Skocz do zawartości

Prawo Jazdy Kat A Jak Zrobić ?


Michaelc2085
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Lelon zainspirował mnie w innym temacie aby wnieść coś wartościowego dla Forum w temacie prawa jazdy :-)

Więc jak zacząć i jak zrobić prawko?
Po wojnie domowej w stylu robię prawko na motor, odpowiedź rodziny - po co Ci zabijesz się, zabieramy się za temat, wbrew domownikom i rodzinie [ :)]

Warunkiem uzyskania prawa jazdy kategorii A jest:

osiągnięcie odpowiedniego wieku - 24 lata a w przypadku posiadania od co najmniej dwóch lat prawa jazdy kat. A2 - 20 lat,
ukończenie szkolenia,
zdanie egzaminu w WORD

Kroki do uzyskania prawa jazdy:

Uzyskanie orzeczenia lekarskiego.
Należy udać się do lekarza który posiada uprawnienia w zakresie wydawania orzeczenia o braku przeciwwskazań do prowadzenia danego pojazdu, bądź o dodatkowych warunkach jakie należy spełniać - np okulary.

Fotografia.
Wykonaj fotografię w zakładzie fotograficznym (każdy zakład wie jak to ma wyglądać)

Numer PKK. (PROFIL KANDYDATA NA KIEROWCĘ)
Udaj się do Wydziału Komunikacji w Starostwie lub Urzędzie Miasta, wypełnij wniosek i załącz orzeczenie lekarskie uzyskane od lekarza, oraz fotografię.
Tutaj otrzymasz numer PKK

Szkolenie w Ośrodku Szkolenia Kierowców (OSK)
Zgłoś się z numerem PKK do wybranego OSK.
Istnieje również możliwość zrobienia teorii przed zapisaniem się na kurs do OSK należy nauczyć się we własnym zakresie teorii i zapisać się na egzamin.
Pomocne mogą tutaj być przeróżne portale które udostępniają odpłatnie lub nie materiały szkoleniowe w sieci jest tego sporo.



Szkolenie:

Szkolenie jest podzielone na część teoretyczną i praktyczną:
-teoria 30 godzin (chyba że mamy już zdany egzamin teoretyczny, to jesteśmy zwolnieni z tej części, ale w tym przypadku i tak pozostaje nam teoria dotycząca udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej - minimum 4 godziny) po części teoretycznej egzamin wewnętrzny.
Z teorii zwolnione są również osoby posiadające prawo jazdy kat. A1 i A2, oraz praktyka jest skrócona do 10 godzin.

-praktyka 20 godzin - rozpoczyna się zazwyczaj po skończonej teorii, aczkolwiek z tym różnie bywa i pewnie nie jedna osoba mogłaby się wypowiedzieć w temacie :)
Praktyka to głównie plac, oraz jazda po mieście, w niektórych ośrodkach jest też możliwość skorzystania z placu WORD na którym jest zdawany egzamin - do czego osobiście zachęcam (sam korzystałem i ma to spory wpływ na sam egzamin)
Szkolenie praktyczne odbywa się pojazdem kategorii A i nie może to być pojazd odpowiadający innej kategorii.
Po zakończeniu praktyki i zdaniu egzaminu wewnętrznego szkoła uzupełnia profil PKK i wydaje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.


Zapisanie się na egzamin.
Wraz z numerem PKK i ważnym dokumentem tożsamości zmierzamy do Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego celem zapisania się na egzamin Państwowy.
Tu wnosimy opłaty za egzamin:

Teoria: 30zł
Praktyka: 180zł

Jeśli nie jesteśmy pewni swojej wiedzy teoretycznej to lepiej podzielić te egzaminy na 2 razy i najpierw zrobić teorię, a później praktykę.
Zgłoszenie można zrobić również za pośrednictwem strony Info-car.pl


Egzamin państwowy na prawo jazdy - Teoria
Jeżeli posiadasz prawo jazdy kat A1 lub A2 to teoria Cię nie obowiązuje

W innym przypadku mamy do zaliczenia na komputerze test składający się z części:
podstawowej - 20 pytań
specjalistycznej - 12 pytań

Tu ważna rzecz: nie ma możliwości powrotu do pytania, na które nie udzielono odpowiedzi, a każde pytanie zawiera tylko jedną prawidłową odpowiedź.

Egzamin trwa 25 minut.
Maksymalna liczba punktów wynosi 74.
Egzamin zaliczymy w przypadku uzyskania co najmniej 68 punktów.


