Skocz do zawartości

Renault Sport Days


kokos
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Trudno to nazwać wyprawą, ale jest to dosyć ciekawy wypadzik na jeden dzień. Ale w związku z tym, że mamy tutaj wielu entuzjastów motoryzacji nie tylko 2- kołowej pozwolę sobie opisać co i jak.

 

Wszystko zaczęło się ponad miesiąc temu, kiedy wieczorem przy piwku odebrałem telefon od dobrego kumpla (ps. Kudłaty). Powiedział krótko - jest wyjazd na tor do Poznania, pojeździć nową Meganką RS, całkie free - wchodzisz w to? Jak wiecie po alkoholu wszystkie pomysły są dobre, więc zgodziłem się szybciej, niż zdążyłem wypić kolejnego łyka złocistego napoju.

 

Miesiąc minął, hotel zarezerwowany, piątek po pracy w drogę. Bruuuuuuuum i jesteśmy w Poznaniu. Nie będę opisywać sytuacji na drodze w piątkowe popołudnie bo szkoda czasu i ponownie nerwów. Nie będę opisywł burzy, która nas złapała właśnie w okolicach Łodzi, a po której to Łódź wyglądała jak Wenecja. Było super i już. Przecież wiedziałem gdzie i po co jadę.

 

Piątek wieczór jeszcze szybki trip po Poznaniu, rynek, piwko, jakaś szama, hotel, piwko i spać. Jeden chrapał a drugi puszczał bąki. Nie będę mówił kto, co robił. Podpowiem tylko, że to ja byłem ten bardziej poszkodowany.

 

Sobota, pobudka, kawa, wypad z hotelu i na tor...

 

I oczom ich ukazał się las.....

 

W sumie tak, wjeżdżamy na parking przy samym torze a tam wielki namiot z samochodami renaul takimi jak Megane, Clio i Twingo ale w takich ciekawszych wersjach jak gt, rs, trophy - nuda. Obok namiot z zabawkami - symulatory vr, zmiana koła na czas, sprawdzenie refleksu i spostrzegawczości itp - nuda.

 

W pobliżu stał duży namiot z cateringiem - tutaj się postarali, bardzo postarali. Poważnie. Super żarcie na co się składało przepraszam ja nie o tym. W tym dużym namiocie rejestrowaliśmy się i losowaliśmy auto na jedną z atrakcji. Ja wylosowałem Clio RS - szkoda bo najwolniejsze z tych co się losowało ale super bo to jako jedyne mogę sam poprowadzić. Kudłaty musi być cholernie głupi, bo ma masę szczęścia i wylosował R.S.01 - ponad 550KM - przejażdżka po torze z kierowcą wyścigowym - jakimś z Francji. Nie znam człowieka bo z nim nie piłem.

po rejestracji śniadanko, zabawa na automatach, obejrzenie co tam jeszcze mają. A mieli. I to sporo.

 

Dla nas (w sumie jakieś 170 osó B) mieli do dyspozycji około 20 Meganek - kombi i hatchback w wersjach GTline 130KM i GT 205KM. Te samochody tylko stały z kluczykami w środku i każdy kto chciał i kiedy chciał mógł nimi wyjechać na Poznań. Była przygotowana mapa w nawigacji z 17km trasą biegnącą kawałek w mieści i sporo po autostradzie.

Z Kudłatym wzięliśmy po jednym GT - ja czarne kombi on niebieski hatchback. - Czarne jest szybsze, sprawdzone w wielu kombinacjach, 0-100, 50-150, 100- w górę. Po powrocie komputer pokazał średnią 17,7l/100, smród z klocków w samochodzie masakryczny. Rada konsumencka - nie kupujcie demówek.

 

@Rysiek - focus napędzał się lepiej. Megi ciut mniejsze w środku. ale super automat - bardzo szybki i fajny aktywny tempomat. I jeszcze pozwolę sobie bardziej megankę porównać do Focusa, którego dobrze znam. Silniki o podobnej mocy, taka sama pojemność, tą samą klasa. Za trzecim razem meganką na miasto pojechałem tylko po to, aby porównać spalanie. I tutaj ogromny plus na korzyść forda. Przy normalnej jeździe z tendencja do dynamiki i raczej wyprzedzania niż bycia wyprzedzanym focusowi wystarczy 8,5l A meganką przy bardziej zachowawczej jeździe wypiłaś 11l paliwa. To dużo. Przed jedzeniem wyzerowalem licznik. Focusa co prawda już nie mam od jakiegoś roku ale nadal uważam, że to było bardzo ekonomiczne auto. 1,6 I 206KM w spokojnej trasie potrzebował mniej niż 6l benzyny.

