Skocz do zawartości

Dziwny Stukot Silnika Na Niskich Obrotach.


kalisz2
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź nie ukrywam, że bardzo mnie uspokoiłeś. Jedno mnie zastanawia czy aby wymienić te uszczelki nie muszę spuścić oleju?? czy jak to odkręcę to nie będzie mi wypływał olej??

Trzeba spuszczać olej.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba spuszczać olej.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

to może spróbuje dokręcić delikatnie śrubę, może się poluzowała co o tym myślisz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wymień podkładki na nowe i pamiętaj o dokreceniu śrub właściwym momentem obrotowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wymień podkładki na nowe i pamiętaj o dokreceniu śrub właściwym momentem obrotowym

niestety nie mam klucza dynamometrycznego wrrrr. Rozumie, że odradzasz mi próbę dokręcania śruby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie mam klucza dynamometrycznego wrrrr. Rozumie, że odradzasz mi próbę dokręcania śruby?

Zalezy czy juz duzo w zyciu kreciles.

Ludzie z praktyka maja wyczucie. Dodatkowym niebezpieczenstwem jest, ze sruby te sa puste, znaczy jak rurka z nawierconymi otworami na obwodzie. Co do klucza dynamometrycznego, mozna sobie taki samemu zmajstrowac.

jezeli masz grzechotke to wystarczy np. przedluzyc tak aby ramie, a raczej jego koniec byl wolny i wywierac na nim odpowiednie obbciazenie. Przyklad, nie uwzgledniajac wagi samego ramienia grzechotki razem z ewentualnym przedluzeniem, przy wymaganych 23Nm w odleglosci 20 cm od punktu obrotowego nalezy wywierac obciazenie 11,73 kg.

Przy 50 cm niecale 4,7 kilo. W zasadzie mozna wyliczyc wszystko co sie chce. Mozna przykladowo w odpowiednim miejscu przymocowac wage do wazenia walizek i ciagnac az do wyliczonego obciazenia.

OK, to jest "teoria" ale naturalnie, dobrze miec dobry klucz i nie zalowac grosza. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........ mam na wężyki taki biały zbiorniczek, zakładam że jest to filtr. .......

 

Zdaje sobie sprawe ze moge byc meczacy ale mam jeszcze dwa pytania:

1. Przy jednej ze srob pokrywy zaworow(na imbus) zauwazylem delikatne pocenie sie oleju. Wykrecilem ja oczyscilem uszczelke oraz jej gniazdo i wkrecilem ponownie. Dodam ze nigdy wczesniej tych srob nie ruszalem. Czy tocmoze byc cos powaznego?

2. Pod filtrem oleju sa podlaczone dwa przewody do takich chocby kulek i mam wrazenie ze na jednej z nich mam delikatny wyciek oleju. Sprawdzalem bardzo dokladnie czy to czasem nie z filtra i czy czasem nie cieknie po tej kulce ale na 90%to nie z filtra cieknie raczej z tego podaczenia (kulki). Co moze byc przyczyna i czy powinienem sie niepokoic. Dodam ze ta kulke mozna dokrecic kluczem chyna 10-ką. Czy moge delikatnie sprobowac ja dokrecic? Moze najzwyczajniej te sroby zarowno z pokrywy jak i pod filtrem poluzowaly sie na skutek wibracji motocykla? Dodalbym zdjecia ale nie wiem jak mam to zrobic. Probuje je dodac w opcjach ale nic sie nie dzieje kiefy daje zalac obraz :(. Porobilem tez zdjecia tego filtra i tez bym je dodal jakbym woedzi

 

650 olejak, miał fabrycznie dodatkowy filtr paliwa na wężyku.

 

Co do pozostałych pytań.

