Skocz do zawartości

Dziwne Prowadzenie W Zakretach


luknewa
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jak tylko kupiłem gsx-fa ,to też miałem wrażenie ,że poniżej 30-40 km/h sprzęt 

się wali w zakręt.I raczej nie było żadnego uszkodzenia ,bo moto kupiłem fabrycznie nowe.

Nie było to jakieś wielkie  "walenie ",z czasem się przyzwyczaiłem ,że ten typ tak ma

i tak nakręciłem coś 34 tysi.

Z hajką ,też nówką sztuką ,miałem taki problem ,że jak się okazało ,kompletnie źle miałem

skręcone lagi w półkach ! Moje objawy to była niestabilność przy dużych prędkościach .

Idąc tym tropem ,może tu jest problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"kompletnie źle miałem skręcone lagi w półkach" jak to sprawdzic? U mnie z jazda przy duzych prędkościach wszytko jest ok

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nierówno zamocowane lagi w półkach, to znaczy: na górnej półce każda laga powinna być, z dokładnością do 1 mm, tak samo wysunięta w półce, oraz powinna mieć tą wysokość ustawioną fabrycznie, jeżeli zawiecha jest fabryczna. Inna wysokość lub ich nierówność w zamocowanych lagach znacząco pogarsza właściwości jezdne motocykla. Poniżej ilustracja jak to powinno wyglądać i jak mam w swoim motocyklu.

 

thumb_ihost_1523424420__maly_dzior_woda_

Edytowane przez deszczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było serwisu zawieszenia ale motocykl kupilem jak mial 3 lata i od tamtej pory tak jest Wiec tym bardziej mnie to dziwi Bo jakby mial 20 lat to zdawałbym sobie sprawe, że to może być wszytko. Kiedys mowilem o tym komus kto mamial B1200 mowi ze ma to samo przejechałem  sie i faktycznie było podobnie, mowił że takie zawieszenia sa w tych modelach ze tak jest. No ale czy wy tak macie? Niby da sie z tym życ bo to chodzi tylko o skrecanie przy niskich predkosciach ale wk.. mnie to ze kazdy schodzi niemal na kolano na winklach nawet jakims bardziej toprnym sprzetem a ja skupiam sie na trzymaniu mocno kierownicy.

No to moze nauka jazdy sie kłania a nie szukanie dziury w całym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś dać komuś doświadczonemu się przejechać sprzętem? Może to tylko Twoje odczucia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Inna wysokość ... znacząco pogarsza właściwości jezdne motocykla.

A to akurat sie nie zgadza.

bardziej wysuniete lagi, nie powyzej jakis 8 mm, znacznie pogarszaja jazde w prost przy DUZYCH szybkosciach ale robia zwinniejszym na winklach. Czesto, kolesie jezdzacy wylacznie w gorach, gdzie szybkie przeloty nie odgrywaja najmniejszej roli, dodatkowo podnosza jeszcze "dupe"przez co odstep osi maleje. W zasadzie zmienia sie calkowicie geometria ale przez to z moto latwiej zaciesnic zakret.

 

Edit

 

Ja mam nawet to zapisane w papierach motocykla. :P

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje to Twój motocykl zdrowy jest jak byk.

Nie długo zbliża się szkoła Suzuki więc szybciutko zapisz się na na pierwszy etap. Tam uczą skręcania przy niskich prędkościach.

dwie stówy i szybko ocenisz czy to motocykl czy Twoje umiejętności ;)

 

Jeśli lagi proste to wydaje mi się, że nie ma innego powodu by moto zachowywało się w zakrętach w sposób nienaturalny, tym bardziej że jak wspomniałeś dzieje się tak sprawa z lewej i prawej strony.

Lagi mogą być wgięte w kierunku silnika. Zmniejsza się kąt względem główki ramy i wtedy może być tendencja większej albo silniejszej reakcji na skręt.  Obracasz rury w półkach i powinna być różnica.

To da Ci werbalne odczucie w jego zachowaniu. Jeśli nic się nie zmieni to nie lagi.

 

Łożysko? Napisałeś:

 

Jazda na wprost jest ok Puszczam kierownice nic nie znosi czy jade 20km/h czy 120km/h Przy wiekszych predkosciach we wchodzeniu w zakrety np na autostradzie nie ma tego zjawiska albo go jakos specjalnie nie odczówam.

