Skocz do zawartości

Strzelanie Wydechu


suchy84
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jako że nie znalazłem podobnego tematu zakładam własny ewentualnie prosze o podpięcie. Do rzeczy pacjent to bandit (wodniak na wtrysku) 650 z 2008r założyłem w nim juz jakiś czas temu akcesoryjny wydech dominator i teraz gdy schodzę z obrotów zwłaszcza tych na piewrwszych biegach 234 to dość mocno strzela w wydech nie ma w tym jakiegoś dramatu i ognia ale mam pytanie czy to normalne czy tez powinienem udać się do kogoś kto wyreguluje mi mieszanke paliwa ? o ile to pomoże i coś takiego sie wykonuje czy tez czeka mnie jakaś synchronizacja ? z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Edytowane przez suchy84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam 650 i dominatora. Strzela przy schodzeniu na mniejsze biegi. Normalna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakladasz przelot a potem się dziwisz że strzela to norma , ale żeby wszystko było ok możesz dostroić , jak widać na przykładzie Deszczera komputer nie zawsze wyrabia bez przeprogramowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież te strzelanie jest fajne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie tłumika jest za dużo powietrza w stosunku do benzyny w mieszance, AFR się zmieniło. Spalanie odbywa się w za wysokiej temperaturze i długoterminowo może to wpływać negatywnie na silnik, np. wypalanie tlokow/zawórów. Rozpoznasz też to po przebarwionych kolektorach.

 

Strzelanie to dopalanie tego powietrza w układzie wydechowym.

 

Musisz podnieść iglice w gazniku/ach aby zwiększyć ilość benzyny w mieszance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie tłumika jest za dużo powietrza w stosunku do benzyny w mieszance, AFR się zmieniło. Spalanie odbywa się w za wysokiej temperaturze i długoterminowo może to wpływać negatywnie na silnik, np. wypalanie tlokow/zawórów. Rozpoznasz też to po przebarwionych kolektorach.

Strzelanie to dopalanie tego powietrza w układzie wydechowym.

Musisz podnieść iglice w gazniku/ach aby zwiększyć ilość benzyny w mieszance.

Havana ale on ma wtrysk więc tylko remaping ;) w poczciwych gąsiorach to proste :D a strzelanie to dopalanie mieszanki w kolektorze która ucieka ponieważ jest mniejsze ciśnienie w tłumiku ucieka w fazie wspolotwarcia zaworów tzn gdy kończy się suw wydechu a zaczyna ssania Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie robić jeździć i nie czepiać sie durnot :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie tłumika jest za dużo powietrza w stosunku do benzyny w mieszance, AFR się zmieniło. Spalanie odbywa się w za wysokiej temperaturze i długoterminowo może to wpływać negatywnie na silnik, np. wypalanie tlokow/zawórów. Rozpoznasz też to po przebarwionych kolekto

Od kiedy tłumik ma wpływ na skład mieszanki ?

Strzelanie to dopalanie tego powietrza w układzie wydechowym.

Od kiedy powietrze się pali ? :zdziwiony:

 

Musisz podnieść iglice w gazniku/ach aby zwiększyć ilość benzyny w mieszance.

Pytanie dotyczyło motocykla na wtrysku :puknijsie:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry, powinienem doczytać najpierw :] jednym okiem w tel zerknąłem.

 

Jacek, tak skrótowo na szybko starałem się napisać.

 

Co do wpływu zmiany wydechu na mieszankę ( tą spalana już w cylindrze) to pośrednio raczej ma wpływ, jeśli by nie miał to nie trzeba by się bawić z dyszami/ ustawieniami iglicy etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście Jacek ze lumik ma wplyw na mieszanke jest dokladnie jak mowi hawana

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście Jacek ze lumik ma wplyw na mieszanke jest dokladnie jak mowi hawana

 

Nie pisz bzdur , tłumik nie wpływa na skład mieszanki paliwowej od tego jest dolot paliwo-powietrze. Jakikolwiek tłumik założysz skład mieszanki się nie zmieni, mogą zmienić się parametry silnika i kultura jego pracy (strzelanie z wydechu)

Zgadzam się z tym co napisał wyżej benywariat;

"strzelanie to dopalanie mieszanki w kolektorze która ucieka ponieważ jest mniejsze ciśnienie w tłumiku ucieka w fazie wspólotwarcia zaworów tzn gdy kończy się suw wydechu a zaczyna ssania"

Pamiętacie jak istotne to było w dwusuwach gdzie wyliczało się  objętość  komór rezonansowych , rur, kolan - ech stare czasy :usmiech:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w bandziroach. Moja Honda też strzelała z wydechu co było całkiem fajne :) Do momentu jak ustawiłem luzy zaworowe. Rzeczywiście luzy były zmniejszone po ustawieniu zgodnie z książką przestała strzelać :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benywariat to ja :D to pierwsze drugie jak nazwalbys to jeśli część mieszanki ucieknie poprzez wydech bo jest przelotowy bo ja bym to nazwał zubożeniem czyli jednak tłumik wpływa na mieszankę :) a zubożona jak wiadomo powoduje wyższą temperaturę spalania a co za tym idzie wypalanie gniazd zaworowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy skoro to silnik na wtrysku to sonda lambda nie dobiera mieszanki aby nie było zbyt dużo powietrza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiera tak jak mówisz ale nie zawsze komputer wyrabia zobacz w temat o przeróbce Deszczera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. w wolnej chwili zobaczę  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda lambda nie dobiera mieszanki tylko informuje komputer o ilości tlenu w spalinach.

