Skocz do zawartości

Olej - Wyciek Oleju - Silnik - Pokrywa Zaworów - Dekle


Gość wiedzmin
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

podkładka pod srubę do spuszczania oleju to M14 do 650 z 2010r ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sruba spustowa ma wymiar M14x1,25.

 

Ps.

Podkladki, a w tym wypadku uszczelki miedziane nie okreslamy tak jak napisales. Jak juz to "dla M14"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze byc mlodsza niz z 2010 roku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio, te drugie maja 4,8 mm grubosci?

Normalne (wedlug din 7603) maja 14x18x1,5, 14x20x1,5, 14x20x2, 14x20x2,5 albo 14x22x1,5, 14x22x2,...

bierz te 14x19,2x2 jak nie ma innych. Beda ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, ze ten dziwny wymiar to oryginalny a za to placisz. Kupisz 14x20x2 to zaplacisz tylko ulamek tej ceny. Najlepiej zerknij jeszcze raz albo wymierz kolnierz sruby i bedziesz wiedzial, ktora najlepiej bra . Troche moze wystawac, miejsca jest dosc.

 

Jak bedziesz kupowal, kup zaraz wiecej. Zawsze masz gdyby co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

Przy montażu pokrywy zaworów spada uszczelka i tu pytanie.

Czy uszcze

Przy montażu pokrywy zaworów spada uszczelka i tu pytanie.

Czy pod uszczelke moge dać odrobinę silikonu np Dirko, żeby trzymała sie na swoim miejscu w pokrywie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Hej,

Dziś po małej przejażdżce zauważyłem, że mam wyciek w miejscu połączenia chłodnicy oleju z przewodami. Tu wyciek:

IMG_20190313_164822.jpg

 

a tu bliżej to miejsce o które mi chodzi (przetarłem wyciekający olej więc już tak bardzo nie widać wycieku):

 

IMG_20190313_173807.jpg

 

Podpowiedzcie laikowi co poszło nie tak :). Czy tam jest jakaś uszczelka na łączeniu? Próbowałem dokręcić te śruby - ta po lewej jakby była trochę wyrobiona bo po dość mocnym dokręceniu dalej mogę ją dokręcać pewnie w nieskończoność ale nie chciałem już tego sprawdzać, żeby jeszcze bardziej czegoś nie uwalić. Po kombinacji ze śrubami ponownie odpaliłem maszynę i chwilę wkręciłem na obroty. Wyciek już nie jest tak widoczny jak przed tym zabiegiem ale widzę, że nadal się tam delikatnie poci. Podpowiecie co zrobić?

 

 

 

Aha małe uzupełnienie..oleju mam zalane ponad max (całe okienko zakryte) i może wywala go w takich dziwnych miejscach z małą nieszczelnością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz uszczelke to ją wymien a nast razem zrob lepsze foty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza fotka faktycznie jest do d..bo nie zauważyłem, że robię bez lampy a potem wytarłem olej. Podpowiesz gdzie mogę znaleźć taką uszczelkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli śrubka kręci się w nieskończoność, to pewnie gwint zje..ny.

Podjedź do ogarniętego ślusarza albo mechaniora żeby sprężynkę helicoil wstawił.

Poza tym temat cieknących chłodnic był już wielokrotnie na forum poruszany. Nie zakładaj nowego tematu za każdym razem, gdy chcesz o coś spytać, tylko dopisuj do istniejących tematów. To tylko taka mała rada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Fido napisał:

Jeśli śrubka kręci się w nieskończoność, to pewnie gwint zje..ny.

Podjedź do ogarniętego ślusarza albo mechaniora żeby sprężynkę helicoil wstawił.

Poza tym temat cieknących chłodnic był już wielokrotnie na forum poruszany. Nie zakładaj nowego tematu za każdym razem, gdy chcesz o coś spytać, tylko dopisuj do istniejących tematów. To tylko taka mała rada.