 

I tu podejrzewam były by objawy odczuwalne. Np Shimmy.
Shimmy to też objaw złej kondycji opony.

 

Gdyby to była nie równomiernie zużyta opona dotyczyło by to głównie jednej strony. Tak samo, jednej krzywej lagi czy krzywej ramy. Jeśli tak samo się zachowuje się z jednej i drugiej strony znaczy, że jest prosty.

Tak samo serwis lag. Zadaje mi się że odczuwałbyś to przy jednej stronie bardziej bo lagi raczej się nie zużywają idealnie tak samo. Ja mam model z 2008 roku i nic się nie dzieje ani z łożyskiem i z lagami a użytkowałem Bandytę intensywnie ;)

 

Pisałeś coś o Fazerku. On jest znacznie lżejszy do Bandyty więc odczucia z manewrowania będą inne.

Może masz zbyt miękko ustawiony SAG z przodu? Też motocykl będzie miał większą tendencję do zacieśniania zakrętu, szczególnie przy niskich prędkościach.

to tak na moje.

 

to chyba najlepszy sposób jak na szybko

A próbowałeś dać komuś doświadczonemu się przejechać sprzętem? Może to tylko Twoje odczucia?

 
Edytowane przez Neonkin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz krok po kroku jak pokonujesz taki zakręt .Jaką masz pozycję na motocyklu ,bo tu raczej jest problem.

Tak jak wyżej już pisali ,bandit to ciężki sprzęt a każde 10 kg w motocyklu jest odczuwalne bardzo mocno.

Ja osobiście jak nawet siądę na małego bandziora mam odczucie że waży ze 70kg mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tak się walił w zakręty na batlaxie bt016, który miał bieżnika dużo, ale jakoś dziwnie boki były zużyte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tak się walił w zakręty na batlaxie bt016, który miał bieżnika dużo, ale jakoś dziwnie boki były zużyte.

Ja mam podobne objawy w zakrętach ale u mnie opona jest Starta na środku a boki są nowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechalem sie gsxfem kolegi. Tam to zjawisko jest 5 razy gorsze powiedzialbym dramatyczne w porownaniu do mojego. Trzeba z calej sily trzymac kierownice przy zawracaniu na placu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale czego sie spodziewasz po 200kg motocyklu jadącym 15km/h ? 

Kieruje się nie tylko kierownicą, ale przede wszystkim manetką gazu. Szczególnie właśnie przy nawrotkach, a wiadomo że po dodaniu gazu motocykl sam się podnosi, więc nie trzba się siłować z kierą.

 

Ostatnio DLem polatałem w terenie, piaski, szutry itd, choć moto ciężkie i wielkie to jezdzi się super, ale właśnie podstawą jest kontrola gazu, tak żeby nie szarpać się z maszyną.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba winien jest tu użytkownik maszyny. Polecam się podszkolić. Mały czy duży bandit - manewruje się nimi praktycznie tak samo, ja ze swoim motocyklem nie mam problemów z zawracaniem czy jazdą w korkach, jest lekki jak piórko dopóki się toczy. Jedyny problem miałem podczas nauki jazdy, przy przesiadce z 125-tki na szkoleniową xjr600 oraz później po zakupie bandziora przez jakiś czas. Trochę praktyki, jedno szkolenie Suzuki (daje bardzo dużo, możesz spróbować) i jeździ się elegancko, współgra z maszyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manewry przy małej prędkości wbrew pozorom nie są takie łatwe. Nie każdy potrafi zawracać z kierownicą opartą o ogranicznik. Dlatego warto korzystać ze szkoleń, tak jak to zrobił Deszczu (i ja).

Edytowane przez krakus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę zakładał nowego tematu  - mam pytanie ile może kosztować wymiana uszczelniaczy w lagach materiał z robocizną . Zauważyłem właśnie że na prawej pojawiła się kropla oleju mam zamiar wykonać serwis na obu .

Z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę zakładał nowego tematu  - mam pytanie ile może kosztować wymiana uszczelniaczy w lagach materiał z robocizną . Zauważyłem właśnie że na prawej pojawiła się kropla oleju mam zamiar wykonać serwis na obu .

Z góry dziękuje

Tutaj napiszhttps://polishbanditcrew.pl/topic/13509-lagi-olej-uszczelniacze-pytania-i-problemy/page-14?hl=uszczelniacze&do=findComment&comment=354903
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.