Skocz do zawartości

Amortyzator Tyl


Gość Fallkor
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Ach ach... nie wytrzymałem i postanowiłem się pochwalić!

Wczoraj założyłem tylni amortyzator od GSX-Fa 750tki, taki ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Różnica jest kolosalna. Na początku zastanawiałem się, czy nie zamontować spowrotem starego bo było tak twardo, ale potem ustawiłem wszystko na "najmiększe" (ważę ok 70 kg) i juz było lepiej. No stopce centralnej tylne koło jest prawie na takiej samej wysokości nad ziemią, ale gdy siadam na moto, to amor ugina się znacznie znacznie mniej.

Już nie mogę się doczekać kiedy ogarnę przód!

PS - ma ktoś jakieś fajne patenty gdzie umieścić ten zbiorniczek wyrównawczy? ja mam na razie na 4 tyrtytki do podnóżka pasarzera, ale nie jestem zadowolony z takiego rozwiązania...

 

 

 

 

edit.

shock_length_chartA1.jpg

 

krynio.

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 310
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • bald

    45

  • nieaktywny7

    30

  • zoozka

    29

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cybantem do rurki ramy w pod zadupkiem

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile cybant to metalowa opaska zaciskowa, to początkowo tak chciałem zrobić, ale abu dobrze przylegalo do rurki to musiałbym wyciąć kawałek plastiku wypełniającego od spodu zadupek... będę musiał o tym pomyśleć.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w piatek bede montowal amor z gsxra 750L do B12.

podpytalem KravMage jak to u Niego wygladalo. okazalo sie, ze wszystko podchodzi idealnie. wkleje Jego wypowiedz, moze i Tobie sie przyda:

 

"tylko poprowadz ten przewód dobrze coby sie nie przetarł o koło albo cos tam .najlepiej go na jakies trytki przymocuj bo jak się przetrze to ci zarzyga wszytsko.

chodzi tylko o ustabilizowanie przewodu coby nie mardał. jak go naciagniesz dobrze i schowasz pod siedzenie i tam trytkami to problem z głowy."

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja co prawda mam z RFki, ale też gazówke. Zamontowana do seta pasażera metalowymi opaskami. Z centralką mam podobnie i też w pewnym momencie chciałem zmienić amor na stary :P pojeździsz trochę i zapewniam, że nie zamienisz :)

 

ihost_1344951245__imag0116.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam ten problem :/ wymieniłem z 2 tygodnie temu na gsxf750 i nadal nie mam pomysłu gdzie go dać zbiorniczek. Na razie też do steta dałem swój tylko polerke chce jeszcze walnąć bo trochę brudny i obszarpany :oczy:

Także myślałem aby przewód wymienić na dłuższy i dać go z tyłu tam gdzie jest do mocowania bagażu miejsce .

I toby najlepiej mi pasowało.

może przez zimę pomyśle o tym :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zapodałem od I gen 1200, więc nie miałem dylematu zbiorniczka :)

 

Ps. dajcie foty jak wysoko poszedł Wam tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też nic nie poszło do góry.

tylko dziwnie jak się siada bo nie idzie w dół, Najbardziej odczuwalne było to z pasażerem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beny a u ciebie jest bardzo odczuwalna różnica miedzy ustawieniem na maxa H a L na zbiorniczku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie czuje duzej róznicy bo waże nie za dużo i zeby to miało sens to jeżdze na odkręconym na S na maxa.

A co do podniesienia kanapy do góry, to gdystoi na centralce praktycznei jest identycznie - koło kilka cm nad powierzchnią. Za to gdy zjeżdza z centralki i gdy ja na nim siadam ugina się zdecydowanie mniej niż stary. Muszę gdzies dowrwać klucz do regulacji napięcia sprężyny, lub wymyślić jak przekręcić ten pierścień bez klucza...

 

PS - w sobote założyłem też spręzyny progresywne Wirth'a na przód + dałem korki z regulacją od 650tki...

To jest dopiero ogromna różnica... zdecydowanie lepsza stabilność w złożeniach, nic nie buja i nie ma się wrażenia moto zaraz odjedzie w losowo wybranym kierunku!

