Skocz do zawartości

Długa Jazda Na 1 Biegu, Trzask Przy Wrzuceniu 2.


dejmieno
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mój problem wygląda następująco. Zauważyłem, że gdy chcę szybciej ruszyć i jadę na 1 biegu np. do 5-6 tys. obrotów to mam problem z płynnym wrzuceniem 2 biegu. Zdarza się że bieg mi nie wskoczy tylko wbije mi się luz, albo wbiciu biegu towarzyszy trzask.

 

Podejrzewam, że problem wbicia luzu powodowany jest zbyt małym naciskiem na dźwignię zmiany biegu.

Trzask nie występuję tylko gdy powoli i spokojnie wbijam bieg ze sprzęgłem, ale gdy chcę to zrobić szybko i z wyższych obrotów to już mi nie wychodzi. Wiecie co może być tego powodem? Czy możliwe, że po prostu zbyt wolno robię zmianę biegu bez sprzęgła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim 650 jest to samo jeśli nie umie się odpowiednio wbijać dwójki. Musiałem go wyczuć dobrze i ogólnie czym szybciej tym lepiej, wtedy jest gładko przy wbijaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko technika zmiany biegów. Proponuje przed wrzuceniem 2 naprężyć dźwignie stopą, gdy wciśniesz sprzęgło i/lub odpuścisz gaz bieg powinien wejść gładko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o właśnie, zapomniałem napisać o lekkim naprężeniu dźwigni :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam to samo i nauczyłem się po prostu wrzucać 2 od razu, nie przeciągać go na wyższych obrotach na 1. Wtedy jest płynnie i cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie to nie lala, czasem trzeba zdecydowanie :)

 

też mnie to irytowało, no ale można się wyuczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kolega niech sobie oglądnie i poćwiczy, nauki nigdy za wiele.

Edytowane przez MarkLubuski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie uznaj tego za złośliwość ale problemem jest to, że jest to skrzynia turystyczna i przeciąganie go na pierwszym biegu zapewne nie było brane pod uwagę w projektowaniu.

Po prostu w tej skrzyni jest za duży skok między pierwszym a drugim biegiem.

W Bandycie służy on tylko do ruszania i jest on bardziej pociągowy niż sportowy.

Edytowane przez Neonkin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nie uznaj tego za złośliwość ale problem jest to, że jest to skrzynia turystyczna i przeciąganie go na pierwszym biegu zapewne nie było brane pod uwagę w projektowaniu.

Po prostu w tej skrzyni jest za duży skok między pierwszym a drugim biegiem.

W Bandycie służy on tylko do ruszania i jest on bardziej pociągowy niż sportowy.

Aha, no to by wiele wyjaśniało ponieważ na 2 biegu mogę ciągnąć do czerwonego pola a 3 można wrzucić bez trzasków.

 

A na tym filmiku od 23 sekundy facet chyba rusza z 1 biegu ponieważ wątpię żeby na dwójce miał taki zryw i widzę że dość gładko wbiła mu się dwójka.

Edytowane przez dejmieno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na tym filmiku od 23 sekundy facet chyba rusza z 1 biegu ponieważ wątpię żeby na dwójce miał taki zryw i widzę że dość gładko wbiła mu się dwójka.

tak ale wydaje mi się że słychać uderzenie przy wbiciu drugiego biegu. Nie wiem co znaczy dla Ciebie płynnie.

0:49 koleś też zapina drugi bieg i słychać uderzenie biegu przy 5 tysiącach a chwilę wcześniej wciska sprzęgło i robi jakąś śmieszną przygazówkę kij wiec po co?

A potem na luzie zrzuca biegi do luzu by potem znów wbić drugi bieg.

Chaotyczne to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może doprecyzujmy zanim się topik zrobi na 30 stron.

 

Jak walisz do 6k obrotów albo nawet do odciny to przy wbijaniu 2ki syłchać:

 

1. Jebnięcie jak przy wbijaniu jedynki jak się stoi ale kilka razy głośniejsze.

2. Stękanie metalu jak po wpadnięciu Titanica na górę lodową

3. Terkotanie nie wbijanego biegu i zgrzyty rozpadających się kłów (coś jak u Cirusa na 6tce ;) )

 

bo wszelkie inne dźwięki w tym zapinanie biegu po prostu są normalne :)

Po prostu jak się stoi i wbija jedynkę to słychać jakby młotek walnął

a przy 2ce jest podobnie.

 

Wnerwia mnie to od 45000km bo za każym razem moje skąpe serce płacze nad zbliżającym się remontem skrzyni ale na szczęście on nie nadchodzi bo to normalne.

Podsumowując, często na światłach wbijam 1 zanim stanę i sobie na sprzęgle stoję, żeby nie słyszeć młotka.

Na 2 wbijam na małych obrotach i jest mega cicho, w ogóle nie ma dźwięku.

 

Faktycznie jak Ci bieg nie wchodzi to wynika to ze słabego nacisku na dźwignię.

Po prostu trzeba mocno cisnąć, a stuki puki to normalka ;)

Ważne żeby Ci na odcince samo z siebie 2 biegu nie wybijało bo to dopiero jest objaw świadczący o problemie finansowym jaki zaraz nadejdzie ;)

 

 

P.S. Film ... najważniejszy moment w całym filmie jest dokładnie w 2.15 do 2.16.....  czy to tak ku@##$#$#$#$@#$ zawsze musi być????????????????????????????????????????

 

https://youtu.be/nrOVFnLRU1c?t=2m13s

Edytowane przez pwm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.