Ad1- wymień podkładki gumowe dekla zaworowego

AD2- wymień podkładkę pod wężem.Np. w czasie wymiany oleju.(tylko nie daj stalowej.Kup w sklepie hydraulicznym czy motoryzacyjnym miedzianą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie mam klucza dynamometrycznego wrrrr. Rozumie, że odradzasz mi próbę dokręcania śruby?

myślę że Asterix chciał powiedzieć:

 

jak już dokręcisz to nie stosuj zasady: "dokręcę jeszcze 1/4 obrotu żeby lepiej się trzymało" nie dokręcaj, dokręcisz jakby się pociło :) 

 

po ostatnim dokręcaniu śruby spustu oleju - nie stosuje tej zasady... i kupiłem klucz dynamometryczny, w sumie to wydanie tych stu kilkudziesięciu złotych się opłaca :)

 

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zapytam was o jeszcze jedna rzecz chcialbym podsumowac dotychczasowy pobyt na forum a mianowice: uwazam ze samo forum jest genialna sprawa a uzytkownicy (mam tutaj na mysli wszystkich ktorzy poswiecaja czas by mi pomoc i odpowiadaja na moje pytania) sa lepsi niz nie jedni mechanicy w warsztatach motocyklowych. Dla laikow takich jak ja ktorzy dopiero wszystkiego sie ucza wasza pomoc jest nieoceniona.

A moje nastepne pytanie dot. Zarowek. Chcialem kupic sobie zarowki ktora dadza niebieski efekt dokladnie zarowki h7 i w5w. Kupilem sobie zarowki osram cool blue intense 4200k. Wydawalomi sie ze bedzie niebieski efekt ale nic z tego jest za tocbardziej bialy. Powiedzcie mi prosze jakie mam kupic zarowki chcialbym kupic takie by w5w swiecily na niebiesko (wiem ze takie sa bo nie raz widzialem) i chcialbym kupic h7 bezby byl niebieski efek cos na wzor ksenonow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslisz o czyms takim?

 

colorvision-h7-12v-55w-px26d-blue-double

 

To sa Philipsy Color Vision blue.

Mozesz tez luknac za Philips Blue Vision Ultra  ale swiatlo, ktore ty widzisz bedzie zawsze biale.

Jadacy z przeciwka widzi tylko taka niebieska "poswiate" na twoim reflektorze.

 

Edit

 

Tu ta druga zarowka

 

hqdefault.jpg

 

 

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslisz o czyms takim?

 

colorvision-h7-12v-55w-px26d-blue-double

 

To sa Philipsy Color Vision blue.

Mozesz tez luknac za Philips Blue Vision Ultra ale swiatlo, ktore ty widzisz bedzie zawsze biale.

Jadacy z przeciwka widzi tylko taka niebieska "poswiate" na twoim reflektorze.

 

Edit

 

Tu ta druga zarowka

 

hqdefault.jpg

 

 

https://youtu.be/cfqepS68_GE

Te philipsy sprawdzalem z tego co pamietam to barwe swietlka maja taka sama jak te moje osram a cena razy 2. Osram ma jeszcze jedne zarowki cool blue boot ktore maja wyzsza temp chyba 5000k jednak nie maja dopuszczenia. Sprawdz prosze te zarowki co ci napisalem i powoedz mi czy rzeczywiscie efekt bedzie lepszy? Jestem w stanid kupic te bez homologacji licze ze gliny mi tegp nie wylapia a na przegladzie jakos przejdzie.! Ajzwyzej wstawie te co teraz kupilem. Powoedz mi jeszcze prosze jedno. Ja mam 4czarowki w moim bandicie dwie w5w (postojowki) oraz dwie glowne jedna mijania a druga swiatla dlugie ktora zarwoka to h7 a ktora to h4? Czy moze obie te samy? PYtam bo ja mam dwie h7 wstawione Edytowane przez kalisz2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem te barwione z ebaya czy aliexpress nie maja dopuszczenia tak samo jak i postojowe.

Co do typu zarowek, powinienes miec dwie h7. Pomysl sam jak pracuje H4. Taki zestaw H7/H4 nie mial by sesu.