Egzamin państwowy na prawo jazdy - praktyka

Jeżeli posiadamy prawo jazdy kat. A1 lub A2, musisz okazać je egzaminatorowi przed egzaminem.
Warunkiem dopuszczenia do egzaminu na kat A oraz niższe czyli A1,A2,AM jest:
1.Przybycie na egzamin w odpowiednim stroju tj:
-obuwie pełne zakrywające stopę, wiązane bądź zapinane na klamry, zatrzaski lub rzepy, albo najlepiej buty motocyklowe jak ktoś posiada, z mojego doświadczenia adidasy wystarczyły :-)
-koniecznie spodnie z długimi nogawkami
-kurtka z długim rękawem zapinana na suwak, zatrzaski, bądź guziki
-rękawice zakrywające całe dłonie
-kask i ochraniacze nie są wymagane ma to zapewnić WORD, aczkolwiek jeśli posiadamy własne do dla komfortu i higieny warto zabrać.

2.Okazanie dokumentu potwierdzającego tożsamość:
-dowód osobisty
-karta pobytu
-paszport

WAŻNE: Jeśli zgłosimy się na egzamin bez odpowiedniego stroju, bądź dowodu tożsamości, to egzaminator ma prawo odmówić nam egzaminu.


Zadania na placu manewrowym:

1.Sprawdzenie stanu technicznego pojazdu:
-sprawdzenie stanu łańcucha
-sprawdzenie 2 losowo wybranych elementów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo w ruchu drogowym:
*poziom oleju w silniku,
*poziom płynu chłodzącego,
*poziom płynu hamulcowego,
*działanie sygnału dźwiękowego,
*działanie świateł pozycyjnych, postojowych,
*działanie świateł mijania,
*działanie świateł drogowych,
*działanie świateł hamowania,
*działanie świateł kierunkowskazów,
*działanie świateł awaryjnych,


-zdjęcie z podpórki i przemieszczenie pojazdu w wyznaczonym stanowisku, na przestawienie motocykla mamy maksymalnie 3 ruchy.
-podparcie na podpórce następnie przygotowanie się do jazdy.

2.Jazda po łukach w kształcie cyfry 8 - należy upewnienie się o możliwości jazdy, płynnie ruszyć oraz 5 razy przejechać po łukach w kształcie cyfry 8, liczcie sobie w głowie bo za mało czy za dużo oznacz powtórkę zadania.

3.Slalom wolny - należy upewnić się o możliwości jazdy, płynnie ruszyć oraz 2 razy przejechać pomiędzy 5 bramkami zrobionymi z 2 słupków, przy 2 razie nie musimy się zatrzymywać.

4.Slalom szybki - należy upewnić się o możliwości jazdy, płynnie ruszyć oraz 2 razy przejechać przez bramkę początkową, następnie slalomem pomiędzy 3 pachołkami i wyjechać przez bramkę końcową, średnia prędkość przejazdu ma wynosić 30 km/h, tylko jeden z przejazdów musi być z prędkością 30 km/h, z doświadczenia starszego instruktora lepiej żeby to był 2 przejazd, pierwszy lepiej przejechać na luzie żeby się wczuć w slalom.

5.Ominięcie przeszkody – należy upewnić się o możliwości jazdy, płynnie ruszyć, 2 razy przejazd pasem, na którym jest ustawiona przeszkoda (słupek), na najeździe powinniśmy mieć minimum 50 km/h, jeden przejazd powinien być z prawej a drugi z lewej strony przeszkody.

 

6.Hamowania z zatrzymaniem w wyznaczonym miejscu - co do tego manewru nie mam pewności czy dalej jest, gdyż na stronach WORD nie jest wymieniony, ale lepiej wiedzieć niż być zaskoczonym. Manewr polega na upewnieniu się o możliwości jazdy, rozpędzeniu się do 50 km/h, za zmianom biegów przynajmniej na 2, następnie hamujemy przednim i tylnym hamulcem, zbijając biegi do zatrzymania w wyznaczonym miejscu na biegu 1, oczywiście w pełni panując nad maszyną.

Filmik do obejrzenia z tego manewru na kanale Dariusza Krasickiego ze szkoły OskEuforia pod tym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=Dc760RyJJd4

 

7.Hamowanie awaryjne - należy upewnić się o możliwości jazdy, płynnie ruszyć, rozpędzić się do prędkości minimum 50 km/h, oraz na umówiony znak zahamować przednim i tylnym, hamulcem do zatrzymania.

8.Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu - wjeżdżamy na wzniesienie, upewniamy się o możliwości jazdy i musimy tak ruszyć aby motocykl nam nie ujechał w dół więcej niż 20cm, oraz nie zgasł.

