Skocz do zawartości

Sportowy Tłumik


Rabek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Mój GSF posiada standardowy tłumik, technicznie nie mam mu nic do zarzucenia,jednak ciekawi mnie sens zamontowania innego, sportowego ale do góra 500 - 600 zł wraz z rurą łączącą z kolektorem. Czy ktoś mi potrafi doradzić jaki w tej cenie jest najlepszy? i najlepiej nadaje się do bandziora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JackRM

    7

  • Tolinek

    11

  • qnerk

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

na allegro szukaj, np, ixil, micron, arror, akrapovic (najlepszy moim zdaniem, ale czy w tej cenie się zmieścisz to nie wiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech poczyta wątki o tłumikach akcesoryjnych na starym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie co do tłumików to Tolinek ma dobrego i za nie dużą kase - a jak pięknie gada :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobnego akrapovica, ech ten dźwięk... muzyka x-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze wątpie żeby Ci się udało upolować akrapovica z rurą dolotową za 500-600 zł...chyba że jakiś przytarty albo coś... Tak zasadniczo mi się wydaje jak słucham swój...Tolinkowy i Wojtka przelot (wszyscy mamy innej firmy) to praktycznie wszystkie brzmią tak samo fajnie....jak dla mnie przelot to przelot... :) (oczywiście w wypadku gdy bierzemy pod uwagę tylko dźwięk)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie skłaniał bym się od kogoś z forum i to najlepiej jakby był z rurą dolotową. Wszystkie oferowane będą wiązały się z przeróbkami tejże właśnie rury. PS. Z czystej ciekawości zobaczcie ten, na przykładzie gs

wcale nie sugeruję się cena. Edytowane przez Rabus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolinkowy i Wojtka przelot (wszyscy mamy innej firmy) to praktycznie wszystkie brzmią tak samo fajnie....jak dla mnie przelot to przelot... :) (oczywiście w wypadku gdy bierzemy pod uwagę tylko dźwięk)

 

Nieprawda :P Mój jest najlepszy bo był najtańszy i jest najcichszy :) I na dokładkę całkiem dobrze dobrany średnicą wewnętrzną.

 

Ja mam wg niektórych "gówniane" Montii.

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ladnie Tolinek brzmi ten Twoj wydech - prawie tak ładnie jak moj vinci :-)))))

 

jj

 

 

PS

Wyprawadziles chociaz dzis bajka? Ja zrobilem rundke w okolicach Sobótki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeżeli, ze standardu bandita wywalimy wszystko i zrobimy z niego full przelot ? praktykował ktoś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeżeli, ze standardu bandita wywalimy wszystko i zrobimy z niego full przelot ? praktykował ktoś ?

Co masz na myśli przez "full przelot"?

 

 

Ladnie Tolinek brzmi ten Twoj wydech - prawie tak ładnie jak moj vinci :-)))))

Chciał byś :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o wywalenie wszystkiego co stoi na drodze spalinom w końcówce naszego dziora. Czy to coś da ? i czy to nieszkodliwe? Teoretycznie wydaje mi się że nie. Pytam was. W 2T rozcinałem dyfuzory i wywalałem wszystko, poprawa była ogromna, gdy w takim wydechu jeszcze wybebeszyło się końcówkę to już szatan, lecz trzeba było dostroić odpowiednio gaźnik... ale jak moje GPR ryja darło :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy takiego jednego we Wrocławiu co jeździ CBRką właśnie z takim wydechem jak opisałeś Matis...nie idzie za nim jechać..:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:blink:

 

Czytamy, czytam, czytamy:

http://www.grabowski...y_wydechowe.htm

czytane czytane wiele razy ;)

i wniosek zawsze ten sam :nie: :

albo kompletny układ zaprojektowany przez renomowaną firmę np. przez Akrapovica (od cylindrów aż poza zadupek) pod dany model motocykla albo nic.

No chyba, że mamy moto na sprzedaż za parę miechów na allegro wystawić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytane czytane wiele razy ;)

i wniosek zawsze ten sam :nie: :

albo kompletny układ zaprojektowany przez renomowaną firmę np. przez Akrapovica (od cylindrów aż poza zadupek) pod dany model motocykla albo nic.

