Skocz do zawartości

Olej - Wyciek Oleju - Silnik - Pokrywa Zaworów - Dekle


Gość wiedzmin
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Myslalem tez sciagnac caly silnik i szlifnac blok i na frezarce idealnie wywiercic i nagwintowac. Tylko niestety pewnie trzeba bylo by rozbierac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie rozwiązanie byłoby najlepsze (poza wymianą na inny sprawny) tylko tak jak mówisz - bez rozbiórki będzie ciężko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z tego co widzę po zdjęciu, to chyba nawet dekiel masz nie od tej wersji co trzeba...

W bloku silnika jest taka wypustka jakby w dół, właśnie w miejscu zielonej strzałki. A na deklu już tego nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po za sciagnieciem calego silnika duO rozbiorki bedzie?

Ogolnie szukałem takiegi delka i jest ciezko o taki oryginalny... chyba ze jakis zamiennik ale to juz nie to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawierć otwór i użyj Helicoil. Gwintowanie w bloku silnika może być kłopotliwe bo to dosyć kruchy materiał.

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=pd&string=helicoil&bmatch=base-relevance-aut-1-2-0310

 

Nie potrzebujesz tutaj nie wiadomo jakiego mocnego gwintu a te cudeńka nadadzą się idealnie. Kilkukrotnie już używałem ich do zerwanych szpilek przy kolektorach wydechowych. Super efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

e600c6d3f44b999b28f8c264efe1d476.jpg

Taka sytuacja po pierwszej przejażdżce. Czy to miśki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba wyciąganie silnika mnie czeka :(

 

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba wyciąganie silnika mnie czeka :(

 

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

no niestety, kiepsko to wygląda...

 

ale ale, przeczytaj ten temat, może nie będzie aż tak źle :) 

 

https://polishbanditcrew.pl/topic/3968-poci-si%C4%99-silnik/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche to wyglada jakby oring na tej rurce puscil, a ped powietrza rozdmuchal to troche dookola. Pewien nie jestem, najlepiej wytrzyj wszystko do sucha i bacznie obserwuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jest to mój pierwszy post jak również temat na tym forum, lecz ze względu na brak własnego motocykla nie przedstawiłem się jeszcze. Nastąpi to mam nadzieję w ciągu tygodnia, lecz najpierw muszę poznać waszą opinię o pewnym mankamencie, który spotkałem oglądając dzisiaj jednego z dwóch B6.

 

Otóż w miejscu zaznaczonym czerwonym kółkiem (zdjęcie poniżej) znajduje się czarna, kleista plama. Mam obawy, że może być to wyciekający olej z jakiejś uszczelki(?) silnika, lecz jestem zielony w tych sprawach, więc wolałem zapytać was o opinie. Czy to coś poważnego oraz czy ewentualna naprawa byłaby kosztowna?

 

2dfee9f5a8.jpg

 

Kolejnym problemem jest barwa kolektorów wydechowych, wyglądały na przepalone, miały lekko fioletowy kolor.

 

Z góry uprzejmie dziękuję za wszystkie odpowiedzi. ;)

 

EDIT: Zdjęcie znalezione w wyszukiwarce. Kółkiem zaznaczyłem miejsce gdzie znalazłem mokrą plamę (orientacyjnie).

Edytowane przez Gamejros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jest to mój pierwszy post jak również temat na tym forum, lecz ze względu na brak własnego motocykla nie przedstawiłem się jeszcze. Nastąpi to mam nadzieję w ciągu tygodnia, lecz najpierw muszę poznać waszą opinię o pewnym mankamencie, który spotkałem oglądając dzisiaj jednego z dwóch B6.

 

Otóż w miejscu zaznaczonym czerwonym kółkiem (zdjęcie poniżej) znajduje się czarna, kleista plama. Mam obawy, że może być to wyciekający olej z jakiejś uszczelki(?) silnika, lecz jestem zielony w tych sprawach, więc wolałem zapytać was o opinie. Czy to coś poważnego oraz czy ewentualna naprawa byłaby kosztowna?

 

2dfee9f5a8.jpg

 

 

 

Kolejnym problemem jest barwa kolektorów wydechowych, wyglądały na przepalone, miały lekko fioletowy kolor.

 

Z góry uprzejmie dziękuję za wszystkie odpowiedzi. ;)

Przewiń temat tak że 3 strony wstecz, znajdziesz odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Jakim lakierem malowałeś ten silnik. I jak była powierzchnia do malowania przygotowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Troche to wyglada jakby oring na tej rurce puscil, a ped powietrza rozdmuchal to troche dookola. Pewien nie jestem, najlepiej wytrzyj wszystko do sucha i bacznie obserwuj

Wytarłem do sucha, dolałem oleju na full, przejechałem 200 km i...........sucho. Dziwne, chyba Bandit ma jednak duszę :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

Witajcie. Mam pytanie apropo lewego dekla - alternatora. Czy do Suzuki GSF 650 z 2006r (olejak) pasują jeszcze dekle z innych modeli Suzuki? Bo patrząc po uszczelkach to one pasują do: Suzuki GSF 600 95-04r , GSF 650 05-06r , GSF 1200 96-06r , GSX 600 88-01 , GSX 750 88-06 , GSX 1100 88-96r , GSX750R 86-91r , GSX1100R 86-92r. Wzrokowo dekiel wygląda tak samo od GSF 650 '06 jak i od  GSXF 750 z 89... Jak to wygląda , czyżby taki sam dekiel byłby nie zmieniony od 17 lat?! 

Edytowane przez davwids
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się , że jest to bardzo prawdopodobne gdyż sama konstrukcja silnika jest od samego początku ta sama pomijając oczywiście jakieś tam zmiany w podzespołach silnika przez te wszystkie lata lecz raczej boczne dekle prócz kolorem niczym się nie różniły ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak mówisz dekle są te same od tylu lat i w wielu modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy dekiel alternatora u dołu pod napisem "Suzuki" jest cały zaokrąglony czy może ma kawałek wypłaszczonej powierzchni. Wcześniej nie zwracałem uwagi ale upadł mi na lewą stronę i porysował się i nie wiem czy tak ma być czy się wgniótł troszkę.

Edytowane przez davwids
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy dekiel w 1200 jest inny .z zew i wew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Panie i Panowie, czy na śrubach imbusowych, przy deklu impulsatora, w GSF 600 97' były podkładki czy nie? Bo na 5 śrub tylko jedna, na samej górze, miała podkładkę. Wymysł poprzedniego właściciela czy konstruktorów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka stron wcześniej widziałem dylemat czy wymieniać uszczelkę czy można założyć starą. Jak to wygląda z perspektywy czasu? Moja wygląda jak nówka, nie jest nigdzie uszkodzona. Ci którzy wyczyścili powierzchnię i założyli ponownie uszczelkę, jakie macie doświadczenia? Nie leje się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczysc i zakładaj jak nie porwana to właściwie działa bez przerwy bo tam prawie nie ma oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Tomek pinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.