Skocz do zawartości

Zębatka Zdawcza


speed650
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie, dziś zabrałem się za czyszczenie napędu i jakież było moje zdziwienie jak zobaczyłem że zębatka zdawcza jest poluzowana, w związku z tym mam pytanie, jakiego rozmiaru klucza muszę użyć do dokręcenia tej nakrętki???

pytam,ponieważ muszę sobie takowy klucz zorganizować a nie mam pojęcia jaki to rozmiar, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletu kluczy nasadowych też nie masz? Jeśli nie masz nic to lepiej poproś kogoś, lub podjedź do serwisu.

Potrzebny będzie (oprócz odpowiedniej nasadki) klucz dynamometryczny i "szuwaks" do posmarowania gwintu. Nie wiem czym koledzy smarują, ale "niebieski" LOCTITE 243 powinien wystarczyć?

Wkleiłbym fotkę, ale nie mam uprawnień :slash:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko mam ale nie na miejscu, znalazłem gdzieś info że moment dokręcenia to 115 niutów, prawda to???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

... i "szuwaks" do posmarowania gwintu. ...

 

To slowo "szuwaks", jest ono pochodne od niemieckiego "Schuhwachs"? W wymowie bardzo podobne i oznacza wosk do butow czyli pasta do butow. No, chyba  nie nadaje sie to do zabezpieczenia/klejenia nakretki.   ;)

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.temat ogarnięty, nakrętka "32" :usmiech:  była zupełnie odkręcona i zatrzymała się na zabezpieczeniu, na szczęście nic tam się nie zniszczyło,zarówno gwint jak i frezy na wałku zdawczym i sama zębatka są ok. a tak swoją drogą to muszę podziękować ziomkowi z pewnego serwisu w Poroninie za "PROFESJONALNE" dokręcenie kluczem udarowym :puknijsie: i nie było tam śladu kleju do gwintów

Edytowane przez speed650
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years later...

Dopnę się do tego tematu, żeby nowego nie robić.

Zębatki występują w wersji standardowej, oraz z tłumikiem drgań, czyli taką naprasowaną gumą.

No i ta guma w przypadku zębatki, którą wziąłem nabyłem, z jednej strony jest pełnym okręgiem, a z drugiej strony są dwa banany/niepełne półkola.

Pytanie, którą stroną to to montuje się do silnika?

 

12512661234.png.682b3e533c34f1b78e46b3873d426d8c.png

Zdjęcie poglądowe, ale pi razy drzwi tak to wygląda.

Swoją drogą po co są te mniejsze otwory? W Junaku to chyba się skręca to na te boczne, ale w Bandziorze to jest tylko centralna nakrętka, z tego co pamiętam.

Może kwestia uniwersalności. Zębatka pasuje pewnie do kilku motocykli, a tam skręcane to jest na boczne śruby, nie na centralną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, maniomen napisał:

Pytanie, którą stroną to to montuje się do silnika?

Zazwyczaj napisami do frontu czyli bananami na front

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Asterix napisał:

Zazwyczaj napisami do frontu czyli bananami na front

Okej, dzięki.

I tak dopiero się wezmę za to bliżej cieplejszych dni, ale już zbieram wiedzę i części, bo trochę roboty będę mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez dobrego udaru nawet nie podchodź do tematu. Ja próbowałem dobrym kluczem z przedłużką i nie poszło. Dopiero pneumat dał radę, ale myślałem go zapchać do warsztatu. Dokręciłem nową wg odpowiedniego momentu, a przy kolejnej wymianie znów się męczyłem i musiałem pożyczyć od kumpla elektryczny udar. Poszło. Teraz kupiłem swój. 

 

I nie wiem też po co te banany, tak samo jak te dwa otwory dodatkowe. No chyba że jako ustalenie pozycji, w przypadku gdy ta zębatka pasuje do czegoś innego jeszcze, gdzie są kołki pozycjonujące. Dla mnie bez sensu te banany, bo tam będzie zbierać się smar i ciężko potem to będzie czyścić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak dla pewności się spytam.

W Bandziorze to gwint na wałku jest normalny, prawy? I odkręcamy jak każdą śrubkę/nakrętkę, w lewo, co nie?

