Skocz do zawartości

Najtrudniejszy / Najłatwiejszy Według Was Manewr Na Placu Kat. A


Michaelc2085
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie jakie według was był najtrudniejszy manewr na placu podczas egzaminu, a co za tym idzie którego się najbardziej obawialiście, a którego najmniej?

 

Pewnie Ci co dawno zdawali nie będą mieli tego za wiele :)

 

U mnie :

Najtrudniejszy - slalom szybki z minimalną prędkością 30 km/h

Najprostszy - ruszanie na wzniesieniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszy - strzał z klamy

 

Najtrudniejszy - jazda powyzej 200 w deszczu na oponie przod ktora miala 3 mm

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszy - strzał z klamy

 

Najtrudniejszy - jazda powyzej 200 w deszczu na oponie przod ktora miala 3 mm

 

:D

 

Może nagrasz nam filmik z tych wyczynów ?:P

Oczywiście żartuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli piszesz jakąś pracę i potrzebujesz danych, do uprzejmie byłoby najpierw zapytać administrację forum :p:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli piszesz jakąś pracę i potrzebujesz danych, do uprzejmie byłoby najpierw zapytać administrację forum :p:

 

 

Nie GreGF nie piszę żadnej pracy - po prostu nie ma takich tematów na forum, a widać było w poprzednim odzew więc poszedłem za ciosem :P

Ogólnie nie wiele jest na forum tematów dotyczących prawa jazdy

Edytowane przez Michaelc2085
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze wypisz jakie sa te wszystkie manewry i bedziemy wtedy mowic, bo ja to nie wiem co sie teraz zdaje wogole... osobiscie wogole nie robilem placu tylko pojechalismy w miasto i juz ( ale to tutaj w uk bylo i pewnie teraz tez sie zmienilo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze wypisz jakie sa te wszystkie manewry i bedziemy wtedy mowic, bo ja to nie wiem co sie teraz zdaje wogole... osobiscie wogole nie robilem placu tylko pojechalismy w miasto i juz ( ale to tutaj w uk bylo i pewnie teraz tez sie zmienilo)

 

Proszę bardzo:

 

Zadania na egzaminie kat A:

  1.  Pięciokrotny przejazd po łukach w kształcie cyfry osiem i tutaj trzeba uważać, aby nie najechać na linię ciągłą, nie podeprzeć się nogami lub nie potrącić słupka. Jeżeli motocykl zgaśnie to mamy jeszcze jedną próbę.
  2.  Slalom wolny, czyli dwukrotny przejazd pomiędzy pięcioma bramkami
  3. Slalom szybki polega na dwukrotnym przejechaniu przez dwie oddalone od siebie bramki, między którymi stoją w jednakowych odległościach trzy pachołki. Ważne, aby przejazdy odbywały się na drugim lub trzecim biegu, a średnia prędkość przejazdu nie może być mniejsza niż 30 km/h.
  4. Ominięcie przeszkody raz z lewej i raz  z prawej strony tak, aby zaprezentować umiejętność przeciwskrętu w lewo i w prawo,  pomiędzy dwoma bramkami. Prędkość musi być 50 km/h podczas wjazdu przez pierwszą bramkę.
  5. Hamowanie awaryjne z prędkości 50 km/h. Przy tym zadaniu należy hamować przednim i tylnym hamulcem na wciśniętym sprzęgle, hamowanie odbywa się po umownym znaku od egzaminatora (np. machnięcie ręki)
  6. Hamowanie do zatrzymania w wyznaczonym miejscu z prędkości 50 km/h, przy czym zatrzymanie motocykla musi być przed miejscem wskazanym przez egzaminatora.
  7. Ruszanie na wzniesieniu, następnie wyjazd na miasto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz iść za ciosem to rób to dobrze :)

powinieneś porównać egzaminy z przed i po zmianach, dorzucić filmiki, wyszczególnić poszczególne manewry, podać statystyki zdawalności z przed i po zmianach, wtedy ten temat by miał  "ręce i nogi"

- tylko to jest więcej roboty, pytanie, chce Ci się tworzyć wartościowy wkład dla forum?

a tak to można odpowiedź "kazdy manewr jest łatwy jeśli jest dobrze opanowany i wyćwiczony przez zdawającego"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co robić unijną biurokrację? ;)

 

 

Najprostszy - hamowanie awaryjne, po prostu jak pocisnąłem to mi się ABSy odpaliły.

