Skocz do zawartości

Zimowa Zabawa W Garażu...


Mateusz
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.  (jak nie tu to nie krzyczeć, świeży tu jeszcze jestem więc o wyrozumiałość proszę).

 

Jako że sezon zakończyłem postanowiłem odrestaurować i nieco zmienić swojego bandziora.

Chciał bym się z wami podzielić zmianami i modyfikacjami a także wątpliwościami dotyczącymi tej zabawy z moto.

 

Więc tak, był to zwykły zaniedbany zniszczony życiem GSF 1200 S 99rok. (kupiłem go na początku zeszłego sezonu)

 

Jeszcze przed pierwszymi jazdami zmieniłem z S na N (kwestia mojego własnego gustu i poczucia estetyki) 

Lampa kupiona na allegro (najtańsza, potem tego okropnie żałowałem).

W okresie zimowym do wymiany poszło:

 

- kierownica - renthall bez poprzeczki i przede wszystkim szersza od orginału

- manetki - jakieś tam

- ciężarki - jakieś tam (pomarańczowe)

- sprzęgło - tarcze plus przekładki

- kompletny napęd - najmocniejszy hiper turbo mega mocny did

- łańcuch rozrządu

- regulacja zaworów

- regulacja gaźników

- nowe filtry i olej

- nowe opony

tarcze hamulcowe przód - używane ale w super stanie (orginał)

- klocki przód

- klocki tył

- akumulator

- kierunkowskazy led + przekaźnik do nich

- odnowienie kanapy

- najważniejsze czyli uchwyt do telefonu - z katalogu intercars znaleziony (tel. robi mi za nawigacje bo wodoodporny jest)

 

 

Następnie sezon przelatałem w takim stanie by się go nauczyć i sprawdzić co jeszcze mi nie pasuje.

I przyszła aktualna przerwa w jeżdżeniu więc plan był taki:

 

- rozbiórka w drobny mak wszystkiego poza silnikiem (silnik sam będę malował ale nie proszkowo), i oddanie do piaskowania, następnie malowanie proszkowe.

- wymiana wszystkich łożysk jakie tylko znajdę w motocyklu poza silnikiem na nowe

- wymiana wydechu (jest orginał)

- czyszczenie i regulacja gaźników

 

Ale z racji iż mój bandyta leży w kartonach, skrzynkach i innych pojemnikach, wpadłem na pomysł zastosowania zmian tu i tam mające na celu poprawę jakości i bezpieczeństwa jazdy tym pojazdem.

 

A więc zaczynając od przodu pojazdu:

 

- lampa - dwie soczewki boxen pionowe (lampa własnej produkcji) ale wzorowane na:

 http://motocykl24.pl/2930-thickbox_default/lampa-przednia-z-owiewka-soczewkowa-custom-street.jpg

tylko lepsza jakościowo i póki co bez owiewki (muszę jakąś podobną znaleźć)

- lagi                              - gsxr 750 srad 

- koło                             - gsxr 750 srad

- tarcze                          - gsxr 750 srad

- zaciski                         - gsxr 750 srad  (6 tłoczków tokico)

- pompa hamulcowa     - gsxr 750 srad

- półki                            - gsxr 750 srad górna półka przerobiona pod kierownice renthal 

- sztyca                         - orginał

- przewody hamulcowe - oplot stalowy

- zegary                         - jakieś uniwersalne elektroniczne (jeszcze nie wiem, szukam)

- wachacz tył                 - gsxr k7 750 ( tak wyczytałem iż podobno pasuje bez cięcia, mam od srada ale musiał

                                        bym rame podcinać, a tego nie chce)

- amortyzator tył            - gsxr k7 750 lub z gsxf 750 

- wydech                        - nie wiem, jakiś przelot najchętniej i jak najmniejszy

- sety                             - z jakiegoś gixera (będe musiał sprawdzić czy będzie mi pozycja odpowiadać)

- lampa tył                     -  wsadzić w nią jakieś ledy, jak będzie mi się chciało z tym bawić

- nadkole tył                  - wycięte/ zmodyfikowane zgodnie z opisem na forum

 

Pewnie coś jeszcze jest i będzie zrobione ale nie pamiętam teraz.