Już czuję, że będzie to zabawa na kilka dni (Czytaj, pierwszego dnia rozkręcam co się da, drugiego przepycham motocykl do wulkanizacji 500 metrów ode mnie, żeby udaru użyczyli , następnego dnia zwalam wahacz, a potem tydzień szukania łożysk, jak się okaże, że są w rozsypce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, napęd wymienia się maks w 1-2godziny...zębatki zdawczej nie ma co dojebywać bo powinna być tam taka podkładka z doklepywanym do nakrętki rantem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwint jest normalny, prawy. Jest też zabezpieczenie, aby nakrętka się nie odkręciła. Kup sobie klucz udarowy zawczasu, przyda się na przyszłość. Ja za Ryobi z aku, ładowarką, nasadkami i w fajnej torbie dałem nieco ponad 300 zł. Często Ryobi robi fajne promocje i można coś tanio wyrwać. Nie dziaduj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja próbowałem odkręcić przedłużką metrową z naciśnietym hamulcem i wbitą 1. Ostatecznie pożyczyłem klucza udarowego na 230V i poszło bez zająknięcia. Bananami do przodu montowałem. Wg serwisówki daje się tam kapkę kleju do gwintów i dokręca coś koło 115Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.12.2017 o 19:35, speed650 napisał:

ok.temat ogarnięty, nakrętka "32" :usmiech:  była zupełnie odkręcona i zatrzymała się na zabezpieczeniu, na szczęście nic tam się nie zniszczyło,zarówno gwint jak i frezy na wałku zdawczym i sama zębatka są ok. a tak swoją drogą to muszę podziękować ziomkowi z pewnego serwisu w Poroninie za "PROFESJONALNE" dokręcenie kluczem udarowym :puknijsie: i nie było tam śladu kleju do gwintów

Spoko tez to przerabiałem, na nakrętce nie było już gwintu. Gdzieś fotkę wrzucałem z tego :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, radzior napisał:

Bez przesady, napęd wymienia się maks w 1-2godziny...zębatki zdawczej nie ma co dojebywać bo powinna być tam taka podkładka z doklepywanym do nakrętki rantem.

Napęd wymienia się może w tyle, ale przyjmując, że będę zwalać tylny wahacz, to cholera wie, co tam znajdę i w jakim stanie są łożyska (Przyjmując, jak ten motocykl był zaniedbany przez poprzedniego właściciela. 5 lat chyba go już mam, a nadal ciekawe kwiatki znajduję).

Jeszcze będę musiał znaleźć w okolicy jakiś sklep z łożyskami, bo jak zobaczyłem na ceny łożysk OEM, to się załamałem. Średnio 140 zł za sztukę.

2 godziny temu, seebst napisał:

Nie dziaduj.

Już wczoraj przeglądałem internety. Albo Ryobi, albo Yato ewentualnie upatrzyłem z 600 Nm, ale sieciowa. Bo posłużyć to na pewno mi posłuży, bo niejeden raz mi śruba w kole samochodu się zapiekła, ale u mnie będzie długowieczna, pod warunkiem kupienia urządzenia po kablu.

Raz kupiłem akumulatorowe gówno za przeproszeniem i drugi raz nie zamierzam. Wole ciągnąć 30 metrów przedłużacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, maniomen napisał:

Jeszcze będę musiał znaleźć w okolicy jakiś sklep z łożyskami

 

Albeco.  Mają wszystko.  

Lub Sklep rolniczy. Ja w ośkę tylnego koła wsadziłem łożyska z rozżutnika .  Gdzie pracują pod największym onciązeniem 

 

5 godzin temu, maniomen napisał:

urządzenia po kablu

 

Jak nie zamierzasz rozbudować  zestawu u wkrętarki czy inne urządzenia na baterie to kupuj  na kablu. Dobry udar kosztuje. Rura 2metrowa tańsza

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, maniomen napisał:

to cholera wie, co tam znajdę i w jakim stanie są łożyska (Przyjmując, jak ten motocykl był zaniedbany przez poprzedniego właściciela.

Właśnie jestem na etapie wymiany łożysk i bieżni  w kołysce. W moim Dziadziorze najgorzej wyglądały bieżnie w/w łożysk (wżery). Łożyska nawet jeszcze miały wałeczki na swoim miejscu. Bieżni nie kupowałem,  zleciłem zrobienie w klasie h5 i hartowaniem powierzchownym 55+/- 5 HRC.(pomiar twardości starej bieżni to około 60HRC).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.