Najtrudniej - wolny slalom 

 

W sumie egzamin na A jest bardzo mądry bo faktycznie

1. pętle... nie umiesz to zakrętu nie pokonasz.

2. slalom wolny doceniam między lusterkami w korku.

3. slalom szybki doceniam jak mi dziura wyskakuje na gębę.

4. omijanie przeszkody doceniłem jak minie chciał dopaść zdechły lis na środku zakrętu, swoją drogą przeciwskręt jak się nie umie to lepiej używać rowerka.

5. awaryjne też się przydało jak jakiś żulik wyskoczył z za tira i byłem w prawie urwał

6. ruszanie pod górę ... no w Zakopane dobrze się przydało

 

reasumując placyk pokazuje czy człek ma podstawy, bo samochodem nie ogarniam po co wymagają parkowania do linijki.

 

 

 

 

jak chcesz iść za ciosem to rób to dobrze :)

powinieneś porównać egzaminy z przed i po zmianach, dorzucić filmiki, wyszczególnić poszczególne manewry, podać statystyki zdawalności z przed i po zmianach, wtedy ten temat by miał  "ręce i nogi"

- tylko to jest więcej roboty, pytanie, chce Ci się tworzyć wartościowy wkład dla forum?

a tak to można odpowiedź "kazdy manewr jest łatwy jeśli jest dobrze opanowany i wyćwiczony przez zdawającego"

Edytowane przez pwm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtrudniejszy manewr to było wręczenie egzaminatorowi flaszeczki z załączoną kopertą tak, żeby nikt nie zauważył :lol:

Najłatwiejszy - po udanym poprzednim manewrze odebrać podpisany papiór :takaemotka:

Edytowane przez Kukuryku
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi kilka osob mowilo ze maja wrazenie zebradar na egzaminie zaniza predkosc. i faktyczni pomimo ze dynamiczny start mialem na liczniku znacznie wiecej niz min. mialo byc to wyszlo 1km/h mniej. przy drugiej probie egmaninator podziwial wheelie ale predkosc wyszla jaka miala wyjsc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się wypowiem jako specjalista :P

 

Na ósemkach sporo jest oblanych egzaminów - Obstawiam tu stres bo to pierwsze zadanie na motocyklu, za głupoty typu podparcie, brak przejrzenia

 

Slalom szybki - uderzenie w pachołek lub brak prędkości 30km/h

 

Na reszcie zadań jest raczej luz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się na egzaminie właśnie zgruzowałem na ósemce. Drugi przejazd robiłem na takiej spinie, że siekierą byś mnie z moto nie ściągnął .:)  Stres pewnie jedno ale i moto było po przejściach. Jak jechałem potem po mieście to się samo na lewą stronę waliło przy byle ruchu kierownicą.  

Edytowane przez pawcioj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jeszcze na miescie byla dobra akcja : przed skrzyzowaniemn z 200 m mowi mi w prawo. a ze byla 50m przede mna droga osiedlowa to tam wjechalem no bo w prawo to w prawo. i slysze w interkomie : na skrzyzowaniu kurwa ! od tego czasu przez 40 minut mowil mi jak bylem juz na skrzyzowaniu gdzie mam skrecic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

 

Najprostszy - hamowanie awaryjne, po prostu jak pocisnąłem to mi się ABSy odpaliły.

Najtrudniej - wolny slalom 

 

(...)

 

A. Najlatwiejszy byl egzamin teoretyczny, chociaz 1 z 10 oblal. 

 

B. Trudna dla mnie byla przesiadka z kursowego Yamaha SR 125 na egzaminacyjna 250 i przeprowadzenie jej przez 10 metrow - nogi mi sie giely :)

 

C. Najtrudniejsze dla mnie bylo:

 

- rozpoczac egzamin po 4 osobach, ktore po kolei oblaly na placu. Poszczegolne manewry zaliczalem za pierwszym razem. Jedyny manewr, ktory wymagal powtorki to hamowanie awaryjne, tak jakos przerazal mnie moca i ciezarem motocykl, ktory poznalem przed 5 minutami, bez ABS, bo wtedy jeszcze nie bylo. Tak przywalilem z klamki, ze zsunalem sie z siedziska na bak, powyginalo mi nadgarstki, ze jeszcze gazu dodalem, a silnik zawyl po zatrzymaniu. Druga proba byla juz perfekcyjna, takze wolno mi bylo wyjechalec na miasto. 

