Skocz do zawartości

Olej - Wyciek Oleju - Silnik - Pokrywa Zaworów - Dekle


Gość wiedzmin
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

to palcami wyciągasz ale nie chce mi się wierzyć że to tędy leci

Jest to jak najbardziej możliwe. Gdy wyciągniesz wysprzęglik i odpalisz silnik, to zobaczysz co się ciekawego dzieje. Dokładnie to olej pod ciśnieniem zostaje wypchnięty właśnie tym otworem powodując coś w stylu fontanny. Na wyłączonym silniku olej jest poniżej tego otworu, dlatego nie ubywa go podczas postoju, a problem pojawia się gdy jeździmy na moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze, ja wiem że leci jak wyjmiesz wysprzęglik ale nie wiem jak musiał by być zużyty żeby normalnie tamtędy leciało..

 

dyzio ale jak będziesz odpalał moto to poskręcaj wszystko ;) znaczy tak też możesz ale odsuń dekiel od zębatki i pilnuj żeby właśnie wysprzęglik nie wypadł.. i wbij sobie luz wczesniej

Edytowane przez wojtecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Trochę mnie nie było na forum, ale już odpisuje.

 

Problem był z uszczelniaczem na wysprzęgliku. Taka mała gumka i po sprawie.

 

Jeszcze raz dzięki za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi ;)

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś odkręciłem mały przedni prawy dekiel od zapłonu, bo chciałem zobaczyć jak to wyglada

po odpaleniu z pod koła od zapłonu leci olej, według mnie coś jest nie tak.

lecz podczas jazdy kontrolka od oleju się nie zapalała a stan oleju w przeciągu 2000km tylko trochę spadł(około 1mm)

post-2977-0-79523000-1313400317_thumb.jpg

post-2977-0-84738700-1313400664_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada jest taka: zakręć dekielek, wsiądź na moto i jeździj - to normalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro podczas pracy nie ma tam dużego ciśnienia, to czemu mi się pociło??? (już nie poci, bo zrobiłem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dziś jadąc z siłowni, już pod domem poczułem ciepło w lewej nodze. Dojechałem do domu zgasilem moto i patrze a tu wielka plama oleju. Po wprowadzeniu do garażu zacząłem oglądać i cieknie tylko lewa strona. Pod głowicą sucho wyciek gdzies w okolicach pierwszego kolanka. od czego to sie moglo stac, co na to zaradic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sprecyzuj która śruba. Od góry z lewej co trzyma pokrywę zaworów czy z boku cylindra?

Bo jak ta od góry to gwint może być uszkodzony i dlatego od wibracji uciekła.

Edytowane przez bialy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jadąc z siłowni, już pod domem poczułem ciepło w lewej nodze.

 

qwa na cyklu takie są efekty uboczne- NO PAIN NO GAIN!;)

precyzja we wskazaniu śruby, z dokładnością- jak w artylerii rosyjskiej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

witam ,za uwarzyłem że w prawym deklu (od strony tłumika) jest bardzo mała dziurka w deklu , co pewnie ma związek z upieprzonym moim prawym butem całym w olejiu , olej wycieka jedynie gdy sie jeżdzi , motocykl stoi całą noc w garażu po wcześniejszym zrobieniu prawie 50 km i ani kropelki oleju na betonie jedynie lekko wilgotny w okolicach dziury w deklu , wydaje mi sie że tam wogóle nie powinno być oleju , oczewiście dekielek już wyjełem do spawania z tym nie ma problemu , ale może mi ktoś powie czy powinien być tam olej , a może mój piec zaczyna powoli wygasać ma już ok 90 tyś km przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śladowe ilości oleju zawsze tam są..pod czas jazdy jak kapie to "rozbryzguje" się gdzie się da..dlatego może się wydawać że jest go tam więcej

z przebiegiem nie ma to kompletnie związku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Znajomy z pracy ma problem z Banditem 600 polegający na pojawianiu się oleju w miejscu zaznaczonym na zdjęciu. Wg mnie to uszczelka pod głowicą bo skąd tu olej jeśli nie przez nią? Z tego co mówił to wczesną wiosną robił zawory itd. zaś pocenie pojawiło się w listopadzie przed końcem sezonu, ale przy tym raczej nie luzuje się głowicy więc nie widzę związku. Jeśli ktoś przerabiał taki temat niech da znać bo koledze już niewiele brakuje do zawału smile.gif

Konkretów nie znalazłem w żadnym innym temacie więc wrzucam nowy.

post-1863-0-32639000-1323775167_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie uszczelka pod głowicą, wystarczy że uszkodzona jest uszczelka pod pokrywą zaworów albo śruby od tej pokrywy nie trzymają jak należy, co zresztą często się zdarza...

Olej ścieka sobie wtedy w otwór na świecę i dalej odpływem z przodu poniżej kolektora wypływa na zewnątrz...

Najlepiej umyć dokładnie i po przejażdżce obejrzeć skąd leci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przerabiałem ten temat. Po pierwsze wyjmij faje i zobacz czy są suche. Jak są mokre leje się z miśków, czyli uszczelek gniazd świec znajdujących się pod pokrywą. Jeśli suche ---> uszczelka pod głowicą, mnie kosztowało to jakieś 700 zł bo sama uszczelka 200 wymiana 400 a jeszcze regulacje robiłem przy okazji, pozdro. Ale jak wspomniał Biały, umyj dokładnie i oblookaj gdzie cieknie.

Edytowane przez Vitold
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo tylko z prawej strony silnika, jak na razie to tylko na początku tego sezonu sprawdzałem dokręcenie głowicy i akurat lekko udało mi sie dokręcić śrubę w miejscu gdzie jest przeciek - niestety nie pomogło. Ogólnie tak jak pisze Vitold, choć fajki mam suche sprawiłem sobie te miśki na wymiane. Mnie to jakoś bardzo nie przeszkadza, nalot na silniku i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info przekaże mu i niech sprawdza. Zerknąłem na szybko do serwisówki ale nie udało mi się zlokalizować zdjęcia wskazującego te odpływy gniazd świec - gdzie one się znajdują? Pod kolektorem z przodu silnika? Jeśli tak to i tam powinien być ślad oleju który byłby dalej przedmuchiwany przez pęd powietrza, a z tego co słyszałem olej pojawił się przy czymś co wygląda jak wypustek z dziurką w uszczelce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sopp jest tak jak napisałeś, pod kolektorem z przodu, ja to miałem wyciek taki, że całe spodnie zawsze miałem ufajdane w oleju ale przez cały sezon nie dolałem ani kropli, także jak mu nie leci za bardzo to kij z tym, żyć się da, a jak nie to serwis, a jak serwis to wiadomo gdzie i który... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Tomek pinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.