Skocz do zawartości

Olej - Wyciek Oleju - Silnik - Pokrywa Zaworów - Dekle


Gość wiedzmin
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co wiem to nie pasują bo są pasowane do głowicy. Tak powiedzili w serwisie w Białymstoku. Ja kupiłem uzywke i wyszło na to że jest inny rozstaw otworów ustalających. Wyszło na to że zrobiłem sobie nową szyjke i nowy otwór:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawic?

Uszczelki nowe.

W sumie edytuje, bo wpierw napisalem o helicoil, ale nie, to w koncu sruba olejowa ktor ma na srodku dziurke i olej musi leciec.... Doraznie to silikonem troche mozna posmarowac. Zawsze to mniej bedzie sie pocic.

 

Chyba ze masz na mysli te duze sruby imbusowe, to helicoil ew uzywany mostek. B6 i B12 pasuja do siebie

 

Oczywiście mam na myśli śruby imbusowe, problem z gwintem mam tylko przy jednej śrubie, jednak olej cieknie z kilku mimo dokręcenia. 

Dzięki za podpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak imbusowe i problem z gwintem to tak jak mówiłem albo helicoil albo nowe mostki inaczej się nie da ;-) pod każda są dodatkowo podkładki z uszczelkami może one są juz do wymiany kompet z uszczelka pod pokrywę to cos kolo 100 jak lamietam

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nie pasują bo są pasowane do głowicy. Tak powiedzili w serwisie w Białymstoku. Ja kupiłem uzywke i wyszło na to że jest inny rozstaw otworów ustalających. Wyszło na to że zrobiłem sobie nową szyjke i nowy otwór:)

Na moich z B12 jezdzil BAN na B6 i nie bylo problemu. Pasowaly idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam!!Pewnie na wstępie mi napiszecie ,że mój problem jest już na forum opisany.Jednakże już wertuje fora internetowe od tygodnia i nie mogę znaleźć podobnego problemu.Może przejdę do sedna sprawy.Zakupiłem swojego Bandziora jakiś miesiąc temu ,występuje w nim wyciek w okolicach gniazd świec(na pokrywie zaworów) którego nie mogę zlokalizować po lewej stronie.Zdjąłem bak , wyczyściłem silnik z oleju i odpaliłem Bandziora na butelce z benzyną.Efekt??Nie udało mi się zlokalizować znacznego wycieku ,żeby jednoznacznie stwierdzić co jest winowajcą.Jedynie co zauważyłem to w gniazdach 2 świec, w okolicach tych gumowych uszczelek widać że coś wycieka.Ale chyba mało prawdopodobne że wypluwa stamtąd olej na pokrywę zaworów.Tak poza tym uszczelka pokrywy zaworów jest idealnie sucha bo na początku myślałem że to ona jest winowajcą.Pomóżcie bo już nie mam sił do tej usterki.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od pisze jeszcze raz na 100% miski jeśli jest olej w gniazdach na świece zobacz co jest napisane powyżej w postach a twój juz został przeniesiony do odpowiedniego tematu czyli jak przypuszczales jest juz taki temat na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miski to gniazda swiec powinny byc wypelnione olejem a przynajmniej mocno wybrudzone jk wspomnial beny :) Jesli w okolicy swiec na pokrywie zaworowej to predzej nieszczelne sruby olejowe z wyrobiona miedziana podkladka (te biale na

klucz 10)

Wiec albo miski, albo olejowe, kwestia dobrej lokalizacji.

Edytowane przez obiezyswiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź okolice żeberek silnika za chłodnicą (tam gdzie wychodzą przewody olejowe) - tam jest odpływ z gniazda świecy więc jeśli to miśki to olej powinien być też tam. 

 

Tak jak pisał Obi może puszczać któraś ze śrub pokrywy zaworów. U mnie nie trzymała uszczelka pokrywy, a olej zbierał się właśnie na pokrywie  w okolicach gniazd świec - pęd powietrza pokonywał grawitację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zappmnialem o tych olejowych moja wina to te co zgubilismy podkładkę do nich u Obiegi na grilu znalazłem ja dopiero rok później przy następnej regulacji siedziała sobie w gnieździe świecy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miski to gniazda swiec powinny byc wypelnione olejem a przynajmniej mocno wybrudzone jk wspomnial beny :) Jesli w okolicy swiec na pokrywie zaworowej to predzej nieszczelne sruby olejowe z wyrobiona miedziana podkladka (te biale na

klucz 10)

Wiec albo miski, albo olejowe, kwestia dobrej lokalizacji.

Jeśli mówimy o tych dużych śrubach na imbusa to raczej koło nich jest sucho.Na klucz 10 to te 2 śruby między gniazdami świec ,tak?(w sumie na całej pokrywie jest ich chyba 4).To są jakieś zwykłe podkładki miedziane czy jakieś specjalne?Gdzie takie podkładki kupię?

Edytowane przez Slawula9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarcza miedziane, kupisz nawet w rolniczym, tylko pamiętaj ze dociągamy 16Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę musiał zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny bo nie posiadam takowego ;) Dam znać czy pomogło pewnie koło weekendu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16Nm - mocno jednym palcem ;)

 

Jak masz wkretarke elektryczna to na niektorych jest mozliwosc ustawiania momentu. Wloz srube zamiast np wiertla, ustaw na 16Nm, zakrec kluczem srube i wyczuj moment na kluczu gdy skacze to jak juz bardzo chcesz wiedziec ile to sily w lapach :P

Edytowane przez obiezyswiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkładki wymienione na nowe miedziane(kupiłem w rolniczym). Na razie nie cieknie. Przejechałem  tylko 20 km więc czas pokaże czy problem rozwiązany.