No chyba, że mamy moto na sprzedaż za parę miechów na allegro wystawić :D

 

No nie aż tak strasznie Jacku, nie musi być od cylindrów :) Kolektor wydechowy jest akurat dobrany

zgodnie z wszystkimi prawidłami, tylko puszka na końcu przeszkadza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czekam na promocje "Montii Oval". Na dzień dzisiejszy cena wynosi 375zł. Mają być po 299zł. jedyny problem to dolot, ale wystarczy ciachnąć z jakiejkolwiek zdezelowanej oryginalnej puchy, i powinno być git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

majki ma orginala ale lekko wybebeszonego i tez fajnie gada:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie aż tak strasznie Jacku, nie musi być od cylindrów :) Kolektor wydechowy jest akurat dobrany

zgodnie z wszystkimi prawidłami, tylko puszka na końcu przeszkadza ;)

no to w takim razie po co oferuje się kompletne wydechy ?

Skoro slip-on zrobi to samo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to w takim razie po co oferuje się kompletne wydechy ?

Skoro slip-on zrobi to samo ?

 

Kompletny wydech (najczęściej za koszmarne pieniądze) kupuje się:

 

a. bo ktoś ma za dużo kasy (inaczej tego się nie da nazwać)

b. przerabia silnik i żeby wykorzystać pełnię przeróbek w dolocie i silniku musi do tego dać odpowiednio zrobiony wydech.

 

 

Słowem kompletny wydech do kompletnych przeróbek.

 

Sama puszka fabryczna zazwyczaj dusi silnik z powodu restrykcji głośności.

Wydech przelotowy nie blokuje wylotu spalin, a dedykowany wydech z odpowiednio dobraną pojemnością poprawia charakterystykę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie myślałbym o Akrapovic;) Sam na wiosne mam zamiar na taki zmienić. Chcesz wydać 500-600zł? Znalazłem coś na allegro;)

 

http://allegro.pl/it...tytan_owal.html

 

Sprawdz;)

 

Jeżeli oznaczenia na tłumikach są takie jak na np. pompach, silnikach itp. to ten tłumik jest z początku 96roku. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem za tą opcją:

a. bo ktoś ma za dużo kasy (inaczej tego się nie da nazwać)

 

I dwa, jeżeli chce się świadomie ingerować w zakres działania zjawisk falowych w wydechu.

I to niczego raczej nie poprawia tylko zmienia zakres obrotów w którym pewne zjawiska zachodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Dziorka można zakupić wałki.Zmiana ich powoduje że TRZEBA zmienić kompletny układ wydechowy gdyż zjawiska jakie zachodzą podczas pracy są deko inne niż na standardowych wałkach.W Dziorku kolektor wydechowy tzw Portki są bardzo fajnie dobrane.Tu wystarczy tylko odpowiednia końcówka.Podstawą przy układzie wydechowym jest właśnie kolektor.Co prawda nie można sobie ot tak zamontować końcówki ale jak mamy dobrze dobrany kolektor wielkiej szkody nie powinniśmy zrobić.Co najwyżej moto będzie więcej paliło i silnik będzie bardziej podatny na tworzenie nagaru co w konsekwencji moze doprowadzić do jego zniszczenia.Ale to nie jest tak że bach 6 tyś i śmietnik.Tu jest jeszcze kilka innych czynników.Sposób użytkowania zastosowany olej jakość i typ filtra powietrza i ogólnie cała regulacja składu mieszanki.

Ja tam cały czas uważam i się tego będę trzymał.Jeżeli cokolwiek zmieniamy w silniku czy to filtr powietrza czy dysze czy końcówkę wydechu należało by sprawdzić i ewentualnie podregulować skład mieszanki czy synchronizację. Czy dobry skład można już wyłapać po temperaturze spalin.Wprawny mechanik bez wykręcania świecy może odpowiedzieć czy mieszanka jest za uboga czy za bogata.

Ale co by nie odbiegać od tematu.

Jak sobie ustawisz i jak smarujesz tak jedziesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszanka sprawa oczywista. A Dziorek to nie GSXR i nie maja tak ostrych wałków, więc nie ma najmniejszego sensu tykać

kolektora. I jeszcze raz: w zasadzie to chyba tylko torowe supersporty i ćwierćmilaki mają dobierane tak kolektory, żeby

im ładnie wietrzyło garnki przy najwyższych obrotach. Motocyklowe kolekotry są poprostu dobrze zrobione seryjnie pod tym kątem.

 

Chłopaki, trzeba w końcu rozwalić ten temat na czynniki pierwsze, żeby było wszystko wiadomo od A do Z.

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.