Skocz do zawartości

B6 2000r falują obroty, nierówna praca, prychanie w wydech i brak pomysłów.


motorotacja
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem ze swoim B6 rocznik 2000. Potrzebuję pomocy, bo nie mam dużego doświadczenia z regulacją motocykli. Jakiś czas temu (jesienią) po odpaleniu na zimnym zaczął się zachowywać jakby nie pracował na wszystkie cylindry, po przegonieniu wracał do normy. Jak problem zaczął być stały wyczyściłem gaźniki w myjce ultradźwiękowej, zrobiłem synchro i wydawało się być ok, ale po postoju 2tyg problem wrócił. Z braku czasu odpuściłem temat. Zimą zabrałem się ponownie za gaziory, ten sam schemat, z tym że dodałem nowe świece i filtr powietrza i paliwa. Motocykl zaczął jeździć, ale nie pracuje tak jak powinien. Nierówno chodzi na wolnych, faluje, "pufa" w wydech (jak przyłożę rękę do tłumika to czuć wyraźne, nieregularne uderzenia). 

Teraz zabrałem się za temat od nowa. Regulacja zaworów (nie było jakichś wielkich odchyłek, ale wszystkie musiałem minimalnie poprawić, wydechy luzować, a ssące wycieśniać), następnie sprawdziłem ustawienie rozrządu, łańcuch (napinacz ma jeszcze 7 ząbków do końca wysunięcia, na aktualnym naciągu wysunięty  22,5mm, a maksymalnie ma 30mm). Poskładałem i ponownie zacząłem synchronizację, ale efekt był niezadowalający. Wykręciłem śruby składu na 3obr. zrobiłem synchro i jest lepiej, ale w dalszym ciągu faluje (ok 200-300 obr, nieregularnie) i "pufa" w wydech, też nieregularnie. Zaobserwowałem, że w czasie rozgrzewania  najpierw ciepły robi sie łącznik między kolektorami 2-3cyl. Następnie nagrzewają się kolanka 2-3 cyl. później dopiero kolanka 1-4 cyl, i wydaję mi się że 1 cyl najpóźniej, ale tu nie mam pewności. (liczę od lewej siedząc na moto). Motocykl jest cały w oryginale. 

Dodam że mam drugiego takiego B6 tylko 03r i tamten chodzi równiutko, z wydechu wydobywa się równy dmuch, bez uderzeń, chciałbym żeby mój też tak chodził. 

 

Podsumowując, rzeczy które do tej pory zrobiłem:

- regulacja zaworów

- czyszczenie gaźników w myjce ultradźwiękowej

- sprawdzenie rozrządu (ustawienie i łańcuch)

- skład mieszanki na 3 obr

- synchro gaźników

- nowe filtry powietrza i paliwa (bez filterka paliwa tez testowałem)

- nowe świece

- poprawiłem mocowanie fajek do kabli WN, były nieco luźne, przyciąłem i wkręciłem od nowa

- podmieniałem cewkę 1-4cyl z drugiego, bez efektu

- chciałem podmienić moduł, ale jest inny w 03r

- testowałem na lewe powietrze, nie reaguje, na opsikiwanie benzyną, czy też plakiem (chociaż na króćcach widać spękania)

- podmieniałem tłumik, bo mój ma oberwaną perforowaną rurę w części dolotowej do tłumika, również bez efektu

- sprawdzałem kranik, działa, chociaż można wyjąć sobie z niego ten króciec od podciśnienia, ale na butelce z podłączonymi wakuometrami nic się nie zmienia, więc to nie tego wina.

- sprawdzałem ciśnienie sprężania. Równo 9 bar na wszystkich, mierzyłem na długim elastycznym wężu który zaniża ciśnienie, bo patykiem nie miałem podejścia, nie wiem jakie jest realne, ale jest równe.

 

Proszę Was Banditszpece o pomoc bo mi się już skończyły pomysły. Co jeszcze mógłbym sprawdzić, przeregulować, podmienić? 

 

Edit. 

