Skocz do zawartości

Czujnik Położenia Przepustnicy Tps Gsf600 2002R. - Nietypowy Jakiś...


Maxisus
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni,

Pomóżcie. Pacjent to GSF 600 z roku 2002 w wersji N, a dokładniej jego TPSik. Najprawdopodobniej czujnik jest walnięty, bo jedynie przy maksymalnie otwartej przepustnicy trzyma "jakiś stały" opór - choć niejednokrotnie przekracza te serwisowe 4,63 kohm (ale nigdy poniżej 3,09 kohm). Przy przepustnicy zamkniętej wskazania omomierz potrafią delikatnie falować (czasem niby niedużo 0,01-0,05 kohm, czasem już więcej), kilkukrotne zamknięcia przepustnicy raz za razem potrafią dać różne wartości oporu na czujniku (raz przy zamkniętej 0,9 kohm, innym razem 1,1 kohm, jeszcze innym razem podchodzi pod 2 kohm). Dodatkowo, poruszanie kablami przy czujniku też ma wpływ opór czujnika. Generalnie dyskoteka....

 

Za temat zabrałem się, bo dzior strasznie szarpał na jedyne i dwójce "bez gazu" lub hamując silnikiem (zjazd z obrotów przy zamkniętej przepustnicy i zapiętym drugim biegu) odczuwalne było takie podszarpywanie, więc poszedłem tropem właśnie TPSa (bo już i świece, i filtr i kable WN i napęd powymieniałem, i gaźniki rozkręcałem, zawory ustawiałem, synchro robiłem i nadal szarpał).

 

I niby w necie sporo jest takich czujników to jednak mój jest jakiś nietypowy. Otóż zwyczajowo, po wpisaniu TPS GSF 600 00-04 wyskakuje mi coś takiego:

https://4.allegroimg.com/original/033cbd/812d351b4f08a3dba1cba38aaa94

a zatem czujnik mocowany na dwie śruby (wygląd zgodny z manualem serwisowym (4-22 FUEL SYSTEM). Dodatkowo, środek czujnika (to miejsce w które wpuszczany jest "przedłużenie" osi przepustnic) jakoś inaczej wygląda, niż u mnie.

 

Moje cholerstwo wygląda niestety tak, że jest przede wszystkim na jedną śrubę (w gaźnikach nie ma miejsca na przykręcenie drugiej)

http://s1.fotowrzut.pl/04P74GPAP8/1.jpg

 

a ten środek, w który wchodzi oś przepustnicy jest pusty, podobnie jak na tym zdjęciu (zdjęcie poglądowe, to zupełnie inny czujnik, chodzi jedynie o przekazanie, jak oś przepustnic "wchodzi" w czujnik):

https://i.ebayimg.com/images/g/vGsAAOSwT~ZaxOO5/s-l1600.jpg

tzn, można tam swobodnie wsadzić śrubokręt i kręcić (zmieniać tym samym wartość oporu).

 

Ma ktoś pomysł, co to za dziadostwo mam zamontowane, gdzie to kupić, jak to się może nazywać, skoro nie jest to "klasyczny" TPS, jakich w internecie jest dość sporo? A może ma ktoś na zbyciu taki działający mojego typu (niedziałający już mam :jezyk2:)?

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

 

**************

2018-04-11 _ uzupełnienie

 

Przegrzebałem jeszcze kilka stron internetowych i wychodzi na to, że ten mój czujnik to 13580-03FB0 i wygląda jak na zdjęciu: https://exabike.com/capteur+TPS-Suzuki-Bandit+600+(JS1A81)+(2000_2004)-150583.htm.

Ktoś wie, gdzie to można dostać (nówka/ używka) lub ma na zbyciu w jakiś rozsądnych pieniądzach - nowe chodzą po 150€ i więcej.....

 

Może są jakieś zamienniki?

Edytowane przez Maxisus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglądem przypomina mój z 650 06r. Wieczorem sprawdzę, czy faktycznie to to samo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki ma zakres rezystancji wg. serwisówki? Może inny można założyć? Tylko kwestia połączenia / mocowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i to ten sam co u mnie. Model :500CC2 0675A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki ma zakres rezystancji wg. serwisówki? Może inny można założyć? Tylko kwestia połączenia / mocowania?

Manual mówi: ohm1 około 5 kohm (czyli opór maksymalny, niezależny od położenia przepustnicy; ohm2 od 3,09 do 4,63 kohm (przy maksymalnie otwartej przepustnicy).

 

Ciekawe, że mowy nie ma o zależności 76% - ale to już zupełnie inny wątek.

 

Szukam żeby coś dosztukować albo z innego motocykla, który miałby takie same gaźniki, tym samym i mocowanie lub budowa czujnika z jakiegoś potencjometru ale to już chyba lepiej wydać te 550 PLN.

 

Jest jeszcze opcja znalezienia używki ale tych w Internecie brak - przynajmniej w tej chwili....

 

______________

Pozdrawiam,

Maxisus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, że mowy nie ma o zależności 76% - ale to już zupełnie inny wątek.

Moze musisz otworzyc maksymalnie przepustnice i ustawic czujnik na 4,63 kohma skoro to rezystencja maksymalna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że pytam. Nigdy nie miałem tps. Po co to wam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś mi się poniewierał taki od:

thumb_ihost_1523469544__tps.jpg

 

Jak go znajdę to zmierzę rezystancję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak..... To co dziś zrobiłem (dla potomnych, może ktoś w przyszłości będzie miał podobny problem):

1.  Najtańsza część, jaką udało mi się znaleźć, jest tutaj: https://en.impex-jp.com/catalogs/moto/suzuki-other/GSF-600/1303/Carburetor__fittings-106056.html - nr 17(cena 75,69$). Nie sprawdzałem jak z kosztami wysyłki.

2. Generalnie czujnik jest nierozbieralny ale..... może trochę druciarstwo z mojej strony - nawierciłem sensor jak na zdjęciu: http://s1.fotowrzut.pl/HW2LO5D1WA/1.jpg i porządnie wykąpałem go w benzynie ekstrakcyjnej i w CX80 CONTACX

3. Ponieważ naruszyłem strukturę/ hermetyczność sensora to przed dokręceniem do gaźników zastosowałem uszczelkę (na zdjęciu delikatnie uszkodzona - oryginalnie nie ma tam uszczelki) oraz podkładkę dystansującą o grubości +/- uszczelki.

4. Całość skręciłem, dałem na miernik i..... jak na razie piknie. Sensor trzyma parametry, nie zmienia oporności losowo, jak przepustnica jest zamknięta trzyma wartość lepiej, niż wcześniej, przy maksymalnym otwarciu również. Przy odkręcaniu manetki oporność ładnie rośnie (liniowo), a nie podaje jakieś "losowe" wartości, ;-)

 

Chyba jakieś 5 stów zostało w kieszeni.... Zobaczymy...

 

Trochę zastanawiam się, jak to teraz zestroić, bo instrukcja jest dość liberalna - podaje zakres i tyle.... (screenshot z serwisówki) http://s1.fotowrzut.pl/5HJBOA9I4F/1.jpg Żadne tam:

ohm1 * 0,76 = ohm2

 

Na wszelki wypadek ustawiłem jak w manualu do B12, tj. przy otwartej przepustnicy wartość 0,76 pełnej rezystancji czujnika. Generalnie nie rozumiem tej możliwości ustawienia czujnika, skoro zakres  podany przez producenta jest taki szeroki (jakbym nie ustawił czujnika to jestem w podanym zakresie.....).

 

Jutro jazda próbna - zobaczymy,  :boje_sie:

Edytowane przez Maxisus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.