 

Potem pojechaliśmy na tor gokartowy pojeździć Twingo 0,9T 110KM - auto na małym i ciasnym torze daje mega fun. Ręczna skrzynia lepsza niż automat w tym przypadku. Tymi twingo jeździliśmy trzy razy. MEGA ZABAWA.

 

Niestety skończył się czas - dokończę chyba jutro i wtedy też dam zdjęcia. przepraszam. koniec przerwy w pracy.

 

Ok, piszę dalej, teraz telefonem.

 

Jazdy o których przed chwilą napisałem to były atrakcje dodatkowe. Do takich należy zaliczyć także porównanie Megane 4RS z Megane 3RS Cup. Co do tych dwóch aut mogę powiedzieć tak - dwa całkowicie inne samochody dla całkiem innych odbiorców. 4 może z powodzeniem służyć jako daily car. Nie jest głośna, jest wygodna i szybka. Tylko żeby miejsca w środku było chociaż trochę więcej. 3 RS Cup to auto na tor. Okrutnie twarde i bezkompromisowe. Fajne ale jako zabawka.

 

W atrakcjach dodatkowych znalazły się też dwie Megane 4 jedną z 4control A druga bez tego systemu. Chodzi o tylną oś skretną. Według mnie ten system działa bardzo fajnie. Zmniejsza promień skrętu, poprawia tę akcję na szybko pokonywanych zakrętach. Wiem, bo te meganki, które mieliśmy na mieście miały też ten system. Najfajniejsze jest to, że można było porównać to bezpośrednio. Tzn. z jednego auta wskazało się do drugiego i robił ten sam tor przeszkód.

 

A teraz wisienka na torcie, a dokładniej dwie. Najpierw Megane 4RS 1,8 Z turbo i bezpośrednim wtryskiem 280KM i dwusprzeglowy automat EDC.

Na torze stoi 15 takich meganek, wsiadam do pierwszej, obok siedzi instruktor. Aby wiedział co to czeka ładnie się witam - Cześć jestem Norbert, lubię zapierdzielać ale nie umiem. Tylko się zasmial.

Szybka instrukcja - na tych słupkach hamuj, na tym skręcaj A na tym pełen ogień. I baw się dobrze.

Tak zrobiłem. Auto jest bardzo szybkie. Do setki poniżej 6sek. Ale nie to ważne. Chodzi o to jak się trzyma drogi, systemy bezpieczeństwa w opcji SPORT pozwalają na dużo ale także dużo wybaczaja. Nie pozwoli nam włączyć RACE bo wtedy nikt nam dupy nie ratuje.

Bawiłem się przednio. Na początku drugiego okrążenia wyprzedziła osobę która startowała ostatnia. Na trzecim dogoniłem kolejna. Niestetytylko trzy okrążenia.

 

20 min odpoczynku. Potem jazdy autem wylosowanym. I tutaj właśnie macie onboarda od Kudlatego który wylosował rs01. Ja natomiast wsiadam do clio RS tego czarnego i taka sama sytuacja jak w megance. 1 i ogień. Rewelacja.

 

Porównując te dwa auta. Meganka większa ale dużo szybsza. Mimo to także bezpieczniejsza. Wybacza o wiele więcej niż clio, które jest mniej stabilne i ogólnie sprawa wrażenie trudniejszego do opanowania w szybkich i dynamicznych zakrętach.

 

Gdyby miał miliony monet - czy kupił bym któreś z tych aut? Nie wiem. 130tys za Meg to sporo kasy. Na 100% musiałbym porównać ją z takimi autami jak Focus st czy RS (ten już przekracza 150tys) golfem Gt i czy kilkoma autami ale jest to auto warte wzięcia pod uwagę.

Dynamika i bezpieczeństwo prowadzenia jest super.

 

Chyba tyle. Jakby ktoś chciał coś jeszcze wiedzieć to pytajcie. Jak będę mógł to opowiem.