 

 

 

EDIT: Wszystko ok ,zero wycieku ;) Dziękuje za pomoc.Pozdrawiam

Edytowane przez Slawula9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Witam serdecznie, dziś po przepaleniu mojego motocykla po większych mrozach dochodzących do około -20*C zauważyłem niepokojącą kroplę oleju na wylewce.

Odpaliłem na pełnym ssaniu, załapał za 3 razem (nie kręciłem przesadnie długo, gdybym kręcił dłużej załapałby pewnie za drugim razem). Zostawiłem go do momentu lekkiego rozgrzania głowicy, zmniejszyłem ssanie do mniej więcej połowy (może deczko mniej) i zostawiłem aby spokojnie się nagrzał. Pracował równo, żadnych niepożądanych dźwięków, stukania, pisku i tym podobnych.

 

Po około 15-20 minutach (już bez ssania) wyłączyłem silnik, i po kolejnych 10 minutach odpaliłem bez najmniejszego problemu.

 

Zaniepokoiłem się bardzo, bo to mój pierwszy motocykl i jak do tej pory bardzo mało na nim jeździłem.

Został zakupiony w połowie listopada, więc jak do tej pory więcej głaskania niż jazdy.

 

Dołączam możliwie najlepszej jakości zdjęcia, aby coś można się było na tym poznać.

 

To co zwróciło moją uwagę, to poluzowane śruby kolektora. Czy to z tamtych okolic mógłby spłynąć olej?

 

Z góry dziękuję za pomoc i zaangażowanie.

 

http://www.fotosik.pl/u/MarcoGSF/album/2281775

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, wskazujesz kółkami zbierający się olej a po lewej masz wszystko zarzygane :)

 

Śruby na kolektorach trzeba kontrolować i dokręcać, to normalne że się odkręcają, dobrze że nic nie zgubiłeś ale to nie stąd leje się olej

 

Sprawdź spływy olejowe (takie dwie dość grube rurki, może to z nich się leje? a może z uszczelki pod deklem?

 

Widocznie ktoś pryskał dekiel bez ściągania :)

 

i rzecz święta, nie przepalaj w zimie motocykla :) chyba, że chcesz wymieniać świece :)

 

mamy na forum Ihosta (na górze 6 ikonka) obsługa jest dość prosta a znacznie ułatwia nasza współpracę

 

ps. i mamy juz temat o wyciekach, poczytaj :) pewnie za chwile jakiś dobry moderator przeniesie :)

http://polishbanditcrew.pl/topic/3177-olej-wyciek-oleju-silnik-pokrywa-zawor%C3%B3w-dekle/

 

ewentualnie tu znajdziesz podpowiedź :)

http://polishbanditcrew.pl/topic/25158-wyciek-oleju-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85-czy-cu%C5%9B-innego/

Edytowane przez lelon
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wyciek z przodu silnika to ja obstawiam wyciek spod uszczelnień świec (tzw miśki).

 

Z tym dokręcaniem kolektorów to ostrożnie, są bardzo podatne na ukręcenie.

 

Nie wiem czy dobrze widzę na tych fotkach, ale zamiast uszczelek masz radośnie nawalony  silikon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkrec ten dekiel.uszczelnij od nowa.najpierw .usun stary silikon.odlusc wszystko.delikatnie posmaruj dekiel i blok silnika silikonem poczekaj z 30 min i skrec.kolekrory o ile nie pyrcza.na polaczeniach .to zostaw.speawdz tylko czt sruby nie sa za luzno.handlaze maluja tak sprejami silniki bo zlazi z nich lakier, lub zolkną.wez pęzel.bezyne.i na powietrzu umyj caly silnik.silnik zawsze gdzies tam sie poci delikatnie....uszczelki na deklach maja to do siebie,zwlaszcza sprzeglowy dekiel.ze twardnieja.i ciekna.wiec mysle ze ktos zpanikowany , odkrecil zamazal silikonemi skrecil na lapu capu.

Edytowane przez Maryusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast silikonu używam pasty Dirko jest sporo odporniejsza niż silikon .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne ze nowe ale pol księżyc tak trzeba smarować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Witam. Mam problem z wyciekającym olejem spod dekla rozrusznika. Prawdopodonie wczesniejszy wlasciciel mial szlifa i pekniety byl dekiel oraz troszeczke blok. Niestety jakis nieudolny mechanik tak zrobil ze zaspawal otwor na srube(strzalka czerwona). Prawdopodobnie niedociagniecie dekla powoduje ze w miejscu(zielona strzalka) ubywa olej. Teraz pytanie czy sprobowal jakos wywiercic tam otwor nastepnie nagwintowac? Niestety druga sprawa to taka ze powierzchnia dwkla i bloku idealnie do sibie nie przylegaja. Powod zle pospawane. Wymiana uszczelki i nalozeniu warstwy silikonu zbytnio nic nie pomogla. Macie jakies pomysly?

post-10823-0-56307900-1458919091_thumb.jpg

Edytowane przez Krzysztof
Po co zakładać kolejny temat o wycieku oleju spod dekla?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj nowego dekla najlepiej , a 2 część może uda się zeszlifować i nagwinować. podjedź z tym do jakiegoś dobrego ślusarza, jak zobaczy to powinien ocenić co da się zrobić... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Tomek pinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.