Powyższe manewry można obejrzeć na kanale Youtube Word Warszawa Link:



Po wykonaniu tego manewru wyjeżdżamy na miasto - czas egzaminu na mieście to około 25 min, tam trzeba zwracać przede wszystkim uwagę na znaki, pierwszeństwo, zakazy i wszystko co spotyka nas w codziennej jeździe.
Zdanie egzaminu skutkuje uzupełnieniem profilu PKK, oraz odesłaniu informacji do starostwa, z stamtąd informacja trafia do producenta dokumentów, następnie można go odebrać w starostwie, status można sprawdzać na stronie www.info-car.pl

Oczywiście jeździć możemy dopiero po otrzymaniu prawa jazdy :-)))

Koszta:

Lekarz około 100zł
Zdjęcie około 30zł
Kurs między 1400zł a 1800zł wszystko zależy od ośrodka
Egzamin: teoria 30zł praktyka 180zł

Total: między 1740zł a 2140zł

Czy warto jeździć bez prawka - ja bym się nie odważył :)

Mam nadzieję że post będzie pomocny choć kilku osobom, jeśli coś pominąłem proszę o info - zaktualizuję :)
Powodzenia robiącym kurs, a jeśli ktoś się waha - to nie ma się nad czym zastanawiać to nie takie straszne :)
Edytowane przez Michaelc2085
Tagi to wyzszy stopien wtajemniczenia w forum.
  • Upvote 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przestawienie motocykla mamy maksymalnie 3 ruchy. Przy dużych motocyklach nie da się inaczej, przy AM i A1 da radę to zrobić na raz

 

W przypadku podwyższania kategorii nie ma teorii, ale także praktyka jest skrócona do 10h

 

Podczas slalomu szybkiego wymagany jest jeden przejazd z prędkością conajmniej 30km/h, a więc nie trzeba dwa razy ryzykować. Jeden przejazd może być wolniejszy

 

Pominąłeś zadanie hamowania z zatrzymaniem w wyznaczonym miejscu

Edytowane przez ZakrzeÅ›
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakrześ mój drugi przejazd był tak turystyczny po pierwszym zaliczonym powyzej 30km/h, że aż egzaminator zaczął się śmiać :) 
 

dodatkowo niededawno pojawiło się w necie, mimo posiadanego prawka obejrzałem z ciekawością.

 

 

"Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi w video:

Jak długo jest ważna teoria?
Jak długo jeździ się po mieście?
Czy są trasy egzaminacyjne po mieście?
Kiedy najlepiej kupować rzeczy motocyklowe? Przed, czy po kursie?
Jak długo trwa kurs?
Kiedy następuje egzamin wewnętrzny?
Czy po teorii w OSK mogę się zapisać na egzamin teoretyczny w WORD?
Mam kurs pierwszej pomocy, jestem ratownikiem - czy muszę przechodzić szkolenie z pierwszej pomocy ponownie?
Czy stracę uprawnienia na kategorie B, jeśli nie zdam teorii na kategorie A?
Czy po zdaniu egzaminu w WORD, ale przed odbiorem dokumentów mogę jeździć legalnie po drogach?
Czy są obniżone motocykle w WORD oraz w OSK?
Jestem w trakcie kursu ale chcę się przenieść do innego OSK, jak to zrobić?
Czy na egzaminie muszę mieć swój kask?
Czy w trakcie kursu można zapisać się na egzamin?
Ile wynosi czas oczekiwania na egzamin od zdania egzaminu wewnętrznego?
Czy można zdawać w tym samym terminie teorię i praktykę?
Czy na placu manewrowym jeden instruktor może jednocześnie szkolić i pilnować kilku kursantów?
Co trzeba zrobić aby zostać instruktorem nauki jazdy na motocyklu?
"
Edytowane przez adi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przestawienie motocykla mamy maksymalnie 3 ruchy. Przy dużych motocyklach nie da się inaczej, przy AM i A1 da radę to zrobić na raz

 

W przypadku podwyższania kategorii nie ma teorii, ale także praktyka jest skrócona do 10h

 

Podczas slalomu szybkiego wymagany jest jeden przejazd z prędkością conajmniej 30km/h, a więc nie trzeba dwa razy ryzykować. Jeden przejazd może być wolniejszy

 

Pominąłeś zadanie hamowania z zatrzymaniem w wyznaczonym miejscu

 

 