 

Dzięki za informacje. Faktycznie pośpieszyłem się z zakładaniem nowego tematu jakbym to tylko ja miał problem z wyciekiem z chłodnicy ;-). Przejrzałem forum i wiem już na czym stoję. Nowy o ring to może być mój najmniejszy problem 😉. Przy okazji zmiany oleju w sobotę wymontuję chłodnicę i zobaczę na czym stoję.

 

Prośba do admina aby w wolnej chwili dla porządku przenieść temat lub wykasować.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Tomek pinned this temat

Spuściłem dziś do wymiany olej i odkręciłem raz jeszcze chłodnicę z tej strony z której mam wyciek. Mam oto taką przygodę:

 

IMG_20190315_170837.jpg

 

Da się coś z tym zrobić czy chłodnica na śmietnik? :) Mam do założenia też nowy o ring ale nie wiem czy jest sens to robić i zalewać olejem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tego nie zakładaj.
Zdemontuj chłodnicę i pokaż ją komuś kto spawa aluminium. Aluminium akurat się bardzo dobrze spawa, nie wiem tylko czy przez wysoką temperaturę nie rozszczelni się coś blisko tego króćca.  Po spawaniu trzeba będzie jeszcze wyprowadzić powierzchnię uszczelniającą (tą płaską) i gwint poprawić gwintownikiem.  Jeśli się nie da  to wtedy szukaj nowej chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmietnik, nikt sie nie podejmie naprawy tego, a jak sie podejmie to zapłacisz jak za zboże. Szukaj nowej, nie ma co kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, luk137 napisał:

Śmietnik, nikt sie nie podejmie naprawy tego, a jak sie podejmie to zapłacisz jak za zboże. Szukaj nowej, nie ma co kombinować.

 

Niestety tak jak mówisz - byłem dziś w dwóch miejscach i kręcili głowami, że gwarancji na to nie dadzą. Zamówiłem nową. Starą mogę wziąć na zlot i komuś podarować jak chce się pobawić w naprawę.

 

Pozdr.

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica wymieniona, wyciek zlikwidowany. Dzięki wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Panowie, mam dylemat, który jest między innymi pewnie dowodem na to, dlaczego mój Bandit był taki tani...

Otóż wczoraj wymieniałem olej samodzielnie, oczywiście z pomocą drugiej pary rąk, ale bez pomocy serwisu. Po spuszczeniu oleju nadszedł czas na zakręcenie spustu, ale okazało się, że dynda z niego metalowa spiralka, która była gwintem. No i co. Skręciliśmy to delikatnie, niby nie ciekło, ale po przejechaniu koło 10 kilometrów śruba spustu oleju się pociła. Nie kapało, ale była zapocona w oleju.

Pytanie, czy lepiej będzie oddać go do serwisu, żeby spróbowali to przegwintować na większy rozmiar, czy nie obejdzie się bez wymiany miski? Czy na chwilę obecną nie powinienem się martwić i jeździć, sprawdzać na bieżąco poziom oleju, czy może chociaż lekko odkręcić ją, zawinąć prowizorycznie specjalną taśmą izolacyjną i dokręcić? Bo dzisiaj po przejażdżce, jak już ostygł, chciałem zobaczyć, czy da się śrubę jeszcze dokręcić, ale nie ma opcji. Kręci się delikatnie, więc gwint już pewnie prawie nie istnieje.

Ciekawe, ile jeszcze kwiatków wyjdzie w tym bandycie. PS. To Bandit 600 z 96 roku, także staruszek, z przebiegiem koło 80.000 kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używana miska kosztuje z 30-50 pln...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, krynio napisał:

Używana miska kosztuje z 30-50 pln...

Na razie na alledrogo wisi jedna na sprzedaż za 350 zł. Poszukam głebiej w internecie, może coś znajdę.

 

Jednak w moim przypadku trzeba doliczyć koszt wymiany, bo wystarczy że w junaku pare gwintów zerwałem. Tu niech to zrobi ktoś, kto się na tym bardziej zna.

 

A... no i uszczelka. Ale uszczelka to już grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.