Skocz do zawartości

Co Się Stanie Po Wejściu Wskaźnika Obrotów Na Czerwone Pole?


dejmieno
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jak się zachowa bandzior na gaźnikach gdy obroty wpadną na czerwone pole? Na wtryskach wiadomo będzie słychać charakterystyczny dźwięk i odcięcie o wszystko zadba. A jak to wygląda na gaźnikach? Można pałować dopóki silnik nie wypadnie z ramy i wyprzedzi motocykl? ;).

 

Czy ogólnie zajrzenie od czasu do czasu na czerwone pole jest bardzo szkodliwe dla motocykla?

 

Lubię czasami pokręcić mocniej bandziora jak znudzi mi się spokojna jazda za samochodami, tylko że to nie jest takie proste. Na 1 czy 2 biegu wskazówka zapierdziela i ciężko wyłapać na czuja moment przed czerwonym polem. Jedyne wyjście to przyśpieszać i gapić się na obrotomierz ale nie wiem czy to dobry sposób.

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze lepsze z interneta.

jedziesz na ostro, podobno jak ogień idzie wtedy włącza się dodatkowe turbo jak w silniku odrzutowym :diabel:  :rock:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obrotomierzu na czerwono zaznaczone są obroty którymi producent przewidział rozgrzewanie moto przed jazdą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza metoda to samemu sprawdzić :)

 

Napisz co się dzieje u Ciebie, sprawdzimy czy jest dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mnie sie wydaje, że skoro najwyższa moc i moment silnik osiąga jeszcze przed czerwonym polem to jadąc poprostu odczujesz, że motur przestaje ciągnąć czyli przekroczył optymalne obroty i wszedł na czerwone pole. Pytanie :po co?

ale ja się tam nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gaźnikowca też odcina na czerwonym polu więc nie wiem w czym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz tez zobaczyc cos takiego ....20bdd16a86466bab50a1e00b95a780a3081d3954

B6.5 nie ma hipernapędu, takie rzeczy to tylko w b12 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba, że lecisz bombą na 1/4 to można nie zauważyć w porę odciny :D

A tak to Radzior dobrze godo: czerwone pole w czasie jazdy jest bez sensu. Piłować można ino pod pierdlem lub na obstawie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak to zrobisz.
Na luzie rozbrykasz kuce to usłyszysz 'łutututututut'. I nic wielkiego się nie stanie jak na chwilę.
Jak zredukujesz przy szybkiej jezdzie powiedzmy z dwa biegi w dół, to przekręcisz silnik, katapultujesz się, albo wszystko na raz.

 

Cieszę się, że pomogłem.

 

 

a mnie sie wydaje, że skoro najwyższa moc i moment silnik osiąga jeszcze przed czerwonym polem to jadąc poprostu odczujesz, że motur przestaje ciągnąć czyli przekroczył optymalne obroty i wszedł na czerwone pole. Pytanie :po co?
ale ja się tam nie znam.

 

ale dobrze piszesz. Tak właśnie będzie. Po co? Po nic, sensu w tym nie ma większego, ale w sytuacji awaryjnej, gdzie trzeba wyprzedzić 2 tiry, a przed nimi jedzie osobówka, a z przeciwka leci auto na czołówkę, to nie ma kiedy biegu zmieniać i kręci się ile tam fabryka dała :) I jest taki moment, gdzie czuć już ten spadek mocy, zanim wejdzie odcinka. Zdarzyło mi się jakiś czas temu i wtedy nie myśli się o tym, tylko odwija ile fabryka dała, albo nie dała :)

Edytowane przez radzior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ale w sytuacji awaryjnej, gdzie trzeba wyprzedzić 2 tiry, a przed nimi jedzie osobówka, a z przeciwka leci auto na czołówkę, to nie ma kiedy biegu zmieniać i kręci się ile tam fabryka dała :) I jest taki moment, gdzie czuć już ten spadek mocy, zanim wejdzie odcinka. 

 

 

Przede wszystkim, w takiej sytuacji nie wyprzedzamy a jak juz z przeciwka wolne, to przy 80 -90 km/h najmniej redukcja do czwartego, wedlug mnie do trzeciego i po zaworach. Dwa tiry oraz osobowka to problem "sekundowy". Przy 100 na godzine, czyli z szybkoscia o jakie 20 km/h na godzine wieksza od tych pojazdow, robisz okolo 5,5 m/s. Zakladajac, ze sklad ten ma 50 m, wyprzedzasz wszystkich w mniej jak 10 s ale ja daje po zaworach wiec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pioter, co znaczy po zaworach, że tak piszesz? Że ostre przyspieszanie czy spokojne, ale z wyższych biegów źle wpływa na zawory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mnie sie wydaje, że skoro najwyższa moc i moment silnik osiąga jeszcze przed czerwonym polem to jadąc poprostu odczujesz, że motur przestaje ciągnąć czyli przekroczył optymalne obroty i wszedł na czerwone pole. Pytanie :po co?

 

jak to po co?

 

ihost_1539952912__indeks.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pioter, co znaczy po zaworach, że tak piszesz? Że ostre przyspieszanie czy spokojne, ale z wyższych biegów źle wpływa na zawory?

 

 

Po zaworach znaczy, manetka odkrecona do konca az do momentu gdy wyprzedzane pojazdy ukaza sie w lusterku co nie oznacza, ze ciagniesz moto az do chwili, ze wydaje sie tobie, ze dostalo gruzlice. Piszczec nie musi.

Co do przyspieszania, tak jak pisalem, ja redukuje moje b 12 do trojki i odwijam plynnym ruchem, nie takim "szarpnieciem", do oporu.

Kwinto oraz inni wiedza, ze nie zaczne manewru wyprzedzania jezeli sam nie jestem pewny, ze droga wolna ale wtedy ciagne i robie zarazem miejsce takze dla lecacych za mna. Znaczy, jadac w grupie wyprzedzam i po dokonaniu manewru jade z ta predkoscia jeszcze dalej aby i inni mieli miejsce. Nie ma nic gorszego jak wyprzedzic, zjechac na prawo i zwolnic zamykajac miejsce innym. Mysle , ze to wszystko co do  wyprzedzania samemu i w grupie z mojej strony. 

 

 

Edit

 

Zapomnialem napisac, ja nie szarzuje, jezdze powoli i spokojnie.

I jeszcze sprawa biegow. Jak by nie bylo, czym wyzszy bieg, tym wieksze obciazenie silnika i dlatego redukuje.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Co Się Stanie Po Wejściu Wskaźnika Obrotów Na Czerwone Pole?"

Mi przeważnie wskakuje kolejny bieg jak mi się nie chce sprzęgła męczyć ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.