 

Ps.

 

Ja mam w moim wodniaku dwie h7 a to jest ta sama lampa jak i u ciebie.

To widac nawet od zewnatrz.

 

Edit

 

Te OSRAM COOL BLUE BOOST H7 maja 80W a czego nie maja, homologacji.

Sa niedopuszczone do uzytku na drogach publicznych.

Na zdjeciach, bo tylko to na szybko znalazlem, swieca naprawde bardziej na niebiesko jak te inne.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem te barwione z ebaya czy aliexpress nie maja dopuszczenia tak samo jak i postojowe.Co do typu zarowek, powinienes miec dwie h7. Pomysl sam jak pracuje H4. Taki zestaw H7/H4 nie mial by sesu.Ps.Ja mam w moim wodniaku dwie h7 a to jest ta sama lampa jak i u ciebie.To widac nawet od zewnatrz.EditTe OSRAM COOL BLUE BOOST H7 maja 80W a czego nie maja, homologacji.Sa niedopuszczone do uzytku na drogach publicznych.Na zdjeciach, bo tylko to na szybko znalazlem, swieca naprawde bardziej na niebiesko jak te inne.

Jakiecjest twoje zdanie? Kupilbys takie zarowki bez homologacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie, bo tu policajmajstry inaczej na takie cos patrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie, bo tu policajmajstry inaczej na takie cos patrza.

Ehh no to zaatanowie sie jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Aitam wszystkich serdecznie po dlugiej nieobecnosci. Oczywiscie pisze bo powstal dziwny problem w moim sprzecie. Wczoraj wkoncu podjalem soe tej regulacji zaworow. Sprawa rzeczywiscie bardzo prosta jednak robilem to do 1 w nocy. Musialem 3 razy sprawdzic zanim wszytko skrecilem. Dzisiaj rano odpalilem sprzet po calej operacji i fajnie odpalil fajnie Chodzil bez najmniejszych podejrzanuch objawow. Kilka godzin pozniej postanowilem sie kilka km przejechac sprawdzic czy aby napewno wszystko jest ok. Jak wyjechalem to moto swietnie dzialal natomiast gdy wrocilem juz pod samym domem motocykl mi zgasl. Odpalilem go zwby dojechac do fomu i tu nagle problem bo sprzet juz nie cvodzil jak wczesniej. Dziwny dzwiek jakby ze skutera a nie motocykla i po wrzuceniu 1 bigu odkreceniu manetki motocykl zgasl i tak juz caly czas :( powiem tylko tyle ze jak juz dojezdzalem do domu to go troche przegazowalem ale to raczej nie powinno byc przyczyna tego dzwinego zachowania. Za chwile wrzuce link do yt z filmikiem i dzwiekiem jak motocykl chodzi. Prosze o podpowoedz co to moze byc. Wydaje mo sie ze przy regulacjo niczego nie zdupilem poniewaz robilem wszystko zgodnie z instdukcjami bardzo powoli i 3 razy sprawdzajac wrrrr dosyc mocno mnie to zmartwilo:(

 

Podaje ling do filmiku:


Dodam jeszcze ze po regulacji mam wrazenie ze bylo nawet lepiej niz przed bo na biegu jalowym zniknety takie delikatne szarpania silnikiem. Teraz tj 30 min po tej sytuacji odpalilem moto i jezdzi tylko ze to nie jest jednak to samo dzwiek silnika jest inny
Nie wiem jak to opisac.
Powiedzcie mi jeszcze prosze kolo silnika sa swie linki w pancezu zakonczone slotym kolankiem i sruba z mamymi srubkami do konstrowania? Te linki naweno ida do manetki gazu? Pytam bo mialem to calkoem luzne i dokrecilem. Zastanawiam sie czy to nie jest jakax regulacja czy cos i moze przez to takie objamy:(.