 

A teraz kilka wątpliwości:

- Hamulce - zostawić pompę ze srada  czy szukać czegoś lepszego? (oznaczenie na srad- owej i orginalnej jest

                   takie samo 5/8, w ogóle są identyko, tylko zbiorniczki się różnią). A chce mieć hamulce pierwsza klasa, 

                   bo to co było fabrycznie to lipa delikatnie mówiąc. Zaciski będą teraz 6 tłoczków a były 4, więc co z tą 

                   pompą zrobić? 

 

- Amortyzator tył - który lepszy, gixer k7 750 czy gsxf 750

 

- Górna półka - wsadzona będzie ze srada, trzeba będzie wiercić otwory pod kierownice, i tu pytanie, fabryczna

                        półka jest solidniejsza i ma wzmocnienia pod mocowania kierownicy, ta ze srada jest cienka i

                        delikatna (boję się że wyrwę mocowania kierownicy z półki w trakcie jazdy)

 

- Łożyska - jak wyciągacie łożyska z wachacza, chodzi o te których nie da się przebić na wylot, igiełkowe, bodaj od

                   mocowania kości amortyzatora. 

 

A poszukuje jeszcze, może ktoś ma, plastiki/owiewki/zadupek tył, dwa boczne panele i ten mały prostokącik tył nad lampą, dałem do poklejenia (mocowania były urwane), i dziad przegrzał wszystko, a na wierzchu zrobiły się góry doliny i w ogóle lipa jest z tym teraz. 

 

Domyślam się że na niektóre pytania gdzieś znajdę odpowiedzi, ale szukałem parę ładnych tygodni i nic, a osoby które takie tematy robiły nie odzywają się, więc nie wkur....się na mnie.

 

A zdjęć nie mogę/nie umiem wrzucić, (domyślam się iż za krótki jestem na forum by mieć taką możliwość), ale jak jest potrzeba to gdzieś je wrzucę i podam linka. 

 

Dodam że wszystko robię sam, poza malowaniem i regulacjami gaźników.

Wiem, tyle inwestować w starego trupa to bezsens, ale ja lubię bezsens, taki bezsens jest zajebisty. 

 

O w mordę wypracowanie jebł....em  :usmiech:

 

 

 

 

 

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie by bylo gdybys robil dokumentacje postepu zmian i wkleil tu odpowiednie fotki typu przed i po.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietaj że nie wszystko co się opłaca to warto, a nie wszystko co warto się opłaca! 

Sam jestem ciekawy efektu jak było przed, jak jest teraz i jak na wiosnę będzie wyglądał :) lista zmian zacna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia robię, mam zdjęcia po zakupie moto, po pierwszych zmianach, itp itd, tylko nie wiem/ nie umiem/ nie mogę ich wrzucić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klikasz u góry strony na iHost.

Wybierasz zdjęcie (limit 2 MB), wgrywasz na iHosta, kopiujesz otrzymany link do zdjęcia i go do swojego wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie link bezposredni tylko ten z kodem bbc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak,

 

- półki, fabryczna vs srad:
thumb_ihost_1509562577__img_20171024_124616.jpg

 

- motocykl w trakcie
thumb_ihost_1509562921__img_20171024_133658.jpg

 

- lampa przód - nie pomalowana złożona tylko do przymiarek, jeszcze na starych lagach, a śruby mocujące będą skracane:
thumb_ihost_1509563303__img_20171010_133032.jpg

 

thumb_ihost_1509563502__img_20171010_133038.jpg

 

- pompa hamulcowa: fabryczna vs srad:
thumb_ihost_1509563691__img_20171024_122122.jpg

 


- tymczasowy pojazd zastępczy
thumb_ihost_1509564352__img_20171024_133713.jpg

 


No i tak w temacie zdjęć, muszę szukać gdzie mam wcześniejsze zdjęcia, bo żona "czyściła" laptopa i hu.... trafił mi większość rzeczy z niego.
Trzeba było do zlewu przywiązać..... :usmiech:

 

Jak nie znajdę zdjęć z przed rozbiórki, to będziecie musieli sobie wyobrazić, stary 18-nasto letni, zmęczony a raczej zniszczony życiem z poprzednimi właścicielami motocykl, który więcej leżał niż jeździł.........ale i tak był zajebisty bo się nie poddawał tylko zapier.....ile wlezie przed siebie nie robiąc sobie nic z tego wszystkiego.
A teraz dostaje drugie lepsze życie.

