Skocz do zawartości

Olej - Wyciek Oleju - Silnik - Pokrywa Zaworów - Dekle


Gość wiedzmin
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

TEMAT POWSTAŁ Z POŁĄCZENIA PODOBNYCH WĄTKACH O WYCIEKACH OLEJU - WSZYSTKIE POSTY UŁOŻONE SĄ CHRONOLOGICZNIE

 

Moderator

Krzysztof.

 

-----------

 

witam. mam drobny wyciek oleju spod zebatki przedniej, pytanie jest nastepujace czy da sie ten zymering (uszczelniacz) wymienic nie wyjmujac i rozbierajac silnika? wedlug rusunkow serwisowki to wyglada ze tak ale chcialbym sie upewnic zanim odkrece zebatke. moze to ktos juz robil. gdzie mozna kupic taki uszczelniacz? z wyciekiem nie ma tragedii ale lubie miec czysty karter. no i na lancuch troche idzie olej. z gory dzieki za info.

Edytowane przez Krzysztof
Połączenie tematów, edycja postów, wstawienie tagów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymienialem jeszcze tego uszczelniacza, ale musisz ściagnąć osłonę zębatki, odkręcić zębatke. Za zębatka jest taka blaszka (pełni rolę oslony) przykręcana chyba na 2 śrubki, odkręć je i pokaże się uszczelniacz. Musisz go wyciagnąć. Pewnie będziesz go musiał uszkodzić bo inaczej nie wyjdzie. Wcześniej spisz symbol i do sklepu :) Przy wkładaniu nowego symeringu, posmaruj go olejem i delikatnie wbijaj do okoła pukając. Pamiętaj aby nie zadarł sie bo cała robota pójdzie na marne.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymienialem jeszcze tego uszczelniacza, ale musisz ściagnąć osłonę zębatki, odkręcić zębatke. Za zębatka jest taka blaszka (pełni rolę oslony) przykręcana chyba na 2 śrubki, odkręć je i pokaże się uszczelniacz. Musisz go wyciagnąć. Pewnie będziesz go musiał uszkodzić bo inaczej nie wyjdzie. Wcześniej spisz symbol i do sklepu :) Przy wkładaniu nowego symeringu, posmaruj go olejem i delikatnie wbijaj do okoła pukając. Pamiętaj aby nie zadarł sie bo cała robota pójdzie na marne.

Powodzenia

czy ktos zna wymiar tego uszczelniacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

wlasnie odkrylem maly wyciek oleju a wlasciwie dwa jeden jest pod nakretka od chlodnicy oleju drugi gdzies na polowie wysokosci tloka miedzy zeberkami glowicy po lewej stronie silnika (uszczelka pod glowica) mozliwe ze to przez zalanie olejem full syntetyk przebieg jakies 60 000 kufa jakie moga byc koszta naprawy ( a moze czas na nowe moto ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś czytałem że full syntetyk można lać w rocznikach od 2000 r ale uwaga dotyczyła raczej sprzęgła ,wyczyść sprawdz jeszcze raz dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciek jest niewielki, ma sens zmiana oleju na pol syntetyk? czy to juz bez znaczenia. k**wa szkoda bo chcialem sezon zrobic a przecierz nie bede wycieral co chwile albo dolewal jakihs doctorow szkoda bandziora bo fajny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej sie zastrzelic w takim wypadku i wszystkie problemy z glowy. :)

Jezeli skads cieknie to nie wina oleju tylko uszczelek, w tym konkretnym przypadku sprawdz dokladnie skad leci bo czesto przyczyna jest uszczelka pokrywy zaworow, a wyglada ze leci spod glowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umyj silnik, i zobacz skąd leci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma co wycierac widac ze spod glowicy malutki wyciek tak miedzy zeberkami nawed nie zdazylo scieknac po silniku ale jesli spod glowicy czy klawiatury to ile by to moglo kosztowac nowa uszczelka pod glowica lub klawiatura ?

 

a chlodnice wystarczy dokrecic czy tam jest jakas uszczelka ?

 

 

Nie odpisuj pod własnymi postami - użyj Edytuj jeśli Twój post jest ostatni w wątku i chcesz coś dodać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowice to się dokręca.A wyciek na 99% masz spod pokrywy zaworów.A dokładniej spod uszczelek gniazd świec i leci odwodnieniem.Znaczy otworkiem którym ma woda wylatywać z komory świecy.

PS.Sorki za słownictwo ale nie wiem jak to prościej wytłumaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wystarczy dokrecic glowice ? spoko jakims momentem czy "na pale " bo troche sily mam a nie chce nic urwac? a ta chlodnice to jak odkrece to wywali mi olej czy bedzie pusta bo olej scieknie do silnika? Dokrecanie nie da rady, sruba ani drgnie pewnie trzeba wymienic tam uszczelke albo zrobic, jak takowej nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakimś momentem na pewno bezpieczniej i w kolejności odpowiedniej - patrz service manual. Jak odkręcisz chłodnice to poleci oleju troche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobierz sobie manuala i tam masz z jaką siła.

Na pałę to sobie można łyknąć jednego głębszego.Albo masz wyczucie w łapach albo używasz dynamometr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnicy bym nie dotykał... W sumie znajdują się tam standardowe o-ringi jednak podczas odkręcania lub dokręcania flansza aluminiowa przy chłodnicy łatwo pęka powodując potem już nie pocenie ale lanie ciurkiem... A chłodnica kosztuje dobre pare stówek :) Mnie się udało na szczęście skleić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to ilość rzędu kilku kropel na kilka tys km jak u mnie, to był olał sprawę ;} Raz na 2 miesiące przetrzeć szmatką do czasu regulacji zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

guciu zapodaj fote skąd leci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

guciu został chyba zbanowany na 7 dni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guciu może wymień uszczelki pod deklem zaworowym i wtedy dokręcaj bo jak uszczelka wygnieciona to i tak sie będzie lało, a jeszcze możesz uszkodzić śrubę lub gwint co Cie wpędzi w jeszcze większe koszty.

JA kupiłem komplet uszczelek pod pokrywę zaworów za 150 PLN (dzięki wielkie Łukasz600) z larssona a dzięki Łukaszowi wyszło dużo taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

dokrecilem glowice spoko juz nie cieknie - a chlodnica peknieta zakleilem zobaczymy czy dalej leci jak co to nowa i tak juz czas wymienic . Znowu mnie zbanowali i nawed nie wiem za co jakies to hore olewam to forum nara chlopaki i dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Znowu mnie zbanowali i nawed nie wiem za co jakies to hore olewam to forum nara chlopaki i dzieki za pomoc.

 

 

10c28c51f1f956d52fbdc8cac4dc449d.jpg

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam.

Od kilku dni z pod lewego dekla poci mi się uszczelka a nawet można stwierdzić że się leje kilka kropel za całą noc. Podczas jazdy brudzi kropkami oleju buta.

 

Problem jest taki że jest to jak figuruje w zestawieniu dekiel alternatora (kupiłem opisaną uszczelkę i jutro będę montował)

 

Tylko czy po lewej stronie pod deklem ma prawo BYĆ OLEJ ? co prawda mam niewielkie doświadczenie jeśli chodzi o mechanikę ale jeśli to dekiel alternatora to niby z jakiej paki olej ?

 

w załączniku fotka co i z pod czego wycieka olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się jest tam olej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Tomek pinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.