 

Z tym dzwiekiem silnika jest tak ze jak przygazuje bo bardziej jego slychac niz tlumik wrr taki wysoki dzwiek jakby swist.

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edytuj te posty to  pierwsze bo nie mam pojecia o co chodzi, nie dodawaj postu pod postem to  drugie, trzecie skoro było dobrze to posprawdzaj co mogłeś zepsuć bo z filmiku przynajmniej ja niewiele slysze ale to juz moja wina ;) najlepiej jedz do ogarnietego mechanika  niech poslucha 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edytuj te posty to pierwsze bo nie mam pojecia o co chodzi, nie dodawaj postu pod postem to drugie, trzecie skoro było dobrze to posprawdzaj co mogłeś zepsuć bo z filmiku przynajmniej ja niewiele slysze ale to juz moja wina ;) najlepiej jedz do ogarnietego mechanika niech poslucha

 

Nie do konca wiem oco chodzi z edycja posta. Zasyanawiam sie czy mam znowu rozbierac moto i sprawdzac zawory. Moim zdaniem rpzy rwgulacji nie popelnilem zadnego bledu. Wszystkie wezyki mialem ponimerowane wiec nie moglem sie pomylic. A moze jednak rozebrac znowu i sprawdzic czy cos przy zaworach sie nie podzialo? Do mechanika rzeczywiscie sie wybiore w przyszlym tygosniu. Zastanawiam sie jeszcze nad tym czy nawet jezeli zle bym wyregulowal zawory (mam na mysli zle ustawil szczeliny) to co moglo by sie stac bo nie wiem. Edytowane przez kalisz2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z edycją posta chodzi o to, że dopóki nikt nie odpowie na tego który napisałeś wcześniej, nie powinieneś pisać nowego, tylko edytować (klikasz na "Edytuj" w prawym dolnym rogu swojego posta) ten który napisałeś wczesniej i dopisać to co chciałeś napisać. Poprawia to czytelność forum i nie powoduje bałaganu.

Druga sprawa to mógłbyś po napisaniu posta przeczytać go przed wysłaniem i poprawić literówki - nie to, że się czepiam, ale trochę ciężko się Ciebie czyta.

 

Wracając do tematu - obstawiałbym gdzieś pomylone wężyki. ewentualnie sprawdź czy króćce podciśnienia na gaźnikach są dobrze zaślepione (dwa z nich powinny mieć gumowe kapturki, pozostałe dwa mają wężyki. jeden to podciśnienie do otwierania kranika, drugi do zaworu PAIR). Jak nie są zaślepione albo wężem albo kapturkiem to właśnie silnik chodzi podobnie jak u Ciebie. Zobacz też czy pali na wszystkie gary (można sprawdzic czy wszystkie cztery rury na wylocie nagrzewają się równo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jeszcze prosze kolo silnika sa swie linki w pancezu zakonczone slotym kolankiem i sruba z mamymi srubkami do konstrowania? Te linki naweno ida do manetki gazu? Pytam bo mialem to calkoem luzne i dokrecilem. Zastanawiam sie czy to nie jest jakax regulacja czy cos i moze przez to takie objamy:(.

 

Ze ciezko to przeczytac bylo juz pisane.

Dziwi mnie jednak fakt, ze nie masz pojecia co to za linki, ze nie maja nic wspolnego z silnikiem a gaznikiem ale, masz cholerna odwage zabierac sie do regulacji luzow zaworowych. Nie masz tam kogo, ktoremu na poczatek moglbys patrzec na rece i sie uczyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Ze ciezko to przeczytac bylo juz pisane.

Dziwi mnie jednak fakt, ze nie masz pojecia co to za linki, ze nie maja nic wspolnego z silnikiem a gaznikiem ale, masz cholerna odwage zabierac sie do regulacji luzow zaworowych. Nie masz tam kogo, ktoremu na poczatek moglbys patrzec na rece i sie uczyc?