 

Ale za to obiecuje obszerne zdjęcia z przebudowy/składania w trakcie tej zimy.
Oczywiście wszelkie sugestie i podpowiedzi tak samo jak konstruktywna krytyka mile widziana.

 

Już załapałem jak te zdjęcia umieszczać, wielkie dzięki za podpowiedz.

Edytowane przez Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plan na zimę perfecto :P..ciekaw jestem efektu końcowego. .eeh daj tu babie lapka to ino szkód narobi :D

Edytowane przez mlody250
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam Cię za szczerość, ale lampa przód i jej mocowanie.... nie idź tą drogą. to oczywiście moje zdanie, możesz mieć odmienne :)

może lepiej zainwestować w gotowe mocowania? o końcowym wyniku decydują właśnie takie szczegóły.

Edytowane przez krakus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te mocowanie lampy (uchwyty) wyglądają paskudnie. Jeśli tak ma być ostatecznie to moim zdaniem psuje cały efekt.
Pomyśl nad innym mocowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowania lamp będą jeszcze modyfikowane/zmieniane, ale to póki co zostawiam na koniec jak będzie moto złożone. Wtedy łatwiej będzie coś dopasować pasującego do moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowania lamp będą jeszcze modyfikowane/zmieniane, ale to póki co zostawiam na koniec jak będzie moto złożone. Wtedy łatwiej będzie coś dopasować pasującego do moto.

No i całe szczęście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amortyzator tył            - gsxr k7 750 lub z gsxf 750 

 

R ma więcej regulacji.Jak to ogarniasz to R jak nie to F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ogarniam, ale się nauczę, a jak ma więcej regulacji to jest bardziej rozwojowy/przyszłościowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam wszystkich jezeli nie rafilem z tematem to z gory przepraszam ale szukam i szukam i nic moze ktos z was robil cos takiego i bedzie wiedzial co i jak i czy to da rade czy nie a mianowicie zakupilem 2 silniki do bandyty 600 jeden silnik po sprawdzeniu ma spore wycieki pomiedzy glowica a cylindrem od strony przewodow olejowych, postanowilem ze wzuce 2 silnik z roku 1998 i zrobilem tak  zdemontowalem gazniki i wzucilem od modelu z roku 2001  zmienilem tez przewody od zaplonu bo kostka nie pasowala , i z lewej strony pod pokrywa sprzegla zmienilem jais czujnik przykrecony 2 malymi srubkami  w starym bylo jedno miedziane lub mosiezne koleczko a w nowym 3 , po zlozeniu do kupy zalelem gazniki benzyna i zrobilem start  kilka strzalow w gazniki po ostatnim strzale 5 minut tak mi dzwonilo w uszach ze malo co slyszalem , moje pytanie brzy czy skoro nie moge odpalic strzaly sa takie glosne to czy to jet ta przyczyna ze gazniki maja polozenie przepustnicy w strych nie bylo i ze okablowanie nie zdaje egzaminu???? jezeli ma ktos jakies pomocne info z gory dziekuje 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jezeli nie rafilem z tematem to z gory przepraszam ale szukam i szukam i nic moze ktos z was robil cos takiego i bedzie wiedzial co i jak i czy to da rade czy nie a mianowicie zakupilem 2 silniki do bandyty 600 jeden silnik po sprawdzeniu ma spore wycieki pomiedzy glowica a cylindrem od strony przewodow olejowych, postanowilem ze wzuce 2 silnik z roku 1998 i zrobilem tak  zdemontowalem gazniki i wzucilem od modelu z roku 2001  zmienilem tez przewody od zaplonu bo kostka nie pasowala , i z lewej strony pod pokrywa sprzegla zmienilem jais czujnik przykrecony 2 malymi srubkami  w starym bylo jedno miedziane lub mosiezne koleczko a w nowym 3 , po zlozeniu do kupy zalelem gazniki benzyna i zrobilem start  kilka strzalow w gazniki po ostatnim strzale 5 minut tak mi dzwonilo w uszach ze malo co slyszalem , moje pytanie brzy czy skoro nie moge odpalic strzaly sa takie glosne to czy to jet ta przyczyna ze gazniki maja polozenie przepustnicy w strych nie bylo i ze okablowanie nie zdaje egzaminu???? jezeli ma ktos jakies pomocne info z gory dziekuje 

 

Po pierwsze to tak nie ładnie się wciskasz do tematu kolegi o jego modyfikacjach z problemem gaźnikowym.