Dzięki Zakrześ - zaktualizowane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto też dodać, że to co nie jest sprecyzowane w 100% w różnych WORD-ach może inaczej wyglądać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że we Wrocławiu na placu manewrowym nie mierzą prędkości na manewrach. Tak więc zamiast 30 można jechać 20 i zamiast 50 nawet 30, najwyżej instruktor poprosi o szybsze powtórzenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dodam, że we Wrocławiu na placu manewrowym nie mierzą prędkości na manewrach. Tak więc zamiast 30 można jechać 20 i zamiast 50 nawet 30, najwyżej instruktor poprosi o szybsze powtórzenie ;)

To macie sporo łatwiej, bo dużo osób sie na tym wykłada :)

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=NR6_aqezLpQ

 

Druga część

 

 

Edytowane przez Michaelc2085
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

W WORD Radom:

 

6.Hamowania z zatrzymaniem w wyznaczonym miejscu - co do tego manewru nie mam pewności czy dalej jest, gdyż na stronach WORD nie jest wymieniony, ale lepiej wiedzieć niż być zaskoczonym. Manewr polega na upewnieniu się o możliwości jazdy, rozpędzeniu się do 50 km/h, za zmianom biegów przynajmniej na 2, następnie hamujemy przednim i tylnym hamulcem, zbijając biegi do zatrzymania w wyznaczonym miejscu na biegu 1, oczywiście w pełni panując nad maszyną.

Filmik do obejrzenia z tego manewru na kanale Dariusza Krasickiego ze szkoły OskEuforia pod tym linkiem: 

 

7.Hamowanie awaryjne - należy upewnić się o możliwości jazdy, płynnie ruszyć, rozpędzić się do prędkości minimum 50 km/h, oraz na umówiony znak zahamować przednim i tylnym, hamulcem do zatrzymania.

 

nie trzeba było mieć prędkości min 50km/h - egzaminator nawet o tym nie wspomniał - po prostu trzeba się rozpędzić (25-45km/h) i zatrzymać w wyznaczonym miejscu (słupek)

Przy hamowaniu awaryjnym - trzeba się było bo prostu zatrzymać na znak egzaminatora - ja wyhamowałem tylko ręcznym

 

WORD Radom ma bardziej podkręcone motocykle (Yamaha XJ6) przy wykonywaniu 8 i wolnego slalomu trzeba się liczyć z tym że prędkość na 1 biegu przekracza 12km/h... normalnie powinno być 10km/h - jest to spore utrudnienie. Oblałem pierwszy egzamin a do drugiego podejścia poćwiczyłem na drugim biegu (14-15km/h) i na egzaminie już nie było problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do uzyskiwania orzeczenia lekarskiego to ja polecam przejść się do urzędu i zobaczyć jak doktorek zaznaczył stwierdzenie braku przeciwwskazań do prowadzenia pojazdu do kursu na kat. B. Bo są dwie metody i jak mamy szczęście to zaoszczędzimy 200 zł w związku z badaniami na kat. A. 

 

Wzór orzeczenia lekarskiego ma taki rozdział zaczynający się od słowa stwierdzam no i tam dokument daje możliwość wyboru dwóch grup kategorii: Grupa a) AM, A1, A2, A, B1, B, B+E, T, no i grupa b ) C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D, D+E. 

 

No i jeśli mamy zaznaczone całą grupę a) to nie musimy robić nowych badań bo mamy ważne badania na AM, A1, A2, A, B1, B, B+E, T, ale przebiegli lekarze zazwyczaj pomijają podział na te grupy i po prostu zaznaczają w kółeczko tylko jedną literę np. B, a wtedy mamy badania tylko na B. I to wszystko za jedne pieniądze! xD 

 

Wrzucę tu wzór jak to wygląda, bo sam gubię się w tym co napisałem

 K4NFTBy.png

 

Edit: Jak ktoś robi A2 i musi zrobić badania to niech przypilnuje by doktorek zaznaczył tak jak na dokumencie po lewej stronie. Wtedy za 2 lata nie będzie się trzeba martwić o kolejne badania na pełne A  :zeby:

Edytowane przez szebyed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi Urzędniczka mówiła już nie mogą zaznaczać tak jak na przykładzie po prawej. Ja musiałem robić ponownie badania jak przechodziłem z A2 na A początkiem tego roku... :puknijsie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi Urzędniczka mówiła już nie mogą zaznaczać tak jak na przykładzie po prawej. Ja musiałem robić ponownie badania jak przechodziłem z A2 na A początkiem tego roku... :puknijsie:

Nie nadążam już za tymi zmianami  :oczy: 

Ale jeśli nie mogą już robić tak jak na dokumencie po prawej stronie to znaczy, że się zmieniło na plus bo jedne badania obowiązują na całą grupę kategorii  :zeby:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak apropo prawka kat. A - jeżeli ktoś ma/miał bezterminowe prawko i kat B to teraz gdy chce zrobić sobie kat. A to w trakcie badań (wypisywania papierów :) ) warto dogadać się a Panią/Panem doktor żeby na orzeczeniu wpisał(a) okres bezterminowy badań.