Długo się nie odzywałem ale dosłownie nie miałem czasu. Jeżeli chodzi o regulację zaworów to przeprowadziłem ją sam i wszystko przebiegło zgodnie z planem, konieczna była drobna poprawka ale efekt końcowy jest osiągnięty i wszystko działa jak należy. Jeżeli chodzi o te wężyki (teraz już wiem i zapamiętam, że są to linki od gaźnika ;D) o które pytałem to rzeczywiście śruby kontrujące które były całkowicie poluzowane przez co manetka gazu była dosyć luźna a w efekcie końcowym linka spadła mi z zaczepu i straciłem gaz. Dokręciłem kontry i teraz jest tak jak powinno być. W dalszym ciągu jednak pozostaje kwestia dziwnych stuków z silnika, byłem u dwóch mechaników, rozmawiałem z wieloma "fachowcami" słuchali pracy silnika, jeździli i wszyscy twierdzą, że ich zdaniem nic tam się nie dzieje a już na pewno nie panewki. Teraz mam pytanie czy jeżeli cokolwiek byłoby nie tak z panewkami to czy stuki byłyby słyszalne w każdym momencie pracy silnika (mam na myśli bieg jałowy, obroty niskie, wysokie, praca silnika na różnych biegach)? Czytałem i dalej czytam wiele nt. panewek i ktoś gdzieś kiedyś pisał by zakręcić wałem i zobaczyć czy kręci się płynnie, czy nie przeskakuje i czy chodzi lekko czy ciężko (niby po tym można ocenić czy panewki są ok czy nie), pisali również o śrubokrętach wkładanych do gniazd. Stad moje drugie pytanie czy wał powinien kręcić się za pchnięciem jednego palca czy jednak z delikatnym oporem?

No i na koniec obiecuję poprawić swoją pisownię. Błędy wynikają z ciągłego pośpiechu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panewki najbardziej slychac pod obciazeniem  czyli np wysoki bieg i niska predkosc i odkrecasz na maksa gaz 

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panewki najbardziej slychac pod obciazeniem czyli np wysoki bieg i niska predkosc

niedługo będę jechał motocyklem i zwrócę szczególną uwagę na to co napisałeś ale wydaje mi się, że właśnie tak mam.

Wiec tak jechalem sprzetem i nie slychac stukow kiedy wrzuce wysoki bieg i jade utrzymujac niskie obroty to nie slychac tych stukow wrrr najbardziej slychac jak jade na 2ce i przy 3000obrotow.

Edytowane przez kalisz2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam po dlugiej nieobecnosci. Mam krutkie pytanie czy dzwiek silnika podczas pracy powinien byc zawsze taki sam? Pytam dlatego ze jak przygazuje na takim lekko cieply lub cieplym to dzwiek jest inny niz jak np po trasie mocno rozgrzany. Dziek rozni sie tym, ze na mocno rozgrzanym jest tak jakby bardziej wysoki bardziej slyszalny niz na chlodniejszym (nie chce mowic ze jest to swist ale cos podobnego). Roznice najbardziej slychac w garazu miedzy scianami, na cieplym gazujac zdwcydowanie slychac tlumi a silnim tylko troche a na mocno rozgrzanym ten wysoki dzwiek silnika bardziej slychac. 

Czy moze to byc zwiazane z regulacja zaworow? Moze sa one za ciasno wyregulowane i po rpzgrzaniu dziwiek jest rzeczywiscie inny? Nie zmienia to jednak faktu ze motocykl jezdzi bardzo dobrze i nic sie nie dzieje nawet po dlugich trasach. Jeszcze jedno co zauwazylem oststnio to to, ze odpalanie na ssaniu na zimnym odbywa sie bez najmniejszych problemow natomiast kiedy skoncze trase i chce go odpalic nawet po 8 godzonach to na ssaniu gasnie a bez ssania odpala bez problemu. 

Edytowane przez kalisz2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.