Przyszło mi jeszcze do głowy. Czy wpływ może mieć to ustrojstwo (w samochodzie nazywało by się to EGR) co wraca spaliny do airboxa? Jak to sprawdzić? Czy można to całkiem odłączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jak problem zaczął być stały wyczyściłem gaźniki w myjce ultradźwiękowej

Obstawiam gaźniki. Masz na podmianę, żeby sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paira mozesz odlaczyc , jaki kolor maja swiece ? poziomy paliwa w gaziorach sprawdzone ?, popsikaj w ciemnym  miejscu  kable woda i zobacz czy nie masz przebicia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak zachowuje się na wyższych obrotach? Po nagrzaniu jest tak samo czy coś sie zmienia? Sprawdzales jaki kolor mają świece? Spróbuj wywalić filterek pakiwa jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś. Generalnie też myślę że problem leży po stronie gazników, ewentualnie cewki przewody,  chociaż jeżeli zamieniales i te same cylindry kulawo chodzą to raczej nie.. A te "pufanie" jest na pewno w wydech czy może w dolot? Przyjrzyj się króccą pododykaj zobacz czy to nie w tą stronę strzela 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmienię akumulator i sprawdzę przebicia. 

Kolor świec.. hmm.. oglądałem je wczoraj i były właściwie jak nowe, nie nabrały żadnego koloru, czyste.

Poziomy paliwa sprawdzałem. jest 17mm.

Dzisiaj poszedłem odpalić na zimno, nagrzewanie wydechu jest takie same jak opisywałem. Odpalił od strzała na ssaniu, dość szybko mogłem spuścić ssanie, ale na zimnym przy dodawaniu gazu ma słabszą reakcję i takie jakby zdławienie, chwile pochodził, kilka przegazówek i zaczął normalnie wchodzić na obroty. Schodzi z obrotów płynnie.

Te "pufanie" wyraźne w wydech, czuć uderzenia spalin jak się przyłoży rękę.

 

Gaźniki mam drugie. Jak nic z moimi nie wywalcze to będę podmieniał. Ogólnie też mam wrażenie że to wina gaźników, ale nie umiem ich ustawić, colortune drogie, a nie znam nikogo kto ma. 

Macie jakiś patent na kręcenie tymi śrubami od składu? Tam jest cholernie ciężkie dojście. Czy może jest jakiś kluczyk? Przy gorącym silniku nie idzie tam łapy wsadzić. 

 

Jeżeli chodzi o ciśnienie to pisałem, że mierzyłem na długim wężyku, więc raczej jest zaniżone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobil to co wyzej wypisales ale tak jak trzeba. A pozniej zastanowil sie co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, motorotacja napisał:

Podmienię akumulator i sprawdzę przebicia. 

Kolor świec.. hmm.. oglądałem je wczoraj i były właściwie jak nowe, nie nabrały żadnego koloru, czyste.

Poziomy paliwa sprawdzałem. jest 17mm.

Dzisiaj poszedłem odpalić na zimno, nagrzewanie wydechu jest takie same jak opisywałem. Odpalił od strzała na ssaniu, dość szybko mogłem spuścić ssanie, ale na zimnym przy dodawaniu gazu ma słabszą reakcję i takie jakby zdławienie, chwile pochodził, kilka przegazówek i zaczął normalnie wchodzić na obroty. Schodzi z obrotów płynnie.

Te "pufanie" wyraźne w wydech, czuć uderzenia spalin jak się przyłoży rękę.

 

Gaźniki mam drugie. Jak nic z moimi nie wywalcze to będę podmieniał. Ogólnie też mam wrażenie że to wina gaźników, ale nie umiem ich ustawić, colortune drogie, a nie znam nikogo kto ma. 

Macie jakiś patent na kręcenie tymi śrubami od składu? Tam jest cholernie ciężkie dojście. Czy może jest jakiś kluczyk? Przy gorącym silniku nie idzie tam łapy wsadzić. 

