Skocz do zawartości

Uciekający Prąd


Tomek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj mała podpowiedź na temat rozładowanego rano akumulatora. Dotyczy to zarówno akumulatora samochodowego jak i motocyklowego.

Mało osób zdaje sobie sprawę, że kurz i brud gromadzący się na obudowie akumulatora jest dość dobrym przewodnikiem.

Zalecam dokładnie oczyścić co najmniej raz w roku cały akumulator z kurzu i brudu oraz przetrzeć obudowę benzyną ekstrakcyjną.

 

Test na przewodzenie zanieczyszczeń, każdy może wykonać sam. 

Bierzemy zwykły miernik uniwersalny. Jedna końcówkę przewodu dotykamy do bieguna dodatniego, a drugą kluczymy po obudowie akumulatora. Potem zamieniamy końcówki czyli jedna na minus akumulatora, a drugą kluczymy po obudowie.Jakie będzie zaskoczenie lub  zdziwienie, gdy na mierniku pojawią się wartości od kilku mV do kilku V. 

 

Odkryłem to przez przypadek walcząc z rozładowującym się przez noc akumulatorem w samochodzie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.