Po drugie, jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swój problem to załóż nowy temat a na pewno dostaniesz albo link do rozwiązania problemu albo podpowiedź co zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to tak nie ładnie się wciskasz do tematu kolegi o jego modyfikacjach z problemem gaźnikowym.

Po drugie, jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swój problem to załóż nowy temat a na pewno dostaniesz albo link do rozwiązania problemu albo podpowiedź 

Wporzatku wcisnelem sie  fakt ale tematu znalejejsc nie moge a ze nowy jestem i jak dziecko we mgle bladze a potrzebuje tej informaci.zadalem pytanie w tym temacie  Nie trafile Przepraszam.zloze nastepny temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Trochę zastój się zrobił, ale już ruszam z pracami nad moto. 

Z racji iż odbijam się pomalutku finansowo, poczyniłem zakupy.

 

A więc tak: 

 

półkę górną miałem wzmacniać wiercić itp ale trafiła się taka, pasująca idealnie:

thumb_ihost_1515010760__1ff5ccdd4434b934

 

 

amor tył : GSXR 750 SRAD 

thumb_ihost_1515010834__13c533754560a712

 

 

amorek skrętu : GSXR 750 SRAD

thumb_ihost_1515010863__cb3d9df445e98b56

 

 

pompa radialna : nie pamiętam z czego.

thumb_ihost_1515010875__img-20180103-wa0

 

 

Taki prezent noworoczny sobie zafundowałem. 

O wydechu myślę takim jak na zdjęciu niżej, nie wiem jeszcze czy znajdę gotowy czy będę go tworzył:

thumb_ihost_1515010850__849946377_2_1080

 

 

 

Lampa przód a raczej jej mocowanie idzie w piz....... , po dłuższych namysłach, oględzinach i kombinacjach wiem że myślę i tworzę coś innego, bardziej......hmmmmm..... filigranowe ma być, delikatniejsze. 

 

Teraz czekam na paczkę z gratami, potem wszystko idzie w piec do malowania i zaczynam składać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graty dotarły, mam małe pytanie, ktoś zna jakiś sposób poprawy działania hamulca tylnego, teraz jest tak iż dlugooo nic a potem nagle koło się blokuje, chciał bym aby był bardziej dozowalny, nie zero-jedynkowy.

 

A pompa hamulcowa to cbr1000rr.

Edytowane przez Mateusz
  • Downvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to nie problem z tłoczkiem który porostu wyskakuje ?  rozbierałeś go i oglądałeś jak wygląda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisk był rozbierany w poprzednim sezonie, nowe gumki wszystko ładnie złożone i elegancko chodziło, pompa ma nowy zestaw naprawczy, też nic nie pomogło.

 

W tamtym sezonie uznałem iż taka specyfika tegoż hamulca, a że teraz sporo rzeczy robię/zmieniam/modyfikuje więc pomyślałem że i za to ustrojstwo się zabiorę. 

Myślałem o wsadzeniu zacisku i pompy z czegoś innego - i pewnie tak zrobię.

 

Ale póki co oddaje wszystko do malowania proszkowego, więc temat powróci przy składaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Ponieważ odebrałem wszystko z malowania postanowiłem sobie dziś przymierzyć wachacz z amorkiem do ramy (wszystko ze srada 750).

 

I tu pojawiło sie moje ogromne rozczarowanie gdyż nie pasuje mi to ani trochę. Przed malowaniem nie przymierzałem - zapomniałem, pośpiech i ogólna głupota.

 

Chyba najlepiej sytuacje oddadzą zdjęcia. 

 

amor, wachacz, kość i te "płaskowniki" - wszystko srad

thumb_ihost_1522443878__img_20180330_224

 

 

thumb_ihost_1522443987__img_20180330_224

 

 

Jakie macie propozycje rozwiązania tego problemu?

Chciałem mieć wachacz z tym wzmocnieniem, ale chyba jedyne rozwiązanie to amor z gsxf-a plus orginał wachacz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty tej kołyski nie masz na odwrót przypadkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama jest do góry nogami. Kołyska jest prawidłowo zgodnie z rysunkami w manualu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.