Co do samych korków, to pasują bez żadnego przerabiania. jedyne co jest potrzebne podkładka, a raczej stalowy krążek bez żadnego otworu, śr. 34 mm. I to idealnie 34! Grubość dowolna... ale taka żeby krążek wytzymał i się nie zlożył do srodka spręzyny. Ja dalem 5 mm grubości.

 

Myślę, że te korki można z powodzeniem zastosować też przy seryjnych spręzynach, wyedy bez problemu można je skręcić na maksa i zastępuje nam to ok 20-25 mm podkładkowania.

Polecam szukać wśród rozbitych 650tek na częsci. Ceny wachały się od 30 do 45 zł za sztukę.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawias... po hamulcach najważniejsza część motocykla. Szkoda, że tak niewielu motocyklistów (lub takich co się nimi uważają) potrafi docenić ile w codziennej jeździe może zmienić dobre zawieszenie...

 

Gratuluję b.dobrego upgrade'u motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Myślę, że te korki można z powodzeniem zastosować też przy seryjnych spręzynach, wyedy bez problemu można je skręcić na maksa i zastępuje nam to ok 20-25 mm podkładkowania.

Polecam szukać wśród rozbitych 650tek na częsci. Ceny wachały się od 30 do 45 zł za sztukę.

 

Pzdr

 

Dobry pomysł, spróbuję to u siebie ogarnąć jak lagi będę robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest kolosalnna roznicsa miedzy ustawieniami szczegolnie z pasazerem ale sam waze 94 kg to wiec moze dlatego a uzywam ustawien fabrycznych z gsxf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucz do regulacji sprężyny to hakowy.

Ale myślę i tylko myślę że klucz łańcuchowy do filtra oleju mógłby pasować.

Ale jak pisałem tylko myślę. Jak sprawdzę dam znać bo muszę troszkę mniejsze napięcie ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast klucza hakowego spokojnie mozesz posluzyc sie zabka hydrauliczna ,ciezko dojsc czasem ale pomalu znajdziesz odpowiednia luke.

a odnosnie pytania luckmack-a

ja tez mam amortyzator od 1200 tylko II gen i tyl poszedl do gory dosc znacznie. poza tym jak postawie na centralke to kolo minimalnie dotyka podloza.

sprezyny tez mam progress z przodu i rzeczywiscie poprawilo to stabilnosc motocykle . teraz juz jestem przyzwyczajony do tego ( prawei 4 lata juz mam tak ) ale na poczatku byla baaaardzo duza roznica odczuwalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przyznam szczerze, że z poprzednimi sprężynami każde większe złożenie wiązało się z nieprzyjemnym bujaniem i raczej walką niż przyjemnością. A teraz sam się zdziwiłem jak stabilnie się prowadzi... potrzebuję jeszcze paru jazd, żeby się przyzwyczaić i myślę że uda się domknąć oponę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

na co mozna zmienic serie:

 

1. od busy do 600 i 1200 serii K.

 

2. I generacja - rf 600/900, gsxf 600/750

 

3. I generacja - 750 88-95 i 1100 88-98

ponoc pracuja lepiej niz od 1100.

 

4. I generacja - K7/8 1000.

dlugosc krotsza o 25mm od k1-k4, ktory jest za dlugi.

Edytowane przez krynio
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko gsxf 750 posiada pelna regulacje tzn dobicie odbicie napiecie wstepne a wysokosc nie zmienia sie wcale mowie o gsf 600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze takie cos:

Amor od 750 ma zbiorniczek i pelna regulacje. 600tka ma tylko sprezyne. Przynajmniej imbryk.

Jajka mialy wszystie zbiorniczki. Amor od jajka 750 wydaje sie krotszy od 750 imbryka. Przynajmniej siedzac na jednym i drugim. Moze inny system mocowan dzwigni.

Nie wiem czy rozni sie amor jajka 600 od 750. Nie sadze by suzuki robilo specjalnie dwie wersje dwa dwoch klas pojemnosciowych.

 

 

 

a co z II gen miszczu ?

 

nie wiem, nie interesowalo mnie to zbytnio. w sensie nie szukalem ;)

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600 w odroznieniu od 750m nie ma zewnetrznego zbiorniczka a co za tym idzie posiada tylko regulacje dobicia oraz napiecia wstepnego mowie o imbryku

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • krynio pinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.