sie niepokoic. Dodam ze ta kulke mozna dokrecic kluczem chyna 10-ką. Czy moge delikatnie sprobowac ja dokrecic? Moze najzwyczajniej te sroby zarowno z pokrywy jak i pod filtrem poluzowaly sie na skutek wibracji motocykla? Dodalbym zdjecia ale nie wiem jak mam to zrobic. Probuje je dodac w opcjach ale nic sie nie dzieje kiefy daje zalac obraz :(. Porobilem tez zdjecia tego filtra i tez bym je dodal jakbym woedzial jak.

Edytowane przez Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te "kulki" to są końcówki przewodów olejowych chłodnicy oleju. Są tam dwie miedziane podkładki. Wymień je i po problemie, można je kupić w każdym sklepie zajmującym się hydrauliką siłową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te "kulki" to są końcówki przewodów olejowych chłodnicy oleju. Są tam dwie miedziane podkładki. Wymień je i po problemie, można je kupić w każdym sklepie zajmującym się hydrauliką siłową.

Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź nie ukrywam, że bardzo mnie uspokoiłeś. Jedno mnie zastanawia czy aby wymienić te uszczelki nie muszę spuścić oleju?? czy jak to odkręcę to nie będzie mi wypływał olej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.