 

Dobra wrzucę foty, opis dokończę potem. I mam jeszcze onboarda z R.S.01 - https://www.youtube.com/watch?v=elKozXJm3kA

 

ihost_1526296475__fb_img_1526293670691_kihost_1526296487__fb_img_1526293676329.jihost_1526296441__fb_img_1526293665335_kihost_1526296424__fb_img_1526293658320_kihost_1526296408__fb_img_1526293652237_kihost_1526296394__fb_img_1526293642422_kihost_1526296376__fb_img_1526293633817_kihost_1526296362__fb_img_1526293627093_kihost_1526296346__20180512_134629_kopiow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i prawdidlowo - trzeba korzystac i sie bawic :) moze jakies foto/nagrania? :) ja mialem okazje testowac fieste st200 czy focusa rs ae niestety nie na torze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypas, wyprawa, zazdro. Tor jest wlasnie po to.

Moze tez sie wybiore, furka w sumie jest;)

ale wiadomo ze w opor to lepiej cudzym :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Zero hamulców w głowie i instruktor obok który podpowiada.

 

 

Jako ciekawostka. Przed wejściem na tor alkomat i jeden zawodnik odpadł:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, a jak na takie coś się zapisać? Trzeba kogoś znać czy jakieś zakładowe oferty?

 

Opis świetny. Zdjęcia też zacne, daje plusa.(w moim prywatnym kajeciku)

Edytowane przez Seev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault Polska dało około 200 wejściówek dla ludzi, którzy istnieją w świecie Renault. Kluby miłośników. Ja jestem w 3. Kiedyś bardzo aktywny. Kumpel jest moderatorem i tak wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty renowke na cytryne zamieniłeś, a fe;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mam też reno w domu. Miesiąc temu Moniki micrę zmieniłem na clio :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pewnie znaczku rs brakuje ;)

Kiedys byl fajnu cliacz wiliams, jakmi sie to podobało

remember-the-excellent-renault-clio-will

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz takiego kupić w stanie oryginalnym i nie zajezdzonym to 20 może nie wystarczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault Polska dało około 200 wejściówek dla ludzi, którzy istnieją w świecie Renault. Kluby miłośników. Ja jestem w 3. Kiedyś bardzo aktywny. Kumpel jest moderatorem i tak wyszło.

wychodzi na to że dobrze jest mieć kumpla moderatra :D dobrze ze się lubimy :D

 

btw. Reanult dba o swoich klientów (osoby zaangażowane w "życie" marki)  nie wiem jak w innych markach, ale na forum scenica renault dało nowy model do testów i tak sobie jeździł z miasta do miasta, można było sobie pojeździć nie idąc do salonu nowym sceniciem :)

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norbert, to widze ze jezdzenia bylo co niemiara- i nie tylko jednym autkiem i ze jeszcze na miescie pozwoili jezdzic. 

Niezle , niezle , brawo dla renaulta za taka promocje . 

 

 apropos , ktos z userow cos rozpierdolil moze??

 

fotki - jak zwykle na plus u ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nikt nie urwał. Co dziwne biorąc pod uwagę styl i tempo jazdy.

 

Jedyną śmieszną sytuację mieliśmy na tym ostatnim przelocie, dla sprawdzenia spalania kiedy jakieś 3km od toru spotykamy jedną z renowek na poboczu na awaryjnych. Okazało się, że gościowi zabrakło paliwa. Nie wiem jak on to zrobił. We wszystkich którymi jeździliśmy było jakieś 3/4 zbiornika. Więc albo jakiś Janusz stwierdził, że można trochę by spuścić albo miał wyjątkowego pecha, że trafił na najczęściej do testów brany samochód.

 

Dziwne też, że wyjechał na miasto że swiecacą rezerwą nie wiedząc kiedy się zapaliła. Zamknelismy samochód, zawineli typa na tor. Podjezdzamy do miejsca gdzie stoją samochody i szukamy kogoś z Renault. Żartobliwe pytanie - nie brakuje wam aut? Nie wszystko w porządku. Ok. To dziwne bo na mieście stoi jedna:) i opisaliśmy co i jak. Wzięli paliwo w kanister i pojechali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie piękne to reno :zakochany: francuzy to jednak potrafio...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

kazało się, że gościowi zabrakło paliwa. Nie wiem jak on to zrobił.

 

dostał za darmo musiał przycebulić, bo by zbankrutował jakby dolał wachy za 50ziko  :zdziwiony:

 

btw. wiliams to już na żólte idzie spokojnie, tylko weź znajdź

Edytowane przez pavlacos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostał za darmo musiał przycebulić, bo by zbankrutował jakby dolał wachy za 50ziko  :zdziwiony:

 

A ja wiem. Dla mnie brak mózgu. Tych aut było że 20. Większość czasu stały. Wsiadam do jednego i rezerw to idę do innego. Nie wiem co on miał w głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.