Skocz do zawartości

Oznaczenia Paliw Przy Dystrybutorach


seebst
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio dość głośno było na temat ujednoliceń symboli przy dystrybutorach na te, jakie funkcjonują w części Unii Europejskiej. Pomijam tu aspekty samego nazewnictwa i symboli, bo to jest najmniejszy problem. Większy problem jest w tym, co wybrać, będąc już na stacji benzynowej. Przyczyną do napisania przeze mnie tego tematu była ostatnio moja wizyta motocyklem w Berlinie. Musiałem zatankować i stanąłem przez dylematem - co wybrać? Z przyzwyczajenia wybrałem to najtańsze, czyli E10. Ale jak się teraz dowiedziałem, nie był to najrozsądniejszy wybór. Teoretycznie, wg mojej instrukcji silnik jest przystosowany do maksymalnie 10% zawartości etanolu w składzie benzyny. Jednak na stacji było można wybrać także E10 Super i E5. Wiadomo, wszystko oczywiście droższe od E10. Czy wobec tego jest się czym przejmować i można lać to najtańsze E10, czy lepiej to droższe? Coś się samemu silnikowi czy innym elementom, jak przewody czy uszczelnienia, zawory stanie? A co z układami gaźnikowymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio, czy dziala negatywnie badz tez nie ..., sam oraz spora grupa moich kumpli nigdy nie tankujemy E10.

Dlaczego? Nie mam pojecia, moze juz nie jeden mial negatywne doswiadczenia i poprostu odradzaja/nie tankuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio, czy dziala negatywnie badz tez nie ..., sam oraz spora grupa moich kumpli nigdy nie tankujemy E10.

Dlaczego? Nie mam pojecia, moze juz nie jeden mial negatywne doswiadczenia i poprostu odradzaja/nie tankuja.

Nigdy nie tankuje e10 ale w zeszłym roku raz byłem zmuszony zatankować . Mieli tyko e10 a w baku echo , nic się nie stało ale za następne 100 km było dotankowane super+.

Nie jest powiedziane ze musi się coś dziać z silnikiem . Te dwadzieścia litrów to można i najdroższej zatankować . To nie hammer żeby w kasie naraz 350-400€ zostawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastian ,z najbliższego punktu w Polsce do Berlina jest ~80 km ,tankujesz w Polsce

i w wracasz na 1 zbiorniku i nie masz problemu !  :zeby:

A tak na poważnie,to od kiedy tak jest w D ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W D to chyba funkcjonuje już od 2010 czy 2011 roku. Ja jechałem do Berlina landówkami, trochę się po nim pokręciłem, a żeby się gdzieś po drodze już nie martwić z paliwem to zalałem, jakieś 12 litrów, do pełna. Te 7 litrów polskiego paliwa jeszcze miałem na szczęście. A ta super+ to nie przypadkiem odpowiednik naszej 98?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta super+ to nie przypadkiem odpowiednik naszej 98?

Coś w tym stylu w każdym razie moim zdaniem wszystko tylko nie e10 . Tankujesz super i wszystko gra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E10 czylo 10% zawartości alkocholu z tym ze zwykła super ma tej zawartości domyslnie 5% i z reguły nie jest to jakos oznaczane, zadko jako E5. Super+ to dokladnie cos jak u nas 98. Słyszałem , nigdy nie testowalem ze tej E10 wiecej spala a ze różnica w cenie jest minimalna to nigdy jej nie tankuje. Co do szkody dla silnika to raczej mało prawdopodobne. Teoria mowi ze aby mozna bylo spokojnie na takim paliwie jezdzic układ paliwowy powinien byc dostosowany do 10% zawartości alkocholu, układa paliwowy czyli, przewody, części pompy wtryskiwacze. Co by dostosowywać w bandycie na gazniku... raczej nie wiem. Takze jak ja bym takie paliwo zalał to spokojnie bym jezdzil bez zadnych obaw. Szczerze to wolałbym niemieckie E10 od polski nie wiadomo co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróćcie uwagę, że już od dawna dodatki etanolu i metanolu są stosowane bo tego wymaga UE. A ponieważ na niektórych stacjach jest to informacja dużymi literami pisana, ludzie głupieją. Na orlenie jest to mały druczek. Jednak w specyfikacji https://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/Benzyny/Strony/BenzynaBezolowiowa95.aspx można zobaczyć że e+m = około 8%. Nie wiem, jak to jest z tą super + jednak jestem przekonany że czy E10 czy E5 różnicy nie odczujemy poza portfelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krotko mowiac, w Brazylii paliwo ma wiecej jak 10 % i wszyscy jezdza ale ja, pomimo to nie bede tego tankowal. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im mniej alkoholu tym większa kaloryczność paliwa = mniejsze spalanie. Więc kupuję najtańsze paliwo Pb95 E5, max E10. Bo skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać ;)

Edytowane przez deszczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam jeżeli te paliwo nie nadaje się do bandita to do czego się nadaje? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do agregatów prądotwórczych ładujących samochody elektryczne  :zeby:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Belgii nie ma już e95 do auta leję e10, do motura e98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Teraz jakoś weszło to, że w całej unii muszą być te oznaczenia E5, E10 itd. I jak się mocno zdziwiłem, że przez tyle miesięcy tankowałem na jednej stacji, a dziś przyjeżdżam, patrzę, a tam tylko oznaczenie E10. A wydawało mi się, że tam w miarę to paliwo było ok. Z ciekawości objeździłem inne stacje i na nich widnieje E5. I jak tu żyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w polszy?? U mnie wszystko po staremu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w Polsce. Dalej jest PB 95, ON itd. ale dodatkowo są jeszcze te unijne oznaczenia E5, E10...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie, jak ktoś dba o swoje zabawki, to zamiast patrzeć na oznaczenia marketingowe typu "SUPER" "EXTRA" "POWER" itp itd, lepiej tankować paliwa z możliwie jak najniższą cyfrą po literce. Nie ważne czy to benzyna czy ropniak. Tyle w temacie. Pozdrawiam! :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie, jak ktoś dba o swoje zabawki, to zamiast patrzeć na oznaczenia marketingowe typu "SUPER" "EXTRA" "POWER" itp itd, lepiej tankować paliwa z możliwie jak najniższą cyfrą po literce. Nie ważne czy to benzyna czy ropniak. Tyle w temacie. Pozdrawiam! :spoko:

 

Znaczy ;)

 

1388315919_by_lowkick_500.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to nie jest debilne?

Robić z jedzenia wódkę żeby ją dolewac do paliwa?

Miliony dzieci umierają z głodu miliony ludzi nie stać na chlanie a jakiś baran wymyślił żeby to do benzyny dodawać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i debilne, ale tu chodzi o to, aby paliwo było bio. A jeśli bio, to naturalnie. W ziemi rosną ziemniaki. Spirytus robi się z ziemniaków. Jakiś urzędnik wpadł na pomysł, żeby jakaś część tego ziemniaka dać do paliwa. Jest teraz bio? Jest. A i kasę ktoś za to wziął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy ;)

 

1388315919_by_lowkick_500.jpg

W sensie tych nowych oznaczeń oczywiście, czyli im mniej bio-dodatków tym lepiej dla silników - zwłaszcza tych starszych nie przystosowanych do wymogów eko-terrorystów.  :tancz: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaki to paradoks, jak do diesla zamiast zwykłej ropy zaleję olej rzepakowy- wtedy jestem bardzo bio, bo same naturalne składniki, a przy kontroli policji dostanę wysoki mandat za to... :D

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.