O składzie mieszanki decyduje komputer na podstawie informacji z przepływomierza o ilości zasysanego powietrza i z sondy lambda o ilości tlenu w spalinach .

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda lambda nie dobiera mieszanki tylko informuje komputer o ilości tlenu w spalinach.

O składzie mieszanki decyduje komputer na podstawie informacji z przepływomierza o ilości zasysanego powietrza i z sondy lambda o ilości tlenu w spalinach .

Wiadomo, to taki skrót myślowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie żeście sie mi tu panowie rozpisali ale z tego wszystkiego nadal nie wiem co z faktem robić ? zostawić i nic się nie będzie złego działo ? czy jechać na serwis i co tam mają uczynić ?dodam że faktycznie kolektory po ostatnich 200 km zrobiły się dość fioletowe ale autosol załatwił sprawę choć teraz czy po każdej jeździe tak już będzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz czego robic z pieniedzmi to podesle nr konta. Juz wyzej napisalem co masz zrobic

 

 

A jak chcesz zrobic krok dalej to wrzucasz kna wywalasz kata robisz program i jazda.

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze niech ten sławny kabelek przetnie :DDDDDD

 

Jak nie masz czego robic z pieniedzmi to podesle nr konta. Juz wyzej napisalem co masz zrobic


A jak chcesz zrobic krok dalej to wrzucasz kna wywalasz kata robisz program i jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat:

 

Strzelanie z wydechu rodzi się z połączenia 3 rzeczy lub każdej z osobna:

- rozsynchronizowane przepustnice

- nieprawidłowe luzy zaworowe

- system napowietrzania spalin (PAIR)

 

W moim przypadku, po zrobieniu synchro znacząco spadła ilość strzelania z wydechu po puszczeniu gazu (faktycznie przepustnice były rozregulowane). Jeszcze nie zatkałem wężyka od PAIR, ale spece od tuningu mi zasugerowali, że to jest m.in. powodem strzelania z wydechu.

 

 

Offtopic: :klotnia:

Co do składu mieszanki, układ wydechowy wpływa tylko na dynamikę przemieszczania się płynów układzie dolot - cylinder - wydech, nie wpływa na skład mieszanki bezpośrednio. Jednakże źle dobrany tłumik (szczególnie przelotowy) spowoduje zubożenie mieszanki znajdującej się w cylindrze, z powodu zbyt małych oporów hydrodynamicznych. Między suwem wydechu a ssania jest bardzo krótki moment gdy wszystkie zawory w cylindrze są podparte, by nowa mieszanka wypchnęła resztki spalin z pomocą podciśnienia wytworzonego przez uciekające gazy do wydechu. Jednak gdy opór hydrodynamiczny jest zbyt mały, to część mieszanki trafia bezpośrednio do układu wydechowego, tym samym powodując spadek mocy i wyższą temperaturę spalania, lub co gorsza, spalanie stukowe czy wypalanie gniazd zaworowych.

 

Teoretycznie, PCM (z ang. Powertrain Control Module) powinien za pomocą sygnałów z czujników skorygować skład mieszanki, ale przy wadliwie działającej sondzie (mam taką) lub innym z czujników może spowodować to katastrofalną awarię silnika, zwłaszcza przy wyższym niż zazwyczaj obciążeniu (u mnie stopiła się ściana cylindra).

 

Link do zdjęć z uszkodzonego silnika.

Link do wykresów tuningowania.

Edytowane przez deszczu
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem z powrotem paira. Jak się ochłodziło to silnik miał problemy z równą pracą dopóki się nie rozgrzał. Jednak Pair jest potrzebny jak się chce jeździć w chłodniejsze dni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ło matko, a co to za kocopoły :D

 

cirus dobrze napisał, przelot to ma strzelać i już

dominator jest mały i wypełnienie może waty być różne, więc pewnie drze pape i strzela

sama puszka, którą założyłeś da tylko fajny efekt dźwiękowy, nic tylko się cieszyć :P

pipe werx też mi popierdywał i nic z tym nie robiłem (aczkolwiek plany były, ale bez decata to mijało się z celem)

 

w kawie kolektor kolorowy był nawet na serii, notabene gdzie na serii też sobie popierdywał jak schodził z wysokich obrotów

założenie przelotu pełnego, bez kata powiększa ten efekt, dlatego skoro uwalniasz wydech to warto dodać filtr sportowy i zrobić synchro, a i tak będzie strzelał :D

a przy przelocie przepustnice nie będą już trzymały fabrycznych ciśnień na niskich obrotach, ze względu na rozprężenie układu, podobno na górze ma byc lepiej

a paira się wywala do strojenia, bo jest łatwiej

 

szczerze? ja nie zauważyłem różnicy, zapierdala jak dawniej, tylko ludzi straszy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.