Skocz do zawartości

Olej - Wyciek Oleju - Silnik - Pokrywa Zaworów - Dekle


Gość wiedzmin
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Wróć- 1-2-3- silikon nie zamiast miśków -tylko zamiast takich podkładek pod śruby? Aż taki zielony to nie jestem więc myślę, że dałbym radę. Jeśli chodzi o uszczelkę pod pokrywą to robił to mój kumpel jak mnie nie było i stwierdził że wszystko jest ok (nie wiem może to przeoczył).

 

Prosiłbym tylko o wytyczne o trzeba zrobić, sprawdzić, wymienić

 

 Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast miśków nie można dać sylikonu, musisz zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić bo albo przyciąłeś miśka albo jest pęknięty no chyba że spadł Ci do środka silnika a może w ogóle o nim zapomniałeś :)
na sam silikon nie da rady bo misiek jest swojego rodzaju oringiem i wchodzi w rowki pokrywy zaworowej, jeden na forum miał taki przypadek że mu przycięło miśka i mechanik złożył mu to na sylikon, było gorzej niż z przyciętym.

Te podkładki co są na pokrywie zaworowej (pokryte gumą) muszą być ale możesz je posmarować silikonem co by lepiej trzymały bo wiadomo że nowe nie są.

Edytowane przez SuzukiMaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jeśli rzeczywiście mosiek wpadł dalej to co w takiej sytuacji. Jakie mogą być jeszcze przyczyny wycieku oleju w tamtych okolicach i n ile % jesteście pewni ze to moze byc wina Miska :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tyle procent na ile Ty uwierzysz ludziom z doświadczeniem :) nikt na odległość i z Twojego opisu nie powie Ci na 100%, że to wina miśka, ale wszystkie objawy na to wskazują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jeśli rzeczywiście mosiek wpadł dalej to co w takiej sytuacji. Jakie mogą być jeszcze przyczyny wycieku oleju w tamtych okolicach i n ile % jesteście pewni ze to moze byc wina Miska :)

Wszyscy Ci piszą, że to misiek a Ty dalej swoje. Jakbyś nie ruszał pokrywy zaworów, to mógłbyś szukać innej przyczyny. Nie ma innej możliwości, kumpel dał ciała przy składaniu pokrywy do kupy (zsunięcie się miśka łatwo przeoczyć) więc musisz ją zdjąć i poprawić. Zanim to zrobisz udaj się do Larssona i wydaj 20 pln na nowy komplet miśków na wypadek gdyby był przycięty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mniej gadania, wiecej pracy i problem sie rozwiaze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, problem rozwiązany okazało się (przynajmniej z tego co zauważyłem) :) kumpel dał silikon pod miśka przez co nie był dobrze dociśnięty, a dalej ciśnienie spowodowało jego zsunięcie. Zamieniłem wszystkie na nowe i teraz wszystko hula jak należy :)

Dzięki wszystkim za nie oceniona pomoc i jeszcze raz WIELKIE SORRY za przywitanie :P

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dołącze grafikepost-3227-0-73571500-1317453422.jpg

 

Podpowie mi ktoś co te sruby trzymaja? bo cieknie mi z jednej z nich, ale widze ze juz ktoś kombinował przy tej srubie bo jest obmielony łepek i nawet nie bede miał jak jej odkrecic. Ale co ta sruba trzyma, bo nie wiem wogole czy moge probowac jakos ja odkrecac?

 

Może komuś to pomoże, ta śruba nie trzyma rzadnych dzwigienek ani nic innego, jak niektórzy mówili, jest tylko zaślepką, i można ją bez problemu wykrecić założyć uszczele i zakrecić. Potrzebuje  tylko taka śrube, bo niestety poprzedni właściciel chyba nie umiał używać kluczy i obmielił tą srube i nie mam jak jej dokręcić. Może posiada ktoś taka śrube do sprzedania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Może posiada ktoś taka śrube do sprzedania?

Zapytaj użytkownika mokry vel prezes .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Hej wszystkim.

 

Mam jedno pytanko, potrzebuję wymienić jedną uszczelkę od pokrywy zaworów, a dokładnie pod ta śruba (zdjęcie podglądowe)

 

Czy mogę bez problemu ja wymienić czy będę potrzebował klucz dynamometryczny do tej operacji?

 

Pozdrawiam

 

post-5019-0-84036800-1401643339_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem, do dokręcenia tej śruby potrzebny Ci będzie klucz dynamometryczny. Ponadto jednej Ci brakuje (bodajże zwykłej na klucz 10)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za szybka odpowiedź!  Jest to zdjęcie z wcześniejszych stron, a nie mojego bandziora, chciałem tylko pokazać, o którą śrubę mi chodzi. A wiesz może z jaka siła ją przykręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 Nm :)

Edytowane przez miszi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Zsiadajac z maszyny zauwazylem ze na pokrywie na okolo swiec mam wszystko upaprane olejem a uszczelnienie przy swiecy jest luzne. Wytarlem, zaslepke wcisnalem na swoje miejsce,odpalilem silnik i nie zauwazylem zeby gdzies olej ciekl. Czy przez poluzowana gume przy swiecy olej mogl tryskac?


Wysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2

post-8199-1412868108,8214_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to że masz świece olejem zalane, do wymiany uszczelka pod deklem z naciskiem na te okrągłe czy jak im tam...

pol_pl_USZCZELKA-POKRYWY-ZAWOROW-Suzuki-

Edytowane przez kolczyk_1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guma przy świecy (którą widać na zdjęciu) chroni tylko przed dostaniem się wody do świecy. Pewnie miśki przepuszczają, jeśli olej był w gnieździe od świec. Mi w tym miejscu zalało olejem jak miałem za słabo dokręcone śruby przy gniazdach (te które też widać na Twoim zdjęciu), tak to jest jak się robi moto z kolega i nie sprawdza po nim :D 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanior mi zmienial te uszczelki 4 000km temu. Przed jazda sprobuje,moze faktycznie pokrywa sie lekko poluznila

 

Wysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju jest stan ok. Zauwazylem dopiero jak stanalem pod robotą

 

EDIT

mialem chwile przerwy...i faktycznie tą wew srube moglem dokrecic o 1/8 obrotu.

 

Wysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2

Edytowane przez belfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spod tych śrub naprawdę olej cieknie jak głupi jak są tylko trochę za lekko dokręcone ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wierze,tym bardziej ze pocisnalem go na trasie ;-)

A mechanior nic nie wspominal o kontroli srub i tak sobie jezdzilem blogo...

 

Wysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2

Edytowane przez belfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod tymi śrubami olejowymi powinny być podkładki miedziane, czy tam mosiężne. Ja jak kiedyś jedną zgubiłem i dałem zwykłą stalową to też ciekło jak szalone. Wystarczyło założyć miedzianą, dokręcić i problem znikł :zeby:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko,zagadam jutro majstra,moze wymieni. Dojechalem,co 10km stawalem i kontrolowalem, nic nie cieknie :-)

Benelli - dzieki za podpowiedz o srubach :-)

 

Wysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2

Edytowane przez belfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Tomek pinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.