Ja tego nie przypilnowałem i moje nowe prawo jazdy uprawniające mnie do jazdy motocyklem ... jest czasowo tylko ważne - na 15 lat.

Znajomy z Wydz Komunikacji poinformował mnie żeby przedłużyć na kolejny okres trzeba będzie oczywiście zrobić nowe badania ... oraz kolejny raz zapłacić państwu/urzędnikom za wydanie dokumentu.

I bez znaczenia jest fakt że moja kat. B była bezterminowa ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak apropo prawka kat. A - jeżeli ktoś ma/miał bezterminowe prawko i kat B to teraz gdy chce zrobić sobie kat. A to w trakcie badań (wypisywania papierów :) ) warto dogadać się a Panią/Panem doktor żeby na orzeczeniu wpisał(a) okres bezterminowy badań.

Ja tego nie przypilnowałem i moje nowe prawo jazdy uprawniające mnie do jazdy motocyklem ... jest czasowo tylko ważne - na 15 lat.

Znajomy z Wydz Komunikacji poinformował mnie żeby przedłużyć na kolejny okres trzeba będzie oczywiście zrobić nowe badania ... oraz kolejny raz zapłacić państwu/urzędnikom za wydanie dokumentu.

I bez znaczenia jest fakt że moja kat. B była bezterminowa ... 

 

Wydaje mi się, że to nie zależy od badań. Teraz z automatu wbijają 15lat. Mam na kat A i B badania bezterminowe. Po odebraniu nowego prawka przy kat B mam dalej "-", więc bezterminowe a przy A mam datę(15lat). Podsumowując i tak będę musiał kiedyś wymienić "plastik" - co zrobisz? nic nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już nie ma bezterminowych na nowe kategorie.

Jak ktoś ma prawko przed zmianą prawa to ma dalej bezterminowe

każde nowe jest na 15lat max.

 

i dobrze, że jest taki obowiązek.

 

 

Wydaje mi się, że to nie zależy od badań. Teraz z automatu wbijają 15lat. Mam na kat A i B badania bezterminowe. Po odebraniu nowego prawka przy kat B mam dalej "-", więc bezterminowe a przy A mam datę(15lat). Podsumowując i tak będę musiał kiedyś wymienić "plastik" - co zrobisz? nic nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zmieniając zaraz po zmianie przepisów prawko (bo doszła mi kategoria B) powinni mi zostawić kategorie A dalej bezterminowo? Pytam bo miałem na obie kategorie badania bezterminowe, A mi wydali na miesiąc bezterminowe, potem zrobiłem B (w międzyczasie była ta zmiana) i już dostałem obie kategorie z terminem...

 

Wysłane z mojego P10 lite przy użyciu Srapatapatalka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia ,miałem kat "B" bez terminowe 5 lat temu zrobiłem "C" po odebraniu plastiku mam termin na "B"(na 20lat) i każdy kto wymieni na nowe prawo jazdy dostanie termin , a teraz wymieniam znowu na nowe ,bo doszło "A" i nie mogę się doczekać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej po zmianie prawka dadzą terminowe, ale z tego co widzę to w różnych urzędach mają różną interpretację przepisów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy działa to w drugą stronę,@ diabel4 ma termin wymiany za 15 lat teraz będzie miał nową kategorię A to na ile dostanie plastik? 15 czy 20 lat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej po zmianie prawka dadzą terminowe, ale z tego co widzę to w różnych urzędach mają różną interpretację przepisów

Znajoma zmieniała w tym samym urzędzie i dostała zamiast terminu kreskę...

Dlatego jestem ciekaw jak to powinno być ;)

 

No a druga ciekawostka to zmieniając plastik po przeprowadzce z automatu wydłużyli mi ważność obu kategorii i bądź tu mądry i pisz wiersze jak to działa...

 

Wysłane z mojego P10 lite przy użyciu Srapatapatalka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy działa to w drugą stronę,@ diabel4 ma termin wymiany za 15 lat teraz będzie miał nową kategorię A to na ile dostanie plastik? 15 czy 20 lat?

Dostanę na 15 lat ze względu na to ,że robiąc badania zaznaczyłem literkę "A" ,a nie dodatkowo "B" i"C" (pewnie droższe)i w sumie to był błąd ,bo dadzą mi ważność "C" na pół roku :/ i znowu będę musiał lecieć wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.