 

Jeżeli chodzi o ciśnienie to pisałem, że mierzyłem na długim wężyku, więc raczej jest zaniżone.

collortune mam to jest gowno , lape idzie wsadzic ja to robie malym srubokretem , to ze na poczatku opornie wchodzi na obroty to norma to olejak w tej temperturze nie tak szybko lapie temperature, jak wszystko ok z kablami to bym poszedl za rada Cirusa czesto  problem z falowaniem to zawory ciezko wtedy nawet synchro zrobic. Jaki filtr powietrza i wydech ?

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Cirus napisał:

Ja bym zrobil to co wyzej wypisales ale tak jak trzeba. A pozniej zastanowil sie co dalej.

Co to znaczy 'tak jak trzeba'?

 

benywariat

Wydech oryginalny, filtr zamiennik maxgear. Filtr różni się od oryginału tym że miał na całej powierzchni taką blachę z dziurkami. Muszę jeszcze to sprawdzić, oderwę ją i potestuję. Zawory regulowałem, co mogło pójść nie tak? Na ssących 0.15 nie wchodzi, a 0.10 przechodzi dość lekko, wydechy 0.25 nie wchodzi, 0.20 wchodzi lekko, wydaje mi się że nie spieprzyłem tego, przykładałem się, silnik był zimny.

 

Podmieniłem akumulator, bez efektu. Przy okazji sprawdziłem ładowanie, 14,5v na wolnych ze światłami i bez, 14,6v na obrotach. Skaczących iskierek na kablach też nie zaobserwowałem. Próbowałem odkręcać skład mieszanki jeszcze o pół obrotu, także bez reakcji. Jeszcze raz opsikałem króćce i gaźniki benzyną, nie reaguje. 

Chyba zostanie mi podmianka gaźników. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejedz sie i zobacz jaki kolor bedzie swiec , zawory robiles wedlug serwisowki , cy porostu po kolei sam ustawiales krzywke , pytm bo nie wiem jakie masz doswiadczenie a zadazalo sie juz ze niektorzy regulowali jak krzywka nciska na dzwigienke .przy tym filtrze i koncowce powinien chodzic na oryginalnych nastawach 3 obroty to za duzo 2,5 to jest bazowe ustawienie do k&n i przelotu

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogoda nie pozwala na jazdę. Załączam zdjęcia świec po testach na postoju. Wyglądają na czarne, więc za bogato, tak? W międzyczasie wywaliłem tą blachę z filtra powietrza, zdjąłem filtr paliwa bo był pusty, i zmieniłem paliwo na świerzą 98, praca silnika bez zmian.64d33adae6c00d32be0580a3fbba36ce.jpgae5530158b8cf801a9c4e1f472898ffa.jpg

Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom paliwa w gaźnikach sprawdzałeś na moto, czy jak miałeś na stole.

Świece po pracy na wolnych to sobie można oglądać do bólu. I tak nie określisz problemu.

Z opisu wynika, że trzeba gaźniki ustawić. Po prostu nie są wyregulowane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziomy paliwa na stole na 17mm. Mam jeszcze jedną obserwację, jak utrzymuję go manetką na 3tys obrotów to też chodzi nierówno, jak podniosę mu ssaniem na 3tys też nierówno ale nieco mniej. Przestało padać to jadę na próbę.

Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie łapie lewego powietrza przez króćce ssące (między gaźnikami a głowicą). Bierz samostart/plack i psiukaj po nich. Jak obroty zaczną wzrastać to masz tam nieszczelność. Objawy do tego pasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Conorian. Już testowałem. Nie reaguje.

Pogoda zbyt kiepska żeby potestować, przejechałem się ale świece się nie zakolorowały. Ale zdążyłem zauważyć że podczas jazdy z równymi obrotami ok 3-4tys czuć lekkie przerywanie. Przyspiesza gładko.

Powiedzcie jak powinny wyglądać poziomy paliwa mierząc na motocyklu za pomocą wężyks i strzykawki? Sprawdzę jeszcze to.

Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka

Tak wygląda poziom na prawym gażniku, nie wiem tylko czy jest prawidłowy...7b1f9563807a99fae7306b5a3317eb0d.jpg

Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde ty masz tps  wez go pomierz bo to moze byc on 

poziom i regulacja na zdjetych gaznikach , nie wiem czy w twoim jest kreska do sprawdzenia za pomoca rurki jak robisz , ale tak jak pisalem wyzej nierowna praca na jalowym oraz nierowna praca przy lekkim dodaniu stalego gazu to tps , na forum jest jak go sprawdzic  w dziale wiedzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyć mu oporność pomiędzy pinami? Jakie powinny być wartości? Próbowałem nim obracać podczas pracy silnika, ale nie było żadnej reakcji.

Nie mogę pobrać serwisówki z forum, nie mam uprawnień, jak je uzyskać?

 

Po pomiarach poziomów paliwa na motocyklu wyszło mi że lewy wewnętrzny ma wyższy poziom od pozostałych (na stole były równe 17mm), spróbuję doregulować do pozostałych i zobaczę co będzie. Chociaż nie wiem ile powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręce opadają...

Ustawiłem poziomy paliwa, wszystkie są teraz tak jak na zdjęciu które dodałem. Dodatkowo poszedłem do drugiego bandita zobaczyć jakie on ma poziomy i on ma taki sam jak u mnie. 

TPS nie mogę ustawić tak jak w tym wątku, u mnie jest inny niż tam opisują w olejaku, nie idzie ustawić tych 76% jak tam piszą. Dodatkowo podłożyłem TPS z drugiego motocykla, na nim oporności są takie same jak na moim. Kręcenie nim w prawo i lewo nic nie daje.

 

Efektów brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak masz drugiego to przeloz gazniki i zobacz . i zmniejsz sklad na seryjny skoro wszystko masz seryjne

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorwałem serwisówkę na chomiku. Nie ma w niej nic o tym jaki ma być poziom paliwa sprawdzając strzykawką. pisza tylko o 17mm.

Teraz testowałem na seryjnym składzie.

 

Teraz zostaje mi już tylko przełożenie gazników. Nie wiem czy jutro znajdę czas na to, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poziom paliwa mozesz sprawdzic strzykawka tylko w ktoryms modelu  juz nie pamietam w ktorym wtedy jest kreska na boku gaznika , spytaj Lelona on bedzie wiedzial 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś pisał, lelon? :D

masz kreskę na boku gaźnika? wstaw fotkę samych gaźników po bokach

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Teraz zostaje mi już tylko przełożenie gazników. Nie wiem czy jutro znajdę czas na to, zobaczymy.

Jestem ciekaw tej podmiany, bo opis usterki pasuje mi do podobnej tylko w zupełnie innym moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączam zdjęcia moich gaźników od boku jak prosił Lelon.

Podmieniłem gaźniki. Podłączyłem na próbę to co niezbędne, airboxa, podciśnienia, paliwo, linki sobie darowałem, nic nie regulowałem, jak wyjąłem tak wsadziłem. Efekt jest taki, że po lekkim rozgrzaniu na wolnych chodzi równo, ma minimalne falowalie i sporadyczne niewielkie wypadnięcia(gdyby zrobić im jeszcze synchro to było by satysfakcjonująco). Jak utrzymuję na 2,5tys obr odczuwalne jest szarpanie, na moich było mniejsze, nie wiem jak było w tamtym motocyklu bo jak zabrałem się za zdejmowanie to już miałem kilka rzeczy w nim rozebrane i tego akurat nie przetestowałem.
Teraz powstaje pytanie co jest nie tak z moimi gaźnikami? Chyba coś co odpowiada za wolne obroty, albo w dalszym ciągu poziomy paliwa. Już nie miałem dzisiaj siły do nich zaglądać (od 4 rano w robocie). Jak ugryźć teraz te gaziory żeby zrobić to jak należy?72b04201fd54e9bc62e92cc5f51b0ef1.jpg53c80139b3d4a713bd4f9e84eeafdc19.jpg

Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka


Edit.
A może kupić jakieś zestawy naprawcze? Może zaworki iglicowe mają słabe sprężynki już i fałszują poziom? Może podpowiecie co i gdzie kupić?

Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.