 

- kontynuowac po trzech kolegach, co oblali na miescie, z tym, ze ostatni to byl uliczny scigant na super sporcie, ktory stracil prawko za punkty i probowal je odzyskac. Niestety po oblanym egzaminie na miescie przez 15 minut dyskutowal z egzaminatorem, nastepnie go zwyzywal od najgorszych i straszyl znajomosciami oraz wplywowymi kolegami.

 

No wiec kiedy przyszla kolej na mnie po takim podgrzaniu atmosfery, to ja nawet sie nie spodziewalem, ze wroce do domu z papierem. 

 

Zdalem za pierwszym razem, jako jeden z dwoch z calej 10- osobowej grupy, jako jeden z nielicznych nie mialem juz maszyny w domu i nie jezdzilem bez papierow.

 

PS: moj kurs trwal 2 tygodnie, tzn. po zapisaniu dowiedzialem sie, ze egzamin mam za 2 tygodnie. Wykonalem 6 godzin jazd na placu (pierwszy kontakt z motocyklem po motorynce) i jedna jazde na miescie - instruktor musial kupic jakies listwy w skladzie budowlanym, tak wiec wyjechalismy na miasto. 

 

Po dwoch latach kupilem pierwszy w zyciu motocykl: Bandit 1200 N :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdalem za pierwszym razem, jako jeden z dwoch z calej 10- osobowej grupy, jako jeden z nielicznych nie mialem juz maszyny w domu i nie jezdzilem bez papierow.

 

Po dwoch latach kupilem pierwszy w zyciu motocykl: Bandit 1200 N :D

To ja miałem prawie identiko!

Jedyna różnica, to moje pierwsze moto to było 1250S :takaemotka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku najłatwiejszy był slalom wolny i ósemka, a najtrudniejszy slalom szybki. Ósemkę to z zamkniętymi oczami mogłem robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej bałem się szybkiego slalomu, ale pod wpływem stresu chyba o wiele łatwiej jest oblać na wolnym. Reszta zadań to była dla mnie formalność, chociaż na ósemce popełniłem błąd za pierwszym razem, bo przy ostatnim okrążeniu skróciłem sobie drogę i wyszło 4 i 3/4 ósemki ;) Miałem też trochę szczęście, bo jak już wsiadłem na motor, to egzaminator musiał gdzieś zadzwonić i pozwolił mi się trochę rozgrzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na 27 na teorii  zostało z 5 osób na placu

3 poszły w miasto 

2 zdały

 

teoria wyglądała jak ruski atak saperów na pole minowe...

 

A. Najlatwiejszy byl egzamin teoretyczny, chociaz 1 z 10 oblal. 

 

dwoch latach kupilem pierwszy w zyciu motocykl: Bandit 1200 N :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na 27 na teorii  zostało z 5 osób na placu

3 poszły w miasto 

2 zdały

 

teoria wyglądała jak ruski atak saperów na pole minowe...

 

 

Jakie piękne porównanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdawałem w Katowicach, udało się za pierwszym razem. U mnie w grupie na egzaminie praktycznym było 6 osób. Cztery osoby nie dały rady na placu, a na mieście jeden nie zatrzymał się na czerwonym gdy miał zieloną strzałkę. Na placu chyba największe żniwa zebrał slalom wolny, później ósemka. A jeden gościu poległ już na pierwszym zadaniu tj. przeprowadzenie motocykla w literze T tak jakby w garażu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak zdawałam, to były 2 grupy po 3 osoby na placu, w każdej po jednej kobiecie i dwóch mężczyzn. I tego dnia zdałam tylko ja ze swojej grupy, a w drugiej też tylko babeczka :lol:
Więc najtrudniejsze było osiągnąć taki wynik statystyczny w dniu egzaminu xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jeździłem. Najtrudniejszy - slalom wolny, zależy od moto gmolem można zahaczyć, na A2 jazda toporną Hondą NC700. Najłatwiejszy? Ominięcie przeszkody, chyba nie ma nic prostszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jeździłem. Najtrudniejszy - slalom wolny, zależy od moto gmolem można zahaczyć, na A2 jazda toporną Hondą NC700. Najłatwiejszy? Ominięcie przeszkody, chyba nie ma nic prostszego.

Jeździłeś czy zdawałeś? A może kurs robisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłeś czy zdawałeś? A może kurs robisz?

Jeździłem dodatkowo, egzamin przede mną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.